Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!

Vierailija
03.02.2014 |

Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua. 

Kommentit (371)

Vierailija
181/371 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen, mikä ärsyttää, on se, että se Nico-Petteri isketään paskaisilla kengillä istumaan kärryyn, vaikka siitä on kielto ovessa.

Ensin raivotaan, että tämä parkkipaikka on minun, kun mulla on vitusta pungerrettu lapsi ja siitä on kyltti.

sSitten ei nähdä muka sitä kylttiä, että lasta ei tungeta paskaisilla kengillä istumaan kärryyn.

Vierailija
182/371 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 08:17"]

Toinen, mikä ärsyttää, on se, että se Nico-Petteri isketään paskaisilla kengillä istumaan kärryyn, vaikka siitä on kielto ovessa.

Ensin raivotaan, että tämä parkkipaikka on minun, kun mulla on vitusta pungerrettu lapsi ja siitä on kyltti.

sSitten ei nähdä muka sitä kylttiä, että lasta ei tungeta paskaisilla kengillä istumaan kärryyn.

[/quote]

Niin ja jos ei saa tahtoaan periksi, sitten viillellään naarmuja muiden autoihin tai annetaan lasten tahallaan hakata lommoja viereisten autojen oviin, kun pikku kultipuppeli joutui kävelemään 50 metriä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/371 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:15"]

Sakko voidaan antaa, jos ehdot ovat molemmille osapuolille selvät. Jos lukee perheparkki ja tulee ilman perhettä, se on riittävän ilmeinen sille perheettömälle. Samalla tavalla kuin voidaan sakottaa miestä ahdistelusta, kun tunkee naisen kuvalla merkittyihin naisten suihkutiloihin, vaikka hänellä ei kaulassa olekaan kylttiä "Mies".

[/quote]

Mutta jos sillä autoa ajavalla henkilöllä on virkatodistus, jonka mukaan hänellä on perhe, niin mistä silloin sakotetaan? Ymmärrätkö: sakottaminen ei perustu mielivaltaan vaan tarkkoihin säädöksiin eikä ole olemassa mitään lakia tai asetusta, joka ohjeistaisi palsiperheille tarkoitettuja parkkiruutuja. Jos minä voi osoittaa, että minulla on lapsiperhe, vaikka se ei ole mukana, niin minkä pykälän mukaan minua sakotetaan? Kaivapa tieliikennelaista se esille! Pelkkä "minä haluan, että tuo saa sakot" ei riitä.

[/quote]

Ei toisen pihassa tarvitse säädösten olla tieliikennelaissa kirjoitettu. Riittää, kun omistaja on ilmaissut tahtonsa hänen vieraalleen. Invalupakaan ei lähtökohtaisesti päde toisen tontilla, ellei omistaja ole erikseen päättänyt ja merkinnyt, että se pätee siellä.

[/quote]

Jos siinä pihassa on virallinen liikennemerkki pysäköinnistä, niin sitten pätevät kaikki kyseiseen merkkiin liittyvät säännöt. Isoissa marketeissa, joissa on niitä perheparkkeja, on tuo virallinen merkki ja siitä seuraavat oikeudet ja velvollisuudet.

Tutustupa siihen, millä oikeudella liikennemerkkejä saa pystytellä ja mitä seuraa siitä, että merkin parkkialueelle laittaa.

Poliisi ei tule sakottamaan yksityiselle alueelle, jossa ei ole virallista liikennemerkkiä, joten jos perhepaikalla on ei-perheellisen auto, pitää paikalle kutsua yksityinen pysäköinninvalvoja. Jos taas virallinen pysäköintipaikan merkki on, ei yksityinen palveluntarjoaja voi vaatia sakottamaan perheettömän autoa, jos käytössä ei ole erillistä lupalappusysteemiä.

