Kaverini vaimo on ihannenaiseni. MIten pääsen tästä yli?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla, että tämä nainen vaan on hirvittävän ystävällinen sinulle ja se saa sinut tuntemaan jotain suurempaa? Meinaan, että jos olet kovin ujo.
En usko, että hän on mulle sen ystävällisempi kuin muillekaan. Ehkä hän on vain kaikille kiva?
Ja tietenkin tunnen jotain mitä ei ole olemassa. Haaveilen, unelmoin ja olen hieman todellisuudesta tolallani. Tämä on ongelma. Kohtasin naisen, joka on ihanteeni, mutta hän on kaverini vaimo. Se saa ajatukseni pois raiteiltaan ja sitä on hankala käsitellä.
ap
Edelleenkin muuta elämääsi. Nainen tuskin unohtuu millään ajattelukaavan muutkosella, koska olisit onnistunut jo. Nyt vaan roikut haaveessa.
Olet väärässä jos ajattelet, että aika muuttaa asiaa, ei muuta.
Ja tiedän mistä puhun, koska tuhalsin itse vuosia samassa tilanteessa, en tavannut ketään toista vastaavaa (koska todellisuudessa en halunnut edes tavata). Lopulta vain vaihdoin maisemaa ja alku oli todella vaikeaa, kunnes sain uudet rutiinit, uusia tuttuja, uuden kaiken. Vähitellen huomasin, että ihminen kenestä haaveilin oli edelleenkin kaikkiea mitä "halusin" vaan ei sittenkään ollut, oli oppinut pitämään sellaisesta elämästä jota hän ei olisi halunnut, se ei olisi toiminut.
Vihdoin tapasin ihmisen, ihmisen josta tiesin heti, että hänen kanssaan vietän loppuelämäni ja tunsin samoin.
Voi ei. Maailma täynnä naisia ja sinä ihastut kaverisi vaimoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nainen rakastaa sun kaveriasi, ja on hänen kanssaan onnellinen ja parhaimmillaan. Sinun kanssasi hän olisi erilainen, tuskin ollenkaan yhtä ihana koska ei rakasta sinua.
Tietenkin. Tämä on mun ongelma, ei hänen. Hän on hyvä ihminen ja toivon, että hän on niin onnellinen kuin voi olla. Itsekkäästi vain toivon, että olisin itsekin onnellinen hänen kaltaisensa naisen kanssa.
ap
Hahmotatko ollenkaan, että ihmiset eivät ole elinympäristöstään irrallisia olentoja. Nainen voi olla tuollainen mm siksi, että on rentoutunut ollessaan varattu ja voi huolettomasti olla mukava. Jos olisi sinkku, saattaisi käyttäytyä sinuakin kohtaan eri tavalla. Tosi moni nainen on aivan ihana ja huippu kaikin puolin niin kauan, kun kanssakäyminen ei pidä sisällään odotusta seksuaalisesta kanssakäymisestä. Jos nainen tietäisi sinun todelliset karvasi, että haaveilet hänen omistamisestaan, saattaisi hän olla yhtäkkiä paljon ikävämpi persoona.
Itsekin nautin aluksi varattujen miesten kanssa kommunikoinnista, sillä ovat "turvallisia". Kokemus on kuitenkin osoittanut, että miehet ajattelevat melko vahvasti seksivietillään myös liitossa ollessaan, ja asenteeni varattuja miehiä kohtaan on muuttunut rentoutuneesta halveksuvaksi. Sinkkuja en samalla tavalla halveksu, mutta heidän kanssaan olen huomattavasti varautuneempi.
Mutta hieno fantasia, vähän niinkuin teinityttöjen ihastus jotain poikabändin jäsentä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin jotenkin kateelliseksi tästä ketjusta, heh.
Löydät varmasti itsellesi jonkun samantyyppisen ap tai jopa enemmän sinulle sopivan.
Miksi kateelliseksi?
Mä olen hieman kateellinen kaverilleni, mutta ei kenenkään kannata mun tilannettani kateellisena katsella.
ap
Siis siksi että ajattelet tuosta naisesta noin :)
En vieläkään tajunnut oikein. Ovatko tällaiset ajatukset niin poikkeuksellisia, että niistä kannattaa olla kateellinen?
ap
Eivät ole, mutta harvinaisia miehelle. Olen kerran tavannut kaltaisesi miespuolisen runosielun, joka dramatisoi ja tunteili fantasioitaan yhtä antaumuksellisesti. Tuollainen huokaileva melankolia ei kyllä tee vaikutusta itseeni naisessakaan. Jos pitää fantasioida niin ne fantasiat voisivat olla jotain vähän energisempiä ja hedelmällisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löydät varmasti itsellesi jonkun samantyyppisen ap tai jopa enemmän sinulle sopivan.
Miksi kateelliseksi?
Mä olen hieman kateellinen kaverilleni, mutta ei kenenkään kannata mun tilannettani kateellisena katsella.
ap
En vieläkään tajunnut oikein. Ovatko tällaiset ajatukset niin poikkeuksellisia, että niistä kannattaa olla kateellinen?
ap
Eivät ole, mutta harvinaisia miehelle. Olen kerran tavannut kaltaisesi miespuolisen runosielun, joka dramatisoi ja tunteili fantasioitaan yhtä antaumuksellisesti. Tuollainen huokaileva melankolia ei kyllä tee vaikutusta itseeni naisessakaan. Jos pitää fantasioida niin ne fantasiat voisivat olla jotain vähän energisempiä ja hedelmällisempiä.
Tämä helpotti ymmärrystäni. Olen kyllä havainnoinut sitä millainen on mies, josta naiset haaveilevat enkä ole koskaan tuohon muottiin sopinut. Oikea mies ei olisi tehnyt tällaista ketjua, ei haaveilisi kaverin vaimosta vaan toimisi löytääkseen itselleen sopivan naisen. Ymmärrän. Tähän suuntaan yritän itseäni kehittää.
ap
Epäilyttävä keskustelu. Miehelläni on kaveri, joka hakeutuu välillä seuraani. Puhuu ja vihjailee. Nyt tajusin. että ehkä hänellä on jotain ajatuksia kohtaani.
Sori ap, lainaan sun ketjua tunteiden tuuletukseen ja kommentoin sitten asiaasi.
Ihastuin varattuna varattuun, ja aavistelen toisen tuntevan samoin. Olin pitkään miettinyt eroa ja ihastuminen sinetöi päätökseni. Hän ei tiedä erostani, eikä meillä ole sellaiset välit että voisin asiasta mainita. En, vaikka on vahva tunne, ettei ole onnellinen suhteessaan. Nyt kärvistelen ikävässä ja taistelen halua vastaan kertoa tälle ihmiselle.
Sanoisin siis, että jos nainen olisi ollut pitkään onneton ja tuntisi voimakkaasti sinua kohtaan, hänellä olisi iso motivaattori erota. Mutta vaikka hän eroaisikin, on mahdollista ettei teidän suhteenne jostain syystä toimisikaan, ja suhteen päättyessä elämästäsi olisi hävinnyt monta ihmistä. Kaverisi, tämä nainen ja mahdollisesti teidän yhteisiä tuttuja. Lopulta voisit olla onnettomampi kuin olet nyt.
Ehkä asian hyväksymiseen auttaa aika, tosiasioiden myöntäminen ja katseen suuntaaminen muihin kiinnostaviin ihmisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, millaiset ominaisuudet hänessä kiinnostavat ja etsi elämääsi häntä muistuttava nainen.
Hän on poikkeava. Mukava, älykäs ja hauska. Kaunis, ihana ja empaattinen. Hankala löytää toista.
ap
Samaa ilmeisesti kokivat entisen poikakaverini ystävät koska erottuamme jokainen heistä oli minusta kiinnostunut.Itse vain en ollut ja löysin mieheni aivan muista piireistä.
Vierailija kirjoitti:
Sori ap, lainaan sun ketjua tunteiden tuuletukseen ja kommentoin sitten asiaasi.
Ihastuin varattuna varattuun, ja aavistelen toisen tuntevan samoin. Olin pitkään miettinyt eroa ja ihastuminen sinetöi päätökseni. Hän ei tiedä erostani, eikä meillä ole sellaiset välit että voisin asiasta mainita. En, vaikka on vahva tunne, ettei ole onnellinen suhteessaan. Nyt kärvistelen ikävässä ja taistelen halua vastaan kertoa tälle ihmiselle.
Sanoisin siis, että jos nainen olisi ollut pitkään onneton ja tuntisi voimakkaasti sinua kohtaan, hänellä olisi iso motivaattori erota. Mutta vaikka hän eroaisikin, on mahdollista ettei teidän suhteenne jostain syystä toimisikaan, ja suhteen päättyessä elämästäsi olisi hävinnyt monta ihmistä. Kaverisi, tämä nainen ja mahdollisesti teidän yhteisiä tuttuja. Lopulta voisit olla onnettomampi kuin olet nyt.
Ehkä asian hyväksymiseen auttaa aika, tosiasioiden myöntäminen ja katseen suuntaaminen muihin kiinnostaviin ihmisiin?
Saa lainata.
En usko, että on onneton. Kaverini on hyvä mies ja luulen, että heillä on hyvä liitto. Mä olen vain itsekäs ja siksi haaveilen näin. En usko, että hän (nainen) edes ajattelee mua. Olen vain miehensä kaveri. Ongelma on täysin mun puolella. En siis halua hajoittaa mitään. Haluaisin vain päästä näistä ajatuksista pois.
ap
Oletko tosissasi ap? Tämä on pelottava ketju. Ei kai miehet noin yleisesti ajattele? Etsi itsellesi oma nainen äläkä piinaa kaverisi vaimoa. Ei hän halua sua, hän haluaa jotain muuta. Miesten itsekkyys on kyllä rajatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kateelliseksi?
ap
ap
Tämä helpotti ymmärrystäni. Olen kyllä havainnoinut sitä millainen on mies, josta naiset haaveilevat enkä ole koskaan tuohon muottiin sopinut. Oikea mies ei olisi tehnyt tällaista ketjua, ei haaveilisi kaverin vaimosta vaan toimisi löytääkseen itselleen sopivan naisen. Ymmärrän. Tähän suuntaan yritän itseäni kehittää.
ap
Ei naiset haaveile mistään yhdenlaisesta miestyypeistä, varmasti kaikenlaisille miehille on ottajia, koska naisia on joka lähtöön.
Mutta toi että sinkkuna täytyy olla varautunut, ja siksi moni sinkkunainen vaikuttaa vähemmän mukavalta, on todella totta.
Miksi täytyy? Jo ihan oman turvallisuuden takia. Kukaan ei halua hullua stalkkaajaa jos ei natsaakaan.
Uskon että miehet ja naiset eivät loppupeleissä ole niin erilaisia. Ihan just empaattisiudella ja toisen asemaan asettumalla pääsee pitkälle.
Monesta naisesta ujous on hyvä piirre. Minua ei ainakaan sykähdytä sellaiset yli-itsevarmat miehet. Saatan heitä tavallaan ihailla, mutta en tosissani haluaisi olla miehen kanssa, jonka kanssa joka kuvittelee kokoajan olevansa joku jumalallinen lahja maailmankaikkeudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, tuo on kurja tilanne sille naiselle kun, älä vaan mene sanomaan mitään!
Miehellä on pari kaveria joiden kanssa ei jätä hetkeksikään yksin. Jossain vaiheessa kun ollaan porukalla niin miehen käytös muuttui ahdistavan omistavaksi ja jopa hieman vihamieliseksi. Ihmettelin mitä on tapahtunut niin kaverit on sanoneet olevansa kateellisia naisesta ja mielellään kuulemma ottaisivat itsekin. Nyt mä sit saan tenttausta olenko kiinnostunut ja mies mustasukkailee.
Ahdistavaa.
Pitäkää miehet mölyt mahassanne ja katselkaa sen pienen piirin ulkopuolellekin, naisia on maailma pullollaan.En menisi ikinä sanomaan. Ei ole mun asia ja en halua rikkoa heidän suhdettaan. Ihailen vain kaukaa ja yritän olla kaverini puolesta onnellinen. Ehkä myös tajuan, että maailmassa on mukavia naisia ja yritän löytää itselleni yhden heistä?
ap
Oletko itse kaverisi kanssa samanlainen? Jos et, niin ehkä kaverisi vaimon kaltainen nainen ei edes sovi sinulle.
Jos olet, niin kuten joku aikaisemmin kirjoittikin, niin ainakin tiedät millaista naista etsiä. Tosin voipa joku ihan erilainenkin yllättää. Mistäs sen tietää.
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla, että tämä nainen vaan on hirvittävän ystävällinen sinulle ja se saa sinut tuntemaan jotain suurempaa? Meinaan, että jos olet kovin ujo.
Mutta ehdottomasti olet nostanut tämän naisen jalustalle ja "päättänyt" että hän on täydellinen, tämä estää ikävä kyllä näkemästä ketään muuta naista. Sinun pitäisi ehkä ottaa täydellinen irtiotto tästä pariskunnasta jos jo kaverisi näkeminen aiheuttaa tämän ihannoinnin naista kohtaan.
Palaa heidän elämään vasta kun olet päässyt yli tunteestasi, se voi viedä kuukausia, vuoden. Tärkeintä on, että rikot oman kaavasi, tee jotain mitä et ole ennen tehnyt, aloita uusi harrastus, vaihda paikkakuntaa, vaihda työpaikkaa, lähde vaikka lappiin (tai missä asutkin niin kauas sieltä) ja sulje some.
Todennäköisesti elämäsi pyörii liikaa "tutussa ja turvallisessa" ja tämän takia ei muutosta voi tapahtua.
Olen ollut samassa tilanteessa kuin ap. Olen tehnyt kaiken ehdottamasi, muuttanut toiselle puolelle Suomea, aloittanut ja lopettanut harrastuksia ym. Tutustuin tähän ihanaan, empaattiseen älykkääseen, kauniiseen ja kaikin puoli rakastettavaan naiseen vuonna 1999. Edelleen unelmoin hänestä. Seurustelin uudella paikkakunnalla vajaan vuoden toisen naisen kanssa mutta siitä ei lopulta tullut mitään kun hän oli joka suhteessa huonompi kuin tuo kaverini vaimo. Viimeiseen 8 vuoteen en ole edes tapaillut ketään.
m46
Nainen on onnellinen kaverisi kanssa ja onnellinen nainen on tietenkin viehättävä. Mutta hän ei välttämättä olisi samanlainen sinun kanssasi, koska ei tuntisi oloaan yhtä hyväksi kuin miehensä kanssa. Kateellisten kannattaisi aina muistaa, että vaikka se kaverin vaimo on oma unelma, niin te ette ole sen vaimon unelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on pari kaveria joiden kanssa ei jätä hetkeksikään yksin. Jossain vaiheessa kun ollaan porukalla niin miehen käytös muuttui ahdistavan omistavaksi ja jopa hieman vihamieliseksi. Ihmettelin mitä on tapahtunut niin kaverit on sanoneet olevansa kateellisia naisesta ja mielellään kuulemma ottaisivat itsekin. Nyt mä sit saan tenttausta olenko kiinnostunut ja mies mustasukkailee.
Ahdistavaa.
Pitäkää miehet mölyt mahassanne ja katselkaa sen pienen piirin ulkopuolellekin, naisia on maailma pullollaan.En menisi ikinä sanomaan. Ei ole mun asia ja en halua rikkoa heidän suhdettaan. Ihailen vain kaukaa ja yritän olla kaverini puolesta onnellinen. Ehkä myös tajuan, että maailmassa on mukavia naisia ja yritän löytää itselleni yhden heistä?
ap
Oletko itse kaverisi kanssa samanlainen? Jos et, niin ehkä kaverisi vaimon kaltainen nainen ei edes sovi sinulle.
Jos olet, niin kuten joku aikaisemmin kirjoittikin, niin ainakin tiedät millaista naista etsiä. Tosin voipa joku ihan erilainenkin yllättää. Mistäs sen tietää.
En ole. Kaverini on itsevarma ja miehinen. Alfa-mies. Mä olen haaveilija ja nörtti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ehdottomasti olet nostanut tämän naisen jalustalle ja "päättänyt" että hän on täydellinen, tämä estää ikävä kyllä näkemästä ketään muuta naista. Sinun pitäisi ehkä ottaa täydellinen irtiotto tästä pariskunnasta jos jo kaverisi näkeminen aiheuttaa tämän ihannoinnin naista kohtaan.
Palaa heidän elämään vasta kun olet päässyt yli tunteestasi, se voi viedä kuukausia, vuoden. Tärkeintä on, että rikot oman kaavasi, tee jotain mitä et ole ennen tehnyt, aloita uusi harrastus, vaihda paikkakuntaa, vaihda työpaikkaa, lähde vaikka lappiin (tai missä asutkin niin kauas sieltä) ja sulje some.
Todennäköisesti elämäsi pyörii liikaa "tutussa ja turvallisessa" ja tämän takia ei muutosta voi tapahtua.
Olen ollut samassa tilanteessa kuin ap. Olen tehnyt kaiken ehdottamasi, muuttanut toiselle puolelle Suomea, aloittanut ja lopettanut harrastuksia ym. Tutustuin tähän ihanaan, empaattiseen älykkääseen, kauniiseen ja kaikin puoli rakastettavaan naiseen vuonna 1999. Edelleen unelmoin hänestä. Seurustelin uudella paikkakunnalla vajaan vuoden toisen naisen kanssa mutta siitä ei lopulta tullut mitään kun hän oli joka suhteessa huonompi kuin tuo kaverini vaimo. Viimeiseen 8 vuoteen en ole edes tapaillut ketään.
m46
Ongelmasi olikin juuri siinä, että tapailit jotain kun et ollut päästänyt edes irti tuosta kaverin vaimosta. Jos joudut vertamaan ikinä ketään johonkin toiseen, hän ei ole se oikea. Se että vertaat muita häneen kertoo vain sen, että pidät häntä edelleen jalustalla kuin pyhimystä, joka taas kertoo sen ettei kenelläkään toisella todellisuudessa ole edes mitään mahdollisuutta.
Hyvä asia kuitenkin on se, ettet ole nyt sitten ottanut ketään, koska se särkisi todennäköisesti myös sen "toisen" naisen, jos todellisuudessa vain haikailet jonkun muun perään. Toivottavasti löydät onnen itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistavaa.
ap
En ole. Kaverini on itsevarma ja miehinen. Alfa-mies. Mä olen haaveilija ja nörtti.
ap
Tässä siis syy. Ei tuo nainen viehäty kaltaisistasi. Hän tykkää miehistä. Lopeta siis haaveilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m46
Ongelmasi olikin juuri siinä, että tapailit jotain kun et ollut päästänyt edes irti tuosta kaverin vaimosta. Jos joudut vertamaan ikinä ketään johonkin toiseen, hän ei ole se oikea. Se että vertaat muita häneen kertoo vain sen, että pidät häntä edelleen jalustalla kuin pyhimystä, joka taas kertoo sen ettei kenelläkään toisella todellisuudessa ole edes mitään mahdollisuutta.
Hyvä asia kuitenkin on se, ettet ole nyt sitten ottanut ketään, koska se särkisi todennäköisesti myös sen "toisen" naisen, jos todellisuudessa vain haikailet jonkun muun perään. Toivottavasti löydät onnen itsestäsi.
Niin, eli tuo mainostmasi "se voi viedä kuukausia, vuoden" ei ihan riittänyt. Kun aloitin seurustelusuhteen, en ollut ollut missään tekemisissä tämän kaveripariskunnan kanssa yli kolmeen vuoteen.
m46
Toivot hänelle sitten onnea sitten. Koita pitää ihastumista positiivisena tunteena, eikä riippana. Sehän on ihana tunne!
Toisaalta... Et voi täysin tietää, että olisikohan hän sinustakin kiinnostunut. Olisi sääli heittää hukkaan molemminpuolinen ihastuminen. Jos vaikka pariskunnalla meneekin huonosti? Sinuna kaveeraisin heidän kanssaan enemmän. Saat sitten ensimmäisten joukossa tietää, jos he eroavatkin.
Riehuu menkkapäissään? En minä ainakaan. Syytä hakea apua jos niin toimii.