Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
Kommentit (371)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:44"]
Niin mutta miksi, miksi jos kauppa on suunnitellut hyvää hyvyyttään leveitä parkkipaikkoja ovien läheisyyteen lapsiperheiden käyttöön, sinne pitää tunkea kaikkien muiden? En mä kyllä laita autoani sellaiselle paikalle ellen ole lasten kanssa liikkeellä, koska voin kävellä kauempaakin. Onko lasten pyöräilykypärätkin turhia, kun niitä ei 80-luvulla ollut?
[/quote]
Pyöräilykypärä on lakisääteinen juttu. Itse esim. Ikean reissuilla ostan aika paljon tavaraa. Yksin kun olen liikenteessä, niin ei voi oikein pyytää ketään ajamaan sitä autoa lähemmäs. Siksi haluan auton mahdollisimman lähelle ovea, ja jos kauppa on päättänyt kirjailla nämä oven lähellä olevat ruudut lasten ja vaunujen kuvilla, niin ei ole minun ongelmani.
[/quote]
Tiesitkö että kamojen lastaamiseen on ihan oma alueensa?
Nykyään parkkiruudut on niin kapeita, että vähän leveämmät on tervetulleita kaikille. Kahdelle ruudulle ei voi parkkeerata, mutta lapsipaikoille voi ilman sanktion pelkoa. Leveämmät parkkiruudut kaikille kiitos.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:50"]
[/quote]
Tiesin, mutta osaatko lukea??? Sanoin, että kun olen yksin liikenteessä niin ei voi pyytää ketään ajamaan autoa sinne lähemmäs lastausalueelle. Ja tavaroitani en jätä yksinäni jonnekin kun lähden hakemaan autoa jostain kauempaa.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:38"]
Oliko pakko mennä niitä lapsia tekemään jos on niin saatanan vaikeeta?! Oisit miettiny ennenku menit levittämään haaras ni ei tarviis valittaa! Ja ei tarvii viiä kakaroita kauppaan jos ette osaa niitä parkkipaikalla pitää kurissa!!1!
[/quote]
Tais kalikka kalahtaa : )
[/quote]
Meni vissiin ohi toi sarkasmi...
Lapsiperhepaikat ovat leveämpiä, jotta esim turvaistuimessa oleva lapsi on helpompi laittaa autoon. Ja jos tosiaan käy kaupassa vauvan ja taaperon kanssa, niin helpompi ja turvallisempi kun auto lähellä kaupan ovia. Joten mielestäni aivan hyvä idea tälläaiset parkit on :)
Itselleni käy paikka kuin paikka. Olen tervejalkainen liikuntaa harrastava aikuinen. Voin viedä auton vaikka taaimmaiseen paikkaan. Oikein mielelläni jätän lapsiparkit lapsiperheille.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:50"]
[/quote]
Tiesin, mutta osaatko lukea??? Sanoin, että kun olen yksin liikenteessä niin ei voi pyytää ketään ajamaan autoa sinne lähemmäs lastausalueelle. Ja tavaroitani en jätä yksinäni jonnekin kun lähden hakemaan autoa jostain kauempaa.
[/quote]
No onhan siellä niitä kärryjä joihin tavarat voi lastata. Sinun on varmaankin yksin helpompaa lähteä niitä työntämään sinne vähän kauemmaksi kuin esimerkiksi jonkun äidin parin lapsen kanssa?
Invapaikka opn lakisääteinen, perhepaikka ei. Jätän heti perhepaikat käyttämättä, kun niiden käyttäjiltä edellytetään maksullinen invakorttia vastaava lappunen tuulilasin sisäpuolelle.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:45"]Miks menet lihavien lasten kanssa IKEAAN kerta pidempi matka autolta ikean oville on hirveää? Siellä ikeassahan sitä vasta kävellä saakin! Mä vihaan tyhmiä ihmisiä ja sitä, että ne tekee lapsia. Hyi
[/quote]
Kuulehan kansankynttilä, ei se käveleminen tainnut se ongelma olla. Hyi että mä vihaan sisälukutaidottomia ihmisiä ja sitä, että ne tulee kommentoimaan ketjuihin, joista ei ymmärrä mitään. Yäk.
Ehkäpä sitten annan lasteni läiskiä huolettomasti ovensa vieressä olevien autojen kylkiin, kun seuraavan kerran olemme kapeassa parkkiruudussa kaukana ovista lapsettomien viedessä lapsiperheiden parkkipaikat. Kun kerran ne leveät ruudut lähellä kaupan sisäänkäyntiä ovat lapsiperheille niin turhia.
Ja joo, opetan lapseni käyttäytymään sitten kun te idiootit aikuisyksilötkin osaatte käyttäytyä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:56"]
No onhan siellä niitä kärryjä joihin tavarat voi lastata. Sinun on varmaankin yksin helpompaa lähteä niitä työntämään sinne vähän kauemmaksi kuin esimerkiksi jonkun äidin parin lapsen kanssa?
