Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteeko miehet ihastuessaan perhosia vatsassa kuten naiset? Tuntuuko vatsanpohjassa aina kun näkee ihastuksensa?

Vierailija
23.05.2021 |

Vai miltä tuo alkuvaiheen huuma miehistä tuntuu?

Kommentit (535)

Vierailija
61/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuota perhosia vatsassa fiilistä osaa kuvitella. Yhden kerran olen aikuisiällä kokenut "rakkautta ensi silmäyksellä" fiiliksen.

Siinä koko keho kihelmöi ja sydämen lyönnit tuntuivat. Koko ajan oli typerä hymy päällä ja ihastusta ei pystynyt edes katsomaan silmiin. Oli todella vaikea sanoa mitään, mutta suuri veto olla tämän henkilön lähellä. Pikkuhiljaa ne fiilikset hiljenivät, mutta joka kerta kuin ihastuksen näki, tuli todella lämmin tunne.

Muiden kohdalla ihastuksen kasvamiseen on mennyt pidempi aika, mutta tunteet eivät koskaan olleet niin voimakkaita kuin sen yhden henkilön kanssa. 

Heppi ei kuitenkaan ole pystyssä ihastumistilanteessa, kuten muutama täällä on sanonut. Siihen tarvitaan enemmän fyysistä kontaktia. 

Vierailija
62/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihastunut työpaikkallani erääseen naiseen, ja joka kerta kun hänet näen, tunnen perhosia. Ja pahasti.

Kun hän katsoo silmiini ja tervehtii niin hymyilen koko päivän.

Perhosten lisäksi käteni alkavat täristä hänen lähellään ja menen aivan lukkoon, en saa sanottua sanaakaan.

Taitaa olla jonkilainen stressireaktio, ihanaa ja kamalaa.

Olen 36 vuotias mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöksyissä tuntuu ja näkyy 🤗

Vierailija
64/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kaveripiiriä.

Vierailija
65/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuhan se jännältä. Toisaalta miehen näkökulmasta voi olla sosiaalisesti kannattavampi strategia vältellä ihastumista viimeiseen saakka, jotta voi säilyttää loogisen ajattelun deittailuvaiheessa. Tämä siksi, että on ensijaisesti miehen vastuulla viedä deittailuprosessia eteenpäin ja saada nainen ihastumaan häneen. Naisille kaikenlainen ”neediness” on turnoff, joten on parempi olla deittailuvaiheessa mieluummin älyn kuin tunteiden varassa. Riippuu varmasti myös miehestä, jaa siitä minkälaisilla heikkouksilla ja vahvuuksilla hän deittailee.

Mies ja looginen ajattelu ei esiinny samassa lauseessa. Logiikka ja äly on naisen ominaisuudet.

Valtaosa logiikan yliopistotutkijoista on kuitenkin miehiä. Mutta ei anneta sen pilata hyvää miesvihaspämmiä. Uliuliuuu!

Väärin ”logikoitu”

Logiikkaa on monenlaista, jolloin se myös on tilannesidonnaista. Käsitteenä logiikka sulkee pois myös sellaisen

argumentaation, jossa logiikka olisi sukupuolisidonnainen.

Vierailija
66/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, transnainen täällä ja voin avata omia kokemuksia aiheesta.

Miehet ei koe perhosia vatsassa samalla tavalla kuin naiset. Naisilla tunne on fyysinen vatsanpohjassa tuntuva kihelmöivä tunne ja yleensä ihastumiseen/rakastumiseen/kiihottumiseen sitoutunut. Miehille 'perhoset vatsassa' tarkoittaa tavanomaista jännitystä, esim. ennen esitystä voi olla perhosia vatsassa. Ei siis fyysinen kihelmöivä tunne, kuten naisilla.

Ilmiö johtunee estrogeenin läsnäolosta kehossa. En voi muiden puolesta puhua, voihan olla että joku mieskin voi tuntea kihelmöiviä perhosia vatsanpohjassa, mutta tiedostakaa etteivät he välttämättä puhu samasta asiasta. Naisilla tunne voi olla niinkin vahva että esiintyy pahoinvointia.

