Käykö miehenne ulkomaanlomamatkoilla ilman teitä?
Tai päästäisitkö, jos mies haluaisi lähteä?
Kysymys on suunnattu lähinnä teille, joilla on miehenne kanssa yhteisiä pieniä lapsia.
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:06"]
Ei meillä ainakaan ole mistään luottamuksesta kiinni, vaan siitä ettei ainakaan nyt pikkulapsiaikana kumpikaan malta olla kotoa pois paria päivää pitempään. Ja rankkaakin se olisi kotiin jäävälle.
[/quote]
Mutta lomaillahan voi vain pari päivää ja sellaisiahan ne kavereiden keskeiset lomareissut yleensä on, just esim. viikonloppureissu jonnekin, kenties vaikka vaan Tallinnaan, jos ei muuta.
Yleensä mennään perheenä, erikseen vain kerran-pari vuodessa.
En mä varmaan päästäis. Suhteen alus jo puhuttu et jos ulkomaille pitää päästä niin mennään yhdes.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:06"]
Ei meillä ainakaan ole mistään luottamuksesta kiinni, vaan siitä ettei ainakaan nyt pikkulapsiaikana kumpikaan malta olla kotoa pois paria päivää pitempään. Ja rankkaakin se olisi kotiin jäävälle.
[/quote]
Jos kotona sattuu olemaan pari naperoikäistä niin jo on rankkaa hoitaa? Siis tässä Suomen hyvinvointivaltiossa, missä kotiäippä saa kaiken. Luojan kiitos, että subjektiivinen päivähoitovelvoite poistettiin ja lapsia hankkineet hoitavat ihan oikeasti mukulansa itse kotona. Ei tartte hikipäässä tuskailla laihdutuksenkaan kanssa, kun tulee ilmaista liikuntaa ihan itse hankittujen jäkeläisten kanssa. Kannattaa varmaan harkita niiden lasten hankkimista, jos ei kykene sitten mihinkään.
Terveisin, SuperMarjo
[/quote]
Mistä ihmeestä tiedät, montako lasta ja minkäikäistä tällä kirjoittajalla on?
EI ole minun asiani päästää, mutta miksi ihmeessä hän matkustaisi yksin? Jos meillä olisi varaa ulkomaanmatkoihin, niin kyllä menisimme kahdestaan tai lasten kanssa, ihan hullu ajatus että hän lomailisi ilman meitä, ei hänellä olisi edes mitään tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:06"]
[/quote]
Mutta lomaillahan voi vain pari päivää ja sellaisiahan ne kavereiden keskeiset lomareissut yleensä on, just esim. viikonloppureissu jonnekin, kenties vaikka vaan Tallinnaan, jos ei muuta.
[/quote]
Jep, mutta itse miellän ulkomaanloman pitemmäksi kuin pari yötä Tallinnassa. En laske sitä oikeaksi ulkomaanlomaksi :D
Ei käy, kaikki lomat yhdessä. 2 kertaa vuodessa : kerran lapsen kaa, toinen kahdestaan.sanoi , et olen parasta seuraa, muita ei tarvi, samoin hänkin minulle.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:09"]
ei hänellä olisi edes mitään tekemistä.
[/quote]
Onko miehesi jotenkin vammainen?
Mies ei käy (ei välitä), mutta itse kyllä käyn ilman miestä ja lasta. :)
Ei ole tullut mieleenkään, että ulkomaanmatkojen tekeminen ilman omaa kumppania voisi olla jollekulle ongelma, suoranainen parisuhdekriisin paikka? Aivan pähkähullu ajatus.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:17"]Mies ei käy (ei välitä), mutta itse kyllä käyn ilman miestä ja lasta. :)
[/quote]
ja miestäkin olen kyllä kannustanut mutta on ehtinyt näkemään maailmaa enemmän kuin minä (6v vanhempi), joten ei niin kiinnostunut ole enää. Ystävän kanssa haluaisi vaeltamaan mutta tämän vaimo ei päästä, harmittaa meitä molempia.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:06"]
[/quote]
[/quote]
Jep, mutta itse miellän ulkomaanloman pitemmäksi kuin pari yötä Tallinnassa. En laske sitä oikeaksi ulkomaanlomaksi :D
[/quote]
No ei ehkä Tallinna, mutta kyllä joku Riika tai Praha ainakin mun mittakaavassa jo on ulkomailla ja helposti niihinkin pääsee pitkän viikonlopun viettoon.
Ei käy. Saa käydä jos haluaa. Mä olen käynyt ilman miestä, joskus lapsen kanssa, joskus ilman.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:03"]
Me on oltu yhdessä miehen kanssa jo 15 vuotta ja edelleenkin mulla ehtii työpäivän aikana tulla häntä valtava ikävä.
[/quote]
Kuulostaa oudolta ja epäkäytännölliseltä takertumiselta.
[/quote]
Minusta he kuulostaa rakastuneilta?
[/quote]
Niin, ehkä nimenomaan rakastuneilta, eivät ole kuintekaan vielä rakastamiseen saakka päässee - jännä ettei vielä 15 vuodenkaan jälkeen.
[/quote]
Saivartelua :) Kyllä yhtä aikaa voi sekä rakastaa että olla rakastunut.
Ei käy yksin, eikä käydä yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No ei ehkä Tallinna, mutta kyllä joku Riika tai Praha ainakin mun mittakaavassa jo on ulkomailla ja helposti niihinkin pääsee pitkän viikonlopun viettoon.
[/quote]
Hö, kyllä loukkaantuisin, jos mies on lähdössä Prahaan, jonka minäkin haluan nähdä, ja valitsisi silti matkatoverikseen jonkun muun kuin minut. Onneksi tuollainen ei tulisi miehenikään mielestä kysymykseen.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:18"]
Ei ole tullut mieleenkään, että ulkomaanmatkojen tekeminen ilman omaa kumppania voisi olla jollekulle ongelma, suoranainen parisuhdekriisin paikka? Aivan pähkähullu ajatus.
[/quote]
En oo mäkään tienny moisesta ennen tätä palstaa :D
Meillä mies käy yhden kaveriporukan kanssa joka vuosi Tallinnassa, ovat käyneet siellä siitä lähtien, kun se itsenäistyi.
Ja melkein joka vuosi se käy pitkästä kolmesta päivästä aina pariin viikkoon kestävällä reissulla kaveriporukalla milloin missäkin. Viimeksi kävivät Kaliforniassa.
Me käydään sitten yhdessä jossain Euroopassa kaupunkilomalla. Mä saisin käydä yksinkin tai siis kavereideni kanssa, mutta kun en tienaa lähellekään yhtä paljoa kuin mies, niin ei ole varaa. Mies kustantaa tuosta yhteisestäkin reissusta yleensä reilusti yli puolet.
Niin ja koska täällä seuraavaksi alkaa maukuminen eriarvoisesta elämästä ja siitä, miten mies vaan käyttää kaiken itseensä, niin kyllä se ensisijaisesti laittaa rahansa perheen hyvinvointiin ja elintasoon, mutta onhan tuollainen kunnon reissu kavereiden kanssa myös kannustin sille, että viitsii töitä tehdä ja siitä jää jotain ihan vaan itsellekin :)
Enkä mä edes kehtaisi ottaa mieheltä mitään tonnien matkoja tai avustuksia vastaan.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:30"]
Hö, kyllä loukkaantuisin, jos mies on lähdössä Prahaan, jonka minäkin haluan nähdä, ja valitsisi silti matkatoverikseen jonkun muun kuin minut. Onneksi tuollainen ei tulisi miehenikään mielestä kysymykseen.
[/quote]
Ja syy, miksi te ette voisi käydä siellä myös yhdessä, on....?
Mä olen esim. aina halunnut Riikaan jostain syystä. Miehen kaveriporukka ehdotti sinne reissua ja niin menivät. Me mentiin sitten seuraavana vuonna miehen kanssa sinne ja oli kiva mennä, kun paikka oli miehelle jo vähän tuttu, oli matkaopas jo valmiina :)
Minulla ei olisi periaatteessa mitään miehen yksin/ystävien kanssa matkustelua vastaan. Ainoastaan raha rajoittaa. Muutenkin mies on niin huono mihinkään lähtemään, että voisi jopa tehdä hyvää vähän irtautua perhearjesta. Itse olen muutaman kerran ollut ystävien kanssa reissussa. Ennen lapsia reissattiin useamman kerran vuodessa miehen kanssa kaksin. Voi niitä aikoja...
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:03"]
Me on oltu yhdessä miehen kanssa jo 15 vuotta ja edelleenkin mulla ehtii työpäivän aikana tulla häntä valtava ikävä.
[/quote]
Kuulostaa oudolta ja epäkäytännölliseltä takertumiselta.
[/quote]
Minusta he kuulostaa rakastuneilta?
[/quote]
Niin, ehkä nimenomaan rakastuneilta, eivät ole kuintekaan vielä rakastamiseen saakka päässee - jännä ettei vielä 15 vuodenkaan jälkeen.