Vierailija
184/371 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa ajatella miksi niitä perhepaikkoja kaupat ovat alkaneet tehdä pihoillensa? Samasta syystä kun ostoskeskukset ovat alkaneet panostaa lastenhoitotiloihin (mm. Jumbo, Forum, Karisma) aiempaa huomattavasti enemmän. Ihan vaan siksi, että lapsiperheet kuluttavat muita asiakkaita enemmän, joten heitä kannattaa houkutella asiakkaiksi! Ja mikä houkuttelisi paremmin, kuin lapsia suosivat olosuhteet :)

Eli lapsettomat, vanhukset yms. vaan tehokkaasti ostamaan ja kuluttamaan, niin eiköhän heillekin etuja saada. Onhan nytkin huomattu matkailubisneksesssä, että lapsettomat matkailevat paljon ja alettu tarjota lapsivapaita hotellivaihtoehtoja jne. Miksi, no koska se kannattaa yrittäjälle!

Itse lapsellisena harvoin tulee käytettyä mitään perheparkkeja, yleensä ovat niin täynnä parkkihallit ym. muutenkin, että paikan löytää varmimmin taka-alalta. Sinne sitä siis yleensä ensin suuntaa etsimään. Perheparkit voisivat olla mielestäni merkitty jotenkin yleisemmin vanhuksille/lapsiperheille/raskaanaoleville/muuten liikuntavaikeuksista kärsiville kuten jotkut paikat esim. junissa. Siis tavallaan "invapaikka", mutta heille, joilla ei invatunnuksia ole, johtuen vaikka väliaikaisesta liikkumisvaikeudesta kuten vaikka murtunut jalka tms.

Vähän kyllä ihmettelen miksi pitäisi jonkun tervejalkaisen lapsettoman parkkeerata perhepaikalle vain, koska laki ei sitä kiellä. Ei mikään laki tosiaan pakota noudattamaan hyviä tapoja tai olemaan kohtelias ja ajattelevainen...

Vierailija
185/371 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei ole haitannut ottaa ja laittaa kaukaloa takapenkille kapeassa ruudussa(perhepaikat aina varattu) mutta se hiukan harmittaa kun "fiksut aikuisyksilöt" alkavat 4 vuotiasta haukkumaan jos ovi osuu omaan autoon vaikka näkee itsekkin toisen olevan vielä suht pieni(parhaimmassa tapauksessa tämä aikuisyksilö on ilman lapsia ajanut perheparkkiin ruudun reunaan)

Vierailija
186/371 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko tosiaan, että sitä kauppiasta edes kiinnostaa teidän mukavuus lapsien purkamisessa ja muussa käytännöllisyydessä lasten kanssa!! Lapsiperheparkkeja on tasan kaupoissa, kuten prisma ja citymarket, jotka ovat muutenkin suosiossa lapsiperheiden keskuudessa, ja joihin lapsiperheet kantavat säkeillä rahaa ostaessaan isoja määriä lasten kanssa tarvittavaa oheisvälineistöä. Suurella tavatalolla on tarjota kaikki se välineistö yksien ovien takaa ja mikäpäs olisi houkuttelevampaa ja imartelevampaa, kuin tuntea itsensä huomioiduiksi juuri esim. lapsiperhepaikkojen takia. Kauppias on fiksu silloin, kun panostaa siihen asiakasryhmään, joka kantaa isoimmalla repulla rahaa sinne kauppaan. Lapsettomalle sinkulle ei kannata tehdä omaa parkkiruutua, koska lapseton sinkku tykkää käydä siwassa, koska siwa on maailman paras lähikauppa! Perheellinen ajattelee: "mennään cittariin, koska siellä meistä ja meijän lapsista tykätään, kun meitä siellä niin kovin huomioidaan!" 

Lapsiperheparkeista ja muista huolimatta ei teidän perhekauppareissuista välitä sen enempää se kauppias, kun kukaan muukaan. Lapset on kaupassa rasittavia! Itsekin piti aina päästä pienenä lihatiskin taakse henkilökunnan vessaan ja voin vieläkin vaan tuntea, kuinka jännittävää se oli.

