Käykö miehenne ulkomaanlomamatkoilla ilman teitä?
Tai päästäisitkö, jos mies haluaisi lähteä?
Kysymys on suunnattu lähinnä teille, joilla on miehenne kanssa yhteisiä pieniä lapsia.
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:09"]
ei hänellä olisi edes mitään tekemistä.
[/quote]
Onko miehesi jotenkin vammainen?
[/quote]
Jos jonkun mies ei kulje ulkomailla ilman vaimoaan, niin miksi siitä pitää riehaantua? Jos ei halua, niin ei halua.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:43"]Eikö teitä/miestänne yhtään vaivaa, jos hän on erossa lapsistaan pitempään kuin 1 vrk / ikävuosi? Tuli vaan mieleen, kun ap kysyi kysymyksensä nimenomaan pienten lasten äideiltä ja ulkomaanmatkat nyt väkisinkin kestää yleensä useamman päivän.
[/quote]
mun miehen työreissut on tyypillisest yks tai kaks yötä, lapsi alle kaks vuotta. Kyllähän siinä ikävä tulee, mutta skypetellään yms. Vaikka tulisi pidempiä reissuja, niin ei se ehkä olis peruste työpaikan vaihtamiselle. Pitäisin kyllä outona, jos mies vapasehtoisesti olis yli ton 1yö/kk. Tosin itekin olen tehnyt hiljattain kahden yön reissun, jälkikäteen ajatellen oli se ehkä turhan pitkä. Meillä minä olen kuitenkin lapselle se ensisijainen kiintymyksen kohde, vaikka tosi tasavertaisesti lasta hoidetaankin.
Päästäisin, mutta mies ei halua lomailla ilman minua <3
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:30"]
Hö, kyllä loukkaantuisin, jos mies on lähdössä Prahaan, jonka minäkin haluan nähdä, ja valitsisi silti matkatoverikseen jonkun muun kuin minut. Onneksi tuollainen ei tulisi miehenikään mielestä kysymykseen.
[/quote]
Ja syy, miksi te ette voisi käydä siellä myös yhdessä, on....?
Mä olen esim. aina halunnut Riikaan jostain syystä. Miehen kaveriporukka ehdotti sinne reissua ja niin menivät. Me mentiin sitten seuraavana vuonna miehen kanssa sinne ja oli kiva mennä, kun paikka oli miehelle jo vähän tuttu, oli matkaopas jo valmiina :)
[/quote]
Suoraan sanottuna meidän molempien mielestä on ajan ja rahan haaskausta käydä samassa kohteessa useammin kuin kerran :) Maailma on täynnä paikkoja, jotka halutaan ehtiä kokea, joten on aika iso kynnys valita sama matkakohde kahdesti. Ehkä jos se toinen matka olisi vaikka ilmainen, niin voisi tuota harkita?
Ymmärrän, että tämä kuulostaa oudolta sellaiselta, joka reissaa harva se viikonloppu Milanoon shoppailemaan, mutta me käydään matkoilla vain kerran parissa vuodessa. Tämä on ihan tietoinen valinta, sillä tällä tavoin säästämällä meillä on vara valita joku kaukainen unelmakohde ja viettää kuukaudenkin loma viisihenkisen perheemme voimin. :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:43"]Eikö teitä/miestänne yhtään vaivaa, jos hän on erossa lapsistaan pitempään kuin 1 vrk / ikävuosi? Tuli vaan mieleen, kun ap kysyi kysymyksensä nimenomaan pienten lasten äideiltä ja ulkomaanmatkat nyt väkisinkin kestää yleensä useamman päivän.
[/quote]
mun miehen työreissut on tyypillisest yks tai kaks yötä, lapsi alle kaks vuotta. Kyllähän siinä ikävä tulee, mutta skypetellään yms. Vaikka tulisi pidempiä reissuja, niin ei se ehkä olis peruste työpaikan vaihtamiselle. Pitäisin kyllä outona, jos mies vapasehtoisesti olis yli ton 1yö/kk. Tosin itekin olen tehnyt hiljattain kahden yön reissun, jälkikäteen ajatellen oli se ehkä turhan pitkä. Meillä minä olen kuitenkin lapselle se ensisijainen kiintymyksen kohde, vaikka tosi tasavertaisesti lasta hoidetaankin.
[/quote]
Ihana, joku tajusi pointtini :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:09"]
[/quote]
[/quote]
Jos jonkun mies ei kulje ulkomailla ilman vaimoaan, niin miksi siitä pitää riehaantua? Jos ei halua, niin ei halua.
[/quote]
En minä riehaannu. Mietin vain, että pakko on olla peruskognitioissa jotakin vikaa, jos ei keksi itselleen mitään tekemistä vaikka Berliinissä tai Pariisissa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:30"]
Hö, kyllä loukkaantuisin, jos mies on lähdössä Prahaan, jonka minäkin haluan nähdä, ja valitsisi silti matkatoverikseen jonkun muun kuin minut. Onneksi tuollainen ei tulisi miehenikään mielestä kysymykseen.
[/quote]
Mä olen esim. aina halunnut Riikaan jostain syystä. Miehen kaveriporukka ehdotti sinne reissua ja niin menivät. Me mentiin sitten seuraavana vuonna miehen kanssa sinne ja oli kiva mennä, kun paikka oli miehelle jo vähän tuttu, oli matkaopas jo valmiina :)
[/quote]
Suoraan sanottuna meidän molempien mielestä on ajan ja rahan haaskausta käydä samassa kohteessa useammin kuin kerran :) Maailma on täynnä paikkoja, jotka halutaan ehtiä kokea, joten on aika iso kynnys valita sama matkakohde kahdesti. Ehkä jos se toinen matka olisi vaikka ilmainen, niin voisi tuota harkita?
Ymmärrän, että tämä kuulostaa oudolta sellaiselta, joka reissaa harva se viikonloppu Milanoon shoppailemaan, mutta me käydään matkoilla vain kerran parissa vuodessa. Tämä on ihan tietoinen valinta, sillä tällä tavoin säästämällä meillä on vara valita joku kaukainen unelmakohde ja viettää kuukaudenkin loma viisihenkisen perheemme voimin. :)
[/quote]
Ei mekään matkustella kuin kerran vuodessa yhdessä :)
Tuo Riian reissu nyt sattui vain niin, että siellä oli eräs tapahtuma, jonne halusivat mennä ja olisi ollut vähän tyhmää sitten miehen ilmoittaa, että se tapahtuma ja kaupunki ei käy, koska akka haluaa sinne joskus xD
Teemme siis paljolti samoin kuin tekin yleensä, tuo oli poikkeus, mutta ei mikään maata mullistava ja lisäksi jopa ihan hauskaa tosissaan, kun toinen tunsi kaupungin jo ja mä sain olla ihan turistina :D
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:18"]
Ei ole tullut mieleenkään, että ulkomaanmatkojen tekeminen ilman omaa kumppania voisi olla jollekulle ongelma, suoranainen parisuhdekriisin paikka? Aivan pähkähullu ajatus.
[/quote]
En oo mäkään tienny moisesta ennen tätä palstaa :D
Meillä mies käy yhden kaveriporukan kanssa joka vuosi Tallinnassa, ovat käyneet siellä siitä lähtien, kun se itsenäistyi.
Ja melkein joka vuosi se käy pitkästä kolmesta päivästä aina pariin viikkoon kestävällä reissulla kaveriporukalla milloin missäkin. Viimeksi kävivät Kaliforniassa.
Me käydään sitten yhdessä jossain Euroopassa kaupunkilomalla. Mä saisin käydä yksinkin tai siis kavereideni kanssa, mutta kun en tienaa lähellekään yhtä paljoa kuin mies, niin ei ole varaa. Mies kustantaa tuosta yhteisestäkin reissusta yleensä reilusti yli puolet.
Niin ja koska täällä seuraavaksi alkaa maukuminen eriarvoisesta elämästä ja siitä, miten mies vaan käyttää kaiken itseensä, niin kyllä se ensisijaisesti laittaa rahansa perheen hyvinvointiin ja elintasoon, mutta onhan tuollainen kunnon reissu kavereiden kanssa myös kannustin sille, että viitsii töitä tehdä ja siitä jää jotain ihan vaan itsellekin :)
Enkä mä edes kehtaisi ottaa mieheltä mitään tonnien matkoja tai avustuksia vastaan.
[/quote]
Oho, parisuhteet on tosiaan erilaisia :) Meillä ei ole omia rahoja, vaan kaikki on yhteistä. Välillä mies on tienannut enemmän, nykyään minä. Kumpikaan ei koe saavansa avustusta toiselta, vaan käyttävänsä yhteisiä rahoja.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:50"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei mekään matkustella kuin kerran vuodessa yhdessä :)
Tuo Riian reissu nyt sattui vain niin, että siellä oli eräs tapahtuma, jonne halusivat mennä ja olisi ollut vähän tyhmää sitten miehen ilmoittaa, että se tapahtuma ja kaupunki ei käy, koska akka haluaa sinne joskus xD
Teemme siis paljolti samoin kuin tekin yleensä, tuo oli poikkeus, mutta ei mikään maata mullistava ja lisäksi jopa ihan hauskaa tosissaan, kun toinen tunsi kaupungin jo ja mä sain olla ihan turistina :D
[/quote]
Ok, ymmärrän :D Mihinkä päin aiotte seuraavaksi suunnata? :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:07"]
Oho, parisuhteet on tosiaan erilaisia :) Meillä ei ole omia rahoja, vaan kaikki on yhteistä. Välillä mies on tienannut enemmän, nykyään minä. Kumpikaan ei koe saavansa avustusta toiselta, vaan käyttävänsä yhteisiä rahoja.
[/quote]
Me ollaan molemmat saatu jo kotoa opit, että pidetään myös omat rahat.
Tietenkin se perhe menee etusijalle eikä sitä sen enempää edes ajattele, että kenen rahoista milloinkin on kyse, mutta jos mies saa esim. hyvintehdystä työstä jonkun bonuksen, niin kyllä se mun(kin) mielestä on ihan oikeutettu käyttämään sen itseensä :)
En mä ainakaan ajattele koskaan, että kyseessä olisi mitkään avustukset tai almut, mutta sen verran kuitenkin on itsekeskeinen ajattelutapa, että jos toinen tekee hulluna töitä ja siitä hyvästä tienaa monta tonnia enemmän kuin toinen, niin kyllä se saa sitä rahaa käyttää ihan itseensäkin ilman, että tarvii sen enempää lupia kysellä saati antaa siitä toiselle samanarvoisesti.
Mun isä esim. harrasti autoja ja niihin upposi rahaa välillä kiitettävästi. En ole koskaan ajatellut, että ei olisi saanut harrastaa, koska olisi pitänyt jakaa ne kaikki rahat meidän koko perheelle. Hän tienasi rahansa harrastuksellaan ja käytti ne harrastukseensa. Samoin teki äitini, pienemmässä mittakaavassa vain (harrasti käsitöitä).
Ikinä en kuullut vanhempieni riitelevän rahasta eikä olla mekään koskaan miehen kanssa riidelty.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:09"]
[/quote]
Nyt pidetään välivuosi matkustelussa ja säästetään rahaa sen verran, että päästään autolla kuukaudeksi Etelä-Ranskaan :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:32"]
Oksettavia kahlitsijoita koko ketju täynnä. Kunnon narsisteja.
[/quote]
Miehen pitää päästä, mutta moniko mies antaisi naisen mennä hymymielin ulkomaille kerran vuodessa ja pistää palamaan 2000-3000 e rahaa? Niin sinäkin olisi mieluumin narsisti ja kahlitsija.
Narsismia on se, että perheellinen mies, joka on lapsrtkin hankkinut päättää mennä ihanalle arjen irtiotolle YKSIN. Narsismia on nauttia yksin kalliista lomasta ja jättää perhe suomeen ruikuttamaan. Haloo, urpå!
[/quote]
MIKSI täällä naiset olettaa, että jos heillä on itsekeskeinen mies, muidenkin miehet on moisia?
Mun mies, lastemme isä, ainakin laittaa valtaosan tuloistaan perheeseen, myös siis muihin kuin omiinsa ja jos kaikesta tuosta vielä jää, hän käyttää sen itseensä. Ja miksi ihmeessä ei saisi käyttää? Mikä pakko miehen olisi laittaa kaikki palkkansa muhun ja lapsiin? En mäkään laita kaikkia mun tuloja mieheen ja lapsiin vaan myös itseeni.
[/quote]
Koska miehesi kuulostaa itsekeskeiseltä. Olen kotiäiti ja elämme mieheni yrityksen tuloilla ja osingoilla, joita onkin ihan kiitettävästi. Mies siis tienaa kaiken, mutta ei voisi kuvitellakaan että menisi lomalle yksin, ei näe siinä iloa, koska viihtyy perheensä kanssa.
Lähipiiristä nämä miehet tiedetään, jotka reissaavat yksin, ovat järjestäen itsekeskeisiä ja nainen jää paljosta paitsi. Miehesi käytöksen vuoksi siis leimaan miehesi.
[/quote]
Vai mun mies kuulostaa itsekeskeiseltä, koska saattaa jopa käydä jossain yksin eikä vietä kaikkea vapaa-aikaansa perheensä kanssa.
Me sovitaan hyvin mieheni kanssa yhteen, koska mäkään en vietä perheeni kanssa 24/7/365.
Sen sijaan sä kuulostat aika hirveältä pirttihirmulta, elät täysin miehesi varoilla ja sitten se mies ei saa käyttää rahaa lainkaan itseensä vaan kaikki pitää antaa sulle ja sä sitten kontrolloit. Saako se käydä Essolla kahvilla vai pitääkö siihenkin laittaa anomus kolmena kappaleena sulle eka?
[/quote]
Sinä et nyt ymmärtänyt; kerroin että mieheni ei halua käydä ulkomailla yksin. Olemme molemmat perhekeskeisiä. Joitain Suomen sisäisiä reissuja tehdään vuodessa erikseenkin. Lisäksi mieheni matkustelee työnsä puolesta niin paljon, että mikään Ryanairilla Lontooseen poikien kanssa ei kiinnosta häntä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En minä riehaannu. Mietin vain, että pakko on olla peruskognitioissa jotakin vikaa, jos ei keksi itselleen mitään tekemistä vaikka Berliinissä tai Pariisissa.
[/quote] joo , sun mies varmasti keksii käydä huorissa siellä , mun ei sellasta harrasta;)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:09"]
[/quote]
Nyt pidetään välivuosi matkustelussa ja säästetään rahaa sen verran, että päästään autolla kuukaudeksi Etelä-Ranskaan :)
[/quote]
Kuulostaa mukavalta! :) Meillä haaveillaan Yhdysvalloista, mutta tuntuu mahdottomalta valita sieltä se kiinnostavin kohde. Täytyy varmaan tehdä joku road-trippi, kun lapset sen verran kasvaa, että jaksavat istua autossa pitempäänkin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:06"]
Ei meillä ainakaan ole mistään luottamuksesta kiinni, vaan siitä ettei ainakaan nyt pikkulapsiaikana kumpikaan malta olla kotoa pois paria päivää pitempään. Ja rankkaakin se olisi kotiin jäävälle.
[/quote]
Rankkaa? Te olette vissiin sitä pullamössösukupolvea, jolle kaikki pitää tapahtua kuin itsestään. Oletettavasti olette lykänneet lapsenne jo heti kuin mahdollista päiväkotiin, koska onhan se ihan pirun rankkaa hoitaa niitä itse kotona.
[/quote]
Me vietiin lastenkotiin, siellä ne pitää yötkin. Ootkos sinä sellainen 70-luvun mamma joka synnytti rööki huulessa ja veteli koko raskausajan ja antoi tukkapöllyä kersoille etkä vienyt edes värikylpyyn tai muskariin? :(
pullamöshö
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:07"]
[/quote]
Me ollaan molemmat saatu jo kotoa opit, että pidetään myös omat rahat.
Tietenkin se perhe menee etusijalle eikä sitä sen enempää edes ajattele, että kenen rahoista milloinkin on kyse, mutta jos mies saa esim. hyvintehdystä työstä jonkun bonuksen, niin kyllä se mun(kin) mielestä on ihan oikeutettu käyttämään sen itseensä :)
En mä ainakaan ajattele koskaan, että kyseessä olisi mitkään avustukset tai almut, mutta sen verran kuitenkin on itsekeskeinen ajattelutapa, että jos toinen tekee hulluna töitä ja siitä hyvästä tienaa monta tonnia enemmän kuin toinen, niin kyllä se saa sitä rahaa käyttää ihan itseensäkin ilman, että tarvii sen enempää lupia kysellä saati antaa siitä toiselle samanarvoisesti.
Mun isä esim. harrasti autoja ja niihin upposi rahaa välillä kiitettävästi. En ole koskaan ajatellut, että ei olisi saanut harrastaa, koska olisi pitänyt jakaa ne kaikki rahat meidän koko perheelle. Hän tienasi rahansa harrastuksellaan ja käytti ne harrastukseensa. Samoin teki äitini, pienemmässä mittakaavassa vain (harrasti käsitöitä).
Ikinä en kuullut vanhempieni riitelevän rahasta eikä olla mekään koskaan miehen kanssa riidelty.
[/quote]
Sepä se on pääasia, että löydetään toimintatapa, joka sopii kummallekin puolisolle. Kyllähän noita erillistilejä ja "omia" rahoja nykyään taidetaan suositella kaikille. Meille se ei vaan ole toimiva malli ja kesti hetken, että pankissa edes suostuttiin yhteistili meidän ainoaksi käyttötiliksi avaamaan. :D
Käy. Ja tottakai saa mennä työmatkoille.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:09"]
[/quote]
[/quote]
Kuulostaa mukavalta! :) Meillä haaveillaan Yhdysvalloista, mutta tuntuu mahdottomalta valita sieltä se kiinnostavin kohde. Täytyy varmaan tehdä joku road-trippi, kun lapset sen verran kasvaa, että jaksavat istua autossa pitempäänkin.
[/quote]
Meillä aivan sama haave :D
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Meillä aivan sama haave :D
[/quote]
Hahaa! :D No siellähän me sitten varmaan törmätään ;)
[/quote]
[/quote]
En ole tuon viestin kirjoittaja, mutta en kyllä itsekään lähtisi ulkomaille aivan yksin. Olisi tylsää.