Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
Kommentit (371)
Ja on oikeasti p*skapuhetta, että vain lapselliset otetaan huomioon tässä maassa.
On paikkoja ja tilanteita, joihin ei hyvät käytöstavat omaava vie lapsia. Suurinosa perheellisistä ei teekään niin. (Poikkeustapauksia on).
Käveleekö lapsettomat laput silmillä eivätkä huomaa paikkoja joissa ei pyöri lapsia? Satunnaisesti ehkä, mutta ei törmää usein.
Hyvin huomaa, että lapsettomia pitäisi hyysätä koko ajan, mutta auta armias jos jotakin extraa on perheellisille. Johan se on eriarvoista kohtelua -.-
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:22"]
Olen maksava asiakas siinä, missä huonosti kasvatettuja kakaroitaan kauppaan vapaasti temmeltävään raahaava uusavuton lapsiperhekin on. Jätän aina autoni perheparkkiin koska perhe se on kahdenkin hengen talous. Turhaa tulla itkemään, sillä perheparkit on asiakasryhmien eriarvostamista, jota en voi sietää.
[/quote]
Näin minäkin ajattelen ja perhe se on yhdenkin hengen talous. Mielestäni nämä perheille osoitetut paikat ovat juurikin asiakasryhmien eriarvoistamista ja syrjintää, siksi vastustan sitä. Jatkan toimintaani, jotta asia muuttuu. Onneksi meitä on muitakin. Lapsiperheelliset ovat ennenkin voineet kävellä, joten ei ole mitään erityistä syytä miksi heitä pitäisi suosia.
Jos aletaan eriarvoistamaan, niin kiitos vaan, sitten omat ravintolat ja kahvilat saman tein näille perheellisille. Samoin kohdennetut lennot olisivat toivottavaa, jotta ihmiset ilman lapsia saisivat matkustaa rauhassa.
[/quote]
niin että kun lapsiperheille on jotakin, siitä märistään, mutta kun lapsettomille on jotakin extraa, perheelliset eivät saa sanoa siihen mitään? :)
[/quote]
Missä tilanteissa lapsettomille on mitään ekstraa tässä yhteiskunnassa? Koko yhteiskuntahan pyörii vain perheellisten elämänrytmin ja tarpeiden ympärillä.
[/quote]
Onhan niitä lapsivapaita hotelleja jne. Tälläkin palstalla niistä keskusteltu.
Että näin. Jos lapsiperheille on jotakin, lapsettomat märisee kun heitä kohdellaan eritavalla. Mutta kun lapsettomille on jotakin, se on vain hyvä juttu. Eikä siitä saisi kukaan valittaa.
[/quote]
Luojan kiitos on muutamia, mutta kuten kommentista käy ilmi, niin tämä itsekkyys on valtavaa ja kykenemättömyys asettua toisten asemaan. Kuitenkin kaikki ne loput ovat lapsiperheille. Lapsiperheet sitten itkevät, kun nämä muutamat hotellit ovat suljettuja heiltä. Pikkasen kannattais katsoa peiliin.
MInusta lapset saisi päästää kauppaan vain klo 9.30 - 11.00. Muina aikoina heitä ei siellä saisi olla vaivoina.
Ajan autoni perheparkkiin siksi, että joudun kaupassa kuuntelemaan kakaroitten ja äitiensä kiljumista ja huutoa. Olisitte ihmisiksi niin ehkä teitä kohdeltaisiin ihmisinä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:17"]
193 jatkaa:
Sori. Oli ihan pakko. Siis tosi, tosi pakko. :)
Joo, jatkakaa.
[/quote]
Toivottavasti itse joudut joskus kokemaan olevasi eriarvoisessa asemassa muiden kanssa, niin pilkka osuu omaan nilkkaan :) Yleisesti ottaen ylimielisyys on sellainen luonteenpiirre, joka kostautuu.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:22"]
Olen maksava asiakas siinä, missä huonosti kasvatettuja kakaroitaan kauppaan vapaasti temmeltävään raahaava uusavuton lapsiperhekin on. Jätän aina autoni perheparkkiin koska perhe se on kahdenkin hengen talous. Turhaa tulla itkemään, sillä perheparkit on asiakasryhmien eriarvostamista, jota en voi sietää.
[/quote]
Näin minäkin ajattelen ja perhe se on yhdenkin hengen talous. Mielestäni nämä perheille osoitetut paikat ovat juurikin asiakasryhmien eriarvoistamista ja syrjintää, siksi vastustan sitä. Jatkan toimintaani, jotta asia muuttuu. Onneksi meitä on muitakin. Lapsiperheelliset ovat ennenkin voineet kävellä, joten ei ole mitään erityistä syytä miksi heitä pitäisi suosia.
