Epäasiallinen lääkäri
Tänään olin lääkärissä, jossa minua palveli nuori tytteli, todennäköisesti juuri koulustaan päässyt. Tytöllä oli jalassaan sandaalit, jotka olivat avoimet varpaista. Kengät olivat asialliset, mutta ne sukat! Pohjaväri oli kirkkaan sininen ja muuten sukissa oli ihan kirkkaan värisiä raitoja, en voinut olla tuijottamatta. Mielestäni epäasialliset sukat, eivätkä kuulu ammattipukeutumiseen. Lääkäreiden pitäisi kunnioitta potilaitaan ja pukeutua siististi ja asiallisesti, eikä sukkia, jotka sopisivat paremmin sirkustaiteilijoille.
Kommentit (150)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:33"]
En sitten vähääkään epäile, että aloittaja ei kirjoittanut tätä tosissaan. Tämähän on av-palsta!
Eiköhän jossakin vaiheessa ketjuun ilmaannu (on jo ilmaantunut?) päätelmä siitä, että olipa niin wt ja olisi pitänyt mennä yksityiselle.
[/quote]
Aloittajahan kertoi ite olevansa lääkäri ja sanoi kirjottaneensa tän provona sen jälkeen kun joku kommentoi hänen sukkiaan.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:53"]
No eihän noi lääkärin sukat nyt vielä mitään, mutta näkisitte missä rötkyissä ne potilaat vastaanotolle tulee. Laittaisivat edes puhtaat vaatteet, mutta ei. Paskaset farkut, verkkarit, niin haisevat sukat että meinaa taju lähteä. Linttaan astuttuja halpislenkkareita. Virttyneitä ja venyneitä paitoja. Haistaan tupakalta ja mahamakkarat ei mahdu edes samalle tuolille. Hiuksia, jotka oikein huutaa kampaajakäyntiä..
[/quote]
Hah, tästä tulikin mieleen kun kävin lääkärissä yli 39 asteen kuumeessa. Tulin siis suoraan sängyn pohjalta ja tarkoitus oli palata suoraan sängyn pohjalle. En siis viitsinyt meikata, laittaa hiuksia, silittää vaatteita jne, kuten yleensä. Sain heti viikon saikkua (olin varmaan niin karmean näköinen ilmestys). Poistuessani terkkarista tuli työkaveri ulko-ovella vastaa ja totesi, että "olet kyllä todella sairas, näytät ihan terminaalipotilaalta". Joo, meikkaan siis yms. aina töihin, joten ei ollut nähnyt mua luonnollisessa tilassa.
[/quote]Ihmettelen aina niitä ihmisiä, jotka jaksaa laittautua lääkäriin, jos siis on kyse jostakin akuutista vaivasta.. Kuumetta ja oksennustauti, meikki viimeisen päälle jne. Eri asia sitten toki, jos on joku ennalta sovittu vvastaanotto, sinne kai tullaan siinä lookissa missä arkena muutenkin mennään.
Olen itse lääkäri ja en paljoa pukeutumistani mieti. Vaatteiden pitää olla käytännöllisiä, siveellisiä eli tissivako ei viilku ja maha ei näy jne. Vältän myös kovin provosoivia teksti-printtipaitoja. Mut on se kyllä kumma, jos ei saa käyttää vaikka raidallisia sukkia. Kirkkaissa väreissä ei kyllä ole mitään epäasiallista, ja ammattitaito määräytyy ihan muin perustein.
[/quote]
Osa meistä potilaista joutuu kulkemaan bussilla ja kun samalla reissulla käydään apteekissa jne, niin mukavampi on sille sairaan kalpealle naamalle jotain väriä laittaa. Eri asia jos on oma auto, mutta ei meillä kaikilla ole. En oo ajatellut että lekuri kummastelisi jos mulla on ripsiväriä. En sit ole ihan kalman laaksosta nousseen näkönen eikä muut potilaat pelästy.
Ei uskoisi, että lääkärin sukista voi saada aikaan 6-sivuisen keskustelun. :D
Mulla on vain yhdet yksiväriset; tummanharmaat sukat. Voinko mennä lääkäriin?
Ironista kuinka AP syyttää lääkäriä pelleksi vaikka itse on pelleistä pellein.
Vierailija kirjoitti:
Ai onko teistä muka ihan ok, että töihin ei pukeuduta niin kuin sinne kuuluu? Satun tietämään, että lääkereillä on tarkat pukeutumisohjeet ja niihin kuuluu siisti ja asiallinen pukeutuminen. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ironista kuinka AP syyttää lääkäriä pelleksi vaikka itse on pelleistä pellein.
Miten niin?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:53"]
No eihän noi lääkärin sukat nyt vielä mitään, mutta näkisitte missä rötkyissä ne potilaat vastaanotolle tulee. Laittaisivat edes puhtaat vaatteet, mutta ei. Paskaset farkut, verkkarit, niin haisevat sukat että meinaa taju lähteä. Linttaan astuttuja halpislenkkareita. Virttyneitä ja venyneitä paitoja. Haistaan tupakalta ja mahamakkarat ei mahdu edes samalle tuolille. Hiuksia, jotka oikein huutaa kampaajakäyntiä..
[/quote]
Hah, tästä tulikin mieleen kun kävin lääkärissä yli 39 asteen kuumeessa. Tulin siis suoraan sängyn pohjalta ja tarkoitus oli palata suoraan sängyn pohjalle. En siis viitsinyt meikata, laittaa hiuksia, silittää vaatteita jne, kuten yleensä. Sain heti viikon saikkua (olin varmaan niin karmean näköinen ilmestys). Poistuessani terkkarista tuli työkaveri ulko-ovella vastaa ja totesi, että "olet kyllä todella sairas, näytät ihan terminaalipotilaalta". Joo, meikkaan siis yms. aina töihin, joten ei ollut nähnyt mua luonnollisessa tilassa.
[/quote]Ihmettelen aina niitä ihmisiä, jotka jaksaa laittautua lääkäriin, jos siis on kyse jostakin akuutista vaivasta.. Kuumetta ja oksennustauti, meikki viimeisen päälle jne. Eri asia sitten toki, jos on joku ennalta sovittu vvastaanotto, sinne kai tullaan siinä lookissa missä arkena muutenkin mennään.
Olen itse lääkäri ja en paljoa pukeutumistani mieti. Vaatteiden pitää olla käytännöllisiä, siveellisiä eli tissivako ei viilku ja maha ei näy jne. Vältän myös kovin provosoivia teksti-printtipaitoja. Mut on se kyllä kumma, jos ei saa käyttää vaikka raidallisia sukkia. Kirkkaissa väreissä ei kyllä ole mitään epäasiallista, ja ammattitaito määräytyy ihan muin perustein.
[/quote]
Itse en huomioi lääkärin pukeutumista mitenkään. Tosin aiemmin taisi olla enemmän sitä valkoista takkia ja muuten valkoisia vaatteita? Onko tähän tullut joku muutos? Mulla on sitä valkoista takkia tai paitaa vähän ikävä... Siitä tuli jotenkin niin lohdullinen ja turvallinen olo.
t. kroonikko