Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitbullien, amstaffien yms. "taistelukoirien" omistajat

Vierailija
23.04.2021 |

Oletteko te kaikki oikeasti sitä mieltä, että sillä rodulla ei ole mitään tekemistä kaikkien tapaturmien suhteen? En ymmärrä tätä... Jos yhtään tutkii asiaa, niin millä selitetään se hassu yhteensattuma, että ne tapaukset jotka on päätynyt otsikoihin siitä syystä, että ovat purreet/raadelleet/tappaneet jonkun koiran ja/tai ihmisen, ovat juuri näitä ns. taistelukoiria? Näiden puolustajat syyttävät mediaa rotujen mustamaalaamisesta, mutta ehkä se asia vain on niin, ettei chihuahua, villakoira tai kultainennoutaja tms. ikinä aiheuttaisi niin pahaa tilannetta, että joku vammautuisi loppuelämäkseen tai kuolisi sen pureman takia? Mun mielestä kuuluu tuollaisen rodun omistajan ymmärtää, että kyseessä on koira, joka ei ole ihan sama asia kuin joku labradorinnoutaja... Just täälläkin päin yks taistelukoiramix tappoi vähän aikaa sit pienemmän koiran, kun ei ollut lainkaan omistajan kontrollissa. Mutta ei varmaan ollut sillä rodulla mitään tekemistä moisen onnettomuuden suhteen? Eipä! Ei kovin moni muu rotutyyppi noin kohtalokkaasti hyökkää kenekään päälle, miksi sitä ei jotkut ymmärrä? Omasta mielestä moisia koiria ei tarvitsisi olla kenelläkään tavallisella tallaajalla... Se, että teidän oma taistelukoira ei ole ikinä tehnyt mitään, ei tarkoita sitä, että kyseessä on normaali koirarotu, ja etteikö se joskus voisi tehdä. Kasvatuksella on iso rooli kyllä koiran kun koiran kanssa, mutta voi sattua kohtalokkaita tapaturmia osaavissakin käsissä, jos on tietty rotu kyseessä. Olisi kaikkien koirien ja ihmistenkin etu, jos Suomeen saataisiin se "koira-ajokortti", vähintään vaativille roduille! Jotkut ei edes ymmärrä, että kyseessä ei ole koirasosiaalinen rotu, vaikka kotisohvalla olisikin halinallemussukka, ja sit ne tulee koirapuistoihin näiden kanssa. Haloo..?

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttärellä on bitbull. Olin eka kauhuissani, kun hän kertoo minkä rotuisen koiran ottaa. Olen tutustunut koiraan pennusta. Se on tosi ihmis ystävällinen. Toki vahtii kotia. Kotiin ei päästä heti vierasta ihmistä. Se on rakkaudella kasvatettu. Eikä ikinä fyysisesti kuritettu.

Kamalaa, ettei voi tulla vieraat kylään. Mikä järki tuossa on.

Kyllä se sisälle päästää ne joita on nähnyt. Naiset ja lapset. Vieraat miehet ei oo hänelle heti ok. Hetken kun tutustu, niin sitten tykkäsi kovasti.

Miksei se tottele omistajaa?

Jos se ei tottelisi, niin sillon se ei päästäisi edes vierasta sisään. Vieraalla tarkoitan uutta ihmistä, jota koira ei ole koskaan edes nähnyt. Kauheita kommentteja ja yleistämistä tässä ketjussa.

Vierailija
82/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vain. Olen koirien ystävä, ja mielestäni on väärin muita ihmisiä ja koiria kohtaan nuo kaikki kokoajan lisääntyneet koirahyökkäykset, joiden takana on yleensä tietyntyyppinen rotu. Jos niitä ei päätyisi osaamattomiin ja tietämättömiin käsiin, voitaisi iso osa ikävistä ja kohtalokkaista tapaturmista ennaltaehkäistä. Lisää myös turhaa koirapelkoa- ja vihaa niiden keskuudessa, jotka eivät ole koiraihmisiä...

Pari vuotta sitten Hernesaaressakin villakoiran tappanut pitbull oli jutun mukaan omistajan mukaan "ihan kiltti". Niinhän ne kaikki aina. 