Jos aletaan eriarvoistamaan, niin kiitos vaan, sitten omat ravintolat ja kahvilat saman tein näille perheellisille. Samoin kohdennetut lennot olisivat toivottavaa, jotta ihmiset ilman lapsia saisivat matkustaa rauhassa.
[/quote]
niin että kun lapsiperheille on jotakin, siitä märistään, mutta kun lapsettomille on jotakin extraa, perheelliset eivät saa sanoa siihen mitään? :)
[/quote]
Missä tilanteissa lapsettomille on mitään ekstraa tässä yhteiskunnassa? Koko yhteiskuntahan pyörii vain perheellisten elämänrytmin ja tarpeiden ympärillä.
[/quote]
Onhan niitä lapsivapaita hotelleja jne. Tälläkin palstalla niistä keskusteltu.
Että näin. Jos lapsiperheille on jotakin, lapsettomat märisee kun heitä kohdellaan eritavalla. Mutta kun lapsettomille on jotakin, se on vain hyvä juttu. Eikä siitä saisi kukaan valittaa.
[/quote]
Luojan kiitos on muutamia, mutta kuten kommentista käy ilmi, niin tämä itsekkyys on valtavaa ja kykenemättömyys asettua toisten asemaan. Kuitenkin kaikki ne loput ovat lapsiperheille. Lapsiperheet sitten itkevät, kun nämä muutamat hotellit ovat suljettuja heiltä. Pikkasen kannattais katsoa peiliin.
[/quote]
No onhan lapsiperheillekin vain muutama ruutu, kaikki loput on vapaina muille.
Mun puolesta saa lapsettomat pitää hotellinsa ja muut paikat joihin ei lapsia sallita. Lapsettomille vain tuntuu olevan niin pirun vaikeaa noiden ruutujen kanssa. Miksi ei voisi jättää lapsiperheille ne paikat? No kun se on niiiiiiiiiiiin kamalaa ;)
Ja oikeasti! Perheelliset eivät muka kykene asettumaan muiden asemaan?
Entä lapsettomat? Eivät kykene ajattelemaan tätä asiaa perheellisten kannalta. Koska on vain minäminä-asenne päällä :)
Kyllä minä ajan lasten kanssa tarpeen vaatiessa muualle enkä suutu jos joku lapseton on paikan vienyt. Mutta ei kyllä voi sanoa, että perheelliset olisivat niitä itsekkäitä.
Täh! Eiköhn tämä ole väärä paikka vinkua tuosta asiasta? Monta lasta pitää olla että saa parkeerata perheruutuun? Entä millainen auto?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:17"]
193 jatkaa:
Sori. Oli ihan pakko. Siis tosi, tosi pakko. :)
Joo, jatkakaa.
[/quote]
Toivottavasti itse joudut joskus kokemaan olevasi eriarvoisessa asemassa muiden kanssa, niin pilkka osuu omaan nilkkaan :) Yleisesti ottaen ylimielisyys on sellainen luonteenpiirre, joka kostautuu.
[/quote]
Huumori huumorilla, anteeksi jos loukkasin. :)
Mutta vakavasti puhuen: me puhumme lapsiparkeista. Emme sen suuremmasta yhteiskunnallisesta asiasta, joka musertaisi lapsettomien eriarvoisen aseman.
Ja jos tässä nyt halutaan toisillemme ymmärrystä toivotella, niin ehkäpä sinullekin tekisi hyvää mennä sen tenavalauman (enkä nyt tarkoita toista vanhempaa ja 15-kesäistä nuorta) kanssa kauimmaisesta parkista kauppaan. Aika monta huomioitavaa asiaa, eikä turvallisuus ole niistä vähäisin.
Turha sitten on sen lapsettoman siinä viereisessä parkkiruudussa valittaa jos ei pääse autoonsa kun sitä lasta siinä laitetaan hartaudella autoon, annetaan vielä mehut, pyyhitään suu ja kaikkea muuta mahdollista. Eihän se sen lapsen kanssa liikkuvan vika ole, jos viereiseen autoon ei päästäkkään niiden alkon ostojen kanssa.
Samaan kastiin voisi samalla lukea kaupassa lasten/kaksosten kärryjen ottajat. Juu, ei niissä lue että vain lapsien kanssa olevalle. Suomessa porukka on niin helvetin laiskaa että kaikessa pitää päästä helpoimman kautta, oli kyse kärrystä tai parkkipaikasta. Kun eihän se kenelle ne on tarkoitettu voi niitä tarvita, mennään vain minä-minä-minä asenteella!
