Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
Kommentit (371)
Olen viimeisilläni raskaana ja toipumassa suuresta leikkauksesta. Kävely on vaikeaa ja kipuja on...Että mielelläni käytän lapsiperhe paikkoja kun en tahdo saada sakkoja invapaikan käyttämisestä ilman inva lupaa!
Hienoa keskustelua. Joku kitisee pienestä nivelsidevammasta, toinen raskaudesta, kolmas on vaan läski, toisilla on monta pientä lasta kannettavana ja joku invalidi v*ttuillakseen haluaa pysäköidä muiden paikoille. Onnea vaan teille kaikille. Ehkä kauppojen eteen voisi nimetä pysäköintipaikkoja niille, jotka vaan jostain syystä kokee ruhonsa liikuttamisen työläämmäksi kuin me muut.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:33"]
No juu ja mulle tekee hyvää raahata 2,5v ja 3kk kaksoset parkkiksen toiselle puolen. Mutta hei, selvää säästöä kun ei jaksa Prismasta kantaa/kärrätä kuin yhden kassin! Mies reissutyössä, joten valitettavasti mun on pakko käydä kaupassa kerran viikossa...
[/quote]
No tuolla porukalla se reissu kestää jo muutenkin ikuisuuden ja on hankalaa niin pieni kävelymatka parkkihallissa ei tuo paljoa lisähaittaa
[/quote]
Pointti kai olikin, että kelle se tuotta vähiten haittaa, tuolle äidille vai sulle? No kuule:sulle.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:56"]Ap puhuu täyttä asiaa. Miksi häntä alapeukutetaan, vaikka aloitus on täysin järkeenkäypä? Mikä noiden alapeukuttajien mielestä on se syy, että lapsetta asioivien pitää päästä parkkeeraamaan lapsiparkkeihin? Kertokaahan nyt, kun ei minulle ainakaan aukea.
[/quote]
Tätä ketjua lukemallahan se syy selviää. Minäminäminä ja minun leveä kallis autoni joka on ansainnut parkkipaikan just sieltä mihin mä haluan sen pysäköidä. Ja sitten se kateuskortti, köyhät kotteroineen parkkeeratkoon muualle.
Meilläpäin perheparkkiin ajaa mustalaisperhe mersullaan tai volvollaan, kauppaan menee äiti yksinään ja autoon jää istumaan isäpappa lasten kanssa. No kai tääkin on ihan jees..
TAi toinen versio.. mustalaismamma ja nuorempi nainen (aikuinen) ajavat siihen perheparkkiin.. no okei, onhan siinäkin äiti ja lapsi.. kai.?
Invaparkit meillä on yleensä tyhjiä, en tiedä syytä tuohon lainkuuliaisuuteen. Mutta tympii toisaalta kun ei niissä ole niitä inva-merkin varusteltuja autojakaan useimmiten, että suotta on hyvät tilat tyhjänä..
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:38"]
Oliko pakko mennä niitä lapsia tekemään jos on niin saatanan vaikeeta?! Oisit miettiny ennenku menit levittämään haaras ni ei tarviis valittaa! Ja ei tarvii viiä kakaroita kauppaan jos ette osaa niitä parkkipaikalla pitää kurissa!!1!
[/quote]
Joku teinipoika noussut tänään väärällä jalalla?! :D Noh onhan tänään maanantaiaamu, ei ne kivoja oo...
[/quote]
Heei ne sarkasmilasit päähän! Mä oon ihan samoilla linjoilla Ap:n kanssa. Tuollaisen vastauksen täältä vaan aina kaikkeen saa jos vaan on erehtynyt lapsia tekemää nii säästin tässä nyt moraalimammojen vaivaa vähän. (Vaikka näköjään silti joku tuolla jo vetikin tuon "olisit miettinyt kaupassa käyntiä ennen kuin teit lapsia" kortin esiin...)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:58"]
Onneksi asiakas päättää. Jos kauppias kutsuu poliisit, kun parkkeeraan perheparkkiin huonojalkaisen äitini kanssa, voi olla varma, että aika moni asiakas silloin siirtyy toiseen kauppaan.
Näin lama-aikana ei kannata kauppiaan kovin pullistella.
[/quote]
Just. Minäminä... Eiköhän äitisi jaksa muutaman ylimääräisen metrin kävellä, jos kerran pystyy kaupassa pyörimään? Sitäpaitsi, ainahan voit ajaa ulko-oven viereen ja päästää äitisi siinä kyydistä. Poislähtiessä sama juttu, eli haet ovelta, jos ei millään pääse parkkialueelle. Hups, eihän se tietenkään käy, silloinhan joutuisit itse kävelemään parkkialueelta...
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:22"]
Olen maksava asiakas siinä, missä huonosti kasvatettuja kakaroitaan kauppaan vapaasti temmeltävään raahaava uusavuton lapsiperhekin on. Jätän aina autoni perheparkkiin koska perhe se on kahdenkin hengen talous. Turhaa tulla itkemään, sillä perheparkit on asiakasryhmien eriarvostamista, jota en voi sietää.
[/quote]
Näin minäkin ajattelen ja perhe se on yhdenkin hengen talous. Mielestäni nämä perheille osoitetut paikat ovat juurikin asiakasryhmien eriarvoistamista ja syrjintää, siksi vastustan sitä. Jatkan toimintaani, jotta asia muuttuu. Onneksi meitä on muitakin. Lapsiperheelliset ovat ennenkin voineet kävellä, joten ei ole mitään erityistä syytä miksi heitä pitäisi suosia.
Jos aletaan eriarvoistamaan, niin kiitos vaan, sitten omat ravintolat ja kahvilat saman tein näille perheellisille. Samoin kohdennetut lennot olisivat toivottavaa, jotta ihmiset ilman lapsia saisivat matkustaa rauhassa.
[/quote]
niin että kun lapsiperheille on jotakin, siitä märistään, mutta kun lapsettomille on jotakin extraa, perheelliset eivät saa sanoa siihen mitään? :)
Minusta täällä hälisee enemmän nyt ihan muut kuin "Nico-Petterien" vanhemmat... :) Okei, en ehkä nyt menisi silti mätkimään näiden minä-minä-parkkeeraajien autonkylkiä mutta eiköhän täällä näe kuka tässä loppujen lopuksi se ongelmatapaus on.
Sitäpaitsi huomaan ristiriidan: "ihan hyvin läski mamma voi pistää läskit kakaransa kävelemään vähän kauempaakin, minulla on kiire!". Siinä sitten se hyväkuntoinen lapseton lampsii perin liikunnallisin periaattein kauppaan, ja samalla päivittelee että mitä ihmettä ne lapset edes siellä kaupassa tekevät. "Asiakkaiden eriarvoistamista", puhisee kun samalla soisi ettei lapsilla olisi kauppaan mitään asiaa tukkimaan tietä muilta asiakkailta.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:22"]
Olen maksava asiakas siinä, missä huonosti kasvatettuja kakaroitaan kauppaan vapaasti temmeltävään raahaava uusavuton lapsiperhekin on. Jätän aina autoni perheparkkiin koska perhe se on kahdenkin hengen talous. Turhaa tulla itkemään, sillä perheparkit on asiakasryhmien eriarvostamista, jota en voi sietää.
[/quote]
Näin minäkin ajattelen ja perhe se on yhdenkin hengen talous. Mielestäni nämä perheille osoitetut paikat ovat juurikin asiakasryhmien eriarvoistamista ja syrjintää, siksi vastustan sitä. Jatkan toimintaani, jotta asia muuttuu. Onneksi meitä on muitakin. Lapsiperheelliset ovat ennenkin voineet kävellä, joten ei ole mitään erityistä syytä miksi heitä pitäisi suosia.
Jos aletaan eriarvoistamaan, niin kiitos vaan, sitten omat ravintolat ja kahvilat saman tein näille perheellisille. Samoin kohdennetut lennot olisivat toivottavaa, jotta ihmiset ilman lapsia saisivat matkustaa rauhassa.
[/quote]
niin että kun lapsiperheille on jotakin, siitä märistään, mutta kun lapsettomille on jotakin extraa, perheelliset eivät saa sanoa siihen mitään? :)
[/quote]
Missä tilanteissa lapsettomille on mitään ekstraa tässä yhteiskunnassa? Koko yhteiskuntahan pyörii vain perheellisten elämänrytmin ja tarpeiden ympärillä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:06"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Missä tilanteissa lapsettomille on mitään ekstraa tässä yhteiskunnassa? Koko yhteiskuntahan pyörii vain perheellisten elämänrytmin ja tarpeiden ympärillä.
[/quote]
Lapsettomat käyttävät rahaa elämiseen ja maksaa veroja suhteessa perheellisiin enemmän. Jatkuva verojen syynääminen palveluihin, joita ei edes käytä ja jotka suurimmaksi osaksi palvelevat lapsiperheitä voidaan kokea epäreiluksi. Lapsettomat myös yleensä tekevät ahkerimmin töitä ja joutuvat vielä joissakin työpaikoissa joustamaan perheellisten arjen vaatimusten mukaan. Yhteiskunnan rytmi on tehty koululaisia varten. Siinä kun perheelliset huutavat kaikenlaisia etuuksi, voisitte joskus vähän miettiä missä asemassa toiset ovat ja asettua heidän tilanteeseensa.
--
193 jatkaa:
Sori. Oli ihan pakko. Siis tosi, tosi pakko. :)
Joo, jatkakaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onhan niitä lapsivapaita hotelleja jne. Tälläkin palstalla niistä keskusteltu.
Että näin. Jos lapsiperheille on jotakin, lapsettomat märisee kun heitä kohdellaan eritavalla. Mutta kun lapsettomille on jotakin, se on vain hyvä juttu. Eikä siitä saisi kukaan valittaa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:27"]
Miten helvetin yksinkertaista väkeä tässä maassa asuu?!?! Lapsiperhepaikat on lapsiperheille, invapaikat invoille jne. Mikä siinä on älyttömän vaikeeta ymmärtää. Jos et kuulu kumpaakaan ryhmään niin pysäköi muualle! Vitsi mitä idiootteja täälläkin pyörii!
[/quote]
Minkä ikäiset lapset on sallittuja. Jos menen kauppaan vanhan äitini kanssa, on turha tulla rähisemään. Minähän olen äitini lapsi. Joten pidä suusi supussa siellä idiootteinesi vain.
Ja sinäkin olet joskus vanha. Muista sitten kävellä sieltä parkkipaikan perältä nätisti keppisi kanssa kauppaan.
[/quote]
No niin, siinä on taas yksi idiootti lisää. Ei sun ja sun ikivanhan äitis tartte sinne lapsiperhepaikalle tunkea. Jos et tajua tuota ikäkysymystä niin kyllä olet yksinkertainen. Miten näin typeriä ihmisiä voi edes olla?!?! Kaikkihan me ollaan joskus oltu lapsia ja ollaan joskus vanhoja mutta ota nyt se pää pois sieltä takapuolesta ja ajattele.
Voi gissus mitä huolenaiheita.. Mitenköhän on ennen pärjätty, kun oli pelkästään ne Invat paikat?!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:19"]
Minä myös käytän niitä lapsiperhepaikkoja jos vaan on vapaana. Minusta riittää ihan hyvin, että on invapaikat, muita erityispaikkoja ei tarvita.
[/quote]
Se ei riitä, että sinusta riittää...
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:07"]
Voi elämän kevät! Ei ne paikat ole sitä varten, että on lyhyempi matka kävellä vaan sen tähden, että niissä mahtuu paremmin ottamaan kaukalot ja rattaat ulos autosta. Kyllä muakin ärsyttävää kun niissä on lapsettomia, mutta vain siitä syystä, että kaukaloa ei aina mahdu ottamaan tavallisella paikalla ulos.
[/quote]
Marketien parkkisten reunapaikat on aina tyhjänä, joten miksi perheelliset eivät aja sinne? Aivan, koska läskiperseäitillä ja möhömahaisillä on kiire karkkihyllylle ja limulaarille ja heidän kuuluu päästä marketiin ihan ekana. Tulkoot muu rahvas parkkisten perältä.
[/quote]
Voit itse yrittää hilata kärryt talviaikaan sinne perälle, kun on kärryssä kuuden hengen ostokset viikoksi ja kaksi alle 3v. Tuu sitten puhumaan, jookos!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:08"]
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
[/quote]
Mun äiti on liikuntarajoitteinen sikäli että ei ole oikeutettu invapaikkaan mutta 'äidin jalat saattavat pettää kesken kävelyn. Äiti ajaa aina lähimpään mahdolliseen paikkaan. Mä kuvittelisin että lapsiperheiden vanhemmat olisivat kaikkein terveimpiä kävelemään parkkipaikan perältä ja "eturivin" paikat olisi vanhuksille ja invalideille. En ymmärrä lapsiperhepaikkoja, ne saisi poistaa kokonaan. Jos ei tosiaan kykene kävelemään 50m parkkipaikalta marketiin niin kannattaa suosia lähikauppoja, näin joutuu tekemään moni eläkeläinen koska eivät pääse isoihin marketeihin lainkaan. Mutta ne ketkä pääsevät, niin varmasti arvostaisivat jos perheet voisivat luovuttaa sen oman perheenpaikkansa sitä tarvitseville.
ps. minäkin olen perheellinen ja lapsellinen ja aina ollaan päästy marketiin kun on haluttu. Tämä aloitus on naurettava.
[/quote]
Äitisti voi työntyä sinne, missä aurinko ei paista. Miksi vanhusten pitää vääntyä toisten riesaksi isoihin kauppoihin. Kävisivät pikkukaupoissa, jos jotain tarvivat
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:59"]
Ehkäpä sitten annan lasteni läiskiä huolettomasti ovensa vieressä olevien autojen kylkiin, kun seuraavan kerran olemme kapeassa parkkiruudussa kaukana ovista lapsettomien viedessä lapsiperheiden parkkipaikat. Kun kerran ne leveät ruudut lähellä kaupan sisäänkäyntiä ovat lapsiperheille niin turhia.
Ja joo, opetan lapseni käyttäytymään sitten kun te idiootit aikuisyksilötkin osaatte käyttäytyä.
[/quote]
Läiskikää toki autoni lommoille, mutta muistathan myös jättää yhteystietosi vaikka tuulilasinpyyhkijäni alle, jotta saan sinulle laskun lähetettyä. En ymmärrä, miksi kostat sitä minulle, kauas ovista parkkeeraavalle lapsipaikat vapaaksi jättävälle, että joku muu parkkeeraa lapsipaikalle?