[/quote]
Oletko käynyt esim. Ikeassa koskaan? Ei niiden kärryjen kanssa edes pääse sinne parkkialueille, ne on nimenomaan tarkoittettu varaston ja sen lastausalueen väliseen kuljetukseen. Parkkialueille mennessä on portit, joista noiden kärryjen kanssa ei pääse läpi.
Voi herranen. Ei ne perhepaikat ole sen kävelymatkan takia. Perhepaikat ovat leveämpiä,koska lapsi on helpompi laittaa turvaistuimeen,kun oven saa kunnolla auki ja pienet jotka tulevat autosta itse ulos,eivät osaa varoa vieressä olevaa autoa oven kanssa.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:59"]
Ehkäpä sitten annan lasteni läiskiä huolettomasti ovensa vieressä olevien autojen kylkiin, kun seuraavan kerran olemme kapeassa parkkiruudussa kaukana ovista lapsettomien viedessä lapsiperheiden parkkipaikat. Kun kerran ne leveät ruudut lähellä kaupan sisäänkäyntiä ovat lapsiperheille niin turhia.
Ja joo, opetan lapseni käyttäytymään sitten kun te idiootit aikuisyksilötkin osaatte käyttäytyä.
[/quote]
Toki voit vapaasti läiskiä muiden autojen kyljet jos haluat. Sinähän sen sitten maksat.
Minä ajan perheparkkeihin. En tajua tätä lapsiperheiden hyysäämistä. Muutaman kerran on tultu valittamaan mutta siinähän raapustelevat lappuja, ei hetkauta. Invapaikoille en ikinä jättäisi, lakisääteisiä kun ovat.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:00"]
Voi herranen. Ei ne perhepaikat ole sen kävelymatkan takia. Perhepaikat ovat leveämpiä,koska lapsi on helpompi laittaa turvaistuimeen,kun oven saa kunnolla auki ja pienet jotka tulevat autosta itse ulos,eivät osaa varoa vieressä olevaa autoa oven kanssa.
[/quote]
Siinä vaiheessa kun minun lapset tulivat itse autosta ulos, heille oli opetettu tuo että sitä ovea ei läiskäistä apposen auki viereisen auton kylkeen. Kyllä pienetkin laspet oppii kun heitä neuvotaan. Tosi tuulisella säällä sanoin, että äiti tulee avaamaan oven.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:59"]Ehkäpä sitten annan lasteni läiskiä huolettomasti ovensa vieressä olevien autojen kylkiin, kun seuraavan kerran olemme kapeassa parkkiruudussa kaukana ovista lapsettomien viedessä lapsiperheiden parkkipaikat. Kun kerran ne leveät ruudut lähellä kaupan sisäänkäyntiä ovat lapsiperheille niin turhia.
[/quote]
Silloin kun minä olin pieni (90luku), niin ei ollut perhepaikkoja, mutta eipä me silti kolhittu naapuriautoja. Arvaa niksi? Koska meidät oli opetettu avaamaan ovi varoen! Mutta se lasten opettaminenhan on nykyään ihan yliarvostettua.
Mä pysäköin uudenkarhean pikkuautoni aina lapsipaikalle, jos mahdollista. Normipaikoilla kateelliset kolhii kylkiä. Kerran Ikean parkkiksella yks äijä tuli huutamaan mulle, sanoin et pidä pääs kiinni. Ne lapsipaikat on ihan vapaasti kaikkien käytettävissä, sitä ei mikään laki määrää kuka saa pysäköidä sinne.
Se on vähän niinkuin muutkin kohteliaisuussäännöt. Eivät ole lakisääteisiä mutta käytöstavat omaavat niitä sääntöjä noudattavat. Minuakin ärsyttää kun parkkeerataan ilman lapsia perheparkkiin mutta samalla tiedän että ne on moukkia eivätkä kuitenkaan tajua jos heille kävisi näitä kohteliasuussääntöjä opettamaan, eli hukkaan menee.
Ihmisiä on sivistyneitä ja sitten niitä toisia, perheparkissa ilman lapsia on sitten niitä toisia, mutta heillä nyt menee kaikenlainen muukin hyvä käytös ohi... ei voi kauhalla ottaa kun on lusikalla annettu.
Mikäli ei lapsiperheellinen parkkeeraa lapsipaikalle niin lähtiessä aina avaamme oven niin, että viereinen auto naarmuuntuu.. siinähän oppii parkkeramaan muualle..
Minun puolestani lapsiperheille voisi olla omat kaupat, ravintolat, uimahallit ja lentokoneet.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:38"]
Oliko pakko mennä niitä lapsia tekemään jos on niin saatanan vaikeeta?! Oisit miettiny ennenku menit levittämään haaras ni ei tarviis valittaa! Ja ei tarvii viiä kakaroita kauppaan jos ette osaa niitä parkkipaikalla pitää kurissa!!1!
[/quote]
Ainiin ja unohtui tästä vielä tuo, että kyllä ennen vanhaankin pärjättiin ilman isoja parkkipaikkoja, ja silloin kaikki oli muutenkin paremmin!