Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitbullien, amstaffien yms. "taistelukoirien" omistajat

Vierailija
23.04.2021 |

Oletteko te kaikki oikeasti sitä mieltä, että sillä rodulla ei ole mitään tekemistä kaikkien tapaturmien suhteen? En ymmärrä tätä... Jos yhtään tutkii asiaa, niin millä selitetään se hassu yhteensattuma, että ne tapaukset jotka on päätynyt otsikoihin siitä syystä, että ovat purreet/raadelleet/tappaneet jonkun koiran ja/tai ihmisen, ovat juuri näitä ns. taistelukoiria? Näiden puolustajat syyttävät mediaa rotujen mustamaalaamisesta, mutta ehkä se asia vain on niin, ettei chihuahua, villakoira tai kultainennoutaja tms. ikinä aiheuttaisi niin pahaa tilannetta, että joku vammautuisi loppuelämäkseen tai kuolisi sen pureman takia? Mun mielestä kuuluu tuollaisen rodun omistajan ymmärtää, että kyseessä on koira, joka ei ole ihan sama asia kuin joku labradorinnoutaja... Just täälläkin päin yks taistelukoiramix tappoi vähän aikaa sit pienemmän koiran, kun ei ollut lainkaan omistajan kontrollissa. Mutta ei varmaan ollut sillä rodulla mitään tekemistä moisen onnettomuuden suhteen? Eipä! Ei kovin moni muu rotutyyppi noin kohtalokkaasti hyökkää kenekään päälle, miksi sitä ei jotkut ymmärrä? Omasta mielestä moisia koiria ei tarvitsisi olla kenelläkään tavallisella tallaajalla... Se, että teidän oma taistelukoira ei ole ikinä tehnyt mitään, ei tarkoita sitä, että kyseessä on normaali koirarotu, ja etteikö se joskus voisi tehdä. Kasvatuksella on iso rooli kyllä koiran kun koiran kanssa, mutta voi sattua kohtalokkaita tapaturmia osaavissakin käsissä, jos on tietty rotu kyseessä. Olisi kaikkien koirien ja ihmistenkin etu, jos Suomeen saataisiin se "koira-ajokortti", vähintään vaativille roduille! Jotkut ei edes ymmärrä, että kyseessä ei ole koirasosiaalinen rotu, vaikka kotisohvalla olisikin halinallemussukka, ja sit ne tulee koirapuistoihin näiden kanssa. Haloo..?

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laura sai oman, suojelussa MM-tasolla kilpailevan koiransa käskytettyä tilanteesta pois, sillä seurauksella, että amstaffi hyökkäsi nyt perheen yhdeksän kuukauden ikäisen saksanseisojauroksen päälle, joka ei pystynyt puolustautumaan aikuista amstaffiurosta vastaan. Laura huusi niin lujaa kuin pystyi ja hetkessä tilanne muuttui. Amstaffi irrotti otteensa, kääntyi ja hyökkäsi Lauran päälle.

Koiratappeluissa menestyvän koiran tulee olla valmis puremaan toista niin kauan, että tämä kuolee. Usein tappelut on kuitenkin keskeytetty jo ennen tätä ja sen vuoksi koirat on pystyttävä irrottamaan toisistaan. Ne eivät ole saaneet kohdistaa aggressiota ihmiseen. Kokeneena koiraihmisenä Laura ei osannut odottaa amstaffin kohdistavan aggressiota itseensä. Amstaffi oli hänelle ennestään tuttu. Se oli ollut monet kerrat hänen kainalossaan rapsutettavana naapurissa vierailun aikana. Nyt koira ei kuitenkaan ollut se sama ihmisystävällinen perhekoira, vaan sillä oli tappovaihde päällä ja sen päivän kolmanneksi uhriksi valikoitui Laura."

Vierailija
102/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://areena.yle.fi/1-2118164

MOT: ihmisen vaarallisin ystävä. Tosi lutusia nuo taistelukoirat!!!

Kun amstaffi hyökkää: http://vaihdavapaalle.pallontallaajat.net/2017/02/14/kun-amstaffi-hyokk…

Etenkin jälkimmäinen linkki kannattaa lukea, kerrotaan todella asiantuntevasti ja selkeästi, miksi taistelukoira EI ole verrattavissa johonkin kultaiseennoutajaan, missään olosuhteissa, ja miksi taistelukoirarotuja ei pitäisi ihmisten ottaa.

Teikäläisten kirjoittamia pseudotieteellisiä tekstejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vain. Olen koirien ystävä, ja mielestäni on väärin muita ihmisiä ja koiria kohtaan nuo kaikki kokoajan lisääntyneet koirahyökkäykset, joiden takana on yleensä tietyntyyppinen rotu. Jos niitä ei päätyisi osaamattomiin ja tietämättömiin käsiin, voitaisi iso osa ikävistä ja kohtalokkaista tapaturmista ennaltaehkäistä. Lisää myös turhaa koirapelkoa- ja vihaa niiden keskuudessa, jotka eivät ole koiraihmisiä...

Pari vuotta sitten Hernesaaressakin villakoiran tappanut pitbull oli jutun mukaan omistajan mukaan "ihan kiltti". Niinhän ne kaikki aina. 

Mun koiran päälle on käynyt labbis, jonka piti myös olla kiltti. Tosin taistelukoirilla voi jäädä tappovaihde päälle, labbis luovutti kun huusin ja huidoin.

Vierailija
104/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lauralla kävi huono tuuri. Amstaffi hyökkäsi suoraan kiinni hänen kasvoihinsa. Koska koiran käyttäytymistä määritteli sen perimä, se puri vahvalla otteella kiinni ja ravisti, eikä päästänyt irti. Amstaffin omistajan miesystävä selvisi paikalle jonkin ajan kuluttua, mutta ei saanut koiraa irrottamaan. Laura yritti huutaa ohjeita irrotukseen koira kasvoissaan roikkuen. Hän tiesi, että ellei amstaffia saataisi irrottamaan otettaan, kasvot repeäisivät entistä pahemmin. Valitettavasti amstaffin omistajan miesystävällä ei ollut osaamista tälläisen koiran irrottamiseen. Tästä johtuen Laura menetti kokonaan osan kasvoistaan. Puolet hänen ylähuulestaan ja osa nenän sieraimesta repeytyi ja jäi tapahtumapaikalle, kun amstaffi vedettiin irti sen purressa kasvoja.

Laura vietti seuraavat viisi päivää teho-osastolla, joista kaksi ensimmäistä nukutettuna vakavien vammojen vuoksi. Sen lisäksi, että noin puolet hänen huulestaan ja sieraimestaan irtosi, häneltä murtui myös nenä ja ihoa irtosi otsaa myöten. Tätä postausta kirjoittaessani Lauralle on tehty viisi leikkausta (kukaan ei tiedä kuinka monta on vielä edessä) ja hän on viettänyt useita viikkoja sairaalassa. Töistä hän on ollut pois kuukausia."

Vierailija
105/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laura sai oman, suojelussa MM-tasolla kilpailevan koiransa käskytettyä tilanteesta pois, sillä seurauksella, että amstaffi hyökkäsi nyt perheen yhdeksän kuukauden ikäisen saksanseisojauroksen päälle, joka ei pystynyt puolustautumaan aikuista amstaffiurosta vastaan. Laura huusi niin lujaa kuin pystyi ja hetkessä tilanne muuttui. Amstaffi irrotti otteensa, kääntyi ja hyökkäsi Lauran päälle.

Koiratappeluissa menestyvän koiran tulee olla valmis puremaan toista niin kauan, että tämä kuolee. Usein tappelut on kuitenkin keskeytetty jo ennen tätä ja sen vuoksi koirat on pystyttävä irrottamaan toisistaan. Ne eivät ole saaneet kohdistaa aggressiota ihmiseen. Kokeneena koiraihmisenä Laura ei osannut odottaa amstaffin kohdistavan aggressiota itseensä. Amstaffi oli hänelle ennestään tuttu. Se oli ollut monet kerrat hänen kainalossaan rapsutettavana naapurissa vierailun aikana. Nyt koira ei kuitenkaan ollut se sama ihmisystävällinen perhekoira, vaan sillä oli tappovaihde päällä ja sen päivän kolmanneksi uhriksi valikoitui Laura."

Täällä puhutaan faktoilla, ei mistään Laura kirjoista.

Vierailija
106/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Koirarodun esiintyvyys kuolemaan johtaneissa hyökkäyksissä: 

Pit bull 65.6%

Rottweiler 10.4%

German shepherd 4.6%

Mixed-breed 3.9%

Kun ottaa huomioon, kuinka vähän pitbulleja on, jokainen järkevä voi tehdä omat johtopäätöksensä. 

No tulehan sitten viemään saunan taakse. Olen odotellut jo hyvän tovin.

Vierailija
107/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pit bull 65.6%

Rottweiler 10.4%

German shepherd 4.6%

Mixed-breed 3.9%

Kun ottaa huomioon, kuinka vähän pitbulleja on, jokainen järkevä voi tehdä omat johtopäätöksensä. 

Lähde?

Vierailija
108/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt pitbullin hyökkäyksen lähikuntopolullamme ihmistä kohti. Mitään provosointia ei tapahtunut, koira vain pimahti. Saattoi säikähtää jotain, mutta ei normaalin koiran reaktio ole välittömästi hyökätä ilman varoitusta. Ja tosiaan iso pitbull voi tehdä todella pahaa jälkeä, kun sen puruvoima on valtava eikä se päästä millään irti saatuaan kiinni. Hermovaurio voi tehdä vaikka työkyvyttömäksi. Siitä lähtien olen pelännyt ja inhonnut rotua. Oma lapsenikin kulkee samaa reittiä säännöllisesti, pelkään että jotain sattuu.

109/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se puolustus, että jos koira käy kimppuun niin vika on omistajassa/kouluttajassa eikä koirassa, on niin surkeaa logiikaa, että hiljaiseksi vetää. Eikö niitä huonoja kouluttajia ole myös muiden koirarotujen omistajissa? Miksi huonosti koulutetut labradorinnoutajat eivät aiheuta ikinä mitään vahinkoa? 

Eivätkö tosiaan ikinä? Mitä jos tarkastaisit ne tietosi?

Saivartelua :D 

Vai on se saivartelua jos kaltaisesi vouhkaajan idioottimaisuuksia toppuuttelee?

Niin, no, minä olen tässä postannut tilastoja yms faktaa. Pitbullfanaatikot kertovat omia anekdoottejaan pikku mussukoistaan, jotka eivät ikinä tekisi kenellekään pahaa. Mutta tilastollinen fakta on se, että pitbullit tekevät 65% kaikista kuolemaan johtavista hyökkäyksistä. Melkoinen yliedustus kun ajatellee, kuinka vähän niitä on lemmikkeinä verrattuna perinteisiin lemmikkikoirarotuihin. 

Vierailija
110/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vain. Olen koirien ystävä, ja mielestäni on väärin muita ihmisiä ja koiria kohtaan nuo kaikki kokoajan lisääntyneet koirahyökkäykset, joiden takana on yleensä tietyntyyppinen rotu. Jos niitä ei päätyisi osaamattomiin ja tietämättömiin käsiin, voitaisi iso osa ikävistä ja kohtalokkaista tapaturmista ennaltaehkäistä. Lisää myös turhaa koirapelkoa- ja vihaa niiden keskuudessa, jotka eivät ole koiraihmisiä...

Pari vuotta sitten Hernesaaressakin villakoiran tappanut pitbull oli jutun mukaan omistajan mukaan "ihan kiltti". Niinhän ne kaikki aina. 

Ja se villakoira tietenkin ihan kiltisti oli omistajansa hallinnassa eikä millään muotoa päässyt provosoimaan itseään paljon vahvempaa koiraa?

No mitä sitten vaikka olisi provosoinut? Ei se silti oikeuta että se koira raadellaan.

Vierailija
111/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kari t. kirjoitti:

hmm..aseista sanontaan että ei aseet tapa vaan sen omistaja.

Mun pojalla on pitbull, aivan mahtava ja kiltti koira.

Mut ymmärrän että joku saattaa pelätä sitä ja pojan kanssa sovittiin, että koiraaa ei kannata viedä koirapuistoon kun kaikki pelkää sitä.

Koiran qpuheenvuoro: "Olen erittäin kiltti koira, koskaan en ole ketäään vahingoittanut ja olen tosi lapsirakas ja kiltti, miksi mua pelätään?"

Tämä koira on siis täysiverinen pitbull ja todella kiva koira. En ymmärrä miksi noita vihataan?

Mikä tahansa koira voi olla vihainen väärin koulutettuna ja väärin kohdeltuna.

Se puruvoima, kuten sanottu.

Vierailija
112/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kari t. kirjoitti:

Mut ymmärrän että joku saattaa pelätä sitä ja pojan kanssa sovittiin, että koiraaa ei kannata viedä koirapuistoon kun kaikki pelkää sitä.

Koiran qpuheenvuoro: "Olen erittäin kiltti koira, koskaan en ole ketäään vahingoittanut ja olen tosi lapsirakas ja kiltti, miksi mua pelätään?"

Tämä koira on siis täysiverinen pitbull ja todella kiva koira. En ymmärrä miksi noita vihataan?

Pelkääminen ja viha eivät ole sama asia. Minä ainakin ihan oikeasti pelkään tällaisia koiria. Minkäs minä sille voin ja miten se haittaa sinua. Miksi minulla olisi velvollisuus lakata pelkäämästä ventovierasta koiraa vain siksi, että omistaja sanoo "ei se mitään tee"? 

Vierailija
113/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nähnyt pitbullin hyökkäyksen lähikuntopolullamme ihmistä kohti. Mitään provosointia ei tapahtunut, koira vain pimahti. Saattoi säikähtää jotain, mutta ei normaalin koiran reaktio ole välittömästi hyökätä ilman varoitusta. Ja tosiaan iso pitbull voi tehdä todella pahaa jälkeä, kun sen puruvoima on valtava eikä se päästä millään irti saatuaan kiinni. Hermovaurio voi tehdä vaikka työkyvyttömäksi. Siitä lähtien olen pelännyt ja inhonnut rotua. Oma lapsenikin kulkee samaa reittiä säännöllisesti, pelkään että jotain sattuu.

Uskoo ken tahtoo. Minäkin voin sanoa että olen nähnyt kerran kun mopsi hyökkäsi täyden raivon vallassa pyörätuolissa ollutta vanhusta kohti ja siinä olisi voinut tulla vaikka mikä hermovaurio.

Vierailija
114/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä on puhunut, ettei se lemmikki mitään tee kunhan koulutetaan hyvin - ja joo, silläkin on merkitys, mutta ennen kaikkea koira käyttäytyy lajilleen ja rodulleen tyypillisesti. Taistelukoirarotu on huomattavasti riskialttiimpi taitavankin omistajan käsissä kuin esimerkiksi villakoira.

Kaikkein vaarallisimmat rodut (mm. se pitbull) ovat laittomia esimerkiksi Norjassa ja Tanskassa, samoin pitäisi toimia Suomessakin. Jos tästä tehdään kansalaisaloite, niin allekirjoitan heti. Lisäksi mopsien sekä muiden ylijalostettujen ja poikkeuksellisen sairaiden rotujen kasvattaminen voitaisiin kieltää siinä samalla.

Vierailija
115/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt viimeisen 15 vuoden aikana usassa puolet vuodesta. Siellä pitbull on yleinen perhekoira kuten täällä on labbis tai pienempi chihuahua. Voin vakuuttaa että minua ei ole koskaan millään lailla uhannut yksikään pitbull tai minkään muun rotuinen koira matkoilla ja amerikkalaiset pitävät koiriaan pitkissä naruissa ja maaseudulla irrallaan. Ystäväni kaksi pitbullia leikkivät kuin mitkä tahansa koirat, juoksevat pallojen perässä ja vetävät solmuleluja niinkuin melkein kaikki koirat tekevät.

Minua on purrut koira kahdesti ja molemmat täällä kotimaassa. Toinen oli toy-villis ja toinen springerspanieli. Molemmat leikin tiimellyksessä eikä koiria lopetettu.

Jos ja kun asetun paikoilleni on luonani paikka koiralle ja toivon että silloin kaikki rotuvihaajat on jo rauhoittuneet. Aion nimittäin hankkia pitbullin puhtaasti sen lempeyden, helpon oppimiskyvyn ja perheuskollisuuden vuoksi. Koira on kuin peili. Jos sitä hellii ja pitää pentumaisena se on sitä ihan loppuun asti. Meillä on kotona ollut aina eri rotuisia terrierejä.

Muutama viesti takaperin kirjoitin tästä vuokra-asunnosta, jonka pitbull oli pistänyt remonttiin. Talo sijaitsee Amerikassa.

Vierailija
116/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kari t. kirjoitti:

Se puruvoima, kuten sanottu.

Jokainen keskikokoinen tai sitä suurempi koira puree todella lujaa. Turhaan jauhat paskaa tuosta puruvoimasta. Idiootti.

117/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pit bull 65.6%

Rottweiler 10.4%

German shepherd 4.6%

Mixed-breed 3.9%

No tulehan sitten viemään saunan taakse. Olen odotellut jo hyvän tovin.

Mikä tämä saunajuttu on? Miksi haluaisin viedä sinut saunan taakse koska sinulla on aggressiivinen koira? Pidän mieluummin etäisyyttä. 

Vierailija
118/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä on puhunut, ettei se lemmikki mitään tee kunhan koulutetaan hyvin - ja joo, silläkin on merkitys, mutta ennen kaikkea koira käyttäytyy lajilleen ja rodulleen tyypillisesti. Taistelukoirarotu on huomattavasti riskialttiimpi taitavankin omistajan käsissä kuin esimerkiksi villakoira.

Kaikkein vaarallisimmat rodut (mm. se pitbull) ovat laittomia esimerkiksi Norjassa ja Tanskassa, samoin pitäisi toimia Suomessakin. Jos tästä tehdään kansalaisaloite, niin allekirjoitan heti. Lisäksi mopsien sekä muiden ylijalostettujen ja poikkeuksellisen sairaiden rotujen kasvattaminen voitaisiin kieltää siinä samalla.

Tanskassa ja Norjassa onkin kaikki niin saatanan mallikelpoista.

Vierailija
119/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joko sieltä tullaan kohta viemään saunan taakse? Odottelen täällä.

Hanki elämä.

Vierailija
120/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitasivat nämä saatanan koirakammoiset itsensä kuntoon niin saisivat koiraihmiset olla rauhassa.

MIetippä kun näitä on lauma naapurissa jotka on päättänyt sinä et asu siinä ja koira kuuluu kiellettyyn listaan omistus asunnossa.   SE EI OLEKKAAN ENÄÄ HALPA JA HELPPO LÄHTÖ.    ja vieraitasi seuraillaan pihamailla ja tutkitaan paikat joissa niiden kanssa on liikuttu vaikka paikka olisi ollut jokin kiikku tai tuoli.