Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
Kommentit (371)
Vanhat ja vammaiset pois kaupoista, että äidit pääsee autolla heti kaupan oven eteen ja työntelemään ahtaiden hyllyjen väliin mammuttivankkureitaan.
Ja samalla voitais poistaa lapsiperheiden nenän edestä ne rumat ihmiset ja läskitkin, kun lapset saa traumoja ja odottava äiti säikähtää niin, että tulee keskenmeno.
Oi joi, meinas mamut. Herranen aika sentään, ne pitää nyt ainakin poistaa kaupoista, ettei lapsi järkyty, kun näkee tummempaa ihoa. Sehän voi tarttua.
Homot ja lesbot tietenkin, sekin voi tarttua lapsiin, kun lapsiperhe on kaupassa. Homous hyppää kuin hyppykuppa lapsiin ja se oli sitten siinä. Kaappiin vaan piiloon.
Lapsivapaat kaupat muuten varmaan menestyisi tosi hyvin. Minä itse siirtyisin ehdottomasti niitä käyttämään. Aloittajan mainitsema Ikea on helvetti välillä, kun siellä kakarat parkuu ja on kyllästyineita ja paskaisilla kengillään tallovat sohvia ja sänkyjä. Koko kylä ei uskalla kasvattaa, kun heti tulee äiti huutamaan naama punaisena, että mitä se sulle kuuluu.
Lapset turhautuneina huutaa ja parkuu ja vinkuu, kun äiti shoppaa Ikeasta. Ja sitten marssitaan tyyriisti perhepaikalle ja paukutellaan ovia naapuriauton oviin, jos joku sattuu lähelle. Kun nykyajan lapsiperhe tarvitsee lestabussilleen puolet parkkipaikasta, että mahtuu siihen.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:07"]
Voi elämän kevät! Ei ne paikat ole sitä varten, että on lyhyempi matka kävellä vaan sen tähden, että niissä mahtuu paremmin ottamaan kaukalot ja rattaat ulos autosta. Kyllä muakin ärsyttävää kun niissä on lapsettomia, mutta vain siitä syystä, että kaukaloa ei aina mahdu ottamaan tavallisella paikalla ulos.
[/quote]
Marketien parkkisten reunapaikat on aina tyhjänä, joten miksi perheelliset eivät aja sinne? Aivan, koska läskiperseäitillä ja möhömahaisillä on kiire karkkihyllylle ja limulaarille ja heidän kuuluu päästä marketiin ihan ekana. Tulkoot muu rahvas parkkisten perältä.
[/quote]
Voit itse yrittää hilata kärryt talviaikaan sinne perälle, kun on kärryssä kuuden hengen ostokset viikoksi ja kaksi alle 3v. Tuu sitten puhumaan, jookos!
[/quote]
Te arjen sankariäidit! Kolminkertainen eläköön-huuto teille :/
Tämän ketjun luettuani, tulen tästä lähtien aina ajamaan yksin liikkeellä ollessani perheparkkiin. Ikinä en ole niitä käyttänyt. En edes silloin, kun lapset oli pieniä. He osasivat nätisti kulkea vieressäni, eivätkä karkailleet ja jaksoivat kävellä sen muutaman kymmenen metriä.
Mutta tämä ketju sai kyllä mielen muuttumaan. Tulen tästä lähtien aina ajamaan perheparkkiin.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:08"]
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
[/quote]
Invapaikat on mustalaisten omaisuutta!
Itse kuljen autolla myös 2 pienen lapseni kanssa ja kyllä v***ttaa nämä perhepaikoille pysäköivät, jotka ovat yksinkertaisesti vaan niin laiskoja, etteivät viitsi jättää autoaan 10-20 metriä kauemmas. Kun liikun yksin autolla - ei tule mieleenkään tunkea perhepaikoille vaan siitä syystä, että autossani on lapsipenkit takana. Olen useaan kertaan huomauttanut näille järjen jättiläisille, että "hei, unohdit lapset ilmeisesti kauppaan / kotiin"... näitä idiootteja kun vaan riittää joka paikkaan..
