Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
Kommentit (371)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:56"]
No onhan siellä niitä kärryjä joihin tavarat voi lastata. Sinun on varmaankin yksin helpompaa lähteä niitä työntämään sinne vähän kauemmaksi kuin esimerkiksi jonkun äidin parin lapsen kanssa?
[/quote]
Oletko käynyt esim. Ikeassa koskaan? Ei niiden kärryjen kanssa edes pääse sinne parkkialueille, ne on nimenomaan tarkoittettu varaston ja sen lastausalueen väliseen kuljetukseen. Parkkialueille mennessä on portit, joista noiden kärryjen kanssa ei pääse läpi.
[/quote]
Olen käynyt esim. Ikeassa, ja kyllä meidän Ikeassa kärryjen kanssa kyllä pääsee kävelemään parkkipaikallekin. Silti lapsiparkit ovat aina täynnä ja sinne pysäköivät muutkin kuin lapsiperheet.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:41"]
Mitenkähän sitä ennen vanhaan pärjättiin kun ei ollu erikseen parkkipaikkoja lapsiperheille.
[/quote]
Minäkin ihmettelen näitä kyrpäotsaisia ämmiä, jotka aikanaan joutuivat ajamaan sinne, missä on vapaita paikkoja ja nykyään täyttävät lapsiperheiden paikat.
Minun 90+ tonnin arvoinen citymaasturi on satavarmasti kallisarvoisempi kuin joku lapsiperheen nolo auto joten tottakai se on ansainnut paremman paikan parkkipaikalta!!!
Muutaman kerran nähny jopa täällä syrjäseudulla kun vanhat ihmiset ei jaksa tulla muutamaa ruutua kauempaa kauppaan, vaan vievät lapsiperheiden parkkiruudun. Siinä sitten ite ähräät sen auton ovien kanssa ja parkkeeraat kapeaan ruutuun niin, että saat sen kaukalon toisia autoja kolhimatta ulos omasta autosta.. kyllä ne leveät ruudut on ollu pelastus, taaperonkin kanssa. Vanhukset käy korillisen ostamassa ruokaa, ajavat oven lähelle lapsiparkkiin, mä teen kerralla viikon ostokset ja joudun sompailemaan ensin muksut ahtaassa ruudussa autoon ennen kun saan edes ostokset autoon. Ei tunnu aina reilulta. Sitten jos oon ilman lapsia niin aina jätän invapaikat ja lapsiperheparkit niitä tarvitseville. Ja isompien muksujen kanssa pärjää jo tavallisessa ruudussa, mutta kyllä tasperoiden ja vauvojen kanssa nuo leveät ruudut on erittäin mukavat.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:08"]
Ne lapsipaikat on ihan vapaasti kaikkien käytettävissä, sitä ei mikään laki määrää kuka saa pysäköidä sinne.
[/quote]
Kyllä se pihan omistaja saa päättää, mihin siinä pihalla pysäköidään. Jos poikkeat niistä ohjeista, se on luvaton pysäköinti, jota varten voi tilata parkkipirkon kirjoittamaan sakon.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:13"]
Mikäli ei lapsiperheellinen parkkeeraa lapsipaikalle niin lähtiessä aina avaamme oven niin, että viereinen auto naarmuuntuu.. siinähän oppii parkkeramaan muualle..
[/quote]
Onneksi minun 90+ tonnin autossa on valvontakamera joka kuvaa ja nauhoittaa auton ympäristöä! :D Te ja lapsenne saatte syytteen vandalismista kun todisteet olemassa, eikä auta selitys että kun se paikka oli teidän mielestänne teille tarkoitettu.
Olen maksava asiakas siinä, missä huonosti kasvatettuja kakaroitaan kauppaan vapaasti temmeltävään raahaava uusavuton lapsiperhekin on. Jätän aina autoni perheparkkiin koska perhe se on kahdenkin hengen talous. Turhaa tulla itkemään, sillä perheparkit on asiakasryhmien eriarvostamista, jota en voi sietää.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:18"]
Minun 90+ tonnin arvoinen citymaasturi on satavarmasti kallisarvoisempi kuin joku lapsiperheen nolo auto joten tottakai se on ansainnut paremman paikan parkkipaikalta!!!
[/quote]
Nyt taisit erehtyä pahan kerran.
Lada Nivasi ei ole kallisarvoisempi kuin kenenkään lapsi. Ei vaikka anonyyminä puhuisit GL-mersusta tai Cayennesta.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:20"]
Ne lapsipaikat on ihan vapaasti kaikkien käytettävissä, sitä ei mikään laki määrää kuka saa pysäköidä sinne.
[/quote]
Kyllä se pihan omistaja saa päättää, mihin siinä pihalla pysäköidään. Jos poikkeat niistä ohjeista, se on luvaton pysäköinti, jota varten voi tilata parkkipirkon kirjoittamaan sakon.
[/quote]
Lukeeko siellä sitten jotain että "Vain lapsiperheille"?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:41"]
Mitenkähän sitä ennen vanhaan pärjättiin kun ei ollu erikseen parkkipaikkoja lapsiperheille. Ihme, että meidänkin muksut on edes hengissä, joutuivat kävelemään ja jopa kantamaan ostoksia kaupasta autoon. Usein ei edes oltu autolla, vaan julkisilla eikä ne bussit tullu siihen cittarin ovelle meitä hakemaan, vaan ihan käveltiin lähimmälle pysäkille. Ja koko viikonlopun ostokset saatto olla mukana. Miks yhteiskunta ei puuttunu tähän epäkohtaan?!?!?
[/quote]
Nyt ryhmäkanne kauppiaille ja kunnille; kaikki me, jotka olemme kasvattaneet lapsemme ilman lapsiperheparkkipaikkoja, vaadimme korvauksia.
[/quote]
Eivät sakota perheparkin käytöstä. Piste.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:22"]
Turhaa tulla itkemään, sillä perheparkit on asiakasryhmien eriarvostamista, jota en voi sietää.
[/quote]
Silloin sinun kannattaa jättää se kauppa käyttämättä. Tykkäätkö, että naapurisi vieraat parkkeeraa pihaasi, kun hänen mielestä sen salliminen vain sinulle ja vieraillesi on sukulaisuuden ja ystäväpiirien mukaista eriarvoistamista?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:59"]
Ehkäpä sitten annan lasteni läiskiä huolettomasti ovensa vieressä olevien autojen kylkiin, kun seuraavan kerran olemme kapeassa parkkiruudussa kaukana ovista lapsettomien viedessä lapsiperheiden parkkipaikat. Kun kerran ne leveät ruudut lähellä kaupan sisäänkäyntiä ovat lapsiperheille niin turhia.
Ja joo, opetan lapseni käyttäytymään sitten kun te idiootit aikuisyksilötkin osaatte käyttäytyä.
[/quote]
Toki voit vapaasti läiskiä muiden autojen kyljet jos haluat. Sinähän sen sitten maksat.
[/quote]
Enpähän maksa. Toki katson ettei kukaan näe ja sitten vaan ovet heilumaan, lällällää...
Hyvää käytöstähän olisi odottaa toisen auton omistajaa tai jättää lappu yhteystiedoilla kolhimansa auton tuulilasiin, mutta eihän niitä hyviä tapoja tarvitse kenenkään noudattaa.
Ja sille, joka rehvasteli, ettei ennenkään autojen kylkiä kolhittu, voin todeta, että kyllä vaan kolhittiin. Olen itse ollut todistamassa useampaakin tapausta. Itse en kolhinut, koska ei meillä edes ollut autoa kun olin lapsi.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:18"]
[/quote]
Nyt taisit erehtyä pahan kerran.
Lada Nivasi ei ole kallisarvoisempi kuin kenenkään lapsi. Ei vaikka anonyyminä puhuisit GL-mersusta tai Cayennesta.
[/quote]
Nuo mainitsemasi autot ovat jo out ja olen omistanut sellaiset jo aiemmin eikä ne vastanneet minun korkeita odotuksia, Range Rover Sport sen olla pitää ja siitä en luovu! :) Jos osaisit lukea, niin kirjoitin että minun auto on kallisarvoisempi kuin lapsiperheen auto joten se on ansainnut paikkansa paremmin meriitein. En puhunut lapsista ja niiden arvosta mitään.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:23"]
[/quote]
[/quote]
Lukeeko siellä sitten jotain että "Vain lapsiperheille"?
[/quote]
Lukeeko siellä, että sallittu puupäille?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:08"]
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
[/quote]
Sinä muutaman tonnin rotiskon omistava, TAJUA, että minä jätän minun upouuden maasturin lapsipaikalle VAIN SIKSI että ovat leveämpiä joten tuollaiset rotiskon omistajat eivät lyö oveen meidän auton kylkeen
Saanko minä pysäköidä perhepaikalle? Oon seitsemännellä kuulla raskaana ja autonovista kulkeminen on jo jokseenkin hankalaa.
Erään kaupan pihalla on maalattu logot perheparkkeihin, niissä oli lapsi(a) ja selvästi äiti ja olisiko ollut isäkin. Jos olisin homolapsiperheen toinen osapuoli niin nostaisin metelin siitä että kun siinä ei ole kahta miestä ja lapsi!!!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:13"]
Mikäli ei lapsiperheellinen parkkeeraa lapsipaikalle niin lähtiessä aina avaamme oven niin, että viereinen auto naarmuuntuu.. siinähän oppii parkkeramaan muualle..
[/quote]
... ja se parkkaja on menossa hakemaan vaimoaan/miestään, joka lasten kanssa hoitamassa perheen ostoksia. Kiva ylläripylläri autolle tullessa. Kannattaisiko harkita rauhoittavien hankkimista.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:12"]Se on vähän niinkuin muutkin kohteliaisuussäännöt. Eivät ole lakisääteisiä mutta käytöstavat omaavat niitä sääntöjä noudattavat. Minuakin ärsyttää kun parkkeerataan ilman lapsia perheparkkiin mutta samalla tiedän että ne on moukkia eivätkä kuitenkaan tajua jos heille kävisi näitä kohteliasuussääntöjä opettamaan, eli hukkaan menee.
Ihmisiä on sivistyneitä ja sitten niitä toisia, perheparkissa ilman lapsia on sitten niitä toisia, mutta heillä nyt menee kaikenlainen muukin hyvä käytös ohi... ei voi kauhalla ottaa kun on lusikalla annettu.
[/quote] maustemitalla annettu..