Käykö miehenne ulkomaanlomamatkoilla ilman teitä?
Tai päästäisitkö, jos mies haluaisi lähteä?
Kysymys on suunnattu lähinnä teille, joilla on miehenne kanssa yhteisiä pieniä lapsia.
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:20"]
Ja lapset pidetään neljän seinän sisällä vailla kokemuksia? Kun lapsia hankkii, niin ne pitäisi ottaa mukaan omaan elämäntyyliin. Eri juttu jos lapset ovat jo aikuisia..
[/quote]
Sanoisin, että alle kolmivuotiaat nyt ei vielä järin paljon muista miltään lyhyiltä ulkomaanreissuilta. Heille se mummolakin voi olla jo melkoinen matka ja maiseman vaihdon täynnä paljon kokemuksia. Vaikka hankkiikin niitä lapsia, niin ei niiden kanssa nyt naimisissa tarvitse olla.
Käy, mutta silloin kun lapset olivat ihan pieniä niin pyrittiin ettei kumpikaan olisi paria yötä kauempaa poissa. Se oli sen verran raskasta pyörittää yksinään. Nyt kun nuorempikin on jo eskarissa, mua ei niin lastenhoidon puolesta haittaa vaikka mies olisi koko viikon reissussa.
Tosin rahanmeno on sitten toinen asia jota toivoisin miehen vähän enemmän miettivän niiden matkustelemistensa kanssa. On tylsää kun sitten ei ole rahaa yhteisiin asioihin, esim. remontteihin tai yhteisiin matkoihin, jos mies kovin paljon pistää menemään omiin poikien reissuihinsa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:31"]
Mies on jo monta vuotta ottanut osan kesälomastaan jääkiekon MM-kisojen aikaan ja pakenee katsomaan niitä kaveriporukalla etelään. Lopun kesälomastaan on joko kotimaassa perheen kanssa tai sitten vie minut ja lapsemme jonnekin muualle ulkomaille. Mielestäni oikein toimiva ratkaisu.
Tietenkin mikäli rahatilanne olisi erilainen niin saattaisin ottaa kuumaa miehen toiminnasta, mutta ainakin tällä hetkellä koen mieheni olevan aikuinen, rahan arvon ymmärtävä ihminen ja jos hän omat palkkarahansa haluaa käyttää ulkomaanmatkaan, niin en voi häntä kieltää.
[/quote]
Hahah!! Nainen, voit olla varma että reaalielämässä miehesi ei vie sinua ulkomaille. Ja reaalielämässä mies kuluttaa näihin huuhaamatkoihin tuhansia ja sinä et koskaan saa tuhlata itseesi sellaista summaa. Ja kyllä vaatteita ei lasketa, miehesikin käyttää vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:32"]
Oksettavia kahlitsijoita koko ketju täynnä. Kunnon narsisteja.
[/quote]
Miehen pitää päästä, mutta moniko mies antaisi naisen mennä hymymielin ulkomaille kerran vuodessa ja pistää palamaan 2000-3000 e rahaa? Niin sinäkin olisi mieluumin narsisti ja kahlitsija.
Narsismia on se, että perheellinen mies, joka on lapsrtkin hankkinut päättää mennä ihanalle arjen irtiotolle YKSIN. Narsismia on nauttia yksin kalliista lomasta ja jättää perhe suomeen ruikuttamaan. Haloo, urpå!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:16"]
[/quote]
Miehen pitää päästä, mutta moniko mies antaisi naisen mennä hymymielin ulkomaille kerran vuodessa ja pistää palamaan 2000-3000 e rahaa? Niin sinäkin olisi mieluumin narsisti ja kahlitsija.
Narsismia on se, että perheellinen mies, joka on lapsrtkin hankkinut päättää mennä ihanalle arjen irtiotolle YKSIN. Narsismia on nauttia yksin kalliista lomasta ja jättää perhe suomeen ruikuttamaan. Haloo, urpå!
[/quote]
MIKSI täällä naiset olettaa, että jos heillä on itsekeskeinen mies, muidenkin miehet on moisia?
Mun mies, lastemme isä, ainakin laittaa valtaosan tuloistaan perheeseen, myös siis muihin kuin omiinsa ja jos kaikesta tuosta vielä jää, hän käyttää sen itseensä. Ja miksi ihmeessä ei saisi käyttää? Mikä pakko miehen olisi laittaa kaikki palkkansa muhun ja lapsiin? En mäkään laita kaikkia mun tuloja mieheen ja lapsiin vaan myös itseeni.
[/quote]
[/quote]
En ole tuo lainaamasi, mutta kyllä musta on hyvinkin normaalia haluta joskus vähän tuulettaa pääkopastaan sitä lapsiperheen arkea, puolin ja toisin. Sitä en katsoisi hyvällä jos mies pistäisi pari-kolme tonnia niihin reissuihinsa, mutta kyllä meidän kummankin pikku irtiotoista selvitään satasilla. Ne ovat tyypillisesti pitkiä viikonloppuja jossain Euroopan kaupungissa jonne halpalentoyhtiöillä pääsee, miehellä yleensä vähän isommalla kaveriporukalla ja minulla parhaan kaverini kanssa kahdestaan.
En koe meidän kummankaan olevan narsisteja kun joskus haluamme päästä pariksi päiväksi huilaamaan lapsijutuista. Eikä sen tarvitse olla sitä että mies käy reissuillaan "panemassa" - toisin kuin jotkut kirjoittajat uskovat, matkailuun on muitakin motivaatioita.
[/quote]
Meillä tuo reissailu (itse en käy ulkomailla niin paljon, mutta kotimaassa kyllä) toteutuu kyllä ihan tasapuolisesti. Ja niin kauan kuin perheellä on kaikkea mitä tarvitaan, niin omia rahojaa ja saa niin mies kuin minäkin käyttää juuri niin kuin haluaa. Miten idiootteja miehiä sitä naiset oikein ottavatkaan? Itse en kuuna päivänä katselisi tuollaista ukkoa...
Hassu keskustelu.. Me reissataan vain yhdessä. Rupesin miettimään että onko meillä yhtään kavereita, jotka reissais erikseen? Eipä yhtään tullut mieleen :o
Meillä on lapsia ja yhteiset rahat. No, eipä nuo vaikuta siihen sinänsä. Ei me erikseen reissattais vaikka muuten pystyttäis. Meille ne parhaat lomamatkat on tehty lasten kanssa. Lapset on kyllä meille tärkeitä ja rakkaita. On mukava viedä heitä eri kulttuureihin ja lomakohteisiin. Elämyksiä :) illalla kun lapset nukkuu, hiivimme parvekkeelle ja nautimme muutaman oluen ja katselemme tähtitaivasta ja ihmisiä. Omat rakkaat lapset nukkuvat siinä lähellä. Parasta :)
Jos minä tai mieheni ruvettais puhumaan lomamatkasta ystävien kanssa, niin hämmästyttäishän se. Jos ajatus olis se, että minä jään kotiin lapsia hoitamaan niin en suostuis. Haluaisin ainakin tehdä sen omankin matkan. Mutta jos tilanne olis tuo, niin suhde olis kyllä huonossa jamassa. Meillä niin. Me jaetaan arki ja juhla. Kaverien kanssa voi sitten mennä viikonloppuisin joskus. Yleensä kyllä mennään yhdessä ystävien kanssa. Meillä on yhteisiä ystäviä ja ystäväpariskuntia.
Eikä meillä ole kyseessä mikään pakottaminen tms. Emme ole ikinä edes puhuneet aiheesta. Jos kysyisin mieheltäni niin olisi varmasti samalla linjalla.
^Meillä ihan samoin :) Ja omaan kaveripiiriinkin on sattunut vain sellaisia pariskuntia, jotka lomailee ulkomailla vain yhdessä.
Mun mamu-mieheni käy kotimaassaan pari kertaa vuodesssa ilman minua ja lasta. Joskus menemme yhdessäkin.