Kämppääni tulee remontti vesivahingon takia, ja saan -50% vuokranalennusta 2kk ajalta...Kelan mielestä en saa pitää tuota hyötyä
Aivan älytöntä. Asuntooni on tulossa iso remontti katolta rakenteita pitkin seinän väliin valuneen veden takia, ja se tulee suuresti vaikeuttamaan asumistani. Vuokranantaja on luvannut -50% vuokrasta 2kk ajalta. Ajattelin että sillä rahalla voin viettää aikaa muualla, ja muissa aktiviteeteissa runsaammin.
Mutta Kelan mielestä en saisi LAINKAAN pitää tuosta erotuksesta koska saan perustoimeentulotukea, ja he meinasivat että maksavat minulle täsmälleen vuokranalennuksen verran vähemmän tukia??!! Miten tuo voi muka olla millään mittarilla kohtuullista? Tästä on muodostumassa minulle melkoisesti lisäkuluja monessa eri muodossa. Tämä asia kannattaa varmaankin viedä hallinto-oikeuteen??
Kommentit (151)
Hei mitä voi olettaa kun kyseessä on kela? Se ei anna olla nykyään edes yhtä euroa tilillä, tt-tuen perusosan lisäks, vaan ottavat jopa sen euron huomioon, jolloin se on seur kuussa euron vähemmän. Raukkamaista kelalta tai varmaan kuitenkii hallitukselta.
Tavallaan ymmärrettävää, mutta jos asunnossa ei voi asua, pitäisi saada rahallista apua asumiseen remontin ajaksi. V
Kuka hölmö tollasista lähtee kelaan huuteleen.
Ymmärrätkö mikä on toimeentulotuen tarkoitus? Antaa sinulle ruokarahaa silloin kun tililläsi on 0 euroa. Se ei ole mikään pohjarahasto keräillä voittoja muualta
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö mikä on toimeentulotuen tarkoitus? Antaa sinulle ruokarahaa silloin kun tililläsi on 0 euroa. Se ei ole mikään pohjarahasto keräillä voittoja muualta
Luitko aloituksen? Eihän tässä ole mitään voittoja tavoiteltu, vaan katetaan kasvaneita kuluja
Jos talossa ei voi asua niin miksi maksat edes 50%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko aloituksen? Eihän tässä ole mitään voittoja tavoiteltu, vaan katetaan kasvaneita kuluja
Luitko sinä?
Ajattelin että sillä rahalla voin viettää aikaa muualla, ja muissa aktiviteeteissa runsaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa vuokralaiselle mitään kuluja tule, olisi rikos kelalta maksaa tuon loisen baarissa istuminen.
Mutta jos teet uuden väliaikaisen vuokrasopimuksen remontin ajaksi, niin sittenhän Kelan pitää huomioida ne kulut toimeentulotuessa. Ymmärrän, että jos pystyt kuitenkin asumaan asunnossasi, niin Kelan kanta on ihan ok.
Ei kela saa tietää tuollaisia ellet itse kerro.
Ja tietenkään et saa enempää rahaa kuin mitä sulle kuuluu.
Ootko miettinyt asuvasi rempan ajan jossain muualla? Silloin sun ei tarvi maksaa remppakämpän vuokraa ja on viihtyisämpää.
Kohtuutonta on se, että sulle aikuisena, työkykyisenä ihmisenä ylipäätään maksetaan sossutukia.
Vierailija kirjoitti:
Tiliotteet pitää näyttää Kelalle, jos hakee toimeentulotukea. Kai niistä näkyy, onko vuokraa maksettua vähemmän kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrettävää, mutta jos asunnossa ei voi asua, pitäisi saada rahallista apua asumiseen remontin ajaksi. V
Niinhän ap saakin, vuokraisännältään. Ei tuo ole kelan asia,
Minä sain remontin ajan 100% alennusta vuokrasta 4kk ajan, en tietenkään kertonut tästä Kelalle, vaan pidin "vuokrarahat" itselläni.
No tietenkin kela maksaa vain sen mitä sinä maksat vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuutonta on se, että sulle aikuisena, työkykyisenä ihmisenä ylipäätään maksetaan sossutukia.
Mistä tiedät työkykyisyyden? 33% työttömistä on nykyisin työkyvyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiliotteet pitää näyttää Kelalle, jos hakee toimeentulotukea. Kai niistä näkyy, onko vuokraa maksettua vähemmän kuin ennen.
Jos on vakkari toimeentulolla oleva, ne tekee päätöksen useammaksi kuukaudeksi kerrallaan eikä näe kaikkien kuukausien tilitietoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain remontin ajan 100% alennusta vuokrasta 4kk ajan, en tietenkään kertonut tästä Kelalle, vaan pidin "vuokrarahat" itselläni.
Saitko toimeentulotukea, vai asumistukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko toimeentulotukea, vai asumistukea?
Molempia.
Et tietenkään, lokki