Käykö miehenne ulkomaanlomamatkoilla ilman teitä?
Tai päästäisitkö, jos mies haluaisi lähteä?
Kysymys on suunnattu lähinnä teille, joilla on miehenne kanssa yhteisiä pieniä lapsia.
Kommentit (130)
Päästäsisinkö? Millä oikeudella rajoittaisin aikuisen miehen matkailua?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:20"]Ei käy ja en päästäisi
[/quote]
Miten konkreettisesti estät, jos mies kertoo haluavansa lähteä matkalle yksin?
Miksi en päästäisi? On käynyt monta kertaa ilman minua, yhdessä emme ole käyneet ikinä. Ei haittaa yhtään vaikka käy
Kotimaassa matkustelee yksin. Itse matkustelen yksin tai lasten kanssa ulkomailla. Mikä on ongelma matkustelussa?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:21"]
[/quote]
[/quote]
Konkreettisesti puhumalla.
Varmaan päästäisin jos siihen olisi joku syy esim. urheiluharrastus kaveriporukassa, mutten ilman sellaista oikein tajua miksei niitä vähiä lomia edes voisi viettää perheen kanssa...
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:23"]
Varmaan päästäisin jos siihen olisi joku syy esim. urheiluharrastus kaveriporukassa, mutten ilman sellaista oikein tajua miksei niitä vähiä lomia edes voisi viettää perheen kanssa...
[/quote]
Esimerkiksi koska on välillä kiva hengähtää myös ilman sitä perhettä? Kyllä mä ainakin tykkään käydä esim. hyvän ystäväni kanssa viettämässä pitkän viikonlopun jollain kaupunkilomalla. En tietenkään koko lomaa halua olla erillään perheestäni, mutta on myös kiva välillä päästä siitä perheestä erilleen, niin rakas kuin se onkin.
Käy. Sekä työ- että lomamatkoilla. Meillä on yksi parivuotias lapsi.
Mutta miehen lomamatkat ovat ns. pitkiä viikonloppuja Euroopassa tietyn harrastuksen parissa kerran vuodessa, ei mitään kahden viikon Thaimaan ördäysreissuja. Ja jätti reissun väliin kun lapsi oli vastasyntynyt.
ei käy, mutta en voi estää lähtemästä. Miksi pitäisi estää? En ymmärrä aloituksen pointtia?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:21"]
[/quote]
[/quote]
Konkreettisesti puhumalla.
[/quote]
Ja jos mies konkreettisesti sanoo, että lähtee kuitenkin? Otat avioeron? Pakotat fyysisesti kellariin?
Ja millä oikeudella olet pirttihirmu ja ihmishirviö? Luuletko omistavasi miehesi?
> Käykö miehenne ulkomaanlomamatkoilla ilman teitä?
Ei. Mutta minä käyn ulkomaanlomamatkoilla ilman miestäni.
Ella
p.s. Minulle matkustus on mielenkiinnon kohde, miehelleni vastenmielistä. Lapset otan mukaan. Paitsi vanhin (nyt 10 v) viihtyy enemmän kotona kuin matkalla ja jossain vaiheessa hän varmaan kieltäytyy lähtemästä. Mieheni sijasta matkalla mukana on ollut äitini tai muu tuttava, kun lapset olleet pieniä.
p.s.s. muistan kuitenkin kerran loukkaantuneeni, kun mies vastoin tapojaan halusi harrastusporukassa lähteä ulkomaan matkalle. Olin loukkaantunut, että kaveriseura kelpaa ulkomaille, mutta minun kanssani ei halua lähteä. Lopulta taidettiin ratkaista niin, et lähdin itsekin mukaan (oli matka, johon puolisokin pystyi lähtemään) ja lapset jäi pariksi yöksi mummolaan.
Minä käyn muutaman kerran vuodessa "työmatkoilla" eli vetämässä huumeita ja nussimassa huoria. Ajatella jos vaimo tietäisi, hahhahahaaa!
En mä nyt jaksa provosoitua nimittelystäsi. Jos mies jostakin ihmeen syystä ilmoittaisi, että lähtee ulkomaille lomaileman ilman perhettä, se tarkoittaisi sitä että rahataloutemme olisi katastrofissa yhden ihmisen itsekkyyden takia. Pyytäisin todellakin miestä istumaan alas ja kertomaan mistä ihmeestä on kyse.
Vaikea kuvitella miten tilanne etenisi, kun aihe on niin hypoteettinen. Ehkä olisimme tuossa vaiheessa eron partaalla ja toivoisin vielä mahdollisuutta selvitä tilanteesta. Tai sitten mies olisi sairastunut psyykkisesti, kun päättäisi jättää perheen pulaan ja häipyisi maisemista.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:31"]> Käykö miehenne ulkomaanlomamatkoilla ilman teitä?
Ei. Mutta minä käyn ulkomaanlomamatkoilla ilman miestäni.
Ella
p.s. Minulle matkustus on mielenkiinnon kohde, miehelleni vastenmielistä. Lapset otan mukaan. Paitsi vanhin (nyt 10 v) viihtyy enemmän kotona kuin matkalla ja jossain vaiheessa hän varmaan kieltäytyy lähtemästä. Mieheni sijasta matkalla mukana on ollut äitini tai muu tuttava, kun lapset olleet pieniä.
p.s.s. muistan kuitenkin kerran loukkaantuneeni, kun mies vastoin tapojaan halusi harrastusporukassa lähteä ulkomaan matkalle. Olin loukkaantunut, että kaveriseura kelpaa ulkomaille, mutta minun kanssani ei halua lähteä. Lopulta taidettiin ratkaista niin, et lähdin itsekin mukaan (oli matka, johon puolisokin pystyi lähtemään) ja lapset jäi pariksi yöksi mummolaan.
[/quote]
Itse matkaat mutta suutut jos mies kerrankin haluaa mennä yksin? Tyypillinen nainen: kaksinaismoralisti.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:33"]En mä nyt jaksa provosoitua nimittelystäsi. Jos mies jostakin ihmeen syystä ilmoittaisi, että lähtee ulkomaille lomaileman ilman perhettä, se tarkoittaisi sitä että rahataloutemme olisi katastrofissa yhden ihmisen itsekkyyden takia. Pyytäisin todellakin miestä istumaan alas ja kertomaan mistä ihmeestä on kyse.
Vaikea kuvitella miten tilanne etenisi, kun aihe on niin hypoteettinen. Ehkä olisimme tuossa vaiheessa eron partaalla ja toivoisin vielä mahdollisuutta selvitä tilanteesta. Tai sitten mies olisi sairastunut psyykkisesti, kun päättäisi jättää perheen pulaan ja häipyisi maisemista.
[/quote]
Onneksi et ole vaimoni. Miespolosi.
Joo käy, jatkuvastit työmatkoilla ulkomailla.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:23"]
[/quote]
Esimerkiksi koska on välillä kiva hengähtää myös ilman sitä perhettä? Kyllä mä ainakin tykkään käydä esim. hyvän ystäväni kanssa viettämässä pitkän viikonlopun jollain kaupunkilomalla. En tietenkään koko lomaa halua olla erillään perheestäni, mutta on myös kiva välillä päästä siitä perheestä erilleen, niin rakas kuin se onkin.
[/quote]
No meillä mies käy 2x kk ulkomailla työmatkalla, eli kyllä tosiaan toivon lomien menevän perheen kanssa jos ei ole hyvää syytä muuhun... T: edellinen
Eikö teitä/miestänne yhtään vaivaa, jos hän on erossa lapsistaan pitempään kuin 1 vrk / ikävuosi? Tuli vaan mieleen, kun ap kysyi kysymyksensä nimenomaan pienten lasten äideiltä ja ulkomaanmatkat nyt väkisinkin kestää yleensä useamman päivän.
Totta kai saa käydä, miksei saisi?
Tietenkin asiasta sovitaan yhdessä ,koska pitää katsoa rahavarat ja varmistaa, että mulla on mahdollista saada lapset hoidettua, mutta mikäli mitään tuollaisia ongelmia ei olisi, niin tietenkin saisi lähteä reissuun.