Mistä on keksitty tuo, että vessaan mennessä
naiset sanovat "suokaa anteeksi, menen puuteroimaan nenääni" ja miehet sanovat "suokaa anteeksi, käyn kastelemassa tulppaaneita"?
Kommentit (16)
Sanon hauskasti ”Käyn vielä tuolla hätää kärsivien konttorissa”.
Minä: käyn heittää kepillisen.
Muija: meen pisulle hihihii.
Ennen vanhaan oltiin häveliäämpiä. Eikä kukaan nainen kyllä nykyäänkään ihan missä tilanteessa vain tai kenen tahansa seurassa sano menevänsä k'lle tai p'lle.
Ennen muinoin miehet kävivät oikeasti kukkapenkissä pissillä, toivottavasti eivät enää nykyään.
Nykyään nuoret tytöt puuteroivat ja meikkaavat junassa kaikkien nähden, toivottavastin eivät sentään pissaa.
Sanottiin vain se, mikä oli soveliasta sanoa. Samalla reissulla kohennettiin myös meikkiä eli puuteroitiin, kun käytiin vessahätää helpottamassa.
Onko ihmisten aivoista poistettu historian oppiminen?
Muuttuukohan tapakulttuuri vielä lisää kansanedustajien ronskimpien puheiden myötä? Toimittajillekin vastattaisiin jatkossa esimerkiksi kysymykseen työttömyyden kasvusta: "Minä menen nyt paskalle!" sen sijaan, että sanottaisiin "Minä juon nyt kahvia.".
Käyn kastelemassa tulppaaneita ei ole vakiintunut suomenkielinen sanonta. Se on suora käännös englanninkielisestä humoristisesta eufemismista.
Jenkeissä vieläkin puhutaan kylpyhuoneesta kun ei kehdata sanoa vessa.
Naiset menevät pissalle, miehet menevät kuselle.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmisten aivoista poistettu historian oppiminen?
On. Tällaiset ihmiset alkavat sitten estämään viatonta vessaanmenijää, että "et sinä mitään puuterointia tarvitse; naamasi kelpaa noinkin" tai "pitääkö niitä tulppaaneita just nyt kastella; etkö voi kastella joskus toiste"
Vierailija kirjoitti:
Kun lentokoneen vessa on varattu, ovessa lukee englanniksi "kylpyhuone on miehitetty"
Vierailija kirjoitti:
John
Eräs suomalainen (mies)muusikko sanoi: Gotta go drain the rat.
En ihan tiedä, mitä ajatella...
Kyl mä vaan sanon, että nyt mää meen paskalle. Älkää tulko koputtelee.