Ps. vaikka iloisesti hymyilenkin, kun lapsesi huutaa " hihna liikkeelle, anna jo mun tikkari !! " niin oikeesti sisälläni kihisee kiukku, joka varmaan joskus purkautuu verisuonen katketessa pääni sisällä. 

Terveisin Cittarin kassaneiti (perheen äitien sanoin kassaTÄTI, joka myös pikkusieluista 20-vuotiasta voi niin kovin sielusta korventaa... Miksi?)

Pps. Olen kyllä vaihtamassa alaa

Vierailija
187/371 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 08:00"][quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 02:21"]

Minua ihmetyttää kyllä kun ollaan niin veteraanien palvojia mutta sitten haukutaan vanhuksia, että kyllä ne jaksaa kun itse ollaan niin laiskaperseitä ja saamattomia ettei saada kauppareissua tehtyä ilman erikoisruutuja. Voi herranjumala, ei se että joku vanhus on vähän raihnaisempi tarkoita etteikö vielä pääsisi kauppaan, eikä sitä invakorttia saa ihan tuosta vaan. Miten saamattomia ja uusavuttomia nuo mammat ovat jotka haukkuvat vanhuksia siitä, että vievät heidän paikkansa? Miten teidänlaiset pärjää muilla parkkipaikoilla, aika harvassa kun ne perheruudut ovat? Miten tuollaiset mammat pärjää missään, jos eivät pääse kauppaan ilman erikoisruutuja, saati että rähjäisivät vanhuksille. Te vanhenette itsekin, mieluummin soisin vanhuksille paikkoja ja penkit kauppakeskuksiin ja lapsiperheille vaikka oman osaston ja parkkipaikan kaukana muista, kun kerran tuollaisia kitisijöitä ovat. Myöskään ne paikat eivät ole lakisääteisiä, joten voitte viedä itkupotkuraivarinne muualle jos kaikki paikat ovat varattuja juuri silloin, kuin te menette shoppailemaan. Kyllä vaan tulee inho tuollaisia äitejä kohtaan, jotka kehtaavat valittaa jos joku kävelykeppien kanssa kulkeva, vanhus tai muu vie "muka heidän" paikkansa. Niitä kun saa käyttää kuka tahansa vaikka ne lapsiperheille olisi tarkoitettukin, mikään laki ei sitä kiellä joten turha inistä.

Taidan ajaa tästä lähtien itsekin ihan huvikseni niille perhepaikoille. Kertoo kaiken että nykyajan perheet ovat sellaisia että tarvitsevat erityispaikkoja ja itkevät jos joku sattuu ajamaan sellaiselle paikalle.

[/quote]

Pakkoko niiden vanhusten on päästä juuri sinne isoon kauppaan ja tunkea lapsiparkkiin. Jos kävelykyky ei mummolla riitä, niin tilaa tavarat nettikaupasta. Sen verran jo pitäisi vanhana tajuta, ettei tunge toisten riesaksi sinne ruuhkaan hidastamaan jonoja ja varailemaan kaupan edessä olevia parkkipaikkoja

Jos ei kävelykyky enää riitä, niin hommaa invamerkin tai pysyy kotona. Muutenkin on tämä itsekäs sukupolvi saanut ilmaiseksi kaiken. On maksettu talot inflaatiolla ja ostettu mökit ja istutaan rahan päällä ja nyt vaaditaan lisää hoitajia heitä hoitamaan ja palvelutalot ja muut.

Kulkee taksilla sinne kauppaan, kun on kerran rahaa. Itsekäs et-sukupolvi haluaa vain pelailla golfia ja matkustella, eikä jaksa edes lapsenlapsia hoitaa. Ja nyt niille pitäisi omat parkkipaikatkin hommata kauppojen eteen.