Tämä on kyllä oikea first world problem. Ihan sama mulle vaikka lapsia omistankin.
mille ihmeen lapsipersepaikoille?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:11"]
Minua ärsyttävät kauppojen valtavat lastenkärryt, joissa on se muovinen leikkiauto keulalla. Eikö nyt kaupassa osata olla ilman viihdykettä? Puhumattakaan niistä lasten omista ostoskärryistä, joilla kullannuput kaahaavat yhtäkkiä kintuille takaapäin.
[/quote]
Siis mistä noita on ensinnäkin tuotu Suomeen, ja miksi?
Sillä en ole koskaan nähnyt niitä kärryjä Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Saksassa, Ranskassa, Italiassa, USAssa enkä Australiassa ja olen asunut ja käynyt marketeissa kaikissa em. maissa. Vielä kehdataan sanoa että Suomi on lapsivihamielinen maa kun niille annetaan täällä omat tilaa vievät leikkiautokärryt käyttöön! :D
[/quote]
Jep, suomalaisten lasten vanhempien itsekkyydelle ei ole mitään rajaa! Sen näkee tässä parkkipaikkakeskustelussakin :D
[/quote]
Luulen, että sun satiirisi ei ihan tavoittanut lapsettomia, valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:33"]
Minun on pakko päästä leveälle paikalle koska autoni (MB SL500) ovet ovat niin pitkät eli aukeavat leveästi.
[/quote]
Meillä on tuon lisäksi ne lapset, joten tarvitsemme sen paikan vielä kipeämmin.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:29"]
No onhan lapsiperheillekin vain muutama ruutu, kaikki loput on vapaina muille.
Mun puolesta saa lapsettomat pitää hotellinsa ja muut paikat joihin ei lapsia sallita. Lapsettomille vain tuntuu olevan niin pirun vaikeaa noiden ruutujen kanssa. Miksi ei voisi jättää lapsiperheille ne paikat? No kun se on niiiiiiiiiiiin kamalaa ;)
[/quote]
Se vastas siihen itse: mutta kuten kommentista käy ilmi, niin tämä itsekkyys on valtavaa ja kykenemättömyys asettua toisten asemaan"
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:54"]
Olen yrittäjä ja yritykseni parkkialue on yksityistä aluetta. Voin ja olenkin pyytänyt joskus poliisin paikalle sakottamaan, kun eräät autoilijat eivät ole uskoneet hienovaraista pyyntöä siirtää väärinpysäköityä autoa. Asia on todellakin niin, että minä omistan kyseisen alueen ja minä olen se, joka määrää pysäköinnistä. Jos sanon, että lapsiperheparkit ovat vain lapsellisille, niin sitten ne ovat.
Eri asia sitten on, rupeanko moiseen touhuun. Valituksia on kyllä tullut todella paljon siitä, että perheparkkiin kurvataan autoilla, joissa lapsista ei olla kuultukaan. Itsekkäitä minäminä -tyyppejä ne aina ovat.
[/quote]
OLET MUUTEN NIIN VÄÄRÄSSÄ "KAUPPIAS"
Tieliikenneasetus 10§ kertoo: "Liikennemerkillä on se merkitys, joka sille tässä asetuksessa annetaan nimellä, kuvalla ja mahdollisella selityksellä."
Liikennemerkkien lisäksi asetuksessa on kuvattu liikennevalot, tiemerkinnät ja muut liikenteen ohjauslaitteet. Juurikin siksi, että asiasta ei jäisi epäselvyyksiä.
Siis muut räpellykset EIVÄT ole liikennemerkkejä.
Noudata siinä sitten jotain tien varteen pystytettyä kenkää tai puuta vasten nojaavaa haravaa. Liikennemerkin näköisen laitoksen pystyttäminen tien varteen on muuten kiellettyä. Ja liikennemerkkien pystyttäminen on tienpitäjän tehtävä, hänen vastuullaan ja hänen päätettävissään. Kauppakeskukset saavat toki yksityisellä pihallaan harrastaa vaikka minkälaisia merkintöjä, mutta lainvoimaa niillä ei ole
[/quote]
Oot sinäkin huntalo! Ei tietenkään ole liikennemerkki. Liikennemerkit ovat yleisellä alueella, huoh. Lapsiperhemerkki on yksityisellä alueella ja sillä alueella pätee omistajan tahto ja laki.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:03"]
Olen yrittäjä ja yritykseni parkkialue on yksityistä aluetta. Voin ja olenkin pyytänyt joskus poliisin paikalle sakottamaan, kun eräät autoilijat eivät ole uskoneet hienovaraista pyyntöä siirtää väärinpysäköityä autoa. Asia on todellakin niin, että minä omistan kyseisen alueen ja minä olen se, joka määrää pysäköinnistä. Jos sanon, että lapsiperheparkit ovat vain lapsellisille, niin sitten ne ovat.
Eri asia sitten on, rupeanko moiseen touhuun. Valituksia on kyllä tullut todella paljon siitä, että perheparkkiin kurvataan autoilla, joissa lapsista ei olla kuultukaan. Itsekkäitä minäminä -tyyppejä ne aina ovat.
[/quote]
OLET MUUTEN NIIN VÄÄRÄSSÄ "KAUPPIAS"
Tieliikenneasetus 10§ kertoo: "Liikennemerkillä on se merkitys, joka sille tässä asetuksessa annetaan nimellä, kuvalla ja mahdollisella selityksellä."
Liikennemerkkien lisäksi asetuksessa on kuvattu liikennevalot, tiemerkinnät ja muut liikenteen ohjauslaitteet. Juurikin siksi, että asiasta ei jäisi epäselvyyksiä.
Siis muut räpellykset EIVÄT ole liikennemerkkejä.
Noudata siinä sitten jotain tien varteen pystytettyä kenkää tai puuta vasten nojaavaa haravaa. Liikennemerkin näköisen laitoksen pystyttäminen tien varteen on muuten kiellettyä. Ja liikennemerkkien pystyttäminen on tienpitäjän tehtävä, hänen vastuullaan ja hänen päätettävissään. Kauppakeskukset saavat toki yksityisellä pihallaan harrastaa vaikka minkälaisia merkintöjä, mutta lainvoimaa niillä ei ole
[/quote]
Oot sinäkin huntalo! Ei tietenkään ole liikennemerkki. Liikennemerkit ovat yleisellä alueella, huoh. Lapsiperhemerkki on yksityisellä alueella ja sillä alueella pätee omistajan tahto ja laki.
[/quote]
höpö, höpö. Ehkä omistajan tahto, mutta kukaan ei siellä voi sakottaa, ei poliisi, eikä lappuliisa. Vain jos auto on jonkun toisen tiellä tai vaarantaa jotain.
Tämä on fakta. Juuri sen takia onkin yksityinen pysäköinninvalvonta ( mutta niidenkään laskuja ei maksele kuin erittäin tyhmät)
Linkkuveitsi on hyvä käsilaukussa. Jos lapsiparkkiin tulee auto, missä ei ole istuimia, voi sivumennen vaivihkaa vetää nätin ja pitkän rannun auton kylkeen linkkuuveitsellä. Oppiipa sen jälkeen
[/quote]
Tuollaisiin idiootteihin se rantu pitäisi vetää.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:12"]
Linkkuveitsi on hyvä käsilaukussa. Jos lapsiparkkiin tulee auto, missä ei ole istuimia, voi sivumennen vaivihkaa vetää nätin ja pitkän rannun auton kylkeen linkkuuveitsellä. Oppiipa sen jälkeen
[/quote]
Tuollaisiin idiootteihin se rantu pitäisi vetää.
[/quote]
siksi otan aina valokuvan viereisestä autosta
Ihanaa, ettei perhepaikoille pysäköinti ole laitonta. Nyt voin lisätä tämän laillisten asioiden listaani: voin etuilla jonoissa ja iskeä ostokseni edellä olevan ostoksien päälle. Voin muussata lounasbanaanin lounasruokalan pöytään kiinni. Voin katsoa nauraen, kun lumeen kaatunut mummo yrittää kompuroida ylös. Voin opettaa ventovieraille lapsille sata luovinta kirosanaa. Voin ajaa autoni niin kiinni toiseen parkkiruutuun, ettei kukaan ikinä koskaan pääse viereiseen autoon sisään.
Ihana tätä vapautta!
[/quote]
Yrittäjä olen itsekin ja tiedän, että sinun sanallasi ei ole mitään painoa siinä vaiheessa, kun vaadit sakottajaa paikalle, vaikka kyseessä on oma pihasi. Sinun tehtäväsi kun on ilmaista riittävän selkeästi ja riittävän yksilöidysti, milloin auton saa jättää perhepaikalle eikä sakotuksen syyksi riitä se, että olet laittanut pihaan kylttejä "perheparkki" tai "lapsiperheille" ja siihen on tullut joku, jolla ei ole lasta mukana. Sakkoja jaellaan vasta sitten, kun sinulla on pihassa kyltti, jossa kerrot, mikä sinulle on perhe eli kuka saa autonsa siihen jättää JA millä tavalla hän todistaa oikeutensa. Joudut siis jakamaan liikkeessäsi perheparkkilappuja, joita voi laittaa auton tuulilasiin osoittaakseen, että on saanut sinulta luvan siihen pysäköidä.
Pelkkä sanasi ei riitä kuin silloin, kun jonkun auton on parkissa siten, että se haittaa parkkialueen käyttöä, on esim. esteenä tavarakuljetuksille.