IL Tunteet kuumenivat työttömän Joelin puheista - "Täyttä hevonpaskaa", lataa kokoomuslainen
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6c68ea0e-9542-4142-9f3e-dc08c849c…
"Perusteluja siitä, että kaikkien tulisi saada tehdä omat päätöksensä elämässään ilman yhteiskunnallisia paineita tai tunnetta siitä, että tulee tuomituksi omien valintojen perusteella, Sammallahti kommentoi tiukasti.
- Voin olla samaa mieltä sillä reunaehdolla, että myös kaikilla veronmaksajilla on oikeus tehdä valintoja sen suhteen, haluavatko he kustantaa Joelille tällaisen elämänvalinnan.
Sammallahden mukaan on tekosyy olla opiskelematta tai tekemättä töitä sillä verukkeella, että valmistumisen jälkeen ei välttämättä löydy töitä.
- Tuohan on vain tekosyy ja ihan täyttä hevonpaskaa. Siis että luovutetaan jo ennen kuin mitään ikävää on tapahtunut ihan vain sillä ajatuksella, että joka tapauksessa kaikki menee päin helvettiä.
- Jos tällaiset puheet alkavat kovin yleistyä nuorten keskuudessa, niin ehkä se on sitten jonkinlainen merkki siitä, että onkohan sosiaaliturvajärjestelmämme edelleen liian avokätinen, että se mahdollistaa vapaaehtoisen ideologisen työttömyyden ja joutilaisuuden."
Asiaa! 100% asiaa! Hyvä Tere Sammallahti!
Kommentit (7)
Olen itse lähettänyt 15 hakemusta telakalle jossa rakennetaan jäänmurtajia usaan. Eipä ole tullut kutsua edes haastatteluun.
Jos julkisesti on kertonut että ei voisi vähempää kiinnostaa työnteko tai opiskelu niin se ei varmaan ole mikään meriitti, jolla helpottaa haastatteluun pääsyä työpaikkaa hakiessa.
Tere Sammallahti ei voi tietää, miksi Joel ei halua töihin tai opiskelemaan. Tere vain tulkitsee asiaa omista lähtökohdistaan, ja koska Tere haluaa leikata sosiaaliturvaa, hän on sitä mieltä, että sosiaaliturvajärjestelmä on liian antelias. Itse asiassa Tere oli sitä mieltä jo ennen kuin näki Joelin videon, koska Tere on kokoomuslainen.
Vasemmistolaisena olen sitä mieltä, että Joelin pitää lähteä maailmalle etsimään itseään tai kokeilla kaikkia mahdollisia töitä niin kauan, että sopiva ala löytyy. Esimerkiksi Australian työlomaviisumi olisi Joelille hyvä.
Aika huonoa teatteria, onkohan samat käsikirjoittajat kuin salkkareissa.
Kukaan ei vaan kerro minne Joel voi mennä töihin. Ei töihin vaan mennä vaan sinne kutsutaan monivaiheisen haastattelu rekryn jälkeen. Pitää olla älykkyysosamääräkin 140 vähintään että pääsee raksalle tai postiin töihin.