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:53"]
Tämän ketjun luettuani, tulen tästä lähtien aina ajamaan yksin liikkeellä ollessani perheparkkiin. Ikinä en ole niitä käyttänyt. En edes silloin, kun lapset oli pieniä. He osasivat nätisti kulkea vieressäni, eivätkä karkailleet ja jaksoivat kävellä sen muutaman kymmenen metriä.
Mutta tämä ketju sai kyllä mielen muuttumaan. Tulen tästä lähtien aina ajamaan perheparkkiin.
[/quote]
Ja minä annan lasten naarmuttaa autojen ovia miten lystäävät, sillä tämän ketjun luettuani en voi uskoa mikä viha teillä joilla on perheitä kohtaan. Se on todella surullista, ja vieläpä, kun joku KAUPPA tarjoaa tällaisen mahdollisuuden, te muut vihaatte lapsiperheitä sen takia.
Miksi kauppaat ei jaa "perheparkki"-tunnuksia autoihin anomuksesta samalla tavalla kuin invapaikan käyttäjä joutuu anomaan oman tunnuksensa (tosin ei kauppiaalta)? Sillähän tämä ongelma poistuisi. Kauppias saisi päättää, kuka parkkipaikalle autolla ajaa ja hän myös osoittaisi sen antamalla tunnuksen.
Tosin olisi aika kiva tietää, miten moni kauppias oikeasti uskaltaa tähän lähteä.
Jännä homma - itsekin kävin apteekissa ja invapaikalta (oikeastaan molemmilta invapaikoilta, koska oli ajanut autonsa viivan päälle) lähti n. 35 -vuotias mustalaisnainen 10 -vuotiaan tyttärensä kanssa. Hakivat varmaan lääkkeitä aivoinvaliditeettiin.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:53"]
[/quote]
Ja minä annan lasten naarmuttaa autojen ovia miten lystäävät, sillä tämän ketjun luettuani en voi uskoa mikä viha teillä joilla on perheitä kohtaan. Se on todella surullista, ja vieläpä, kun joku KAUPPA tarjoaa tällaisen mahdollisuuden, te muut vihaatte lapsiperheitä sen takia.
[/quote]
No juuri sen takia ajan tästä lähtien perheparkkiin, koska niin moni uhkaa naarmuttaa naapuriautojen ovia.
Ja minullakin on lapsia, mutta lapset ovat aina osanneet käyttäytyä ja kulkea siististi ja sievästi ja jaksoivat sen muutaman kymmenen metriä kävellä.
Nykyajan äideistä paljastuu aika ikävä puoli tahallisina uhkauksina hakata naapuriautojen ovia ja naarmuttaa niitä. Samoin tuo vanhusten mollaaminen.
Toivon teille todella raihnaista vanhuutta ja sitä, että kukaan ei teitä auta
Nuorin on saanut kaksi lommoa aikaan eri auton oviin. Ei tahallaan vaan vahingossa. Ei sille mitään mahda kun on niin pienet välit.
On kummaa sekin että jos parkkeeraan auton kauemmas, paikkaan missä on tyhjää vieressä, niin eikö vaan ole joku parkkeeraanut siihen viereen vaikka vapaata olisi muuallakin.
Joo ja ikeaan mennään lasten kanssa. 6 vuotias tykkää siitä leikkihuoneesta ja menee sinne, nuorempi ei vielä sinne pääse. En todellakaan lapsia vie hoitoon joka kerta kun päätän lähteä kauppaan.
Tuli muuten mieleen, että noi paikathan on tosiaan aika uusi juttu. Monet ei välttämättä ole niistä kuulleet (en esim. minä ennen tätä ketjua) eikä välttämättä huomaa niitä (esim. minä en tiedä miten näkyvästi ja millä merkeillä niistä kerrotaan).
