Miksi pitkät hiukset naisella on niin tärkeät miehille?
Olen kuullut useita kertoja kommentteja, että ethän koskaan leikkaa noita pitkiä hiuksiasi lyhyiksi ja minulle on myös monesti ohimennen voivoteltu kun joku muu nainen on leikkauttanut hiuksensa lyhyiksi. Joskus jos olen jollekin miehelle näyttänyt löytämääni kivaa hiustyyliä ja kysynyt pitäisikö näyttää kampaajalle seuraavan kerran ja pyytää samanlaista, vastaus on ollut "ihan miten vaan, kunhan et lyhennä".
Kommentit (204)
Pitkät hiukset ovat nuorekkaammat. Eihän äidit tyttölapsilleenkaan mitään lyhyttä mallia juuri koskaan leikkauta. Ja vastaavasti "mummohiukset" ovat yleensä lyhyet (johtunee hiusten ikäohenemisesta, jolloin pitkät alkaa näyttää karuilta?).
Pitkät tummat hiukset tekevät naisesta naisen. Eräs ex sai samana päivänä kenkää, kun meni leikkauttamaan pitkät kauniit hiuksensa ja näytti sen jälkeen pikkupojalta. Eikä löytänyt uutta miestä vasta kuin sitten kun oli taas pitkät hiukset.
Miehet on sen verran yksinkertaisia olentoja, että luulevat naisen muuttuvan mieheksi jos se oeikkaa lyhyet hiukset. Sama tapahtuu myös jos nainen treenaa itselleen lihakset tai naisella on vähän kulmikkaampi leuan muoto.
Silti jankkaavat että se mitä jalkojen välissä on määrää sukupuolen.
Kuten sanoin, ovat tooooodella yksinkertaisia noi miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisella hiuslaadulla lyhyt malli näyttää usein paremmalta kuin pikkurillin paksuinen poninhäntä.
Kyllä minäkin joskus päivittelin, kun ystäväni leikkasi todella paksut, hyväkuntoiset ja pitkät hiuksensa lyhyeen malliin. Itselläni kun on sellainen suomalainen hiirenhäntä, enkä olisi luopunut sellaisista hiuksista, jos minulla olisi ollut vastaavaa. Hän vain totesi, että tuo vaihtelua ja kasvaahan ne hiukset takaisin. Näinhän siinä kävi.
Mikä on tämä mystinen suomalainen hiuslaatu? Mulla on se ”maantienharmaa” kevyesti luonnonkihara ja pitkät hiukset sopi oikein hyvin. Hius oli ohuehko mutta sitä oli paljon, joten kiharoista tuli aina kuohkeita. Nyt on lyhyt, ja ärsyttävä, kun ei tämä suostu mitenkään pysymään. Kasvaispa todella nopeasti takaisin edes puolipitkiksi.
Minäkään en tunne kuin yhden naisen, kenellä on tämä tyypillinen suomalainen ohut hius 😂. Ihmettelen, että missä päin Suomea näitä hiirenhäntiä kasvaa, kun en ole näitä nähnyt pohjoisessa, etelässä, en idässä, enkä lännessä.
Mutta toisaalta en ole kyllä koskaan tavannut sellaista miestäkään, joka kommentoi hiusten pituutta
Minulla on ohut hius ja olen myös kaikilta miehiltäni kuullut, että naisen hiukset pitää olla pitkät. Joiltakin olen kuullut, että naisen hiukset pitää olla pitkät, mutta näköjään lyhytkin on minulla ihan ok. En ymmärrä mikä viehtymys miehillä on naisten pitkiin hiuksiin silloin kun ne todellakin on ohuet, päätä myöten liimantuneet ja hapsuiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisella hiuslaadulla lyhyt malli näyttää usein paremmalta kuin pikkurillin paksuinen poninhäntä.
Kyllä minäkin joskus päivittelin, kun ystäväni leikkasi todella paksut, hyväkuntoiset ja pitkät hiuksensa lyhyeen malliin. Itselläni kun on sellainen suomalainen hiirenhäntä, enkä olisi luopunut sellaisista hiuksista, jos minulla olisi ollut vastaavaa. Hän vain totesi, että tuo vaihtelua ja kasvaahan ne hiukset takaisin. Näinhän siinä kävi.
Mikä on tämä mystinen suomalainen hiuslaatu? Mulla on se ”maantienharmaa” kevyesti luonnonkihara ja pitkät hiukset sopi oikein hyvin. Hius oli ohuehko mutta sitä oli paljon, joten kiharoista tuli aina kuohkeita. Nyt on lyhyt, ja ärsyttävä, kun ei tämä suostu mitenkään pysymään. Kasvaispa todella nopeasti takaisin edes puolipitkiksi.
