Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäasiallinen lääkäri

Vierailija
15.08.2014 |

Tänään olin lääkärissä, jossa minua palveli nuori tytteli, todennäköisesti juuri koulustaan päässyt. Tytöllä oli jalassaan sandaalit, jotka olivat avoimet varpaista. Kengät olivat asialliset, mutta ne sukat! Pohjaväri oli kirkkaan sininen ja muuten sukissa oli ihan kirkkaan värisiä raitoja, en voinut olla tuijottamatta. Mielestäni epäasialliset sukat, eivätkä kuulu ammattipukeutumiseen. Lääkäreiden pitäisi kunnioitta potilaitaan ja pukeutua siististi ja asiallisesti, eikä sukkia, jotka sopisivat paremmin sirkustaiteilijoille.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: lle  sanoisin, että hieno homma kun pidät sukat jalassa. Meille hoitajille on vaatimuksena, että varpaat ei saa olla paljaina töissä. Olen ollut myös liikealalla ja siellä oli ehdottomasti sama sääntö. Oli kiva 'keskustelu'

 

t. Hoitsu

Vierailija
82/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:21"]

Tänään olin lääkärissä, jossa minua palveli nuori tytteli, todennäköisesti juuri koulustaan päässyt. Tytöllä oli jalassaan sandaalit, jotka olivat avoimet varpaista. Kengät olivat asialliset, mutta ne sukat! Pohjaväri oli kirkkaan sininen ja muuten sukissa oli ihan kirkkaan värisiä raitoja, en voinut olla tuijottamatta. Mielestäni epäasialliset sukat, eivätkä kuulu ammattipukeutumiseen. Lääkäreiden pitäisi kunnioitta potilaitaan ja pukeutua siististi ja asiallisesti, eikä sukkia, jotka sopisivat paremmin sirkustaiteilijoille.

[/quote] Sukkia paljon pahempaa on kayttamasi kieli, "tytteli" - haluaisitko etta sinua nimiteltaisiin noin ammattisi yhteydessa? Sitapaitsi se "tytto" on voinut olla paivystyksessa koko yon, voi olla etta joku potilas on oksentanut ammattimaisille sukilleen ja nama olivat ainoat saatavilla olevat.

Et sina kovin sairas voinut olla kun ainoastaan sukkiin kiinnitit huomiota, taisi jaada diagnoosit ja ohjeet jaada tuohtumukseltasi kuulematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin jää yksityiskohtia mieleen. Kerran terveystalossa yhden mieslääkärin seinällä oli vaaleanpunainen kissakello, joka jätätti 15 minuuttia. Se kellon ulkoasu jäi kuitenkin mieleen, kun ei sopinut nelikymppisen miehen muuhun olemukseen. Poistuessani huomasin, että ovikyltissä oli kolmen lääkärin nimet, joista kaksi muuta naisen nimiä.

Osaisin varmaan vieläkin luetella mitä esineitä oli viime käynnillä lääkärin pöydällä, samoin muistan kyllä, mitä oli prisman infon pöydällä. Muistan työkavereideni sukkia jne. Olen korkeasti koulutettu ja aina erilaiset yksityiskohdat jää mieleen, muistan edelleen mm. ekan vuosikurssin ensimmäisellä fyssan labralla olleet esineet, mutta ne jäikin ehkä tarkoituksella mieleen, kun se tieto hyödytti tentissäkin.

Vierailija
84/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:08"]

Ap: lle  sanoisin, että hieno homma kun pidät sukat jalassa. Meille hoitajille on vaatimuksena, että varpaat ei saa olla paljaina töissä. Olen ollut myös liikealalla ja siellä oli ehdottomasti sama sääntö. Oli kiva 'keskustelu'

 

t. Hoitsu

[/quote]

Mitä tämä tarkoittaa? Siis että varpaat eivät saa näkyä vai että pitää olla sukat jalassa? Kiinnostaa....

Vierailija
85/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:15"]

Minullakin jää yksityiskohtia mieleen. Kerran terveystalossa yhden mieslääkärin seinällä oli vaaleanpunainen kissakello, joka jätätti 15 minuuttia. Se kellon ulkoasu jäi kuitenkin mieleen, kun ei sopinut nelikymppisen miehen muuhun olemukseen. Poistuessani huomasin, että ovikyltissä oli kolmen lääkärin nimet, joista kaksi muuta naisen nimiä.

Osaisin varmaan vieläkin luetella mitä esineitä oli viime käynnillä lääkärin pöydällä, samoin muistan kyllä, mitä oli prisman infon pöydällä. Muistan työkavereideni sukkia jne. Olen korkeasti koulutettu ja aina erilaiset yksityiskohdat jää mieleen, muistan edelleen mm. ekan vuosikurssin ensimmäisellä fyssan labralla olleet esineet, mutta ne jäikin ehkä tarkoituksella mieleen, kun se tieto hyödytti tentissäkin.