Vierailija
67/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei miehet koskaan voi vastata rehellisesti?

Pelimiesten ongelma: tunnevammaisuus, kovanaaman rooli, jolla peitetään sisäisen pikkupojan ego.

Vierailija
68/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalta kuin napakka potku kassiloille: silmissä sumenee ja taju meinaa lähteä, runnakko kramppaa ja suoli tyhjenee nappiverkkareihin.

Vierailija
69/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on askarruttanut eräs asia, johon miehet ehkä osaavat vastata. Olen ollut monissa harrastusporukoissa, joissa on miehiä ja naisia yhdessä, esim. kamppailulajeissa. Näissä välillä tunteet kehittyvät ja on vispilänkauppaa. Muutamaan kertaan on käynyt niin, että mies jonka kanssa on jotain juttua ollut on alkanut voimaan pahoin kesken harjoitteiden.

Voiko ihastuneessa miehessä, joka harrastaa urheilua yhdessä ihastuksen kohteensa kanssa, tulla tällainen pahoinvointireaktio? Mistä se johtuu? Yhden kerran kuvittelin, että mies oli saanut erektion ja vain selitti sitä pahoinvoinniksi, mutta tätä on tapahtunut jo muutamaan otteeseen eri miesten kanssa. Ja ei kiitos mitään viestejä siitä, että olen niin ällöttävä, että aiheutan miehissä pahoinvointia.

Osaan vastata tähän mieskysymykseen, että itselläni oli nuorena pahoinvointitaipumusta syvään ihastukseen liittyen. Tämä kuitenkin siten, että hänen kanssaan oleminen ei aiheuttanut turhia ujostelua, häpeilemistä, seisokkeja, takertelua, eikä muutakaan negatiiviseksi tuomittavaa. Vain pahoinvointia. Pahoinvointia esiintyi myös muulloin, kuin häntä nähdessä, mutta varmasti oli ihastumisen aiheuttamaa. Lienee hormonimyrskyä. Kyseessä ei ollut satunnaisesti harvakseltaan urheilun merkeissä tavattavaan ihastumisesta, vaan kaveruuden syventymisestä ihastumiseksi.

Olen kuullut myös samanlainsen kokemuksen sukulaismieheltä.

t. Mies

Vierailija
70/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tuota perhosia vatsassa fiilistä osaa kuvitella. Yhden kerran olen aikuisiällä kokenut "rakkautta ensi silmäyksellä" fiiliksen.

Siinä koko keho kihelmöi ja sydämen lyönnit tuntuivat. Koko ajan oli typerä hymy päällä ja ihastusta ei pystynyt edes katsomaan silmiin. Oli todella vaikea sanoa mitään, mutta suuri veto olla tämän henkilön lähellä. Pikkuhiljaa ne fiilikset hiljenivät, mutta joka kerta kuin ihastuksen näki, tuli todella lämmin tunne.

Muiden kohdalla ihastuksen kasvamiseen on mennyt pidempi aika, mutta tunteet eivät koskaan olleet niin voimakkaita kuin sen yhden henkilön kanssa. 

Heppi ei kuitenkaan ole pystyssä ihastumistilanteessa, kuten muutama täällä on sanonut. Siihen tarvitaan enemmän fyysistä kontaktia. 

Olisiko heppi pystyssä jos näkisit ihastuksesi tekemässä jotain seksikästä?

Vierailija
71/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Siitä tunnistaa sen oikean, kun on perhosia vatsassa ja toinen vie jalat alta!

Vierailija
72/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen heppi nousee.

Vierailija
73/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena en ole koskaan tuntenut perhosia vatsassa. Joskus juttelin asiasta kaverin kanssa ja hän kertoi että rakastuessaan ei pysty syömään kun vatsaan suorastaan sattuu ja tuntuu vatsanpohjassa. En tunnista ilmiötä. Mulla tuntuu ihastuminen sydämessä ja päässä, siis oikeasti. Tunnen lämpöä ja onnea.

Yhdellä kaverilla tuli ripuli, kun oikein kunnolla kerran rakastui. Mahassa tuntui suoranainen varpusparvi.

Täällä sama, lämpö ja onni, miehekäs olo (itsetunto)... ei jännitä eikä oo "perhosia". M33

Vierailija
74/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on askarruttanut eräs asia, johon miehet ehkä osaavat vastata. Olen ollut monissa harrastusporukoissa, joissa on miehiä ja naisia yhdessä, esim. kamppailulajeissa. Näissä välillä tunteet kehittyvät ja on vispilänkauppaa. Muutamaan kertaan on käynyt niin, että mies jonka kanssa on jotain juttua ollut on alkanut voimaan pahoin kesken harjoitteiden.

Voiko ihastuneessa miehessä, joka harrastaa urheilua yhdessä ihastuksen kohteensa kanssa, tulla tällainen pahoinvointireaktio? Mistä se johtuu? Yhden kerran kuvittelin, että mies oli saanut erektion ja vain selitti sitä pahoinvoinniksi, mutta tätä on tapahtunut jo muutamaan otteeseen eri miesten kanssa. Ja ei kiitos mitään viestejä siitä, että olen niin ällöttävä, että aiheutan miehissä pahoinvointia.

Osaan vastata tähän mieskysymykseen, että itselläni oli nuorena pahoinvointitaipumusta syvään ihastukseen liittyen. Tämä kuitenkin siten, että hänen kanssaan oleminen ei aiheuttanut turhia ujostelua, häpeilemistä, seisokkeja, takertelua, eikä muutakaan negatiiviseksi tuomittavaa. Vain pahoinvointia. Pahoinvointia esiintyi myös muulloin, kuin häntä nähdessä, mutta varmasti oli ihastumisen aiheuttamaa. Lienee hormonimyrskyä. Kyseessä ei ollut satunnaisesti harvakseltaan urheilun merkeissä tavattavaan ihastumisesta, vaan kaveruuden syventymisestä ihastumiseksi.

t. Mies

Tajuaako mies sitten, että pahoinvointi liittyy nimenomaan siihen ihastukseen? Ja mitä tässä tilanteessa voisi tehdä?

Vierailija
75/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Mies

Siis hetkinen, kun mies ihastuu kaveriinsa alkaa tämä voimaan pahoin naisen seurassa? Osaako joku avata tätä enemmän?

Vierailija
76/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Siitä tunnistaa sen oikean, kun on perhosia vatsassa ja toinen vie jalat alta!

Itse olen kirjaimellisesti kerran vienyt miehen jalat alta. Ihastuneen miehen tunnistaa helposti siitä, että tavallisesti itsevarma tyyppi muuttuu yllättäen todella kömpelöksi ja saattaa kaatua jopa omiin jalkoihinsa. Vaan mistä moinen johtuu, miehet?

Vierailija
77/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja en kyllä muista koskaan tunteneeni perhosia vatsassa tyylistä tunnetta. Olen kyllä ihastusta tuntenut mutta ei se vatsassa tunnu.

Vierailija
78/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Mies

Siis hetkinen, kun mies ihastuu kaveriinsa alkaa tämä voimaan pahoin naisen seurassa? Osaako joku avata tätä enemmän?

Luetunymmärtämisääliö, siellähän se lukee.

Vierailija
79/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Mies

Luetunymmärtämisääliö, siellähän se lukee.

Kuvailee vaan ei selitä. Miten hormonit aiheuttavat pahoinvointia vain jonkun tietyn naisen ollessa kyseessä?

Vierailija
80/535 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt jokaiselta maailman naiselta, mitä he tuntevat? Kun tiedät, että heillä on jokaisella täsmälleen samat tunteet keskenään.

Ei, miesten kohdalla näin ei ole, vaan jokainen on yksilö, jolla on omat ajatuksensa ja tunteensa.

Useimmilla nauspuolisilla ihmisillä on naisen sukuelimet siellä vatsan alaosassa ja ihastuksen näkeminen saa ainakin itsellä Tuntemuksia nimenomaan sillä alueella. Siinä mielessä ymmärrän kysymyksen, koska miehellä on kumminkin erilainen anatomia kuin naisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi