Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäasiallinen lääkäri

Vierailija
15.08.2014 |

Tänään olin lääkärissä, jossa minua palveli nuori tytteli, todennäköisesti juuri koulustaan päässyt. Tytöllä oli jalassaan sandaalit, jotka olivat avoimet varpaista. Kengät olivat asialliset, mutta ne sukat! Pohjaväri oli kirkkaan sininen ja muuten sukissa oli ihan kirkkaan värisiä raitoja, en voinut olla tuijottamatta. Mielestäni epäasialliset sukat, eivätkä kuulu ammattipukeutumiseen. Lääkäreiden pitäisi kunnioitta potilaitaan ja pukeutua siististi ja asiallisesti, eikä sukkia, jotka sopisivat paremmin sirkustaiteilijoille.

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:59"]

Illan ratoksi voin kertoa, että periaattessa tämä oli provo. Tosin näin on käynyt itselleni, siis että potilas on vastaanoton päätteeksi antanut palautetta minulle epäasiallisista sukistani ja vielä puhunut iästäni. Muuten oli kuulemma ollut tyytyväinen vastaanottoon ja sovittuihin hoitoihin ja jatkoon.

Halusin katsoa, millaisia reaktioita saan, jos kirjoitan sukkaihmisen näkökulmasta, häiritsevätkö sukkani yleisesti, mutta muut eivät sano mitään. Vaikeaa oli samaistua, mutta parhaani yritin. Kiitos ja anteeksi, tarkoitukseni ei ollut kenenkään iltaa pilata!

Ap.

[/quote]

No senhän tiesi että oli provo. Mutta MITEN lekurin sukat näkee ellei tällä ole kaamea yhdistelmä shortsit (tai hame) ja sukat, tai sitten liian lyhkäiset housut. Jos housut on oikean pituiset, ei lekurin sukkia pääse näkemään ellei kurkistele pöydän alle tai riisu sen housuja. 

Vierailija
62/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:59"]

Illan ratoksi voin kertoa, että periaattessa tämä oli provo. Tosin näin on käynyt itselleni, siis että potilas on vastaanoton päätteeksi antanut palautetta minulle epäasiallisista sukistani ja vielä puhunut iästäni. Muuten oli kuulemma ollut tyytyväinen vastaanottoon ja sovittuihin hoitoihin ja jatkoon.

Halusin katsoa, millaisia reaktioita saan, jos kirjoitan sukkaihmisen näkökulmasta, häiritsevätkö sukkani yleisesti, mutta muut eivät sano mitään. Vaikeaa oli samaistua, mutta parhaani yritin. Kiitos ja anteeksi, tarkoitukseni ei ollut kenenkään iltaa pilata!

Ap.

[/quote]

No senhän tiesi että oli provo. Mutta MITEN lekurin sukat näkee ellei tällä ole kaamea yhdistelmä shortsit (tai hame) ja sukat, tai sitten liian lyhkäiset housut. Jos housut on oikean pituiset, ei lekurin sukkia pääse näkemään ellei kurkistele pöydän alle tai riisu sen housuja. 

[/quote]

Tutkimustoimenpiteen yhteydessä. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan vielä, että ihan nilkkapituiset housut päällä, mutta tutkittaessa tosiaan tulen sieltä pöydän takaa pois. Muutenkin tykkään kyllä istua potilaaseen päin kääntyneenä ja usein jalat ovat silloin näkyvillä. Riippuu tietenkin vastaanottohuoneesta ja pöydästä. Ap.

Ja mukavaa, ettei montaa ihmistä sukkani näyttäisi haittaavan. Taidan siis jatkaa iloisen väristen sukkien käyttämistä.

Vierailija
64/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:59"]

Illan ratoksi voin kertoa, että periaattessa tämä oli provo. Tosin näin on käynyt itselleni, siis että potilas on vastaanoton päätteeksi antanut palautetta minulle epäasiallisista sukistani ja vielä puhunut iästäni. Muuten oli kuulemma ollut tyytyväinen vastaanottoon ja sovittuihin hoitoihin ja jatkoon.

Halusin katsoa, millaisia reaktioita saan, jos kirjoitan sukkaihmisen näkökulmasta, häiritsevätkö sukkani yleisesti, mutta muut eivät sano mitään. Vaikeaa oli samaistua, mutta parhaani yritin. Kiitos ja anteeksi, tarkoitukseni ei ollut kenenkään iltaa pilata!

Ap.

[/quote]

No senhän tiesi että oli provo. Mutta MITEN lekurin sukat näkee ellei tällä ole kaamea yhdistelmä shortsit (tai hame) ja sukat, tai sitten liian lyhkäiset housut. Jos housut on oikean pituiset, ei lekurin sukkia pääse näkemään ellei kurkistele pöydän alle tai riisu sen housuja. 