[/quote]

Hehei, joku toinenkin! Olen itsekin korkeastikoulutettu ja keskittymistaidossani ei ole kyllä mitään vikaa. Noteeraan vaan paljon asioita ja ne jäävät mieleen.

Vierailija
86/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:56"]

Eikö ole normaalia katsoa lääkäriä kasvoihin silloinkin kun hän uskaltautuu pöytänsä takaa ottamaan kontaktia potilaaseen? Miksi katsoa lääkärin JALKOJA? Hoitotoimenpiteet ei yleensä vaadi alas katsomista. 

[/quote] Istuuko laakari poydan takana Suomessa ? :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:56"]

Eikö ole normaalia katsoa lääkäriä kasvoihin silloinkin kun hän uskaltautuu pöytänsä takaa ottamaan kontaktia potilaaseen? Miksi katsoa lääkärin JALKOJA? Hoitotoimenpiteet ei yleensä vaadi alas katsomista. 

[/quote] Istuuko laakari poydan takana Suomessa ? :D :D

[/quote]

KYLLÄ, ellei kyseessä hoitotoimenpide. Lääkäri on kuin uhanalainen, arka eläin, joka hakee pöydästään piilopaikkaa. Onneksi on se tietokone, jonka ylle kumartua suojaan. Kyllä huomaa, että lääkärit ovat ensisijassa diagnostikkoja. 

Vierailija
88/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:02"]

Voi ei! Mä ostan aina kuviollisia sukkia, koska mun mielestä valkoiset sukat on liian tylsät. Tietty leikkurissa on ne potilassukat. Ei

oo käyny mielessäkään, että se olisi epäsoveliasta.

 

T. Eval

[/quote]

Ei ole epäsoveliasta. Ei ne potilaat päätä, millaisia sukkia/ muuta vaatetusta  lääkärit ja hoitajat saavat käyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:02"]

Voi ei! Mä ostan aina kuviollisia sukkia, koska mun mielestä valkoiset sukat on liian tylsät. Tietty leikkurissa on ne potilassukat. Ei

oo käyny mielessäkään, että se olisi epäsoveliasta.

 

T. Eval

[/quote]

Ei ole epäsoveliasta. Ei ne potilaat päätä, millaisia sukkia/ muuta vaatetusta  lääkärit ja hoitajat saavat käyttää. 

[/quote]

tosikko

Vierailija
90/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh! Nyt on kyllä ollu epäammattimaista käytöstä!

Mun psykiatrilla oli kerran Tipi-sukat. Juu, se piirroshahmo. Että vitutti.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:56"]

Eikö ole normaalia katsoa lääkäriä kasvoihin silloinkin kun hän uskaltautuu pöytänsä takaa ottamaan kontaktia potilaaseen? Miksi katsoa lääkärin JALKOJA? Hoitotoimenpiteet ei yleensä vaadi alas katsomista. 

[/quote] Istuuko laakari poydan takana Suomessa ? :D :D

[/quote]

KYLLÄ, ellei kyseessä hoitotoimenpide. Lääkäri on kuin uhanalainen, arka eläin, joka hakee pöydästään piilopaikkaa. Onneksi on se tietokone, jonka ylle kumartua suojaan. Kyllä huomaa, että lääkärit ovat ensisijassa diagnostikkoja. 

[/quote]

Ja sitten kun lääkäri kirjoittaa poistuvansa pöydän takaa tai istuvan lähellä potilasta niin, että jalat näkyvät, täällä on heti rivi ihmisiä ihmettelemässä järkyttyneenä. Suomalaisessa kulttuurissa ei saisi lääkärikään tulla kahta metriä lähemmäs.

Lääkärit istuvat pöydän takana myös ainakin Jenkeissä, Britanniassa, Ranskassa, Saksassa ja Pohjoismaissa.

Vierailija
92/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärilläni oli skottilainen kiltti, ja lääkärin valkoinen takki, jaloissa pelkät sandaalit.

 

Tuomitsin toiminnan välittömästi, minun työnantaja (amerikkalais)konsernisssani ei kilttejä saa käyttää, ne rikkovat eettisiä sääntöjä, sekä saattavat olla jopa vaarallisia ellei niitä ole valmistettu tulenkestävästä ja repeämättömästä materiaalista. Myöskin työpaikkaraennuksen sokkeli on suunniteltava niin, että hyllyriveille on tilaa, koska ylähyllyt eivät saa ulottua silmätasoa korkeammalle (turvallisuusriski), koska muutoin saatettaisiin käyttää jakkaraa jolta voi pudota.

 

Ja epäilijöille tiedoksi, minä en ole provo, tätä oikeasti tapahtuu teidän lintukodossanne. Kiitos globalisaatio, kiitos evoluutio!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:56"]

Eikö ole normaalia katsoa lääkäriä kasvoihin silloinkin kun hän uskaltautuu pöytänsä takaa ottamaan kontaktia potilaaseen? Miksi katsoa lääkärin JALKOJA? Hoitotoimenpiteet ei yleensä vaadi alas katsomista. 

[/quote] Istuuko laakari poydan takana Suomessa ? :D :D

[/quote]

KYLLÄ, ellei kyseessä hoitotoimenpide. Lääkäri on kuin uhanalainen, arka eläin, joka hakee pöydästään piilopaikkaa. Onneksi on se tietokone, jonka ylle kumartua suojaan. Kyllä huomaa, että lääkärit ovat ensisijassa diagnostikkoja. 

[/quote]

onneksi harva lääkäri istuu pöydän takana. Ortopedi pyysi viereensä näytön ääreen näyttäessään kuviani, pöytä oli seinää vasten. Tk:n lääkärillä pöytä tietokoneineen oli lähellä ovea, instrumenttipöytä ikkunan alla, jonka ääressä hän istui, tutkimus sänky viereisellä seinällä ja potilastuoli keskellä. Kandilla oli vastaavan tapainen järjestely päivystyshuoneessa. Työterveydessä oli sellainen pyöreän pöydän tapainen hänen pöytäänsä liitettynä, jonka äärellä molemmat katsoimme tuloksia, tietokoneen näyttö näkyi molemmille sen ääressä... Hematologi istui pöytänsä takana.

Vierailija
94/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:56"]

Eikö ole normaalia katsoa lääkäriä kasvoihin silloinkin kun hän uskaltautuu pöytänsä takaa ottamaan kontaktia potilaaseen? Miksi katsoa lääkärin JALKOJA? Hoitotoimenpiteet ei yleensä vaadi alas katsomista. 

[/quote] Istuuko laakari poydan takana Suomessa ? :D :D

[/quote]

KYLLÄ, ellei kyseessä hoitotoimenpide. Lääkäri on kuin uhanalainen, arka eläin, joka hakee pöydästään piilopaikkaa. Onneksi on se tietokone, jonka ylle kumartua suojaan. Kyllä huomaa, että lääkärit ovat ensisijassa diagnostikkoja. 

[/quote]

Ja sitten kun lääkäri kirjoittaa poistuvansa pöydän takaa tai istuvan lähellä potilasta niin, että jalat näkyvät, täällä on heti rivi ihmisiä ihmettelemässä järkyttyneenä. Suomalaisessa kulttuurissa ei saisi lääkärikään tulla kahta metriä lähemmäs.

Lääkärit istuvat pöydän takana myös ainakin Jenkeissä, Britanniassa, Ranskassa, Saksassa ja Pohjoismaissa.

[/quote]

Ei täällä sitä lääkärin liikkeellelähtöä ihmetellä, vaan tätä sukkagatea. Siis kuka tsekkaa lekurin sukat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:40"]

Myöskin työpaikkaraennuksen sokkeli on suunniteltava niin, että hyllyriveille on tilaa, koska ylähyllyt eivät saa ulottua silmätasoa korkeammalle (turvallisuusriski), koska muutoin saatettaisiin käyttää jakkaraa jolta voi pudota.

 

Ja epäilijöille tiedoksi, minä en ole provo, tätä oikeasti tapahtuu teidän lintukodossanne. Kiitos globalisaatio, kiitos evoluutio!

[/quote]

Jos kerran tuota tapahtuu oikeasti, mitä ihmettä rakennuksen sokkelilla on tekemistä hyllyrivien tai jakkaran käytön kanssa? 

Vierailija
96/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:56"]

Eikö ole normaalia katsoa lääkäriä kasvoihin silloinkin kun hän uskaltautuu pöytänsä takaa ottamaan kontaktia potilaaseen? Miksi katsoa lääkärin JALKOJA? Hoitotoimenpiteet ei yleensä vaadi alas katsomista. 

[/quote] Istuuko laakari poydan takana Suomessa ? :D :D

[/quote]

KYLLÄ, ellei kyseessä hoitotoimenpide. Lääkäri on kuin uhanalainen, arka eläin, joka hakee pöydästään piilopaikkaa. Onneksi on se tietokone, jonka ylle kumartua suojaan. Kyllä huomaa, että lääkärit ovat ensisijassa diagnostikkoja. 

[/quote]

onneksi harva lääkäri istuu pöydän takana. Ortopedi pyysi viereensä näytön ääreen näyttäessään kuviani, pöytä oli seinää vasten. Tk:n lääkärillä pöytä tietokoneineen oli lähellä ovea, instrumenttipöytä ikkunan alla, jonka ääressä hän istui, tutkimus sänky viereisellä seinällä ja potilastuoli keskellä. Kandilla oli vastaavan tapainen järjestely päivystyshuoneessa. Työterveydessä oli sellainen pyöreän pöydän tapainen hänen pöytäänsä liitettynä, jonka äärellä molemmat katsoimme tuloksia, tietokoneen näyttö näkyi molemmille sen ääressä... Hematologi istui pöytänsä takana.

[/quote]

Ai jaa? Itsellä kokemuksia vain näsitä pöydän takana nököttävistä. 

Vierailija
97/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukat on ehjät ja puhtaat niin mikäpä vika värikkyydessä. Jos sama lääkäri tutkii myös lääkärissä käyntiä pelkääviä lapsia niin tuollaiset värikkäät sukat voivat auttaa työnteossa. :)

Vierailija
98/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:56"]

Eikö ole normaalia katsoa lääkäriä kasvoihin silloinkin kun hän uskaltautuu pöytänsä takaa ottamaan kontaktia potilaaseen? Miksi katsoa lääkärin JALKOJA? Hoitotoimenpiteet ei yleensä vaadi alas katsomista. 

[/quote] Istuuko laakari poydan takana Suomessa ? :D :D

[/quote]

KYLLÄ, ellei kyseessä hoitotoimenpide. Lääkäri on kuin uhanalainen, arka eläin, joka hakee pöydästään piilopaikkaa. Onneksi on se tietokone, jonka ylle kumartua suojaan. Kyllä huomaa, että lääkärit ovat ensisijassa diagnostikkoja. 

[/quote]

onneksi harva lääkäri istuu pöydän takana. Ortopedi pyysi viereensä näytön ääreen näyttäessään kuviani, pöytä oli seinää vasten. Tk:n lääkärillä pöytä tietokoneineen oli lähellä ovea, instrumenttipöytä ikkunan alla, jonka ääressä hän istui, tutkimus sänky viereisellä seinällä ja potilastuoli keskellä. Kandilla oli vastaavan tapainen järjestely päivystyshuoneessa. Työterveydessä oli sellainen pyöreän pöydän tapainen hänen pöytäänsä liitettynä, jonka äärellä molemmat katsoimme tuloksia, tietokoneen näyttö näkyi molemmille sen ääressä... Hematologi istui pöytänsä takana.

[/quote]

Ai jaa? Itsellä kokemuksia vain näsitä pöydän takana nököttävistä. 

[/quote]

No tämä kokemukseni on täältä Pohjois-Suomesta. Kuluneelta vuodelta suurin osa.

Vierailija
99/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:56"]

Eikö ole normaalia katsoa lääkäriä kasvoihin silloinkin kun hän uskaltautuu pöytänsä takaa ottamaan kontaktia potilaaseen? Miksi katsoa lääkärin JALKOJA? Hoitotoimenpiteet ei yleensä vaadi alas katsomista. 

[/quote] Istuuko laakari poydan takana Suomessa ? :D :D

[/quote]

KYLLÄ, ellei kyseessä hoitotoimenpide. Lääkäri on kuin uhanalainen, arka eläin, joka hakee pöydästään piilopaikkaa. Onneksi on se tietokone, jonka ylle kumartua suojaan. Kyllä huomaa, että lääkärit ovat ensisijassa diagnostikkoja. 

[/quote]

Ja sitten kun lääkäri kirjoittaa poistuvansa pöydän takaa tai istuvan lähellä potilasta niin, että jalat näkyvät, täällä on heti rivi ihmisiä ihmettelemässä järkyttyneenä. Suomalaisessa kulttuurissa ei saisi lääkärikään tulla kahta metriä lähemmäs.

Lääkärit istuvat pöydän takana myös ainakin Jenkeissä, Britanniassa, Ranskassa, Saksassa ja Pohjoismaissa.

[/quote] No ei istu poydan takana USAssa, just eilen kavin laakarissa.

Vierailija
100/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jäänyt mieleen lääkärin sukat, joissa oli sarviaan näyttävä härkä ja alla luki bull. Arvelin hänen saattavan olla bullerona osakemarkkinoilla. ;) Oma korkeakoulutaustani liittyy siihen ja olisin mielelläni kysellyt siitäkin aiheesta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi