Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
Kommentit (371)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:09"]
Lapsilla on jalat. Niitä käytetään kävelemiseen. Nimenomaan perheiden tulisi pysäköidä parkkipaikan perimmäiseennurkkaan, jotta lapset ja plösöt mammat saisi liikuntaa.
[/quote]
Emme puhukaan teidän pihasta, vaan niistä paikoista, joissa lapsiperheiden parkkiruudut on merkitty ja lähellä kauppaa.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:59"]Ehkäpä sitten annan lasteni läiskiä huolettomasti ovensa vieressä olevien autojen kylkiin, kun seuraavan kerran olemme kapeassa parkkiruudussa kaukana ovista lapsettomien viedessä lapsiperheiden parkkipaikat. Kun kerran ne leveät ruudut lähellä kaupan sisäänkäyntiä ovat lapsiperheille niin turhia.
Ja joo, opetan lapseni käyttäytymään sitten kun te idiootit aikuisyksilötkin osaatte käyttäytyä.
[/quote]
Eli parempi vain yksinäisten aikuisten parkeerata autonsa lapsiperheparkkiin, ellei sitten tahdo klommoja oviinsa. Hyvä tietää.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:44"]
Kauppiaalla ei ole sakotusoikeutta.
Eikä yksityisen sakkoja edes tarvitse maksaa.
Ja kauppias saa laittaa nopeesti lapun luukulle.
T: lakimies
[/quote]
Siis kuinka tyhmiä ihmisiä täällä on ?
Sakkoja voi antaa vain poliisi ja lappuliisa. Yksityiseltä pihalta ei kumpikaan. Kauppias voi toki tilata yksityisen pysäköinninvalvojan , mutta niiden maksuja ei tarvitse maksaa ( vaikka joku pönttö vielä niin luuleekin)
[/quote]
Siis tuo nyt on ihan eri asia kuin että joku kutsuisi poliisin sakottamaan perheruudussa olevaa ei-perheellistä
Poliisit kuolisi nauruun ;) ja eivät ihan varmasti suostuisi moiseen
Yksityisellä pihalla lappuliisa voi sakottaa tai poliisi voi järjestää auton siirron. Meillä on mm. tehty niin, kun auto on pysäköity estämään rekan kääntymisen lastauslaiturille ja käytännössä pääsi tuomaan tavaran vasta seuraavana päivänä. Olisi kuulemma voitu vaatia korvaustakin, jos kuljetusfirma olisi laskuttanut ylimääräisestä kuljetuksesta.
[/quote]
Vittu miten lapsellista sakkia, puolin ja toisin.
Ps. vaikka joku ei olisi laissa kielletty niin jotain käytöstapoja tai toisten huomioon ottamista voisivat harjoittaa ihan kaikki.
Tämä maa on pahasti rappiolla. Hävettää olla suomalainen tätä nykyä.
Mistäköhän lapset oppivat huonot tapansa kun sekä vanhemmat että lapsettomat ovat tuollaisia omaan napaan tuijottavia itsekkäitä mulkkuja.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:47"]
mä laitan aina mun mauton perhepaikal, kivasti tilaa ;) t: teini
[/quote]
Meidän kaupasta soitetaan isille ja äidille, jos annat puhelin numeron ja laitat moposi siihen. Jos et usko, voidaan antaa porttikieltokin, joka saattaa olla kiva selittää, kun sen jälkeen yrität vanhempiesi kanssa kauppaan.
Joulun alla oli yksi kaltaisesi tapaus, jonka mopo oli toistuvasti pysäköity miten sattuu ja kun asiaan puututtiin, poika erehtyi kiroilemaan ja haukkumaan meidät. Muutamaa viikkoa myöhemmin poika oli todella nolona, kun vanhemmat ihmettelivät jouluostoksille tullessaan, kuinka häntä ei päästettykään myymälään tai kahvilaankaan odottamaan. Ensin keksi syyttää kaveriaan ja jotain muuta, mutta eipä se paljoa auttanut, kun isä halusi selvittää asian ja hänelle selvisi.
[/quote]
höpö. höpö. Todella paska provo. Todella paska
[/quote]
Jos alkaa uhoamaan ja riehumaan, kun yritetään saada kaveria järjestykseen ja haukkuu myyjät useamman myyjän ja asiakkaiden läsnäollessa, kyllä se taitaa olla monessa paikassa helppo tapa saada porttikielto. Sen jälkeen ei auta, vaikka tulisi vanhempiensa kanssa.
Tän keskustelun kiteytyksenä tän otsikon pitäis olla "olis kiva kun jättäisitte ne lapset kotiin niin ei tarvittaisi lapsiperhepaikkoja"! :D
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:33"]
No juu ja mulle tekee hyvää raahata 2,5v ja 3kk kaksoset parkkiksen toiselle puolen. Mutta hei, selvää säästöä kun ei jaksa Prismasta kantaa/kärrätä kuin yhden kassin! Mies reissutyössä, joten valitettavasti mun on pakko käydä kaupassa kerran viikossa...
[/quote]
No tuolla porukalla se reissu kestää jo muutenkin ikuisuuden ja on hankalaa niin pieni kävelymatka parkkihallissa ei tuo paljoa lisähaittaa
Olen yrittäjä ja yritykseni parkkialue on yksityistä aluetta. Voin ja olenkin pyytänyt joskus poliisin paikalle sakottamaan, kun eräät autoilijat eivät ole uskoneet hienovaraista pyyntöä siirtää väärinpysäköityä autoa. Asia on todellakin niin, että minä omistan kyseisen alueen ja minä olen se, joka määrää pysäköinnistä. Jos sanon, että lapsiperheparkit ovat vain lapsellisille, niin sitten ne ovat.
Eri asia sitten on, rupeanko moiseen touhuun. Valituksia on kyllä tullut todella paljon siitä, että perheparkkiin kurvataan autoilla, joissa lapsista ei olla kuultukaan. Itsekkäitä minäminä -tyyppejä ne aina ovat.
Onneksi asiakas päättää. Jos kauppias kutsuu poliisit, kun parkkeeraan perheparkkiin huonojalkaisen äitini kanssa, voi olla varma, että aika moni asiakas silloin siirtyy toiseen kauppaan.
Näin lama-aikana ei kannata kauppiaan kovin pullistella.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:47"]
mä laitan aina mun mauton perhepaikal, kivasti tilaa ;) t: teini
[/quote]
Meidän kaupasta soitetaan isille ja äidille, jos annat puhelin numeron ja laitat moposi siihen. Jos et usko, voidaan antaa porttikieltokin, joka saattaa olla kiva selittää, kun sen jälkeen yrität vanhempiesi kanssa kauppaan.
Joulun alla oli yksi kaltaisesi tapaus, jonka mopo oli toistuvasti pysäköity miten sattuu ja kun asiaan puututtiin, poika erehtyi kiroilemaan ja haukkumaan meidät. Muutamaa viikkoa myöhemmin poika oli todella nolona, kun vanhemmat ihmettelivät jouluostoksille tullessaan, kuinka häntä ei päästettykään myymälään tai kahvilaankaan odottamaan. Ensin keksi syyttää kaveriaan ja jotain muuta, mutta eipä se paljoa auttanut, kun isä halusi selvittää asian ja hänelle selvisi.
[/quote]
Nyt vittu niitä kuuluisia valoja, mauto=mopoAUTO, sillä on AUTON oikeudet eikä se oo mopo tai skoba -,- vaan pienen AUTON näkönen, idari...
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:44"]
Kauppiaalla ei ole sakotusoikeutta.
Eikä yksityisen sakkoja edes tarvitse maksaa.
Ja kauppias saa laittaa nopeesti lapun luukulle.
T: lakimies
[/quote]
Siis kuinka tyhmiä ihmisiä täällä on ?
Sakkoja voi antaa vain poliisi ja lappuliisa. Yksityiseltä pihalta ei kumpikaan. Kauppias voi toki tilata yksityisen pysäköinninvalvojan , mutta niiden maksuja ei tarvitse maksaa ( vaikka joku pönttö vielä niin luuleekin)
[/quote]
Yksityisellä pihalla lappuliisa voi sakottaa tai poliisi voi järjestää auton siirron. Meillä on mm. tehty niin, kun auto on pysäköity estämään rekan kääntymisen lastauslaiturille ja käytännössä pääsi tuomaan tavaran vasta seuraavana päivänä. Olisi kuulemma voitu vaatia korvaustakin, jos kuljetusfirma olisi laskuttanut ylimääräisestä kuljetuksesta.