Epäasiallinen lääkäri
Tänään olin lääkärissä, jossa minua palveli nuori tytteli, todennäköisesti juuri koulustaan päässyt. Tytöllä oli jalassaan sandaalit, jotka olivat avoimet varpaista. Kengät olivat asialliset, mutta ne sukat! Pohjaväri oli kirkkaan sininen ja muuten sukissa oli ihan kirkkaan värisiä raitoja, en voinut olla tuijottamatta. Mielestäni epäasialliset sukat, eivätkä kuulu ammattipukeutumiseen. Lääkäreiden pitäisi kunnioitta potilaitaan ja pukeutua siististi ja asiallisesti, eikä sukkia, jotka sopisivat paremmin sirkustaiteilijoille.
Kommentit (150)
Kyllä mua ainakin harmittaisi jos mun rakas aviomies tulisi kotiin ja olis nähnyt tohtorilla rumat sukat! Kyllä pitäisi heti soittaa potilasasiamiehelle.
t. Eskon vaimo
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:39"]
Minkähänlaista insider tietoa taas taitaa näillä kirjoittelijoilla olla? Taidatte koskaan lääkäriä olla arjessanne nähnytkään, elämä pyörii näitten lähihoitajien ja siivojien keskellä? Ei se ihme, että kateus jyllää. Voitte ihan itse ottaa pääsykoekirjat käteen ja alkaa päntätä, niin ei tarvitse noin paljon kadehtia.
terv ''pikkuvaimo''
[/quote]
Kuule pikkuvaimo, kyllä se lääkebisnes ihan aikuisten oikeesti on miljardiluokan bisnes, jolla tehdään valtavia voittoja pörssissä. Kysy vaikka siltä mieheltäsi, kun hänellä kuitenkin on ylempi tutkinto. Hän voi selittää sulle ne monimutkaisemmat sanat, "lääkärin vaimo".
terv. pörssihain muija
[/quote]
No ettekö tajua provoa? Öö öö? Ei taida opettajan tai pörssihain (hahaa :D) vaimona oleminen mitään suodattaa omaan päähän
[/quote]
Meepä nukkumaan pääsi selväksi, "lääkärin vaimo". Ei se ukkokaan tykkää hyvää, jos vaimoke roikkuu känniraivossa netissä.
t. paskakuskin vaimo
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:39"]
Minkähänlaista insider tietoa taas taitaa näillä kirjoittelijoilla olla? Taidatte koskaan lääkäriä olla arjessanne nähnytkään, elämä pyörii näitten lähihoitajien ja siivojien keskellä? Ei se ihme, että kateus jyllää. Voitte ihan itse ottaa pääsykoekirjat käteen ja alkaa päntätä, niin ei tarvitse noin paljon kadehtia.
terv ''pikkuvaimo''
[/quote]
Kuule pikkuvaimo, kyllä se lääkebisnes ihan aikuisten oikeesti on miljardiluokan bisnes, jolla tehdään valtavia voittoja pörssissä. Kysy vaikka siltä mieheltäsi, kun hänellä kuitenkin on ylempi tutkinto. Hän voi selittää sulle ne monimutkaisemmat sanat, "lääkärin vaimo".
terv. pörssihain muija
[/quote]
No ettekö tajua provoa? Öö öö? Ei taida opettajan tai pörssihain (hahaa :D) vaimona oleminen mitään suodattaa omaan päähän
[/quote]
Meepä nukkumaan pääsi selväksi, "lääkärin vaimo". Ei se ukkokaan tykkää hyvää, jos vaimoke roikkuu känniraivossa netissä.
t. paskakuskin vaimo
[/quote]
En ole edes vaimo! Ööö. terveiset paskakuskille!
Miten voi joku vielä 2010-luvulla määritellä itsensä tyyliin "X:n vaimo"?
Niin liikuttavaa kuin se onkin, että pikkuvaimo hyökkää apinan raivolla tähän sukkaketjuun puolustamaan pörssissä keinottelevaa pörrösukkamiestään. Oih.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:49"]
Miten voi joku vielä 2010-luvulla määritellä itsensä tyyliin "X:n vaimo"?
Niin liikuttavaa kuin se onkin, että pikkuvaimo hyökkää apinan raivolla tähän sukkaketjuun puolustamaan pörssissä keinottelevaa pörrösukkamiestään. Oih.
[/quote]
Etkö nyt vieläkään ymmärrä tomppeli, etten ole lääkärin vaimo enkä edes vaimo? Tsiisus, kirjoittanut sen tänne jo viisi kertaa :D Nopeat hoksottimet sulla
ÖÖ!!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:33"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:03"]
Eikä ainakaan meillä täällä englannissa. Viimeksi istuimme vierekkäin lääkärin sohvalla, jonka edessä hänellä oli olohuoneenpöytää muistuttava liikuteltava taso tai teline, jolla hänen näppis ja näyttö oli. Siinä hän tutki mm. refleksit. Sohva oli aika ryhdikäs, mutta todella mukava istua, ei sellainen TV löhöilysohva.
[/quote]
Jaa, minun lääkärini ovat taas kaikki istuneet jonkinlaisen pöydän takana tai ääressä. Lontoon aluea.
[/quote]
Welcome to Southwest. My experience is from here near Exmouth.
[/quote]
Thanks, haven't been to a doctor anywhere else than in London. Don't know if the practice differs from area to area.
[/quote]
I'd guess it differs with the expectations and attitude of patients. Wouldn't try to search a doctor from Coventry and I'd guess the expectations would be more traditional in London as here it is more relaxed.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:33"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:03"]
Eikä ainakaan meillä täällä englannissa. Viimeksi istuimme vierekkäin lääkärin sohvalla, jonka edessä hänellä oli olohuoneenpöytää muistuttava liikuteltava taso tai teline, jolla hänen näppis ja näyttö oli. Siinä hän tutki mm. refleksit. Sohva oli aika ryhdikäs, mutta todella mukava istua, ei sellainen TV löhöilysohva.
[/quote]
Jaa, minun lääkärini ovat taas kaikki istuneet jonkinlaisen pöydän takana tai ääressä. Lontoon aluea.
[/quote]
Welcome to Southwest. My experience is from here near Exmouth.
[/quote]
Thanks, haven't been to a doctor anywhere else than in London. Don't know if the practice differs from area to area.
[/quote]
I'd guess it differs with the expectations and attitude of patients. Wouldn't try to search a doctor from Coventry and I'd guess the expectations would be more traditional in London as here it is more relaxed.
[/quote]
Quite true. I have been to my GP only twice so can't really speak about them. I'd imagine London is indeed more conservative and the attitude of people is truly different, life is so pressed here that it feels people are not looking someone to chat with, they want the tradition mixed with efficiency. I don't know if I make any sense..
Mitä se minun akka täällä tekee?? Esko.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:21"]Tänään olin lääkärissä, jossa minua palveli nuori tytteli, todennäköisesti juuri koulustaan päässyt. Tytöllä oli jalassaan sandaalit, jotka olivat avoimet varpaista. Kengät olivat asialliset, mutta ne sukat! Pohjaväri oli kirkkaan sininen ja muuten sukissa oli ihan kirkkaan värisiä raitoja, en voinut olla tuijottamatta. Mielestäni epäasialliset sukat, eivätkä kuulu ammattipukeutumiseen. Lääkäreiden pitäisi kunnioitta potilaitaan ja pukeutua siististi ja asiallisesti, eikä sukkia, jotka sopisivat paremmin sirkustaiteilijoille.
[/quote]
Ihmisten auttaminen ei ole sukkien väristä kiinni ;)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 01:08"]
Mitä vittua? Jukka
[/quote]
Sinäkin Jukkani!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:54"]
I'd guess it differs with the expectations and attitude of patients. Wouldn't try to search a doctor from Coventry and I'd guess the expectations would be more traditional in London as here it is more relaxed.
[/quote]
Quite true. I have been to my GP only twice so can't really speak about them. I'd imagine London is indeed more conservative and the attitude of people is truly different, life is so pressed here that it feels people are not looking someone to chat with, they want the tradition mixed with efficiency. I don't know if I make any sense..
[/quote]
I can imagine that. We all have our minute schedule, but in London there's the hurry to live the schedule only to catch the next tube. Here you might see the GP even in a tee (under the white jacket, I won't believe they'd drop that), as I think in London the shirt would atleast be buttoned up if not with a tie.
Ootteko te jotkut aivan normaaleja!? Lääkärin sukat voi vaivata noin paljon..mulle on aivan sama,vaikka olis paljain jaloin ja jokainen varpaankynsi lakattu eri väreillä..
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 02:00"]
Ootteko te jotkut aivan normaaleja!? Lääkärin sukat voi vaivata noin paljon..mulle on aivan sama,vaikka olis paljain jaloin ja jokainen varpaankynsi lakattu eri väreillä..
[/quote]
Kyllä sukkien on oltava yksiväriset. Vain valkoisesta tietää, ettei kanna pöpöjä mukana.
Kauheet työsukat. Näähän vetäisi täällä varmaan pellenaamararin naamaan jos sattuisi sellaisen löytämään.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 03:48"]
Kauheet työsukat. Näähän vetäisi täällä varmaan pellenaamararin naamaan jos sattuisi sellaisen löytämään.
[/quote]
Lapseni joutui kerran lääkärille yöpäivystykseen ja silloin melkein näytti, niinkuin lääkärillä olisi ollut pellenaamari. Hänet oli hälytetty paikalle ja vahvat meikit eivät ollenkaan osuneet yksiin sen lääkärin asun ja erittäin väsyneen olemuksen kanssa. Silloin teki mieli sanoa lääkärille, että pitäisikö mennä kuitenkin kotiin ensin nukkumaan, vaikka tiesin, että häntä tarvitaan.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:53"]
No eihän noi lääkärin sukat nyt vielä mitään, mutta näkisitte missä rötkyissä ne potilaat vastaanotolle tulee. Laittaisivat edes puhtaat vaatteet, mutta ei. Paskaset farkut, verkkarit, niin haisevat sukat että meinaa taju lähteä. Linttaan astuttuja halpislenkkareita. Virttyneitä ja venyneitä paitoja. Haistaan tupakalta ja mahamakkarat ei mahdu edes samalle tuolille. Hiuksia, jotka oikein huutaa kampaajakäyntiä..
[/quote]
Hah, tästä tulikin mieleen kun kävin lääkärissä yli 39 asteen kuumeessa. Tulin siis suoraan sängyn pohjalta ja tarkoitus oli palata suoraan sängyn pohjalle. En siis viitsinyt meikata, laittaa hiuksia, silittää vaatteita jne, kuten yleensä. Sain heti viikon saikkua (olin varmaan niin karmean näköinen ilmestys). Poistuessani terkkarista tuli työkaveri ulko-ovella vastaa ja totesi, että "olet kyllä todella sairas, näytät ihan terminaalipotilaalta". Joo, meikkaan siis yms. aina töihin, joten ei ollut nähnyt mua luonnollisessa tilassa.
[/quote]Ihmettelen aina niitä ihmisiä, jotka jaksaa laittautua lääkäriin, jos siis on kyse jostakin akuutista vaivasta.. Kuumetta ja oksennustauti, meikki viimeisen päälle jne. Eri asia sitten toki, jos on joku ennalta sovittu vvastaanotto, sinne kai tullaan siinä lookissa missä arkena muutenkin mennään.
Olen itse lääkäri ja en paljoa pukeutumistani mieti. Vaatteiden pitää olla käytännöllisiä, siveellisiä eli tissivako ei viilku ja maha ei näy jne. Vältän myös kovin provosoivia teksti-printtipaitoja. Mut on se kyllä kumma, jos ei saa käyttää vaikka raidallisia sukkia. Kirkkaissa väreissä ei kyllä ole mitään epäasiallista, ja ammattitaito määräytyy ihan muin perustein.
En sitten vähääkään epäile, että aloittaja ei kirjoittanut tätä tosissaan. Tämähän on av-palsta!
Eiköhän jossakin vaiheessa ketjuun ilmaannu (on jo ilmaantunut?) päätelmä siitä, että olipa niin wt ja olisi pitänyt mennä yksityiselle.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:39"]
Minkähänlaista insider tietoa taas taitaa näillä kirjoittelijoilla olla? Taidatte koskaan lääkäriä olla arjessanne nähnytkään, elämä pyörii näitten lähihoitajien ja siivojien keskellä? Ei se ihme, että kateus jyllää. Voitte ihan itse ottaa pääsykoekirjat käteen ja alkaa päntätä, niin ei tarvitse noin paljon kadehtia.
terv ''pikkuvaimo''
[/quote]
Kuule pikkuvaimo, kyllä se lääkebisnes ihan aikuisten oikeesti on miljardiluokan bisnes, jolla tehdään valtavia voittoja pörssissä. Kysy vaikka siltä mieheltäsi, kun hänellä kuitenkin on ylempi tutkinto. Hän voi selittää sulle ne monimutkaisemmat sanat, "lääkärin vaimo".
terv. pörssihain muija
[/quote]
No ettekö tajua provoa? Öö öö? Ei taida opettajan tai pörssihain (hahaa :D) vaimona oleminen mitään suodattaa omaan päähän