Mitä olen kuntosalilla nähnyt ihmisten kyykkäävään, niin ei vielä kukaan ole kyykännyt voimanostosyvyyteen asti
Yksikään näkemäni treenaaja ei ole kyykännyt niin syvälle, että lonkkanivel olisi polviniveltä alempana ala-asennossa. Ei edes siihen syvyyteen, että reiden yläpinta olisi samassa linjassa lattian pinnan kanssa.
Kommentit (21)
Tärkeää työtä teet ap, tarkkailemalla muiden tekemisiä!
Kummallista. Minä käyn aamulla ja salilla on aika hiljaista, mutta minä ja pari muuta samaan aikaan käyvää kyykkäävät alle parallelin. Ihan atg ei onnistu minulta edes painonnostokengillä, ei ole nilkassa liikkuvuutta riittävästi.
Ehkä siksi että 98%:lle voimanosto on tois'sijaista. Kroppaa siellä rakennetaan, vaikka muuta itselle ja kavereille valehdellaan.
Älä puutu muiden asioihin kun et tiedä syitä miksi tekevät mitä tekevät.
Muistitko myös meidät pullerot kytätessäsi. Monella kyykky menee alas asti.
Noh, olen kohta 52 ja kyykkään sen verran kuin tuntuu polville turvalliselta. Niitä ei ole kuin tuo yksi pari.
Ei aina viitsi kyykätä alas. Pitää säästää polviniveliä. Monet repii ne paikaksi jo alle 30v.
Ei pysty, kun alaselkä pyöristyy ja tulee kipeeksi (ts. En osaa tai on joku kireys esteenä tmv)
Eilen katselin, kun nainen lähti kyykkäämään 130 kg niskassa. Se oli sitten enemmänkin niiaus, lantio laskeutui ehkä 20 cm, just palstamiehen keskivertokullin verran.
Vierailija kirjoitti:
Ei aina viitsi kyykätä alas. Pitää säästää polviniveliä. Monet repii ne paikaksi jo alle 30v.
Syväkyykky nimenomaan vahvistaa polviniveliä.
Useimmilla ei riitä liikkuvuus syväkyykkyyn, so.
Kyllä se parempi on kun ei kyykkäystä ollenkaan ja loukkaantumisen riski kasvaa mitä syvemmällä käy.
Itsellenihän riittää turvalliset tekniikat. Joskus joo pidemmällä lihasvenytyksellä, toisinaan lyhyemmällä. Tärkeintä on saada aikaa hypertrofiaa, ei päästä kisaamaan voimanostossa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi että 98%:lle voimanosto on tois'sijaista. Kroppaa siellä rakennetaan, vaikka muuta itselle ja kavereille valehdellaan.
Voimanosto on urheilulaji, että siinä mielessä olet oikeassa. Useimpia kuitenkin kai kiinnostaa seurata oman voiman kehittymistä? Olisi turhauttavaa käydä puntilla, jos voima ei koskaan kasvaisi, tai jopa vähenisi, vaikka vartalosta tulisikin kauniimpi.
Joo, no olen synnyttänyt 2 lasta ilman kivunlievitystä, onko se mitään?
Vierailija kirjoitti:
Joo, no olen synnyttänyt 2 lasta ilman kivunlievitystä, onko se mitään?
Oliko reisikulma miten syvä siellä synnytyksessä?
Terv.
Voimaliikepoliisi
Ei läheskään kaikki treeni ole voimanostotreeniä.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista. Minä käyn aamulla ja salilla on aika hiljaista, mutta minä ja pari muuta samaan aikaan käyvää kyykkäävät alle parallelin. Ihan atg ei onnistu minulta edes painonnostokengillä, ei ole nilkassa liikkuvuutta riittävästi.
Kantapään nousu slaavikyykkyyn yritettäessä johtuu alaselän ja pakaroiden liikkuvuudesta.
Älä edes tee kyykkyä ennenkuin voit istuskella rennosti slaavikyykyssä.
Kohta kyykkää jokainen kun kokoomus hallituksessa.