Hoitasivat nämä saatanan koirakammoiset itsensä kuntoon niin saisivat koiraihmiset olla rauhassa.

minun puolestani saatte olla ihan rauhassa, kunhan jätätte myös minut rauhaan. Kyllä se vain saa melkoisen paniikin aikaan, kun naapurin rotikka kirmaa keskellä tietä vastaan kun lähdet töihin ja oma lapsi lähtee pian kouluun. Anteeksi, kun elämme normaalia elämää ja häiritsemme rotikkasi kirmailua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt viimeisen 15 vuoden aikana usassa puolet vuodesta. Siellä pitbull on yleinen perhekoira kuten täällä on labbis tai pienempi chihuahua. Voin vakuuttaa että minua ei ole koskaan millään lailla uhannut yksikään pitbull tai minkään muun rotuinen koira matkoilla ja amerikkalaiset pitävät koiriaan pitkissä naruissa ja maaseudulla irrallaan. Ystäväni kaksi pitbullia leikkivät kuin mitkä tahansa koirat, juoksevat pallojen perässä ja vetävät solmuleluja niinkuin melkein kaikki koirat tekevät.

Minua on purrut koira kahdesti ja molemmat täällä kotimaassa. Toinen oli toy-villis ja toinen springerspanieli. Molemmat leikin tiimellyksessä eikä koiria lopetettu.

Jos ja kun asetun paikoilleni on luonani paikka koiralle ja toivon että silloin kaikki rotuvihaajat on jo rauhoittuneet. Aion nimittäin hankkia pitbullin puhtaasti sen lempeyden, helpon oppimiskyvyn ja perheuskollisuuden vuoksi. Koira on kuin peili. Jos sitä hellii ja pitää pentumaisena se on sitä ihan loppuun asti. Meillä on kotona ollut aina eri rotuisia terrierejä.

Vierailija
84/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä rodun puolustajat selittää sen, ettei esim. kultaisetnoutajat tai mikään muu normaali koirarotu oo tunnettu siitä kun ovat raadelleet henkihieveriin tai tappaneet ketään koiraa tai ihmistä? Miksi? Miksi oli juuri pitbullmix joka tappoi äskettäin naapurustossa pienemmän koiran? Eikö rotu mielestänne oikeasti vaikuta yhtään siihen käytökseen? Kultainennoutaja ei väärissäkään käsissä raatelisi tai tappaisi toista koiraa tai ihmistä... Tämä ei ole rotuvihaa taistelukoiria kohtaan, vaan ihan vaan fakta. Jolle moni taistelukoirarotujen puolustaja on jotenkin sokea? 

Kultaisetnoutajat ovat kyllä tappaneet ihmisiä ja toisia eläimiä. Tarkista faktasi ennen kuin tulet niitä tänne täti tomerana faktoina kertomaan.

Lue kunnolla ennen kuin tulet oikomaan: EIVÄT OLE TUNNETTUJA SIITÄ. 

Vierailija
85/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttärellä on bitbull. Olin eka kauhuissani, kun hän kertoo minkä rotuisen koiran ottaa. Olen tutustunut koiraan pennusta. Se on tosi ihmis ystävällinen. Toki vahtii kotia. Kotiin ei päästä heti vierasta ihmistä. Se on rakkaudella kasvatettu. Eikä ikinä fyysisesti kuritettu.

Kyllä se sisälle päästää ne joita on nähnyt. Naiset ja lapset. Vieraat miehet ei oo hänelle heti ok. Hetken kun tutustu, niin sitten tykkäsi kovasti.

Jos se ei tottelisi, niin sillon se ei päästäisi edes vierasta sisään. Vieraalla tarkoitan uutta ihmistä, jota koira ei ole koskaan edes nähnyt. Kauheita kommentteja ja yleistämistä tässä ketjussa.

"Kotiin ei päästä heti vierasta ihmistä." Okei, no sitten tämä kirjoituksesi ihmetyttää vielä enemmän. Siis tottelee, muttei päästä sisään..

Vierailija
86/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vain. Olen koirien ystävä, ja mielestäni on väärin muita ihmisiä ja koiria kohtaan nuo kaikki kokoajan lisääntyneet koirahyökkäykset, joiden takana on yleensä tietyntyyppinen rotu. Jos niitä ei päätyisi osaamattomiin ja tietämättömiin käsiin, voitaisi iso osa ikävistä ja kohtalokkaista tapaturmista ennaltaehkäistä. Lisää myös turhaa koirapelkoa- ja vihaa niiden keskuudessa, jotka eivät ole koiraihmisiä...

Pari vuotta sitten Hernesaaressakin villakoiran tappanut pitbull oli jutun mukaan omistajan mukaan "ihan kiltti". Niinhän ne kaikki aina. 

Hoitasivat nämä saatanan koirakammoiset itsensä kuntoon niin saisivat koiraihmiset olla rauhassa.

Ai jotta saisivat pitbullien yms omistajat rauhassa juoksuttaa vapaana kilttejä hauveleitaan? En ole todellakaan koirakammoinen, mutta en myöskään typerys. 

Koirakammo on mielestäni vähän hassua kun olen itse koiraihminen ja luonnostani aina pitänyt koirista, mutta ymmärrän kyllä että jotkut pelkäävät koiria. Ja usein pelko aiheuttaa vihaa. Ja koirat eivät ansaitse koiravihaa, joka on typerien ihmsten aiheuttama.

Ja se, jos oman pienemmän koirani kanssa kierrän kaukaa taistelukoirarodut ei ole koirapelkoa, vaan ihan fiksua käytöstä, jotta en aiheuttaisi jonkun mainitsemaa "haastetta".

Niin minäkin teen mutta entäs kun et pääse ja elämästäsi tehdään tuottamuksellinen helvetti.  ja se muuttuu lopullisesti.

Vierailija
87/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt viimeisen 15 vuoden aikana usassa puolet vuodesta. Siellä pitbull on yleinen perhekoira kuten täällä on labbis tai pienempi chihuahua. Voin vakuuttaa että minua ei ole koskaan millään lailla uhannut yksikään pitbull tai minkään muun rotuinen koira matkoilla ja amerikkalaiset pitävät koiriaan pitkissä naruissa ja maaseudulla irrallaan. Ystäväni kaksi pitbullia leikkivät kuin mitkä tahansa koirat, juoksevat pallojen perässä ja vetävät solmuleluja niinkuin melkein kaikki koirat tekevät.

Minua on purrut koira kahdesti ja molemmat täällä kotimaassa. Toinen oli toy-villis ja toinen springerspanieli. Molemmat leikin tiimellyksessä eikä koiria lopetettu.

Jos ja kun asetun paikoilleni on luonani paikka koiralle ja toivon että silloin kaikki rotuvihaajat on jo rauhoittuneet. Aion nimittäin hankkia pitbullin puhtaasti sen lempeyden, helpon oppimiskyvyn ja perheuskollisuuden vuoksi. Koira on kuin peili. Jos sitä hellii ja pitää pentumaisena se on sitä ihan loppuun asti. Meillä on kotona ollut aina eri rotuisia terrierejä.

Kumpikaan noista sua purreista roduista ei pure kovin lujaa...

Vierailija
88/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä itse sanoit, että ei päästä kotiin vierasta ihmistä. On ihan sama, kuka se vieras ihminen on, kun pointti on se, että koira tekee taloon säännöt. 

89/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol! Tässä onkin kyse tilastoista. Sillä, millaiset juuri sinun kokemuksesi ko. roduista on, ei ole mitään merkitystä isossa kuvassa. Aina jaksaa ihmetyttää tämä kuinka jotkut yleistävät oman kokemuksen koskemaan koko populaatiota. 

Vierailija
90/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Se puolustus, että jos koira käy kimppuun niin vika on omistajassa/kouluttajassa eikä koirassa, on niin surkeaa logiikaa, että hiljaiseksi vetää. Eikö niitä huonoja kouluttajia ole myös muiden koirarotujen omistajissa? Miksi huonosti koulutetut labradorinnoutajat eivät aiheuta ikinä mitään vahinkoa? 

Eivätkö tosiaan ikinä? Mitä jos tarkastaisit ne tietosi?

Vierailija
91/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä rodun puolustajat selittää sen, ettei esim. kultaisetnoutajat tai mikään muu normaali koirarotu oo tunnettu siitä kun ovat raadelleet henkihieveriin tai tappaneet ketään koiraa tai ihmistä? Miksi? Miksi oli juuri pitbullmix joka tappoi äskettäin naapurustossa pienemmän koiran? Eikö rotu mielestänne oikeasti vaikuta yhtään siihen käytökseen? Kultainennoutaja ei väärissäkään käsissä raatelisi tai tappaisi toista koiraa tai ihmistä... Tämä ei ole rotuvihaa taistelukoiria kohtaan, vaan ihan vaan fakta. Jolle moni taistelukoirarotujen puolustaja on jotenkin sokea? 

Kultaisetnoutajat ovat kyllä tappaneet ihmisiä ja toisia eläimiä. Tarkista faktasi ennen kuin tulet niitä tänne täti tomerana faktoina kertomaan.

Lue kunnolla ennen kuin tulet oikomaan: EIVÄT OLE TUNNETTUJA SIITÄ. 

Lue sinä oksennuksesi kunnolla uudestaan.

Vierailija
92/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi antaa muille kuin vain psykologiset testit läpäisseille jotta varmistuisi että nämä koulutettaisiin kunnolla eikä kasvatettaisi mitään hirviökoiria jossain nistien keskellä

Vierailija
93/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko sieltä tullaan kohta viemään saunan taakse? Odottelen täällä.

94/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se puolustus, että jos koira käy kimppuun niin vika on omistajassa/kouluttajassa eikä koirassa, on niin surkeaa logiikaa, että hiljaiseksi vetää. Eikö niitä huonoja kouluttajia ole myös muiden koirarotujen omistajissa? Miksi huonosti koulutetut labradorinnoutajat eivät aiheuta ikinä mitään vahinkoa? 

Saivartelua :D 

Vierailija
95/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikaan noista sua purreista roduista ei pure kovin lujaa...

No mutta sehän on kiva kun koira pureskelee jonkun sairaalaan kun se ei purrut kuitenkaan kovin lujaa.

Vierailija
96/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm..aseista sanontaan että ei aseet tapa vaan sen omistaja.

Mun pojalla on pitbull, aivan mahtava ja kiltti koira.

Mut ymmärrän että joku saattaa pelätä sitä ja pojan kanssa sovittiin, että koiraaa ei kannata viedä koirapuistoon kun kaikki pelkää sitä.

Koiran qpuheenvuoro: "Olen erittäin kiltti koira, koskaan en ole ketäään vahingoittanut ja olen tosi lapsirakas ja kiltti, miksi mua pelätään?"

Tämä koira on siis täysiverinen pitbull ja todella kiva koira. En ymmärrä miksi noita vihataan?

Mikä tahansa koira voi olla vihainen väärin koulutettuna ja väärin kohdeltuna.

Vierailija
97/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei voida vaan kieltää tiettyjä rotuja (jotka ovat useissa maissa kielletty)? Aiheutuuko siitä jollekin vahinkoa?

Tähän kaipailen vastausta..

Kaikki se mitä koiraan ja harrastukseen on panostettu. Henkiset kärsimykset myös.

Vierailija
98/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saivartelua :D 

Vai on se saivartelua jos kaltaisesi vouhkaajan idioottimaisuuksia toppuuttelee?

Vierailija
99/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://areena.yle.fi/1-2118164

MOT: ihmisen vaarallisin ystävä. Tosi lutusia nuo taistelukoirat!!!

Kun amstaffi hyökkää: http://vaihdavapaalle.pallontallaajat.net/2017/02/14/kun-amstaffi-hyokk…

Etenkin jälkimmäinen linkki kannattaa lukea, kerrotaan todella asiantuntevasti ja selkeästi, miksi taistelukoira EI ole verrattavissa johonkin kultaiseennoutajaan, missään olosuhteissa, ja miksi taistelukoirarotuja ei pitäisi ihmisten ottaa.

100/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirarodun esiintyvyys kuolemaan johtaneissa hyökkäyksissä: 

Pit bull 65.6%

Rottweiler 10.4%

German shepherd 4.6%

Mixed-breed 3.9%

Kun ottaa huomioon, kuinka vähän pitbulleja on, jokainen järkevä voi tehdä omat johtopäätöksensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän