Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö vaatteet loppuun asti eli vasta kun tulee tarpeeksi reikiä heität pois?

Vierailija
07.05.2022 |

Just heitin reikäset pikkarit pois. Nyt vielä jalassa toiset reikäset pikkarit, käytän viel kerran ja sit heitän pois. Reikäsiä sukkia käytössä myös, kun reikiä tulee vielä enemmän niin vasta sit heitän pois

Kommentit (508)

Vierailija
1/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Vierailija
2/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Silloin ne kuuluu viedä kirpparille tai muuten kierrättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Vanha pitää käyttää tarkkaan.

Vierailija
4/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oleskellessa minulla ei ole ongelmaa käyttää reikäisiä paitoja tai (alus)housuja. 

Vierailija
5/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein korjaan ensimmäiset reiät. Vasta kun ratkeaa isommin vaatteelle tulee aika poistaa käytöstä. 

Vierailija
6/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkarit pitää pestä ennen kun ne laittaa roskiin!

Vierailija
7/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona oleskellessa minulla ei ole ongelmaa käyttää reikäisiä paitoja tai (alus)housuja. 

Reikäsiä alkkareita voi käyttää myös töissä tai kaupassa, kun onhan sulla päälyhousut siinä päällä niin kukaan ei näe

Vierailija
8/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ne kuuluu viedä kirpparille tai muuten kierrättää.

No ei todellakaan kuulu viedä kirpparille kulahtaneita lumppuja. 

Vierailija
9/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein korjaan ensimmäiset reiät. Vasta kun ratkeaa isommin vaatteelle tulee aika poistaa käytöstä. 

Vaikka ois kuinka iso reikä vaan niin vaatetta voi yleensä käyttää vielä hetken

Vierailija
10/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiät alusvaatteissa ei haittaa, koska ne ei näy ulkopuolisille. Olen nainen ja inhoan shoppailla. Mieheni välillä huomauttaa nähdessään reiän paidassani tms, että pitäisikö sun käydä vaateostoksilla. Hyi kamala, silloin on pakko turvautua nettikauppaan ja katsoa tarkasti tarjoukset. Joutavaa toimintaa.

Vierailija
11/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii. 

Vierailija
12/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii. 

Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?

Vierailija
13/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaikki vaatteet rikki asti ja korjaan ne, jos voi korjata ja jatkan käyttämistä. Saatan pitää kotona rikkinäisiäkin vaatteita.

Joku alushousujen repsottava kuminauha on helppo ommella takaisin tai vaihtaa uusi tilalle.

Parhaimpia sukkia parsin.

Farkut yms. korjaan tikkaamalla kangasta nurjalle puolelle ja paikkakankaana kierrätän jotain vanhaa farkun lahkeesta jemmattua palaa.

Vetoketjut vaihdan takkeihin, jos ketju menee rikki.

Täysin risat vaatteet menee tekstiilijätteeseen.

Vääränkokoiset vaatteet lahjoitan tarvitseville.

Vierailija
14/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa kangas voi olla niin haperoa, että reikiä syntyy kuin sieniä sateella paikkailusta huolimatta.

Vierailija
15/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?

Ei minulla ole sellaisia. Menkkoja ei ole ollut vuosiin ja pidän alapään terveenä niin ei haaraosa kellastu vuodoista. 

Vierailija
16/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pitäisi opetella parsimaan vaatteita mutta tähän mennessä olen heittänyt pois jos tulee reikä vaatteeseen. Joskus joutunut rahapulassa käyttämään vaatetta, kuten risaksi kuluneita farkkuja, siltikin ja toivonut että risaa kohtaa ei huomaa.

Vierailija
17/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paha tapa käyttää pitkään vielä reikäisinäkin. Inhoan kauppoja ja osittain siksikin vaatteissani on joskus enemmän reikää kuin ehjää. Ihan siistiltä kyllä näytän, koska olen mestari piilottelemaan reikäiset vaatteet muiden vaatteiden tai asusteiden alle. 

Vierailija
18/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi kelpuuttaa? Eihän pinttynyt tahra mihinkään tartu. 

t. eri

Vierailija
19/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole sellaisia. Menkkoja ei ole ollut vuosiin ja pidän alapään terveenä niin ei haaraosa kellastu vuodoista. 

Myös terveen alapään vuodot ja pissa voivat kellastuttaa vaaleat alushousut

Vierailija
20/508 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paha tapa käyttää pitkään vielä reikäisinäkin. Inhoan kauppoja ja osittain siksikin vaatteissani on joskus enemmän reikää kuin ehjää. Ihan siistiltä kyllä näytän, koska olen mestari piilottelemaan reikäiset vaatteet muiden vaatteiden tai asusteiden alle. 

Sehän on vain hyvä tapa