Voi jeesus tätä paskaa ja hyysäämistä

[/quote]

Muistathan ettei sinun kannata vanheta, kun kerran pitää pysyä kotona eikä saa hidastella kaupoissa ja olla riesaksi. Tiesitkö, että vanhoilla ihmisillä on myös oikeus liikkua ihmisten ilmoilla ja niitä perheparkkeja on myös ostoskeskuksissa joissa pieniä liikkeitä. Mutta varmaan sinäkin vanhana, vielä liikkumaan kykenevänä mutta et niin jaksavana tilaat kaiken sitten netistä.

Uskomatonta vanhusvihaa, ymmärtäisit edes hävetä kommenttiasi.

Se että sinulla on itsekkäät ja rahakkaat isovanhemmat ilmeisesti jotka eivät lapsiasi hoida (en ihmettele miksi), ei tarkoita että sinun pitää kaikkia vanhuksia haukkua.

Vierailija
188/371 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:56"]

No onhan siellä niitä kärryjä joihin tavarat voi lastata. Sinun on varmaankin yksin helpompaa lähteä niitä työntämään sinne vähän kauemmaksi kuin esimerkiksi jonkun äidin parin lapsen kanssa?

[/quote]

Oletko käynyt esim. Ikeassa koskaan? Ei niiden kärryjen kanssa edes pääse sinne parkkialueille, ne on nimenomaan tarkoittettu varaston ja sen lastausalueen väliseen kuljetukseen. Parkkialueille mennessä on portit, joista noiden kärryjen kanssa ei pääse läpi.

[/quote]

Olen käynyt esim. Ikeassa, ja kyllä meidän Ikeassa kärryjen kanssa kyllä pääsee kävelemään parkkipaikallekin. Silti lapsiparkit ovat aina täynnä ja sinne pysäköivät muutkin kuin lapsiperheet.

[/quote]

Hmm, missäköhän Ikeassa mahdat käydä? Espoon Ikeassa ei pääse edes ostoskärryillä uloskäynniltä parkkipaikalle. Lastenrattaidenkin kanssa näyttää olevan hankalaa kuikuilla porttien välistä - aika moni jää odottamaan että toinen aikuinen ajaa auton lastauslaiturille jotta saavat isommat vaunut kyytiin. 

Vantaan Ikeassa oli ihan sama juttu - jouduin pyytämään noutotiskiltä myyjän mukaan vahtimaan isokokoista ostostani kun hain auton melkoisen kaukaa lastausalueelle. Espoossa ei ole sitäkään mahdollisuutta, koska noutopiste ei sijaitse Ikeassa vaan kauempana, autotien toisella puolella, ja myyjät ovat liian kiireisiä auttamaan näissä asioissa... :(

Vierailija
189/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ylipainoisille lapsille tekee hyvää kädellä edes se parkkimatka ikeaan.

Vierailija
190/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:25"]

Nykyajan ylipainoisille lapsille tekee hyvää kädellä edes se parkkimatka ikeaan.

[/quote]

Puhumattakaan ylipainoisista aikuisista. Meidän lapset eivät ole ylipainoisia. On vain turvallisempaa kulkea lapsilauman kanssa lähempää sisään, kuin sieltä pitkältä autojen seassa. Mutta tätähän lapsettomat eivät varmaan tule ajatelleeksi, jokaiselle on tärkeintä oma mukavuus.

Vierailija
191/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu ja mulle tekee hyvää raahata 2,5v ja 3kk kaksoset parkkiksen toiselle puolen. Mutta hei, selvää säästöä kun ei jaksa Prismasta kantaa/kärrätä kuin yhden kassin! Mies reissutyössä, joten valitettavasti mun on pakko käydä kaupassa kerran viikossa...

Vierailija
192/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on vauva, mutta ei minua sinänsä haittaa, vaikka välillä lapsiperhepaikat ovat täynnä, oli niissä sitten lapsiperheautoja tai ei. Nuo paikathan sitä paitsi eivät ole mitään lakisääteisiä, joten niihin saa oikeasti kyllä ajaa kuka haluaa. Invapaikat ovat asia erikseen.

