Väärin kuullut laulunsanat
Minkälaisia laulun sanoja olette kuulleet väärin, tässä yksi minkä mä kuulin aina näin Markku Aron kappale hyvännäköinen:
säkeessä: silmiin hän ämpärin taivaalta sai,
oikein sanat menee: silmiin hän värin taivaalta sai
Satumaa: siivetönnä en voi lentää hanhi olen vaan
oikein:siivetönnä en voi lentää vanki olen maan
Kommentit (1149)
Leikatkaamme kaulaa, kuka sen kaulan leikkaa?
Oikeasti: Leikatkaamme kauraa, koko sen kauran leikkaa?
Muistoja eskariajoilta, taisi olla paljon ärrävikaisia ...
Minä olinnn lenntäjän koira,
lähes sannkari siis itsekkinn!
Jenni Vartiaisen Made in Heaven. Kuulen aina että siinä lauletaan "suolisäää, suolisää" vaikka todellisuudessa siinä lauletaan "sua lisää"
Lapseni ihmetteli kun kerhossa piti laulaa päivänsankarille. Paljon onnee haavaan...eikä sil ollu edes haavaa!
Luulin lapsena, että siinä yhdessä laulussa lauletaan "maailmassa monta on ihmeellistä aasia".
Toisaalta, tottahan sekin on.
Tän on varmaan kaikki kuullut väärin!
Army of lovers Shalom Israel
"Se vei mun sanomalehden"
Se carrie biisi Ellinooralta on myös aika sekava.
En ikinä kuule sitä niin miten siinä oikeesti lauletaan.
Huutaa Marilyn joka hiton nurkassa tais olla oikeesti Huutaa merry me joka hiton nurkassa.
Mä en tahdo olla enää Gabyy..
Myös Kaija Koon siniset tikkaat.
Kuulin aina että siipeni mä pitkin pois. Tiesin että kuulin väärin ja aina yritin kuulla mitä oikeasti lauletaan. Mietin kaikki siipeni mä pätkin pois jne kunnes tajusin: Kiipeen niitä pitkin pois!
Vierailija kirjoitti:
"Se vei mun sanomalehden"Se carrie biisi Ellinooralta on myös aika sekava.
Huutaa Marilyn joka hiton nurkassa tais olla oikeesti Huutaa merry me joka hiton nurkassa.
Mä en tahdo olla enää Gabyy..Myös Kaija Koon siniset tikkaat.
Kuulin aina että siipeni mä pitkin pois. Tiesin että kuulin väärin ja aina yritin kuulla mitä oikeasti lauletaan. Mietin kaikki siipeni mä pätkin pois jne kunnes tajusin: Kiipeen niitä pitkin pois!
Tuon Carrien sanat valkeni minulle ihan hiljattain. Minäkin kuulin Marilynista laulettavan kunnes katsoin lyriikat ja oliin huutaa marry me joka iton nurkalla.
Toinen on Haloo Helsingin Pulp Fiction. Kun yhdessä säkeistössä laulettin sitten teit jotain radikaalii, otit taskusta uuvee maalii. Minä kuulin sen näin Sittenkin tarrahdit kaaliin, otit taskusta uuden maalin.
Sannin ”Oot sekundaa”
Oikeasti ”Oo se kun oot”
Olin jo miltei 25 vuotinen nuori nainen, kunnes tajusin, että Frederik laulaa laulussaan: ♫♪♫Harva meistä on rautaa, moni taipua saa, moni oppinut ei ole omillaan toimeen tulemaan....♫♪♫
Ja edellisen lurituksen sanoituksen eräästä kohdasta: ♪♫♫ Vain moni miettii, onko nyt mieltä missään....♪♫♪ Mä kuulin aina sanat tuosta kohtaa väärin ja näin: ♪♫ Vaimoni miettii, onko nyt mieltä missään...♫♪♫♪♪
Vierailija kirjoitti:
"Se vei mun sanomalehden"Se carrie biisi Ellinooralta on myös aika sekava.
Mä en tahdo olla enää Gabyy..Myös Kaija Koon siniset tikkaat.
Shalom Aleichem laulua on laulettu jo 1600 luvulta saakka,se on siis traditio,ja siitä ilmestyy säännöllisesti uusia julkaisuja. Muistan jo 1960-luvulla lapset hoilasi " SE VEI MUN SANOMALEHEN". eI mitään uutta auringon alla.
Vierailija kirjoitti:
Apulannan Savuna ilmaan oli korvissani "sauna ilmaan"...
Vuosia sitten joku tällaisessa ketjussa kertoi kuulleensa kyseisen laulun seuraavasti:
"Saunailtaa ei voi estää, perennahiekkaa ei voi kestää".
En enää edes muista, miten oikeasti menee, koska on tuosta lähtien vääntäytynyt korvissani tuohon muotoon.
Vestan "ota varovasti", kuulin "aja varovasti"
Koeta niitä rohkaista
jotka päätöksissään horjuu
Sillä jokainen
joka apua saa
sitä joskus tajuu myös antaa
tajuu myös antaa (tajulla santaa)
tajuu myös antaa (tajulla santaa)
Pidä huolta luonnosta
se susta huolen pitää
"Kettinkii, kettinkii, merirosvo kettinkii"
Oik.
Captain Kidd/Kid jne.
Kyllä tarkenee:
kaikkee mä oon kuullu
hulluks mua on luultu
muttei nämä pleksit
ihan pienest huurru
hommaat fakin näänin
naamat fakin nään
mutta beibi
kyllä täällä tarkenee
Joskus laitoin tämän toiseen vastaavaan ketjuun täällä, mutta koska tämä huvittaa niin tännekin eli Bruce Springsteen The River. "Me and Mary we met in a high school".
Tuon kuulin joskus, että "Me and Mary we married an asshole".
"Onko olemassa kalavaletta?"
Niin siis "palavaa vettä". Lauri Tähkän tuore biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
My baby threw up in my brand new Cadillac...
Miten menee oikeasti?
Niin, miten kuuluu oikea versio? Muukin kiinnostaa, kun olen aina kuullut väärin.
Modern talking:
"... Jorma Hard, Jorma Soul..."
Rudimental ft. John Newman & Alex Clare
Kuultuna: Nakkivene
Oikein: Not Giving In