Oletteko törmänneet instassa erään lääkisopiskelijan tiliin
Tuli sattumalta vastaan eräänä päivänä. On suomalainen, mutta opiskelee lääkäriksi ulkomailla, koska ei päässyt Suomessa lääkikseen heti(!) kun olisi halunnut. Kun selasin niitä päivityksiä, mietin vain että kenen perijätär tämä on, kun rahaa tuntuu olevan ja kasbojaan peittelee. Ei ole ihan perus opiskelijan tuilla elävä. Selvästi on täydellisyyteen pyrkivä tyyliin kympin tyttö, joka sairastuu anoreksiaan.
Todella oudot vibat heräsi.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Todella oudot vibat heräsi sinusta luettuani tuon avauksesi!
Ai, no? Saa perustella, niin voi ehkä tehdä asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyttäät jotain tuntematonta, josta et tiedä yhtään mitään, mutta täytät keksimäsi aukot jollain omituisella naisvihalla, ja sitten tulet vielä kertomaan meille, että mitä olet kuvitellut.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap ihan terve?
Olen. Mutta oletko sä törmännyt siihen? On ihan julkinen tili, joten insta ehdottelee sitä.
Hyvä puoli siinä tilissä on se, että taas paremmin ymmärtää miten eri lähtökohdat meillä jokaisella on.
Opiskeleeko Romaniassa? Voin yhdeltä sieltä opiskelevalta sairaanhoitajalta kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyttäät jotain tuntematonta, josta et tiedä yhtään mitään, mutta täytät keksimäsi aukot jollain omituisella naisvihalla, ja sitten tulet vielä kertomaan meille, että mitä olet kuvitellut.
Eri
Ei mulla ole naisvihaa. Oletko sä nähnyt sen tilin vai huuteletko vain sivusta?
Opiskeleeko Karolinskassa tai Uppsalassa? Tunnen joitakin sieltä että kyllä tämä ongelma saadaan ratkaistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
"Kympin tyttö, perijätär, anorektinen" tuskin ovat termejä, joita käyttäisit ulkomailla opiskelevasta miehestä. Siinä se naisviha näkyi. Itseasiassa luulen, ettei sinua edes ärsyttäisi, jos joku mies opiskelisi omalla rahalla ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Opiskeleeko Karolinskassa tai Uppsalassa? Tunnen joitakin sieltä että kyllä tämä ongelma saadaan ratkaistua.
:D Ei. En viitsi tarkemmin sanoa tai tiliä kertoa, vaikka siis ihan julkinen onkin. Kyllä sen sitten hoksaa kenestä kyse. Tai no, taitaa ne kaikki ulkomailla opiskelevat olla tavis pulliaista rikkaampia..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
"Kympin tyttö, perijätär, anorektinen" tuskin ovat termejä, joita käyttäisit ulkomailla opiskelevasta miehestä. Siinä se naisviha näkyi. Itseasiassa luulen, ettei sinua edes ärsyttäisi, jos joku mies opiskelisi omalla rahalla ulkomailla.
Jos se mies herättäisi samat vibat niin miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
En ole törmännyt.
Yksi joka osaa lukea ja ymmärtää sisällön ja vielä vastata itse kysymykseen.
Viihdyttävää seurata näitä vastauksia.
Miksi tuhlaat aikaasi miettimällä toisten instaa? Jos niin kovin mietityttää niin laita viestiä ja kysy! Oletko kateellinen?
”opiskelee lääkäriksi ulkomailla, koska ei päässyt Suomessa lääkikseen heti(!) kun olisi halunnut.”
Minusta on aivan käsittämätöntä, että Suomessa monelle nuorelle tulee useampikin välivuosi ihan vain sen takia, että ei pääse opiskelemaan. Opiskelemaan pääseminen on aivan järjetön pullonkaula ja hidaste. Jos tämän voi kiertää menemällä opiskelemaan ”heti” ulkomaille, niin miksi sitä ei tekisi? Miksi pitäisi tuhlata useampi vuosi Suomessa yrittämällä päästä opiskelemaan, kun opiskelun voi aloittaa toisaalla heti.
En lue instoja enkä höhtokkeja
Tuommosia turhakkeita ovat täynnä.
Vierailija kirjoitti:
”opiskelee lääkäriksi ulkomailla, koska ei päässyt Suomessa lääkikseen heti(!) kun olisi halunnut.”
Minusta on aivan käsittämätöntä, että Suomessa monelle nuorelle tulee useampikin välivuosi ihan vain sen takia, että ei pääse opiskelemaan. Opiskelemaan pääseminen on aivan järjetön pullonkaula ja hidaste. Jos tämän voi kiertää menemällä opiskelemaan ”heti” ulkomaille, niin miksi sitä ei tekisi? Miksi pitäisi tuhlata useampi vuosi Suomessa yrittämällä päästä opiskelemaan, kun opiskelun voi aloittaa toisaalla heti.
Olen samaa mieltä, mutta todella harvalla on varaa lähteä ulkomaille opiskelemaan. Tämäkin sanoi yhden lukuvuoden maksavan 20 000€ (voin muistaa väärin, mutta paljon), siihen päälle asuminen ym. Siinä ne lähtökohdat tulee esiin. Toisekseen tuo kuvastaa hyvin nykyaikaa, että kaikki täytyy saada heti. Siksi tosi ristiriitaiset tunteet tuosta.
Hiukan off topic, mutta melkein: Lukemani perusteella se epäonnisesti teloitettu rituaalimurhaajanainen, jolla oli kaikenlaista traumaa ja mielenterveyden häiriötä, oli seuraavaksi menossa opiskelemaan sairaanhoitajaksi (mutta jäi murhasta kiinni). Millaisethan USA:ssa lienee nuo psykologiset testin sairaanhoitajakoulutukseen?