Vierailija
193/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postiivinen kommentti tähän väliin: kiitos, kivaa kun INVA-paikoilla on ollut viime aikoina huomattavasti vähemmän luvattomia pysäköijiä. Ne ruudut ovat tosi tarpeellisia, että on tilaa nostaa lapset tuoleihinsa auton viereen ja turvallista saatella lähellä olevalle kaupan ovelle.

Vierailija
194/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pakko mennä niitä lapsia tekemään jos on niin saatanan vaikeeta?! Oisit miettiny ennenku menit levittämään haaras ni ei tarviis valittaa! Ja ei tarvii viiä kakaroita kauppaan jos ette osaa niitä parkkipaikalla pitää kurissa!!1!

Vierailija
195/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän sitä ennen vanhaan pärjättiin kun ei ollu erikseen parkkipaikkoja lapsiperheille. Ihme, että meidänkin muksut on edes hengissä, joutuivat kävelemään ja jopa kantamaan ostoksia kaupasta autoon. Usein ei edes oltu autolla, vaan julkisilla eikä ne bussit tullu siihen cittarin ovelle meitä hakemaan, vaan ihan käveltiin lähimmälle pysäkille. Ja koko viikonlopun ostokset saatto olla mukana. Miks yhteiskunta ei puuttunu tähän epäkohtaan?!?!?

Vierailija
196/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta miksi, miksi jos kauppa on suunnitellut hyvää hyvyyttään leveitä parkkipaikkoja ovien läheisyyteen lapsiperheiden käyttöön, sinne pitää tunkea kaikkien muiden? En mä kyllä laita autoani sellaiselle paikalle ellen ole lasten kanssa liikkeellä, koska voin kävellä kauempaakin. Onko lasten pyöräilykypärätkin turhia, kun niitä ei 80-luvulla ollut?

Vierailija
197/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks menet lihavien lasten kanssa IKEAAN kerta pidempi matka autolta ikean oville on hirveää? Siellä ikeassahan sitä vasta kävellä saakin! Mä vihaan tyhmiä ihmisiä ja sitä, että ne tekee lapsia. Hyi

Vierailija
198/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on jollain taas first world problem :) Eihän noita lapsiperhepaikkoja ole edes kovin monessa paikkaa ja ne ovat aika uusi juttu. Hyvin on ennenkin pärjätty ilman mitään lapsiperhepaikkoja!

Vierailija
199/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:38"]

Oliko pakko mennä niitä lapsia tekemään jos on niin saatanan vaikeeta?! Oisit miettiny ennenku menit levittämään haaras ni ei tarviis valittaa! Ja ei tarvii viiä kakaroita kauppaan jos ette osaa niitä parkkipaikalla pitää kurissa!!1!

[/quote]

Tais kalikka kalahtaa : )

Vierailija
200/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:44"]

Niin mutta miksi, miksi jos kauppa on suunnitellut hyvää hyvyyttään leveitä parkkipaikkoja ovien läheisyyteen lapsiperheiden käyttöön, sinne pitää tunkea kaikkien muiden? En mä kyllä laita autoani sellaiselle paikalle ellen ole lasten kanssa liikkeellä, koska voin kävellä kauempaakin. Onko lasten pyöräilykypärätkin turhia, kun niitä ei 80-luvulla ollut?

[/quote]

Pyöräilykypärä on lakisääteinen juttu. Itse esim. Ikean reissuilla ostan aika paljon tavaraa. Yksin kun olen liikenteessä, niin ei voi oikein pyytää ketään ajamaan sitä autoa lähemmäs. Siksi haluan auton mahdollisimman lähelle ovea, ja jos kauppa on päättänyt kirjailla nämä oven lähellä olevat ruudut lasten ja vaunujen kuvilla, niin ei ole minun ongelmani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän