Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko äit.neuvolassa "huutia" painonlaskusta?

Vierailija
25.08.2014 |

Mulla oli 1. neuvolakäynti niiden helteiden aikana ja painoa oli heti tullut jo +3kg .
Arvelinkin että oli pääasiassa turvotusta ja sitä kun en yksinkertaisesti päässyt liikkumaan kuumuuden ja huonon olon takia. Nyt kun on ilmat viilentynyt, olen taas jatkanut liikuntaharrastusta ja huonon olon poistuttua saanut säännöllisen terveellisen ruokarytmin takaisin. Tänään kävin vaa'alla niin olin laihtunut tuon 3 kg eli olen nyt siinä lähtöpainossani ja viikkoja on 14. 

Pian on taas käynti neuvolaan? Onko huono homma tuo painonlasku? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin sanoo siitä mitään. Mulla tuli eka raskauskilo vasta rv 26 ja kukaan ei ikinä valittanut siitä. Enkä ole ylipainoinen, mitat olivat ennen raskautta 168/57 ja säilyivät tuolle viikolle 26 asti..

Vierailija
2/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin kans ensimmäisen neuvolakäynnin painosta 3-4kg, mutta mulla oli syynä raskauspahoinvointi. Ei tullut mitään moitteita, koska olin normaalipainoinen. Menin sen alkupainon yli vasta puolivälin jälkeen ja kyllä niitä kiloja sit loppujen lopuks joku 12 tulikin.

Tärkeintä on, että voit itse hyvin, kyllä se xauva ottaa omansa (ja hyvä, jos hyvinvointi välittyy myös neuvolassa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat ehkä mainita, mutta tärkeämpää on että jaksat liikkua ja syödä hyvin. Katso vain nyt että et laihdu ainakaan paljon enempää ja että painon nousu (kun se alkaa) on maltillista.

Vierailija
4/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xauva=vauva

Vierailija
5/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä huutia sain. Raskauspahoinvointi syynä.

Vierailija
6/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tätit tietää, että helle kerryttää nestettä elimistöön. Mulla oli tullu viikossa (vkolla 38) 1,4kg painoa (sitä ennen paino noussut 100-200g/vko). Ja siitä viikko eteenpäin, paino oli tippunut 2kg. Ei mein neuvolantäti ainakaan sanonu muuta, ku et turvotukset lähteny, ku sää viilenny. Nyt odotellaan, että vieläkö ehtii yhteen punnitukseen, ennen ku vauva syntyy..

Vierailija
7/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee huutia painonnoususta ja välillä sanomista kun ei nouse. Riippuu kyllä paljon terkkaristakin.

Vierailija
8/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo sanottu oikeestaan mitään vaikka oon vieläkin alle lähtöpainon ja nyt rv 40+2. Alkuraskauden pahoinvoinnin aikana tippu paino lähes 10 kg, mutta oonkin hieman isokokosempi tapaus, niin ei ollut niin vaarallista ja vauvakin on kasvanut täysin normaalisti koko ajan. Mutta riippuu tietenkin myös terkasta, jotkut osaa olla aikas ärhäköitä...

Vierailija
9/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia, että painoa tulee vasta viimeisellä raskauskolmanneksella, vaikka olisikin normaalipainoinen. Eli ei pitäis olla sanomista.

Jos taas on ylipainoinen, painon ei tarvitse nousta raskauden aikana ollenkaan tai korkeintaan sitten silloin viimeisellä kolmanneksella muutaman kilon.

Jos ennestään alipainoisella odottajalla ei paino yhtään nouse, sitten tulee sanomista.

Vierailija
10/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla rv 36 menossa ja edelleen -2kg lähtöpainosta. Oksensin ekan 6kk ja paino tippui 10kg. Kun oksentelu lakkasi niin alkoi kertyä painoa takaisin ja tietty vika kolmannes niin vauvan kasvukin nopeinta. Mutta edelleenkään ei lähtöpainoa ole ohitettu. Olen normaalipainoinen ja terkkarin mukaan ihan ok näin, asia olisi eri jos olisin jo valmiiksi alipainoinen. Vauva kasvanut ihan normaalisti, useammassa ultrassa tarkistettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä