Käykö miehenne ulkomaanlomamatkoilla ilman teitä?
Tai päästäisitkö, jos mies haluaisi lähteä?
Kysymys on suunnattu lähinnä teille, joilla on miehenne kanssa yhteisiä pieniä lapsia.
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:43"]Mies käy ilman perhettä ulkomailla lomamatkalla ehkä pari kertaa vuodessa. Työhön liittyviä matkoja on sitten muutama enemmän. Hän harrastaa moottoripyöräilyä ja tekee jonkun reissun pyörällään, minä en aja moottoripyörää enkä halua istua kyydissäkään. On lähdössä tänä kesänä vielä Norjaan. Saattaa myös käydä jonkun ystävänsä kanssa jossain ihan lomakohteessa, viime kesänä Kreikassa.
Myös minä matkustan ilman perhettä, olen reissannut mm. Japanissa. Pariisiin menen mieluummin vaikka siskoni kanssa, mies kestä sitä sitä kaupungilla juoksemista.
Ja koko perheenä reissaamme pari-kolme kertaa vuodessa.
Meillä on suht hyvät tulot, joten talous ei kupsahda kenekään matkustelusta.
[/quote]
Miten hirveästi teillä niitä lomia on jos tuosta riittää vielä yhteistäkin? Ihan ajankäyttöä mietin...
Joskus lumilautailemassa ja joskus katsomassa jonkun Moto gp-kisan.
Käy työn puolesta 4-5 kertaa vuodessa ulkomailla ja on viikosta kolmeen viikkoon kerrallaan. Ei halua lomailla ulkomailla enää muuten ainakaan itsekseen. Jos haluaisi mennä, niin tietysti menisi. En omista aikuista ihmistä. Itse käyn työkavereitten kanssa lyhyillä reissuilla ja jossain vaiheessa haluan matkata ulkomalle yksin. Lasten kanssa olen käynyt yksin monet kerrat.
Ei käy. Tosin olisin nyreissäni, jos haluaisi lähteä ilman minua. En minä haluaisi nimittäin lähteä ilman miestäni minnekkään. (Meidän intressit matkustelun kanssa ovat historialliset monumentit ja muinaisuskontojen pyhäkköbongailu ja kokisin jääväni paljosta paitsi, kun en pääsisi jakamaan riemua)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:20"]
Totta kai saa käydä, miksei saisi?
Tietenkin asiasta sovitaan yhdessä ,koska pitää katsoa rahavarat ja varmistaa, että mulla on mahdollista saada lapset hoidettua, mutta mikäli mitään tuollaisia ongelmia ei olisi, niin tietenkin saisi lähteä reissuun.
[/quote]
Orja! Tietenkin menemme yhdessä, sillä muuten minullekin kuuluisi oma, lapseton ulkomaanmatka! Meillä on varaa ja lomaa matkailla kerran vuodessa ulkomailla, joten teemme sen tietenkin yhdessä.
Onneksi oma mies on niin perhekeskeinen ettei edes haluaisi lomailla kuin meidän kanssamme, tietenkään. Monelle näyttää olevan ok, että mies käy reissussa vähän panemassa muita ja elää muutenkin ikuista teini-ikää. Onneksi meillä elää aikuinen mies ja isä. Suomessa käy tietysti joskus kavereiden kanssa vaikka konsertissa, jos minua ei kiinnosta lähteä mukaan.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:23"]
Varmaan päästäisin jos siihen olisi joku syy esim. urheiluharrastus kaveriporukassa, mutten ilman sellaista oikein tajua miksei niitä vähiä lomia edes voisi viettää perheen kanssa...
[/quote]
Esimerkiksi koska on välillä kiva hengähtää myös ilman sitä perhettä? Kyllä mä ainakin tykkään käydä esim. hyvän ystäväni kanssa viettämässä pitkän viikonlopun jollain kaupunkilomalla. En tietenkään koko lomaa halua olla erillään perheestäni, mutta on myös kiva välillä päästä siitä perheestä erilleen, niin rakas kuin se onkin.
[/quote]
Ja lapset pidetään neljän seinän sisällä vailla kokemuksia? Kun lapsia hankkii, niin ne pitäisi ottaa mukaan omaan elämäntyyliin. Eri juttu jos lapset ovat jo aikuisia..
Kun solmitaan parisuhde, jaetaan arki yhdessä. Mielestäni myös lomamatkat, sillä sehän on aikaa irti arjesta, eikö?
Työmatkoilla käy useinkin keski-euroopassa. Ei vapaa-ajalla yksin tietenkään.
Meillä kumpikaan ei käy ulkomailla ilman koko perhettä. Ehkä sitten kun kaikki lapset on jo kouluiässä, voidaan käydä jossain kahdestaan. Toki viikonloppumatkan voisi tehdä jo aiemminkin, mutta me ei sellaisia ole harrastettu.
Me kumpikin rakastetan matkustamista ulkomailla (lähinnä aasia, afrikka ja amerikka, mutta oikeastaan kaikki kohteet kiinnostaa) ja matkoja suunnitellaan pitkään. Matkoihin säästetään ja ne kestääkin sitten yleensä useamman viikon. Jos jompi kumpi meistä lähtisi reissuun omin päin, olisi se väistämättä pois yhteisestä lomakassasta ja siksi tuntuisi hyvin epäreilulta. Toisekseen olisin kateellinen jos en pääsisi kokemaan lomareissua, kun mieskin pääsee. Ja kolmanneksi pitäisin kummana, jos mies raaskisi olla meistä erossa useamman päivän putkeen.
Mutta kukin perhe tekee tavallaan. :) Meillä onneksi kumpikin on yhtä mieltä asioista, joten mitään ongelmia ei ole tullut. Ja voihan olla, että mielipiteet muuttuu lasten kasvaessa ja rahatilanteen joskus mahdollisesti kohentuessa. Ainakin jos vapaa-aikaa on tuhlattavaksi asti.
Mies on jo monta vuotta ottanut osan kesälomastaan jääkiekon MM-kisojen aikaan ja pakenee katsomaan niitä kaveriporukalla etelään. Lopun kesälomastaan on joko kotimaassa perheen kanssa tai sitten vie minut ja lapsemme jonnekin muualle ulkomaille. Mielestäni oikein toimiva ratkaisu.
Tietenkin mikäli rahatilanne olisi erilainen niin saattaisin ottaa kuumaa miehen toiminnasta, mutta ainakin tällä hetkellä koen mieheni olevan aikuinen, rahan arvon ymmärtävä ihminen ja jos hän omat palkkarahansa haluaa käyttää ulkomaanmatkaan, niin en voi häntä kieltää.
Oksettavia kahlitsijoita koko ketju täynnä. Kunnon narsisteja.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:33"]En mä nyt jaksa provosoitua nimittelystäsi. Jos mies jostakin ihmeen syystä ilmoittaisi, että lähtee ulkomaille lomaileman ilman perhettä, se tarkoittaisi sitä että rahataloutemme olisi katastrofissa yhden ihmisen itsekkyyden takia. Pyytäisin todellakin miestä istumaan alas ja kertomaan mistä ihmeestä on kyse.
Vaikea kuvitella miten tilanne etenisi, kun aihe on niin hypoteettinen. Ehkä olisimme tuossa vaiheessa eron partaalla ja toivoisin vielä mahdollisuutta selvitä tilanteesta. Tai sitten mies olisi sairastunut psyykkisesti, kun päättäisi jättää perheen pulaan ja häipyisi maisemista.
[/quote]
Jos minun naiseni tulisi "kieltämään" minua matkustamista, saisi ihan rauhassa olla yh sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:37"]Joo käy, jatkuvastit työmatkoilla ulkomailla.
[/quote]
Sitäkö tässä kysyttiin?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:32"]Oksettavia kahlitsijoita koko ketju täynnä. Kunnon narsisteja.
[/quote]
Kommenttisi kertoo eniten sinusta itsestäsi. Oksentelua varmasti riittää ja narsipaattejakin on joka nurkka täynnä. "Itsestään ihminen viat löytää"
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:37"]Joo käy, jatkuvastit työmatkoilla ulkomailla.
[/quote]
Sitäkö tässä kysyttiin?
[/quote] Lue vitun ääliö otsikosta mitä tässä kysyttiin.
"
"Käykö miehenne ulkomaanlomamatkoilla ilman teitä?"
joo käy, jatkuvastit työmatkoilla ulkomailla.
Toki hän saisi lähteä ulkomaille lomailemaan. :) Pärjään kyllä lapsen kanssa kotona. Hän ei ole koskaan vielä käynyt ulkomailla, joten olisi hienoa jos hän päättäisi lähteä lomalle auringon alle.
-N25-
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:20"]
Totta kai saa käydä, miksei saisi?
Tietenkin asiasta sovitaan yhdessä ,koska pitää katsoa rahavarat ja varmistaa, että mulla on mahdollista saada lapset hoidettua, mutta mikäli mitään tuollaisia ongelmia ei olisi, niin tietenkin saisi lähteä reissuun.
