Tunteeko miehet ihastuessaan perhosia vatsassa kuten naiset? Tuntuuko vatsanpohjassa aina kun näkee ihastuksensa?
Vai miltä tuo alkuvaiheen huuma miehistä tuntuu?
Kommentit (535)
Vierailija kirjoitti:
Penis alkaa nykimään ja kiimatippoja tippumaan aina nähdessä.
Ja tämä ei sitten ole mikään vitsi, näin se menee itsellänikin. Eli perhoset taitaa pörrätä vähän alempana kuin naisilla.
Nyt kun oikein muistelen, niin ihastumiseen liittyi jokin fyysinen tuntemus. Ehkä kehossa vapautuu jotain kemikaaleja, jotka saavat aikaan ilmiön. En nyt tarkoita erektiota.
Olisikohan asiaa tutkittu. Kannattaa googlata.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Onko niin että ponnahtaa erektio pelkästään ihastuksen läheisyydestä? Uutta tietoa.
No ei se tietenkään mikään täysiverinen (heh!) erektio ole. Pikemminkin sellainen stand by -mode...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä ei sitten ole mikään vitsi, näin se menee itsellänikin. Eli perhoset taitaa pörrätä vähän alempana kuin naisilla.
Ei se peenis nyt pelkästä ihastuksen näkemisestä nyi ja tipat roisku, kyllä siinä jonkinlaista fyysistä kontaktia vaaditaan ainakin omalla kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Naisena en ole koskaan tuntenut perhosia vatsassa. Joskus juttelin asiasta kaverin kanssa ja hän kertoi että rakastuessaan ei pysty syömään kun vatsaan suorastaan sattuu ja tuntuu vatsanpohjassa. En tunnista ilmiötä. Mulla tuntuu ihastuminen sydämessä ja päässä, siis oikeasti. Tunnen lämpöä ja onnea.
Yhdellä kaverilla tuli ripuli, kun oikein kunnolla kerran rakastui. Mahassa tuntui suoranainen varpusparvi.
Minä olen tuntenut perhosia vatsassa ja juuri tuo syömisen ongelma. En haluaisi mennä ravintolaan treffeille tai muutenkaan mitään syömisiä kun minulla menee ruokahalu ihan täysin, en pysty syömään. Minulla myös maha mennyt sekaisin.
Harvinaistahan tuo on. En ihastu helposti kuitenkaan tai ainakaan noin kovia tunteita ei tule. Siksi varmaan sinkkuna olenkin kun odotan aina niitä perhosia yms... :-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tämä nykiminen ei kuitenkaan vielä johda varsinaiseen seisokkiin?
Vierailija kirjoitti:
Olen ihastunut työpaikkallani erääseen naiseen, ja joka kerta kun hänet näen, tunnen perhosia. Ja pahasti.
Kun hän katsoo silmiini ja tervehtii niin hymyilen koko päivän.
Perhosten lisäksi käteni alkavat täristä hänen lähellään ja menen aivan lukkoon, en saa sanottua sanaakaan.
Taitaa olla jonkilainen stressireaktio, ihanaa ja kamalaa.
Olen 36 vuotias mies.
Itsellä sama juttu tai kun kuulen äänen jo, niin se saa perhosia vatsaan. En edes tiedä syytä, mutta ehkä siksi, koska on niin erilainen, johon yleensä ihastun. Pidän hänen äänestä, sosiaalisuudesta ja naurusta.
Olemme läheisiä työkavereita, joten kädet eivät sentään tärise ja en mene lukkoon, mutta pikkumies saattaa välillä innostua - nolo juttu ;). En tiedä miksi näin, koska hän ei edes ole sellainen, johon yleensä ihastun ja niinpä alussa olimme ihan työkavereita vaan.
Joskus huomaan, että hän saattaa vilkaista alakertaan, mut ehkä hänestä kiva kiusata vaan. Meillä siis hyvät välit ja istutaan toimistolla lähekkäin. Ei hän ihastunut ole, mut jotain sellaista flirttailua vaan jos nyt siksi voi edes kutsua. Olen niin kiltti kuitenkin, joten kiva kiusata kai.
Haa, tämä on muuten hyvä kysymys ja kiinnostaa itseänikin, että miten miehet oikeasti kokevat ihastumisen.
Olen 31-vuotias mies. Olin tänään ostoksilla ja hieman hämmennyksekseni Gigantin komea nuori noin kolmekymppinen mies herätti yllättäviä ihastuksen tunteita. Hän oli varsin komea ja näyttävä ilmestys. Hän olemuksellaan herätti tosi vahvaa kiinnostusta. Olen mielestäni aika aseksuaali henkilö, että tosi harva mies iskee ja tämä mies ei ehkä aivan edustanut sitä tyyppiä, jollainen yleensä vetoaa jos vetoaa, mutta mielessä hän nyt pyörii... Hän jätti nyt sellaisen fiiliksen, että enkö enää tiedäkään millaisista miehistä tykkään...
Ei välttämättä tunnu ihastus erektiona, mutta minusta se ei tarkoita, etteikö tuntisi tosi paljon syvästi ja aidosti, päinvastoin. Se, miten osa vain kirjoittaa, että heti on heppi pystyssä ja tuntuu palleissa, kuulostaa itsestä jollakin tapaa "karuhkolta", että ai näinkö se muka vain menee, ja tosi penis- ja genitaalikeskeiseltä ajattelulta ja kokemiselta.
Lähinnä itsellä tuntuu, että alkaa poskia lämmittää, hymyilyttää. Ei ehkä oikein keksi mitä suusta sanoo ja siksi tuntuu kömpelöltä. Huomaa, että oma hengitys ja pulssi jonkin verran nopeutuu, sydänalassa lämmittää ja tuntuu perhosia sydänalassa, samoin navan seudulla, ja pallean kohdalla navan yläpuolella sitten alavatsassa navan alapuolella tuntuu. Vähän kuin semmoinen lämmin kesäinen tuulenpuuska menisi kehossa, hyväillä kutittaen ja lämmittäen. En ajatellut varsinaisesti seksiä, lähinnä romantiikkaa ja läheisyyttä, että olisipa kiva tuntea nuori mies paremmin, viettää aikaa hänen kanssaan, miten hyvältä hänen halauksensa ja käsivarret ympärillä tuntuisi, tuli läheisyyden ja hellyyden kaipuu. Miten tuo mies juttelisi helliä ja ystävällisiä, lempeitä sanoja. Mietin millainen pussailija mies mahtaa olla ja miltä hänen suudelmansa tuntuisi. Mies oli puhdas ja huoliteltu, tuoksui hyvälle, kohtelias, valoisa ja hyväkäytöksinen. Tummissa puvunhousuissa hänellä oli komea, lihaksikas, pyöreä, muodokas, vartaloon nähden sopusuhtainen iso peppu (tosin mikään anaaliseksi ei itseä ole koskaan tippaakaan kiinnostanut), mutta sellainen komea takapuoli, jota vaikka halatessa olisi kiva käsissä pidellä, you know. 😉 Nyt joitain tunteja myöhemmin edelleen lämmittää sydänalassa, kohdassa jos laittaa käden heti navan alle, niin kohta alavatsassa mikä jää silloin käden alle niin kuin olisi perhosia tai miltä tuntuu huvipuiston vuoristoradassa. Noissa kahdessa kohdassa itsellä ihastuminen ja vahvat hellät tunteet toista kohtaan tuntuvat. Haikeutta ja kaihoa tunnen, että voi kun tuollainen mies voisi olla hellä ja hyvä minulle, haluta ja rakastaa, tulisin nähdyksi, varmaan hänelläkin on jokin onnellinen naisystävä jo... Rinnalle on tullut surun ja lohduttomuuden tunne, että miten tuntuu, että kaikki ne nuoret näyttävät miehet, jotka kiinnostaisivat ovat usein jo varattuja tai tavoittamattomissa.
Myös jotkut vahvat nuoruuden ihastukset tuntuvat juuri sydämessä ja hieman navan alapuolella alavatsassa. Muistan miten lukioikäisenä yläaste- ja lukioaikaiseni suuri ensirakkaus, kun tämä nuori mies kehui naisen kanssa menneensä sänkyyn, se tuntui noissa kohdissa kuin olisi puukolla isketty ja tuntui kuin olisi isketty molemmista kohdista nyrkki sisään ja kuin pyörremyrsky repisi sisukset ulos. Silloin tuntui, että tahdon vain kuolla pois.
Sitten on eräs lukioaikainen mies, jota kohtaan on yhä sellaisia ihastuksen tunteita, etten häntä kestä nähdä. Kun joitain vuosia sitten tapasin hänet naisystävänsä kanssa, alkoi sydämeen ja alavatsaan vihloa ja kaihertaa ja täytyi poistua paikalta, kun sydämeen ja sieluun sattui niin syvästi, tuli niin syvä suru ja alkoi itkettää.
On eräs kolmas henkilö, johon olin lukiossa tosi ihastunut, mutta en koskaan homofobian ja häntä ympäröivän tiiviin miesporukan takia uskaltanut lähestyä ja kertoa kiinnostuksesta. Jokin aika sitten tuttavani kertoi hänestä ja näin hänestä kuvia sosiaalisessa mediassa, miten hyvältä hän näytti. Huomasin, että hän nostaa vahvoja tunteita. Aloin miettiä ottaisinko yhteyttä, että tiedätkö mitä silloin tunsin ja minua edelleen kiinnostaisi, että voisiko olla jotain mahdollisuuksia. Mutta nyt sitten kuulin, että hän onkin naisystävänsä kanssa saanut esikoislapsen. Kaihertaa sydänalassa ja alavatsassa. Tämä oli sellainen kova kolaus, joka nyt pari kuukautta on painanut minua, että voi minkä hirvittävän virheen tein! En jotenkin vain millään uskaltanut kertoa kiinnostuksestani, pelkäsin jos siitä seuraa itselle pahaa ja huonoa. Kuluneenakin yönä heräsin ajatukseen tästä miehestä, en saanut enää unta, kääntyilin sängyssä ja itkin. Melkein kaikki entiset lukiotoverit ovat parisuhteessa ja itse en löydä ketään... Joudunko jakamaan tällaisen hlbtqia+ -ihmisen kohtalon, ettei sellaista oikeaa miestä löydy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Onko niin että ponnahtaa erektio pelkästään ihastuksen läheisyydestä? Uutta tietoa.
No ei se tietenkään mikään täysiverinen (heh!) erektio ole. Pikemminkin sellainen stand by -mode...
Penis...please stand by for possible sexual activity.... :D :-D :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuota perhosia vatsassa fiilistä osaa kuvitella. Yhden kerran olen aikuisiällä kokenut "rakkautta ensi silmäyksellä" fiiliksen.
Siinä koko keho kihelmöi ja sydämen lyönnit tuntuivat. Koko ajan oli typerä hymy päällä ja ihastusta ei pystynyt edes katsomaan silmiin. Oli todella vaikea sanoa mitään, mutta suuri veto olla tämän henkilön lähellä. Pikkuhiljaa ne fiilikset hiljenivät, mutta joka kerta kuin ihastuksen näki, tuli todella lämmin tunne.
Muiden kohdalla ihastuksen kasvamiseen on mennyt pidempi aika, mutta tunteet eivät koskaan olleet niin voimakkaita kuin sen yhden henkilön kanssa.
Heppi ei kuitenkaan ole pystyssä ihastumistilanteessa, kuten muutama täällä on sanonut. Siihen tarvitaan enemmän fyysistä kontaktia.
Olisiko heppi pystyssä jos näkisit ihastuksesi tekemässä jotain seksikästä?
Tottakai, kunhan vaan se on intiimimpi tilanne. Kyllähän viestinä saadut nakukuvat kiihottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuota perhosia vatsassa fiilistä osaa kuvitella. Yhden kerran olen aikuisiällä kokenut "rakkautta ensi silmäyksellä" fiiliksen.
Siinä koko keho kihelmöi ja sydämen lyönnit tuntuivat. Koko ajan oli typerä hymy päällä ja ihastusta ei pystynyt edes katsomaan silmiin. Oli todella vaikea sanoa mitään, mutta suuri veto olla tämän henkilön lähellä. Pikkuhiljaa ne fiilikset hiljenivät, mutta joka kerta kuin ihastuksen näki, tuli todella lämmin tunne.
Muiden kohdalla ihastuksen kasvamiseen on mennyt pidempi aika, mutta tunteet eivät koskaan olleet niin voimakkaita kuin sen yhden henkilön kanssa.
Heppi ei kuitenkaan ole pystyssä ihastumistilanteessa, kuten muutama täällä on sanonut. Siihen tarvitaan enemmän fyysistä kontaktia.
Olisiko heppi pystyssä jos näkisit ihastuksesi tekemässä jotain seksikästä?
Tottakai, kunhan vaan se on intiimimpi tilanne. Kyllähän viestinä saadut nakukuvat kiihottavat.
Tarkoitin enemmän jotain julkista tilannetta, jossa ihastus esim. pyllistää nostaessaan jotain maasta.
Olen nainen enkä kyllä koskaan ole kokenut ihastuessa perhosia vatsassa. Tuollainen vatsanpohjassa muljuava tunne tulee ennemminkin siitä, jos jännitän jotakin ikävää asiaa, kuten lääkärikäyntiä. Ihastuminen taas tuntuu lämpöisenä paineena rinnassa, tykytyksenä alapäässä ja kihelmöintinä koko kehossa, erityisesti raajoissa.
Joo sama, kivekset ja lisäksi ala-avatsa kihelmöi.
Ei tunnu mitään perhosia vatsassa mutta pörriä alkaa kutittaan kun on ihastunut ja haaveilee että sais ihastuksen parrua sisään.
N50v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuntuu perhosia peniksessäni kun näen naisen alastomana. Muuten naiset eivät herätä minussa mitään tunteita.
Sama juttu minulla. Seksuaalista vetoa tunnen kyllä naisiin mutta miksi ihastuisin yhteenkään naiseen kun ne ovat aina sellaisia kuin täälläkin voi havaita niiden olevan. Yhtä hyvin voisi ihastua vaikka moottorisahamurhaajaan.
Voi sinua. Täällä olevia naisia on kyllä aika paljon erilaisia. Itse ainakin olen huomannut, etkö lue palstaa? Ja minunkin vaimoni on kaukana sinun kuvitelmistasi. Ei motkota, ei ole rahan perässä, ei käytä minua työmiehenä, saan juoda olutta, suostuu kompromisseihin, ja seksiä joka päivä. Hän on myös paras ystäväni.
Ja tunsin perhosia silloin aikanaan 23v sitten, kun tavattiin, joskus vieläkin.
M43,
Kyllä muistelisin nuorena näin käyneen.
No ei minulla kyllä ole tuollaisia tuntemuksia
-nainen
Mielenkiintoista. Ajattelinkin anatomian erojen vaikuttavan.