[/quote]

Tutkimustoimenpiteen yhteydessä. Ap.

[/quote]

Millä lailla se potilas pääsee katsomaan lekurin sukkia, kun tämä tutkii? Siis potilas on kumartuneena pää alaspäin vain? Lääkäri tutkii alaselkää? Sittenkää ei sukkien pitäisi näkyä jos housut oikean pituiset. 

Avaapa hiukan. 

Vierailija
65/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:59"]

Illan ratoksi voin kertoa, että periaattessa tämä oli provo. Tosin näin on käynyt itselleni, siis että potilas on vastaanoton päätteeksi antanut palautetta minulle epäasiallisista sukistani ja vielä puhunut iästäni. Muuten oli kuulemma ollut tyytyväinen vastaanottoon ja sovittuihin hoitoihin ja jatkoon.

Halusin katsoa, millaisia reaktioita saan, jos kirjoitan sukkaihmisen näkökulmasta, häiritsevätkö sukkani yleisesti, mutta muut eivät sano mitään. Vaikeaa oli samaistua, mutta parhaani yritin. Kiitos ja anteeksi, tarkoitukseni ei ollut kenenkään iltaa pilata!

Ap.

[/quote]

 

Et vieläkään siis käsittänyt, ettet saa mennä missä vaan sukissa esiintymään lääkärinä?! Kyllä se nyt lukee jossain ohjesäännössä, että pitää olla kunnon sukat tai...

kannattaa ottaa potilaat vakavasti vaikka et samaistuisi tilanteeseen. Kun jotain häiritsee sukkasi tai joku muu, hänelle se voi olla tärkeää tai hän purkaa sairauteensa liittyviä huolia toisarvoiseen. Pidä juuri niitä sukkia kuin haluat, mutta yritä kestää ja ymmärtää potilaitasikin. Seuraavalla kerralla kun sama henkilö tulee, vaihda sukat häntä miellyttäviin, niin hän ei ehkä tartu enää toisarvoisiin kysymyksiin.

Vierailija
66/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:38"]

Avaan vielä, että ihan nilkkapituiset housut päällä, mutta tutkittaessa tosiaan tulen sieltä pöydän takaa pois. Muutenkin tykkään kyllä istua potilaaseen päin kääntyneenä ja usein jalat ovat silloin näkyvillä. Riippuu tietenkin vastaanottohuoneesta ja pöydästä. Ap.

Ja mukavaa, ettei montaa ihmistä sukkani näyttäisi haittaavan. Taidan siis jatkaa iloisen väristen sukkien käyttämistä.

[/quote]

Olet siis sukkasillaan? Ei työkenkiä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:38"]

Avaan vielä, että ihan nilkkapituiset housut päällä, mutta tutkittaessa tosiaan tulen sieltä pöydän takaa pois. Muutenkin tykkään kyllä istua potilaaseen päin kääntyneenä ja usein jalat ovat silloin näkyvillä. Riippuu tietenkin vastaanottohuoneesta ja pöydästä. Ap.

Ja mukavaa, ettei montaa ihmistä sukkani näyttäisi haittaavan. Taidan siis jatkaa iloisen väristen sukkien käyttämistä.

[/quote]

Olet siis sukkasillaan? Ei työkenkiä? 

[/quote]

Ei, vaan jalassa on ihan normaalit sandaalimalliset työkengät. Jalat näkyvät ihan jo sydäntä kuunnellessa jos istun potilasta vastapäätä.

Enkä muuten loukkaantanut potilaan kommentista, ihmetytti vain ja mietin, että ehkä muutkin ajattelevat näin. Potilaat ovat kuitenkin työni suola ja se miksi tätä hommaan teen.

Mutta tällaista tänään, öitä.

 Ap.

Vierailija
68/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:41"]Ihanko oikeasti olen ainoa, jonka mielestä töissä pukueudutaan fiksusti? Tuleeko luotettava ja turvallinen olo, jos sinua hoitava lääkäri pukeutuu näin? Ihmisen pukeutuminen kertoo kuitenkin myös ihmisestä itsestään. Ap.

http://data3.whicdn.com/images/5424401/thumb.jpg

[/quote]

Tulee, kunhan sukat on puhtaat. Ja jalat eivät ole paljaat. Eihän kukaan jaloillaan toista hoida. Tosin en itse viitsi pukea kalliita sukkia työhön missä joku voi ykätä sukille... perus sukat on edullisempi viskata erite roiskeiden jälkeen roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:38"]

Ja mukavaa, ettei montaa ihmistä sukkani näyttäisi haittaavan. Taidan siis jatkaa iloisen väristen sukkien käyttämistä.