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:28"]
Nuorin on saanut kaksi lommoa aikaan eri auton oviin. Ei tahallaan vaan vahingossa. Ei sille mitään mahda kun on niin pienet välit.
[/quote]
Vaikkei mahtaisikaan niin kai olet silti aina korvannut vahingot?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:54"]
Tämä keskustelu on absurdi.
[/quote]
Voiko tälle antaa triplapeukut?
Noh... kai se on sitten hienoa yhteiskunnallista vaikuttamista kun ajetaan perheparkkiin ja karjutaan, kun kauppias eriarvoistaa asiakkaita ja yhteiskunta hyysää mokomia lapsiperheitä.
... Laittamalla kaupan ovien läheisyyteen perheparkkipaikkoja.
Siis mikä hirveä vääryys.
P.S On se hyvä että voi tunnistaa, että jokainen perheparkkiin ajanut vanhempi lapsineen on megaläski, laiska curling-vanhempi.
Ja hei, tämän kaiken sanon lapsettomana!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:28"]
[/quote]
Vaikkei mahtaisikaan niin kai olet silti aina korvannut vahingot?
[/quote]
Meinasin kysyä samaa. On tainnut mamma vain äkkiä polkea kaasujalkaa ja painua pakoon.
Minulle kävi myös näin. Lapsi ehti posauttaa auton oven viereiseen autoon. Jätin yhteystietoni tuulilasin pyyhkijän alle, kun en ehtinyt jäädä odottamaan ja vakuutus korvasi viereisen auton naarmun maalauksen. Hyvillä mielin kumpikin asia hoidettiin ja kyseisen auton omistaja ihmetteli jopa rehellisyyttäni. Kuulemma suurin osa näistä lapsinaarmuttajavanhemmista yrittää karata.
Ja te, jotka näsäviisaasti kyselette että mikä on "perhe", olenhan minäkin yhden perheen talous, heh.
Että tekisi mieli taputtaa teidän nerokkaille sutkauksillenne. :)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:54"]
Olen yrittäjä ja yritykseni parkkialue on yksityistä aluetta. Voin ja olenkin pyytänyt joskus poliisin paikalle sakottamaan, kun eräät autoilijat eivät ole uskoneet hienovaraista pyyntöä siirtää väärinpysäköityä autoa. Asia on todellakin niin, että minä omistan kyseisen alueen ja minä olen se, joka määrää pysäköinnistä. Jos sanon, että lapsiperheparkit ovat vain lapsellisille, niin sitten ne ovat.
Eri asia sitten on, rupeanko moiseen touhuun. Valituksia on kyllä tullut todella paljon siitä, että perheparkkiin kurvataan autoilla, joissa lapsista ei olla kuultukaan. Itsekkäitä minäminä -tyyppejä ne aina ovat.
[/quote]
OLET MUUTEN NIIN VÄÄRÄSSÄ "KAUPPIAS"
Tieliikenneasetus 10§ kertoo: "Liikennemerkillä on se merkitys, joka sille tässä asetuksessa annetaan nimellä, kuvalla ja mahdollisella selityksellä."
Liikennemerkkien lisäksi asetuksessa on kuvattu liikennevalot, tiemerkinnät ja muut liikenteen ohjauslaitteet. Juurikin siksi, että asiasta ei jäisi epäselvyyksiä.
Siis muut räpellykset EIVÄT ole liikennemerkkejä.
Noudata siinä sitten jotain tien varteen pystytettyä kenkää tai puuta vasten nojaavaa haravaa. Liikennemerkin näköisen laitoksen pystyttäminen tien varteen on muuten kiellettyä. Ja liikennemerkkien pystyttäminen on tienpitäjän tehtävä, hänen vastuullaan ja hänen päätettävissään. Kauppakeskukset saavat toki yksityisellä pihallaan harrastaa vaikka minkälaisia merkintöjä, mutta lainvoimaa niillä ei ole
Linkkuveitsi on hyvä käsilaukussa. Jos lapsiparkkiin tulee auto, missä ei ole istuimia, voi sivumennen vaivihkaa vetää nätin ja pitkän rannun auton kylkeen linkkuuveitsellä. Oppiipa sen jälkeen
Mitä te niiden paikkojen perään itkette.... Ainakin käyttämissäni kaupoissa niiden paikkojen sijoittelu on ihan perseestä jos tulee täyden kärryn kanssa ja aikoo viedä sen kärryn keräykseen. Kärryparkit kun on jossain ihan muualla kuin lapsiparkkien lähellä...
Kerran olen ao. paikkaa lapsen (jo 6v) kanssa käyttänyt... silloin se oli kivasti oven vieressä, vesisade ja ostoslistalla pelkkä maitopurkki normaalin kärrykuorman sijaan.
Turhake.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:54"]
Olen yrittäjä ja yritykseni parkkialue on yksityistä aluetta. Voin ja olenkin pyytänyt joskus poliisin paikalle sakottamaan, kun eräät autoilijat eivät ole uskoneet hienovaraista pyyntöä siirtää väärinpysäköityä autoa. Asia on todellakin niin, että minä omistan kyseisen alueen ja minä olen se, joka määrää pysäköinnistä. Jos sanon, että lapsiperheparkit ovat vain lapsellisille, niin sitten ne ovat.
Eri asia sitten on, rupeanko moiseen touhuun. Valituksia on kyllä tullut todella paljon siitä, että perheparkkiin kurvataan autoilla, joissa lapsista ei olla kuultukaan. Itsekkäitä minäminä -tyyppejä ne aina ovat.
[/quote]
OLET MUUTEN NIIN VÄÄRÄSSÄ "KAUPPIAS"
Tieliikenneasetus 10§ kertoo: "Liikennemerkillä on se merkitys, joka sille tässä asetuksessa annetaan nimellä, kuvalla ja mahdollisella selityksellä."
Liikennemerkkien lisäksi asetuksessa on kuvattu liikennevalot, tiemerkinnät ja muut liikenteen ohjauslaitteet. Juurikin siksi, että asiasta ei jäisi epäselvyyksiä.
Siis muut räpellykset EIVÄT ole liikennemerkkejä.
Noudata siinä sitten jotain tien varteen pystytettyä kenkää tai puuta vasten nojaavaa haravaa. Liikennemerkin näköisen laitoksen pystyttäminen tien varteen on muuten kiellettyä. Ja liikennemerkkien pystyttäminen on tienpitäjän tehtävä, hänen vastuullaan ja hänen päätettävissään. Kauppakeskukset saavat toki yksityisellä pihallaan harrastaa vaikka minkälaisia merkintöjä, mutta lainvoimaa niillä ei ole
[/quote]
tämä on totta, kaikki "kauppiaat" täällä ovat provoja - ilmeiseti niitä riisikupin omistavia lapsiperheitä
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:38"]
Oliko pakko mennä niitä lapsia tekemään jos on niin saatanan vaikeeta?! Oisit miettiny ennenku menit levittämään haaras ni ei tarviis valittaa! Ja ei tarvii viiä kakaroita kauppaan jos ette osaa niitä parkkipaikalla pitää kurissa!!1!
[/quote]
Ainiin ja unohtui tästä vielä tuo, että kyllä ennen vanhaankin pärjättiin ilman isoja parkkipaikkoja, ja silloin kaikki oli muutenkin paremmin!
[/quote]
Tähän vielä lisäisin, että silloin ennenvanhaan ei edes tarvittu autoja vaan hevosella mentiin tai suksilla. Ei tarvittu parkkipaikkoja.
Eikä ollut edes IKEAA, itse veisteltiin huonekalut pirtissä iltahämärässä päreen valossa.
Silloin ennenvanhaan oli kaikki niin paremmin. Ihmisetkin olivat ymmärtäväisempiä ja ystävallisempiä ja luultavasti myös kauniimpia.