Minäkään en tunne kuin yhden naisen, kenellä on tämä tyypillinen suomalainen ohut hius 😂. Ihmettelen, että missä päin Suomea näitä hiirenhäntiä kasvaa, kun en ole näitä nähnyt pohjoisessa, etelässä, en idässä, enkä lännessä.
Mutta toisaalta en ole kyllä koskaan tavannut sellaista miestäkään, joka kommentoi hiusten pituutta
Itse kuljen työmatkat julkisilla ja kyllä siinä edessä useimmin istuu ohuthiuksinen suomalainen nainen. Työpaikan naisista, joita on parikymmentä, suurimmalla osalla on ohuet hiukset, muutamalla paksuhkot ja yhdellä todella huomiotaherättävän paksut.
Ovat yksinkertaisia, kyllä.
Mullekin eräs ystävämies kerran sanoi, että keski-ikäiset naiset näyttää hirveiltä lyhyissä hiuksissa ja arvosteli ohikulkevia naisia tyyliin ” toikin olisi paremman näköinen pitkissä hiuksissa”. Ajattelin, että omapahan on mielipiteesi.
Itse pidin nuorena aina lyhyen leikkauksen ja olihan siinä työtä ja rahaa meni, kun joka kuukausi kävin leikkuuttamassa ja värjäämässä jne.
Nyt vanhana on helpompaa, kun on pitkä tukka. Ja otsatukka pelastaa paljon 👍
Mä ainakin tykkään pitkistä hiuksista, se että myös miehet tykkää on plussaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kuin minulla eli hiuslaatu on lasimainen. Siinä ne kivasti pötköttää pitkin päätä ja yhdistettynä rasvaisen hiuspohjaan hiukset on aina klähmäiset. Hiukset pitää pestä päivittäin, joten latvat on sitten yhtä takkukasaa.
Mulla mies ehdotti lyhyeksi leikkaamista. Niinpä vedin koko pitkän tukan kerralla pois ja onpa kevyt tunne! Hiuksia on myös helppo laittaa. Hiukseni rasvoittuvat nopeasti joten joudun pesemään ne päivittäin. Kun hiukset ovat vain korvien alle pitkät niin peseminen on helppoa.
Sopivat myös hyvin, kasvonpiirteet tulevat vahvemmin esille ja nuorentavat. Lyhyetkin hiukset kun voi leikkauttaa niin moneen malliin. Ainoa miinus on hiusteni paksuus jonka vuoksi piti viime hiustenleikkuun jälkeen ohentaa itse reippaasti kotona muotoilusaksilla.
Muuten olen sitä mieltä, että jos naisen kauneus on hiusten pituudesta kiinni niin katsojan täytyy olla melkoinen sovinisti tai naiselle on vain leikattu epäimarteleva hiusmalli tai väri on väärä.
On tylsää jos kenenkään pitää pakolla pitää sellaista tyyliä mitä ei itse halua. Hiukset ovat kuitenkin niitä ainoita asioita joita ulkonäössä voi väliaikaisesti muuttaa. Tatuointi pysyy aina iholla tai lävistyksestä jää jälki.
Ja miksi se on juuri nainen jonka pitää väkisin pitää sitä pitkää tukkaa? Meillä se on mies jonka hiukset ovat nyt venähtäneet pitkiksi. Sopii muuten miehellekin älyttömän hyvin jos on sopiva hiuslaatu ja kasvonpiirteet. Mies vain sitaisee hiuksensa nopeasti ponnarille tai pipon päähän. Latvat on myös helppo tasoittaa eikä sitä tarvitse tehdä kovin usein (ja voin leikata).
Lyhyet hiukset sopii todella harvalle. Pitkät hiukset ovat naiselliset. Lyhyet hiukset ei useinkaan ole naiselliset vaan näyttää miehelle.
Tuo on ihan aikakaudesta riippuvainen juttu. Meillä kuuttakymppiä lähestyvillä tai ylittäneillä naisilla pitkät hiukset ovat aika harvinaiset. Joskus 70-luvulla saattoi olla muotia ja monella oli, mutta muoti muuttui ja lyhyempi tukka tuli muotiin minun ikäpolvella. Miehet eivät ole koskaan kommentoineet, että pitäisi olla pitkät hiukset. Luulen, että minun sukupolveni miehet ovat aika vähän puuttuneet naisten ulkonäköön. Se ei ole ollut sopivaa (käyttäytymisnormi), mutta nuoremmat miehet kai vapaammin voivat kommentoida.
Koska pitkät hiukset naisella näyttävät paremmalta kuin lyhyet. Onko tätä jotenkin vaikea ymmärtää...?
Mikään ei ole niin väsynyttä kuin nainen dissaamassa toisen naisen hiuksia.
Niin säälittävää,että pitää yrittää nostaa itseään näillä naurettavilla ”suomalainen hiuslaatu”, ”pitkät hiukset ei monille sovi”, ”pitkät hiukset ei sovi vanhemmille naisille”, ”pitkät hiukset vanhentaa” kommenteilla.
Ei ole mitään suomalaista hiuslaatua. Ihan yhtälailla on paksuja hiuksia täällä kuin ohuempia.
On ihan yhdentekevää käykö ihminen kampaajalla vai ei, se ei ole mikään ihmisyyden mitta. Itseäni ei voi vähempää kiinnostaa kampaajalla käynti eikä se ole minulle todellakaan mitään rentoutusta.
Nuoremmat on kai oppineet miten typerää toisten ihmisten ulkonäön kommentointi on, teillä vanhemmilla tekee vissiin vähän vaikeaa vielä pitää se suu kiinni. Harmi, että olette joutuneet kasvamaan sellaisella aikakaudella missä ei vielä ymmärretty miten haitallista on opettaa lapsille, että on ok kommentoida muiden ulkonäköä. Omalle lapselle opetan pienestä pitäen ettei muita ihmisiä kommentoida eikä kiusata. Ylipäätään kannattaa keskittää oma elämä, aika ja ajatukset ihan muualle kuin omaan tai muiden ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Armollisemmat ne pitkät hiukset mielestäni ovat (paitsi ehkä hyvin pitkille, kapeille kasvoille joissa piirteet jo hieman "valahtaneet") kuin lyhyt malli.
Mulla on noi pitkät vähän valahtaneet kasvot, mutta saan kommentteja tyyliin kiva kun olet pitänyt pitkät hiukset. En minäkään kyllä ole saanut selville, mikä niissä erityisesti viehättää.
Kyllä minunkin mies haluaa että pidän hiukset ainakin puolipitkinä. Mulla on aina ollut pitkät hiukset ja ne on hyväkuntoiset joten ei tulisi mieleenikään leikata lyhyeksi. Miehet haluaa naisen joka näyttää naiselta, ei pojalta..tuliko yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kuin minulla eli hiuslaatu on lasimainen. Siinä ne kivasti pötköttää pitkin päätä ja yhdistettynä rasvaisen hiuspohjaan hiukset on aina klähmäiset. Hiukset pitää pestä päivittäin, joten latvat on sitten yhtä takkukasaa.
Kampaaja neuvoi pesemään vain joka toinen päivä ja välipäivinä laittamaan kuivashampoota. Se myös tuuheuttaa ja tekee hiukset ilmaviksi.
ihan kaikki miehet, nönnönnöööööö.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan aikakaudesta riippuvainen juttu. Meillä kuuttakymppiä lähestyvillä tai ylittäneillä naisilla pitkät hiukset ovat aika harvinaiset. Joskus 70-luvulla saattoi olla muotia ja monella oli, mutta muoti muuttui ja lyhyempi tukka tuli muotiin minun ikäpolvella. Miehet eivät ole koskaan kommentoineet, että pitäisi olla pitkät hiukset. Luulen, että minun sukupolveni miehet ovat aika vähän puuttuneet naisten ulkonäköön. Se ei ole ollut sopivaa (käyttäytymisnormi), mutta nuoremmat miehet kai vapaammin voivat kommentoida.
Minä olen 60-luvulla syntynyt ja minulla on ollut aina pitkät hiukset. Kertaakaan ei kukaan mies ole kommentoinut hiuksieni pitiutta. Naisilta olen taas saanut kuulla jo nuoresta adti, että miksi et leikkaa lyhyeksi. En ymmärrä, mikä himma lyhythiuksisilla naisilla on painostaa pitkähiuksisia leikkaamaan hiukset.
Hiukseni ovat paksut ja tummanruskeat. Lisänä nyt harmaita raitoja. Odotan innolla, että saan vanhanajan harmaan mummonutturan
Vierailija kirjoitti:
Koska pitkät hiukset naisella näyttävät paremmalta kuin lyhyet. Onko tätä jotenkin vaikea ymmärtää...?
Riippuu naisesta, riippuu hiuksista, riippuu leikkauksesta. Huonokuntoinen pitkä tukka näyttää ehkä kaikista kauheimmalta. Puolipitkä on hyvin leikattuna useimmille imartelevin kampaus.