[/quote]

No tietenkin pukeudut juuri niihin sukkiin, jotka miellyttävät. Jos joku antaa siitä palautetta, sitten antaa ja kuuntele sujuvasti hänen murheitaan ymmärtäen. 

Vierailija
70/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun synnytyslääkärilläni oli letit... näytti 14-vuotiaalta Pepiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:59"]

Illan ratoksi voin kertoa, että periaattessa tämä oli provo. Tosin näin on käynyt itselleni, siis että potilas on vastaanoton päätteeksi antanut palautetta minulle epäasiallisista sukistani ja vielä puhunut iästäni. Muuten oli kuulemma ollut tyytyväinen vastaanottoon ja sovittuihin hoitoihin ja jatkoon.

Halusin katsoa, millaisia reaktioita saan, jos kirjoitan sukkaihmisen näkökulmasta, häiritsevätkö sukkani yleisesti, mutta muut eivät sano mitään. Vaikeaa oli samaistua, mutta parhaani yritin. Kiitos ja anteeksi, tarkoitukseni ei ollut kenenkään iltaa pilata!

Ap.

[/quote]

No senhän tiesi että oli provo. Mutta MITEN lekurin sukat näkee ellei tällä ole kaamea yhdistelmä shortsit (tai hame) ja sukat, tai sitten liian lyhkäiset housut. Jos housut on oikean pituiset, ei lekurin sukkia pääse näkemään ellei kurkistele pöydän alle tai riisu sen housuja. 

[/quote]

Tutkimustoimenpiteen yhteydessä. Ap.

[/quote]

 

Olen vasta kandi mutta aloin kyllä nyt oikein pohtia että millainen tutkimustoimenpide pitää olla että lääkärin sukat tulevat jotenkin erityisesti esille!? Mieleen tulee lähinnä olkapääluksaation paikalleen veto niin että laittaa jalan potilaan kainaloon mutta se ei olekaan tutkimus- vaan hoitotoimenpide :D

Itse olin ekaa kertaa "oikeissa" töissä tänä kesänä sairaalan osastolla, olin usein töissä capreissa tai polvipituisessa hameessa ja ballerinatossuissa (ilman sukkia). Ei huomauttanut kukaan mitään negatiivista (tai positiivistakaan sen puoleen) vaatetuksestani.

Vierailija
72/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:59"]

Illan ratoksi voin kertoa, että periaattessa tämä oli provo. Tosin näin on käynyt itselleni, siis että potilas on vastaanoton päätteeksi antanut palautetta minulle epäasiallisista sukistani ja vielä puhunut iästäni. Muuten oli kuulemma ollut tyytyväinen vastaanottoon ja sovittuihin hoitoihin ja jatkoon.

Halusin katsoa, millaisia reaktioita saan, jos kirjoitan sukkaihmisen näkökulmasta, häiritsevätkö sukkani yleisesti, mutta muut eivät sano mitään. Vaikeaa oli samaistua, mutta parhaani yritin. Kiitos ja anteeksi, tarkoitukseni ei ollut kenenkään iltaa pilata!

Ap.

[/quote]

No senhän tiesi että oli provo. Mutta MITEN lekurin sukat näkee ellei tällä ole kaamea yhdistelmä shortsit (tai hame) ja sukat, tai sitten liian lyhkäiset housut. Jos housut on oikean pituiset, ei lekurin sukkia pääse näkemään ellei kurkistele pöydän alle tai riisu sen housuja. 

[/quote]

Tutkimustoimenpiteen yhteydessä. Ap.

[/quote]

 

Olen vasta kandi mutta aloin kyllä nyt oikein pohtia että millainen tutkimustoimenpide pitää olla että lääkärin sukat tulevat jotenkin erityisesti esille!? Mieleen tulee lähinnä olkapääluksaation paikalleen veto niin että laittaa jalan potilaan kainaloon mutta se ei olekaan tutkimus- vaan hoitotoimenpide :D

Itse olin ekaa kertaa "oikeissa" töissä tänä kesänä sairaalan osastolla, olin usein töissä capreissa tai polvipituisessa hameessa ja ballerinatossuissa (ilman sukkia). Ei huomauttanut kukaan mitään negatiivista (tai positiivistakaan sen puoleen) vaatetuksestani.

[/quote]

Ei kai missään toimenpiteessä tai tutkimuksessa sukat nyt erityisesti tule esille, mutta kyllähän ainakin minun jalkani näkyvät jos vaikka auskultoin, kävelen pritsille tai muuten seison potilaan lähellä? Olen muuten itsekin saanut palautetta hammasraudoistani :D

LK itsekin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:38"]

Avaan vielä, että ihan nilkkapituiset housut päällä, mutta tutkittaessa tosiaan tulen sieltä pöydän takaa pois. Muutenkin tykkään kyllä istua potilaaseen päin kääntyneenä ja usein jalat ovat silloin näkyvillä. Riippuu tietenkin vastaanottohuoneesta ja pöydästä. Ap.

Ja mukavaa, ettei montaa ihmistä sukkani näyttäisi haittaavan. Taidan siis jatkaa iloisen väristen sukkien käyttämistä.

[/quote]

Olet siis sukkasillaan? Ei työkenkiä? 

[/quote]

Ei, vaan jalassa on ihan normaalit sandaalimalliset työkengät. Jalat näkyvät ihan jo sydäntä kuunnellessa jos istun potilasta vastapäätä.

Enkä muuten loukkaantanut potilaan kommentista, ihmetytti vain ja mietin, että ehkä muutkin ajattelevat näin. Potilaat ovat kuitenkin työni suola ja se miksi tätä hommaan teen.

Mutta tällaista tänään, öitä.

 Ap.

[/quote]

Mullakin on sydäntä kuunneltu monesti enkä ole kyllä koskaan tsiigannut lekurin sukkia tai jalkoja sen puoleen. Täytyy olla ujo potilas tai muuten jalkafetisisti. 

Vierailija
74/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole normaalia katsoa lääkäriä kasvoihin silloinkin kun hän uskaltautuu pöytänsä takaa ottamaan kontaktia potilaaseen? Miksi katsoa lääkärin JALKOJA? Hoitotoimenpiteet ei yleensä vaadi alas katsomista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuten tuollainen ihminen, joka huomaa mm. sukat. Kiinnitän huomiotani paljon yksityiskohtiin, kulmakarvoihin, koruihin, kenkiin. Lääkärin luona olen pannut merkille myös vaikka lääkärin pöydällä tai seinällä olevia tavaroita, kuvia, piirrustuksia ja muuta. En tee sitä tarkoituksella, se on vain osa luonnettani. Enpä silti rupeaisi mitään sukista huomauttelemaan.

Vierailija
76/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Mä ostan aina kuviollisia sukkia, koska mun mielestä valkoiset sukat on liian tylsät. Tietty leikkurissa on ne potilassukat. Ei

oo käyny mielessäkään, että se olisi epäsoveliasta.

T. Eval

Vierailija
77/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt monet toteaa, etteivät huomaa tai näe lääkärin sukkia, niin minä voin sanoa, että huomaan ne. Kerran lääkärillä oli juuri samanlaiset musta-ruskeanharmaa raidalliset Marimekon sukat kuin minulla silloin ja olen sen jälkeen jostain syystä joka kerta katsonut osuisiko sukat taas yhteen. En kyllä ainakaan valita sukista ja iloiset sukat ovat aina piristys. Enpä ole kyllä törmännyt kovin ihmeellisiin sukkiin sen jälkeen. Yhden varvassukat jäi kyllä mieleen, mutta enpä muista, että kenellä tai missä tilanteessa.

Vierailija
78/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:00"]

Minä olen muuten tuollainen ihminen, joka huomaa mm. sukat. Kiinnitän huomiotani paljon yksityiskohtiin, kulmakarvoihin, koruihin, kenkiin. Lääkärin luona olen pannut merkille myös vaikka lääkärin pöydällä tai seinällä olevia tavaroita, kuvia, piirrustuksia ja muuta. En tee sitä tarkoituksella, se on vain osa luonnettani. Enpä silti rupeaisi mitään sukista huomauttelemaan.

[/quote]

Sulla on harhaileva katse. Yksi kaverini on samanlainen. Itse keskityn asiaan ja henkilöön.

Vierailija
79/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:00"]

Minä olen muuten tuollainen ihminen, joka huomaa mm. sukat. Kiinnitän huomiotani paljon yksityiskohtiin, kulmakarvoihin, koruihin, kenkiin. Lääkärin luona olen pannut merkille myös vaikka lääkärin pöydällä tai seinällä olevia tavaroita, kuvia, piirrustuksia ja muuta. En tee sitä tarkoituksella, se on vain osa luonnettani. Enpä silti rupeaisi mitään sukista huomauttelemaan.

[/quote]

Sulla on harhaileva katse. Yksi kaverini on samanlainen. Itse keskityn asiaan ja henkilöön.

[/quote]

Ja tämä on huono asia koska..? Pystyn kyllä keskittymään ja noteeraamaan yksityiskohtia samanaikaisesti. 

Vierailija
80/150 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista milloin olisin viimeksi kiinnittänyt huomiota kenenkään sukkiin. On siitä monia vuosia. Lääkärissä mua kiinnostaa oma diagnoosi ja hoito, ei se mitä lääkärillä on päällä, saati sitten tämän SUKAT O__o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi