Vinkkejä kuivan ihon hoitoon
Heti kun kelit alkaa viilenee mun iho alkaa kuivua. Nyt naama suorastaan hilseilee ja iho on tosi arka ja punoittaa. Oon koittanut käyttää nivean kosteusvoidetta. Onko mitään hyviä hyviä neuvoja mikä toimis tai mitä tuotteita kannattais kokeilla?
Oon 40 kymppinen mies ja muuten ihan perusterve.
Kommentit (26)
Minä laitan ensin Xylidermiä kuivahkoksi taputellulle iholle ja sen päälle sitten rasvaisempaa perusvoidetta. Se, jos ihoa kirvelee, johtuu ihon kuivuudesta ja se korjantuu kun jatkaa sinnikkäästi. Käytän perusvoidetta kaiken muun, paitsi hiusten, kainaloiden ja jalkaterien pesuun.
Ongelma on siinä että kävin Yliopiston apteekin sivuilla ja kuivalle iholle tulee yli tuhat tuotetta!
Enkä kehtaisi lähteä millekkään kosmetologille varaan aikaa tämmöisen takia. Osaisko joku suositella jotain merkkiä tai sarjaa mikä vaan toimii tai josta on hyviä kokemuksia.
Yksi ja ainoa vinkku. Lopeta pesuaineiden käyttö kuuriluontoisesti ja katso' mikä ihme tapahtuu viikossa.
Levitä perusvoidetta (paras on apteekin Ceralan plus) runsaasti kuivalle iholle' hiero, lisää hieman vettä ja emulgoi, hiero lisää. Poista PEHMELLÄ paperilla - mieluiten kasvopaperilla tai jos ei ole' ekstrasoftilla vessapaperillla. Huuhtele loput kylmällä vedellä. Tarvittaessa pikku tippa voidetta pyyhekostealle iholle lopuksi.
Mulla ei enää kuivu talvellakaan eikä lehahtele punaisena joka ärsykkeeseen.
Kiitos vinkistä, haen tuubin tota Xylidermiä ja kokeilen jos tuo toimisi ja sit perusvoidetta päälle.
Itsellä auttaa ainoastaan kosteustuotteiden käyttö kerrostaen, mutta mikään yksittäinen aine ei ole ratkaissut ongelmaa. Näin talvella käytän tuota naisten ihonhoitorutiinia https://tuoksut.com/ihonhoito Toivottavasti on apua. Tsemppiä!
Ceraderm ihoöljy on hyvä, pieni määrä riittää, hetken päästä imeytyy (eli ei jää kiiltäväksi)
Nivea? No, se selittää kaiken. Ehkä se toimi joskus 80-luvulla, mutta ei sun iholle nyt. Sori vaan, mutta ihonhoidossa on menty hieman eteenpäin sen jälkeen kun sä viimeksi ostit kosteusvoiteen huoltoasemalta.
Pesun jälkeen aina voidetta naamalle.
Apteekissa voi kysyä sopivaa voidetta kasvoille.
Vierailija kirjoitti:
Nivea? No, se selittää kaiken. Ehkä se toimi joskus 80-luvulla, mutta ei sun iholle nyt. Sori vaan, mutta ihonhoidossa on menty hieman eteenpäin sen jälkeen kun sä viimeksi ostit kosteusvoiteen huoltoasemalta.
Joo myönnetään että tää ihonhoito ei ole ollut ihan päällimmäisenä tässä viimevuosina kun se ei vaivaa kokoajan, ainoastaan viime vuosina syksyllä ja talvella. Pitäis varmaan alkaa perehtyyn aiheeseen kunnolla. Meille miehille pitäis olla joku yksinketainen ihonhoito-opas.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo myönnetään että tää ihonhoito ei ole ollut ihan päällimmäisenä tässä viimevuosina kun se ei vaivaa kokoajan, ainoastaan viime vuosina syksyllä ja talvella. Pitäis varmaan alkaa perehtyyn aiheeseen kunnolla. Meille miehille pitäis olla joku yksinketainen ihonhoito-opas.
Ap
Katso tuo tuoksujen linkki minkä joku linkkasi. Siellä on myös helppo ihonhoitorutiini miehille!
Ihon kuivuminen ja hilseily johtuu usein siitä, että ihon oma suojakerros (eli hydrolipidikalvo) on heikentynyt, eikä se pysty enää sitomaan kosteutta kunnolla.
Apteekista La Roche-Posay Cicaplast B5 -voidetta. Erinomainen ja sopii myös allergiselle, ärtyneelle ja atooppiselle iholle. Ei tuki huokosia. Yöksi laitat ja sen päälle voi vielä levittää vaseliinia! Etenkin kaikkein kuivimpiin kohtiin. Vaseliini ikään kuin sulkee kosteuden ja muut tuotteet ihoon. Cicaplast maksaa 10 - 15 euroa, ja vaseliinia saa marketeista noin kahdella eurolla. Vaseliini sopii myös kuivien huulien, kyynärpäiden, jalkojen ym. pehmittämiseen.
Mulle tärkein: ilmankostutin makuuhuoneeseen ja päälle yöt aina keskuslämmityskaudella. Mikään voide ei mulla auta, jos huoneilma on ympäri vuorokauden kuivaa.
Olisi hyvä jos pesuaineessa ei olisi sulfaatteja. Perus voiteilka voi pestäkin. Apteekissa on sellaisia minikokoisia eri vahvuisia perusvoiteita ja henkilökunta neuvoo.
Juo enemmän vettä ja syö terveellisemmin, vähän pähkinöitä päivittäin jne. mutta ei liikaa sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Juo enemmän vettä ja syö terveellisemmin, vähän pähkinöitä päivittäin jne. mutta ei liikaa sokeria.
Noista ei oikeasti ole apua.
Apteekista kuivan kasvojen ihon hoitotuotteet, moni merkki on hyviä.