[/quote]
Orja! Tietenkin menemme yhdessä, sillä muuten minullekin kuuluisi oma, lapseton ulkomaanmatka! Meillä on varaa ja lomaa matkailla kerran vuodessa ulkomailla, joten teemme sen tietenkin yhdessä.
Onneksi oma mies on niin perhekeskeinen ettei edes haluaisi lomailla kuin meidän kanssamme, tietenkään. Monelle näyttää olevan ok, että mies käy reissussa vähän panemassa muita ja elää muutenkin ikuista teini-ikää. Onneksi meillä elää aikuinen mies ja isä. Suomessa käy tietysti joskus kavereiden kanssa vaikka konsertissa, jos minua ei kiinnosta lähteä mukaan.
[/quote]
Mikä orja? Sanoinko etten mäkin kävisi yksin reissuissa tai siis ystävieni kanssa ;-)
Nyt puhuttiin kuitenkin miehen reissuista.
Eikä läheskään joka vuosi ole ollut varaa tehdä kuin yksi reissu, silloin tietty menty sitten perheen kesken. Kuten myös sanoin, niin asiasta keskusteltaisiin, että siihen mm. olisi varaa.
Pieni sisälukutaito tekisi poikaa ;-)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:23"]
Varmaan päästäisin jos siihen olisi joku syy esim. urheiluharrastus kaveriporukassa, mutten ilman sellaista oikein tajua miksei niitä vähiä lomia edes voisi viettää perheen kanssa...
[/quote]
Esimerkiksi koska on välillä kiva hengähtää myös ilman sitä perhettä? Kyllä mä ainakin tykkään käydä esim. hyvän ystäväni kanssa viettämässä pitkän viikonlopun jollain kaupunkilomalla. En tietenkään koko lomaa halua olla erillään perheestäni, mutta on myös kiva välillä päästä siitä perheestä erilleen, niin rakas kuin se onkin.
[/quote]
Ja lapset pidetään neljän seinän sisällä vailla kokemuksia? Kun lapsia hankkii, niin ne pitäisi ottaa mukaan omaan elämäntyyliin. Eri juttu jos lapset ovat jo aikuisia..
[/quote]
Kun meidän lapset syntyivät, katkesi siinä myös napanuora.
Osaan käydä yksin, perheen kesken, kahdestaan miehen kanssa, pelkästään lasten kanssa, vain yhden lapsen kanssa..... Kaikkea ei ole pakko aina tehdä koko ajan yhdessä vaikka kuinka perhe olisikin.
Sairaaloista tuollainen, että muu elämä kielletään, kun saa lapsia :-o
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:43"]
Eikö teitä/miestänne yhtään vaivaa, jos hän on erossa lapsistaan pitempään kuin 1 vrk / ikävuosi? Tuli vaan mieleen, kun ap kysyi kysymyksensä nimenomaan pienten lasten äideiltä ja ulkomaanmatkat nyt väkisinkin kestää yleensä useamman päivän.
[/quote]
Ööö...miksi haittaisi? Ainakin meillä kotona on kuitenkin aina toinen vanhemmista tai sitten jos ollaan molemmat poissa, niin lyhyitä aikoja mummolassa. Meillä ainakin napanuora katkaistiin jo synnärillä ja isäänhän ei tuollaista narukiinnitystä ollutkaan. Mies tekee yleensä kerran kesässä harratusreissun jonnekin ulkomaille, joka kestää n. viikon. Muuten ei reissaile ilman perhettä (poislukien työmatkat) joten ei tuo viikko nyt meidän perhettä kaada. Tykkään itsekin käydä vähän tuulettumassa jossain kaupunkireissuilla kerran pari vuodessa, mutta ne nyt ovat sellaisia muutaman päivän mittaisia.
Mies käy ilman perhettä ulkomailla lomamatkalla ehkä pari kertaa vuodessa. Työhön liittyviä matkoja on sitten muutama enemmän. Hän harrastaa moottoripyöräilyä ja tekee jonkun reissun pyörällään, minä en aja moottoripyörää enkä halua istua kyydissäkään. On lähdössä tänä kesänä vielä Norjaan. Saattaa myös käydä jonkun ystävänsä kanssa jossain ihan lomakohteessa, viime kesänä Kreikassa.
Myös minä matkustan ilman perhettä, olen reissannut mm. Japanissa. Pariisiin menen mieluummin vaikka siskoni kanssa, mies kestä sitä sitä kaupungilla juoksemista.
Ja koko perheenä reissaamme pari-kolme kertaa vuodessa.
Meillä on suht hyvät tulot, joten talous ei kupsahda kenekään matkustelusta.