Väärin kuullut laulunsanat
Minkälaisia laulun sanoja olette kuulleet väärin, tässä yksi minkä mä kuulin aina näin Markku Aron kappale hyvännäköinen:
säkeessä: silmiin hän ämpärin taivaalta sai,
oikein sanat menee: silmiin hän värin taivaalta sai
Satumaa: siivetönnä en voi lentää hanhi olen vaan
oikein:siivetönnä en voi lentää vanki olen maan
Kommentit (1149)
Vierailija kirjoitti:
Oon kertonut tän saman johonkin toiseenkin ketjuun. Toton Africa: "I ate some brains down in Africa". Oikeastihan se kuuluu näin: "I guess it rains down in Africa".
Oikeasti oikeasti taitaa kuitenkin kuulua että
"I bless the rains down in Africa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
My baby threw up in my brand new Cadillac...
Miten menee oikeasti?
Siinä versiossa, minkä olen kuullut (Renegades varmaankin) lauletaan mielestäni että:
"My baby threw up in a brand new Cadillac"
Oikeinhan se menee!
Baby oksensi tuliterän Cadillacin penkille, eikä sen takia tule koskaan, ikinä pääsemään Caddien kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
My baby threw up in my brand new Cadillac...
Miten menee oikeasti?
Siinä versiossa, minkä olen kuullut (Renegades varmaankin) lauletaan mielestäni että:
"My baby threw up in a brand new Cadillac"Oikeinhan se menee!
Baby oksensi tuliterän Cadillacin penkille, eikä sen takia tule koskaan, ikinä pääsemään Caddien kyytiin.
Ei ihan sama. Aiemmassa viestissä oli "in MY brand new", minun kuulemani on "in A brand new".
....ja heille elinpäivää lisää...
mä kuulin / luulin pitkään, että
elinpäivälisää...
ELI ETTÄ KYSEESSÄ ON JOKU YHTEISKUNNAN AVUSTUS elinpäivälisä
Ei varsinaisesti laulu vaan lapsuuden iltarukous: "... jos sijaltainen nousisi, taivaaseen ota tyköösi..."
Pelkäsin, että vuoteen alla asustaa sijaltainen, jonkin sortin mörkö, jolta Jumala suojelee lapsia ottamalla heidät suojaan tyköönsä.
Vierailija kirjoitti:
....ja heille elinpäivää lisää...
mä kuulin / luulin pitkään, että
elinpäivälisää...
ELI ETTÄ KYSEESSÄ ON JOKU YHTEISKUNNAN AVUSTUS elinpäivälisä
Samoin perustein minäkin ihmettelin tätä kun aikanaan tarhassa laulettiin. Noin sen kuulin kanssa.
Muita omia. Matka maailman ympäri-sarjan tunnarissa laulettiin "Minä olen Passpartou" no kuulin lapsena ensin, että Minä olen paska tuu, mikä tietty nauratti tuolloin, mutta herätti myös ihmetystä, että miksi lasten piirretyssä noin kiroillaan.
Toinen huvittava oli Waspin I wanna be somebody. Lauloin kertosäettä silloin polvenkorkuisena, että pissan pari, pissan pari tuu.
Lapsi lauloi Chisun Sabotage-biisin tahtiin "Tipu korvaa ystävää". Eikä uskonut, kun kerrottiin, että se on kipu. Kieltämättä vähän söötimpi versio näin :D
Kasmirin Wowwowwow:
Menee oikein: "Aina kun sut nään meen wowwowwow
Kuulen: "Aina kussu tänne wowwowwow"
Baddingin ikkunaprinsessa.
"open door - ah!, open door - ah!"
menee siis oikeasti "oo Glendoora, oo Glendoora"
Haloo Helsinki Beibi
Oikeat sanat: Beibi, oon sun heroiini
Väärin kuultuna: Beibi, housunharohiiri
Baddingin ikkunaprinsessa: open doora, open doora...
Poikani lauloi pienenä Dingon biisiä Levoton Tuhkimo näin:
"Päivästä päivään levoton Tuhkimo tekee itsestään vampyyrin"
(oikein: levoton Tuhkimo tekee itsestään marttyyrin)
Vampyyri, marttyyri. kuka näitä laskee..
"I got my first real six-string" kuulin muodossa "I got my first real sex dream". Vasta aikuisemmalla iällä tajusin että siinähän puhutaankin tosiaan ekan kitaran saamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Olin jo miltei 25 vuotinen nuori nainen, kunnes tajusin, että Frederik laulaa laulussaan: ♫♪♫Harva meistä on rautaa, moni taipua saa, moni oppinut ei ole omillaan toimeen tulemaan....♫♪♫
Ja edellisen lurituksen sanoituksen eräästä kohdasta: ♪♫♫ Vain moni miettii, onko nyt mieltä missään....♪♫♪ Mä kuulin aina sanat tuosta kohtaa väärin ja näin: ♪♫ Vaimoni miettii, onko nyt mieltä missään...♫♪♫♪♪
Väärin meni vieläkin
Oikeasti se menee näin:
Kai moni miettii, onko nyt mieltä missään...…...
Anita Hirvosen Maitolavan prinsessa. Lyriikoita tosin ei tahdo mistään löytyä, mutta olen kuullut sen, että Prinsessa pieni sekä sydän että mieli huuliansa rakastaa.
Olettaisin, että loppu on kuitenkin kuulijaansa rakastaa. Lapsena kuitenkin kuulin yllämainitusti.
Clean Banditin "Solo" kappaleessa lauletaan "This solo, solo everybody," mutta kuulen sen aina "Mee suoroo, suoroo tietäni." The Beatlesin "I'll follow the sunissa" lauletaan "That I have gone," minä kuulin sen tietysti "That I have gun."
Siis, miten te voitte olla noin tyhmiä!?
Meshuggah - Rational Gaze
John Cena fight me!
(oikeasti To see the fine grain)
I like juice, finish your juice, filtered with vitamin substance
(oikeasti Our light-induced image of truth - Filtered blank of its substance)
Vierailija kirjoitti:
Haloo Helsinki Beibi
Oikeat sanat: Beibi, oon sun heroiini
Väärin kuultuna: Beibi, housunharohiiri
Ai se on heroiini. Olen kuullut sen "oon sun erohiiri".
"My baby threw up in a brand new Cadillac"