Olisiko ihan hullua asua yksin kolmiossa (vuokralla)? Jos tarvitsee työtilan.
Olisi se työtila järjestettävissä toki kaksion makuuhuoneeseenkin mutta luulin pääseväni olohuoneessa nukkumisesta kun aikuistunut lapsi muutti omilleen. Joku näppärä pieni kolmio olisi kätevä, 65 neliön luokkaa max (sis. sauna ja vaatehuone). Olisi kyllä kalliimpi kuin nykyinen.
Kommentit (25)
No voihan pakanan pakana. Ei työpisteelle tartte omaa huonetta. Usko huvikses
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa keramiikan tekemiselle kyllä hyvä olla suljettava tila, ei niitä aineita saa hengitellä ja täytyy suojella pölyltäkin. Nuku sitten tuollaisessa huoneessa...
Vierailija kirjoitti:
Jos tulisit katsomaan minun kaksiooni, voisit olla eri mieltä, työtila isoine näyttöineen valtaa olohuoneen.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään. Itsekin asun. Ehdottomasti haluan erillisen työ/tietokonepeli/harrastushuonen, eikä niin että missään makuuhuoneen tai olkkarin nurkassa on työpiste.
Ja olenpa vielä miettimässä ihan oman omakotitalon ostoa. Kyllä ihminen saa asua millä tahansa tavalla mihin on varaa, eikä siinä ole mitään hullua.
Joo kyllä hätätapauksessa saisin lohkottua olohuoneestakin työtilan tapaisen mutta pöly ym. kun keramiikasta kyse.
Työhuone on historiaa ja kaikki maailman tupakkatakit joutaa kierrätykseen ja mitä tekee airoilla kun laiskat ihmiset eivät nykyään viitsi soutaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa keramiikan tekemiselle kyllä hyvä olla suljettava tila, ei niitä aineita saa hengitellä ja täytyy suojella pölyltäkin. Nuku sitten tuollaisessa huoneessa...
Onko tämä ap vai joku ihan random kommentti?
No ei tietenkään ole jos siihen on varaa ja tarvitsee lisätilaa.
Mitäs hullua siinä on, kiva vain jos työasiat voi jättää oven taakse ja kun panee oven kiinni, on jo vapaalla. Tiedän leskirouvia, jotka asuu sadan neliön ja isommissakin asunnoissa yksin, kun puoliso on edesmennyt. Kukapa sitä kotoaan haluaisi muuttaa.
Opiskeluaikana asuin tovin perheen omistamassa kolmiossa, kun oli sopivasti vapaana. Toinen makuuhuone vuokrattiin toiselle opiskelijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Käy ap:lle ja kenelle vaan selitykseksi.
Minä muutin yksineläjänä samasta syystä kolmioon. Kaksiossa harmitti joka päivä kunnon erillisen työskentelytilan puute. Toki oli työpiste mutta ärsytti katsella sitä siinä olohuoneessa. Nyt on hyvä, oven saa kiinni jos haluaa ja työpiste on juuri niin siisti tai sotkuinen kuin on eikä ärsytä.
Ei. Itse asun kaksikerroksisessa omakotitalossa yksin. Perin sen vanhemmiltani pari vuotta sitten.
Me asutaan tuvan ja kamarin talossa ja teen töitä ruokapöydän ääressä. Joskus jos mies on kotona, saatan työskennellä kamarin puolella, niin hän saa olla tuvassa.
Ei paljoa tilaa tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Käy ap:lle ja kenelle vaan selitykseksi.
Jos ap tekee etänä kirjanpitohommia kotoa, niin mitäpä tekemistä keramiikkapölyllä on hänen tilanteensa kanssa?
Täysin riippuu millasta työtilaa tarttee. Tuttava tekee kotona kampaajan hommia ja hänellä on siihen yksi makuuhuone varattuna kokonaan. Siellä on kaikki kampaamon vermeet ja välineet.
Kun vielä olin töissä asuin rivitalokolmiossa, isommasta makkarista tein työ/harrastehuoneen ja pikkumakkarissa oli vain sänky ja yöpöytä nukkumista varten. 64 neliöinen asunto erillisellä keittiöllä. Erityisesti viikonloppuisin ja lomilla saatoin "työhuoneessa" harrastaa musiikkia ilta kuudesta aamu kolmeen, kuulokkeiden sun muun elektroniikan ansiosta naapureita häiritsemättä.
Eli voin suositella jollei ole rahasta kiinni.
Arviot siitä, että ihmiset (haluavat) asua tiiviimmin ja pienemmin kalliimmalla ja ilman autoa on utopiaa. Naapureiden katselu ikkunoista, kun ei niistä muutakaan näy ei ole koskaan havainnekuvissa. Töiden siirryttyä koteihin tilanne on tasan päinvastainen. Ihmiset haluavat tilaa, naapurit sopivalle etäisyydelle ja autot pihaan tai talliin.
Vierailija kirjoitti:
Kun vielä olin töissä asuin rivitalokolmiossa, isommasta makkarista tein työ/harrastehuoneen ja pikkumakkarissa oli vain sänky ja yöpöytä nukkumista varten. 64 neliöinen asunto erillisellä keittiöllä. Erityisesti viikonloppuisin ja lomilla saatoin "työhuoneessa" harrastaa musiikkia ilta kuudesta aamu kolmeen, kuulokkeiden sun muun elektroniikan ansiosta naapureita häiritsemättä.
Eli voin suositella jollei ole rahasta kiinni.
Niin, jos tuon yhden huoneen mieltäisi studioksi niin ehkä sen rahanmenon voisi perustella paremmin itselleenkin :) nerokas ratkaisu
Ei ole hullua. Asu vaikka neliössä jos sulla on varaa. Miksi kyselet muiden mielipiteitä? Mä maksan yksin kolmiota, jossa toistaiseksi asuu myös parikymppinen työssä käyvä lapseni. Pidän tästä paikasta, enkä pidä kiirettä muuttaa pois, kun lapsi haluaa muuttaa omilleen.
Tuon kokoisessa rivari kolmiossa asuu sinkku naisope yksin meidän taloyhtiössä.
No ei tietenkään. Itsekin asun. Ehdottomasti haluan erillisen työ/tietokonepeli/harrastushuonen, eikä niin että missään makuuhuoneen tai olkkarin nurkassa on työpiste.
Ja olenpa vielä miettimässä ihan oman omakotitalon ostoa. Kyllä ihminen saa asua millä tahansa tavalla mihin on varaa, eikä siinä ole mitään hullua.