Kaverini vaimo on ihannenaiseni. MIten pääsen tästä yli?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämmöisiä miehiä? ap, etsi itsellesi nainen ja lopeta haaveilu. Teet vain hallaa tolla ajattelulla. Aito mies ei mieti noin vaan miettii muita asioita.
Tässä taas nähdään kuinka kapea miehen rooli on. "Aito" mies ei tee sitä eikä tätä. Ja tätä toksista maskuliinisuutta ylläpitävät ennen kaikkea naiset. Surullista.
No mutta, kuten sanottu, naisia on ihan joka lähtöön. Joillain harvoilla naisilla on varmaan
Tuollainen kapea, ankea mieskuva. Suurimmalla osalla ei todellakaan ole.
Se on kaverisi vaimo. Ei sinun, Lopeta haaveilu ja etsi oma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Samalla tavalla se Pierre ja käy pskalla ja riehuu menkkapäissään kuin muutkin naiset. Mistä sä tiedät minkälainen se oikeasti on.
Sä oot nähnyt vaan ne parhaat puolet.
Sitäpaitsi, kuvailit juuri mut, ei se uniikki ole vaikka niin luulet.Riehuu menkkapäissään? En minä ainakaan. Syytä hakea apua jos niin toimii.
Niin minäkin luulin, että en riehu. Mutta jossain vaiheessa joku nainen kysyi sitten, että onko mulla menkat, kun olen niin kärttyinen. Itse sitä voi olla todella vaikea huomata, muttei ei tietenkään kaikilla ole näin.
Tosi on että saattaa olla vuosi ilman isoja tunneheilahduksia ja sitten on voi olla puolivuotta jonka, aikana 1-2 ennen menkkoja suutun IHAN joka asiasta. Mies onneks osaa jo varautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet istunut naisen kanssa 3h bussissa vierekkäin niin miten ihmeessä jouduitte tuohon tilanteeseen? Ja sanot että naisella on siskoja jotka ovat erilaisia kuin hän. Tunnetko sitten hyvinkin nämä siskot? Ei yleensä miehen kaveri tunne miehen vaimon siskoja tai sitten hengaatte täysin poikkeavalla kokoonpanolla....
Tulimme matkalta bussilla. Istuin hänen vieressään ja keskustelimme.
Kyllä hengaamme isolla porukalla usein.
ap
Voi olla ja saattoi tapahtua, mutta miksi edes teit noin? Kaverin vaimolle sanotaan pari sanaa ja se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet istunut naisen kanssa 3h bussissa vierekkäin niin miten ihmeessä jouduitte tuohon tilanteeseen? Ja sanot että naisella on siskoja jotka ovat erilaisia kuin hän. Tunnetko sitten hyvinkin nämä siskot? Ei yleensä miehen kaveri tunne miehen vaimon siskoja tai sitten hengaatte täysin poikkeavalla kokoonpanolla....
ap
Voi olla ja saattoi tapahtua, mutta miksi edes teit noin? Kaverin vaimolle sanotaan pari sanaa ja se on siinä.
Normaalisti pariskuntien osapuolet pystytään jättämään hetkeksi keskenään myös kaverien kanssa ilman vahtimista.
Kyllä mäkin olen viettänyt miehen kaverien kanssa aikaa ilman miestäkin välillä, ihan kuten omien kavereiden.
"En tapaa heitä usein, ainakaan pariskuntana." Ja nyt sanot että hengaatte usein isommalla porukalla. Hmmm..Miksihän olen skeptinen stooriesi suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Normaalisti pariskuntien osapuolet pystytään jättämään hetkeksi keskenään myös kaverien kanssa ilman vahtimista.
Kyllä mäkin olen viettänyt miehen kaverien kanssa aikaa ilman miestäkin välillä, ihan kuten omien kavereiden.
Voi olla, mutta et tiennyt, että miehesi kaveri olisi ap:n tyyppinen stalkkeri.
Vierailija kirjoitti:
"En tapaa heitä usein, ainakaan pariskuntana." Ja nyt sanot että hengaatte usein isommalla porukalla. Hmmm..Miksihän olen skeptinen stooriesi suhteen?
Nämä ovat molemmat totta.
Tapaan kaveriani useammin. Mutta myös tilaisuuksissa näen heitä molempia.
ap
Miehellä on kaveri joka itkee erään naisen perään johon on ollut ihastunut vuosia sit. Naisella on jo lapsia miehensä kanssa mutta silti jaksaa ja tuntuu olevan katkera.
Käy vähän sääliksi.
Pitää osata päästää irti ja antaa muillekin mahdollisuus.
Jos olen itse ollut toivottoman ihastunut niin oon koittanut ajatella, että aiemmat suhteenikin on päättyneet, miksi asia olisi eri juuri tämän kanssa. Ja mikä mahdollisuus on sille, että kaikista maailman miljardeista ihmisistä vain tämä olisi mulle sopiva, tuo on jo ajatuksena absurdi. Ihmiset myös eroavat vuosikymmenien liitoista ja löytävät uuden onnen ja ihmisen.
Katsele tilannetta kauempaa ja laita oikeaan perspektiiviin.
Vierailija kirjoitti:
Todella ihmeellistä kommentointia. Kyllä minäkin tunnen tämän ihastukseni siskon (joka on ihan erilainen). Ja mitä ihmettä tämä sitten on?:
Tämä on ehkä typerin kommentti toistaiseksi tässä ketjussa. Miksi kavereiden vaimoille ei saisi jutella?
En usko että olemme ap:n kanssa mitenkään poikkeuksellisia. Tai ehkä olemmekin ihastuneet samaan naiseen. Ap.n kuvaus hänestä sopi niin täydellisesti, ja sellaisia naisia ei todellakaan ole paljoa, vaikka av-mammat mitä väittäisivät.
t. m46 (nro 94 ja 99)
Tiedän ap miltä tuntuu mut ei hätää. Se kirpoo aikansa, mut jos uskallat hyväksyy sen, et teitä ei oo luotu toisillenne niin voit löytää ihanan suhteen!
Itse ihastuin päättömästi/rakastuin ystävään vielä naimisissa ollessani, hänkin oli varattu. Olin ollut onneton liitossa vuosia ennen jo ja tuo oli se viimeinen herätys. Päädyttiin kummatkin eroamaan, todettiin jopa että tunteita oli molemmilla, mut ei päädytty yhteen. Olis ollut inhottava enää alottaa mitään kun tavannut varattuna, en ois koskaan päässyt kunnolla yli siitä, ois tuntunut liatulta se suhde. Mut sen ihmisen ansiosta ymmärsin, mitkä asiat on mulle suhteessa ja kumppanissa oikeesti tärkeitä. Aikani kipuiltuani löysinkin ihmisen, jonka kanssa oon niin käsittämättömän onnellinen etten edes tiennyt tällaista voivan olla.
Jotkut ihmiset on tehty meille, toiset vain asetettu polulle opettamaan jotakin. Tuskin haluisit ystävän eksää, joten mieti, mitä kaikkea hyvää hänessä on ja iloitse siitä että tiedät nyt paremmin, mitä elämältä tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on kaveri joka itkee erään naisen perään johon on ollut ihastunut vuosia sit. Naisella on jo lapsia miehensä kanssa mutta silti jaksaa ja tuntuu olevan katkera.
Käy vähän sääliksi.
Jos olen itse ollut toivottoman ihastunut niin oon koittanut ajatella, että aiemmat suhteenikin on päättyneet, miksi asia olisi eri juuri tämän kanssa. Ja mikä mahdollisuus on sille, että kaikista maailman miljardeista ihmisistä vain tämä olisi mulle sopiva, tuo on jo ajatuksena absurdi. Ihmiset myös eroavat vuosikymmenien liitoista ja löytävät uuden onnen ja ihmisen.
Katsele tilannetta kauempaa ja laita oikeaan perspektiiviin.
Voisitko neuvoa miten tämä irti päästäminen käytännössä tehdään? Fakta on, että olen elämäni aikana tavannut tasan yhden naisen, jonka kanssa oleminen tuntuisi mukavammalta ajatukselta kuin yksin oleminen. Ja hän on tuo kaverini vaimo. Olen tapaillut muita ja ollut jopa seurustelusuhteessa (ennen ja jälkeen tähän ihastukseeni tutustumisen) mutta ne ovat minun puoleltani olleet pelkästään tyytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy vähän sääliksi.
Katsele tilannetta kauempaa ja laita oikeaan perspektiiviin.Voisitko neuvoa miten tämä irti päästäminen käytännössä tehdään? Fakta on, että olen elämäni aikana tavannut tasan yhden naisen, jonka kanssa oleminen tuntuisi mukavammalta ajatukselta kuin yksin oleminen. Ja hän on tuo kaverini vaimo. Olen tapaillut muita ja ollut jopa seurustelusuhteessa (ennen ja jälkeen tähän ihastukseeni tutustumisen) mutta ne ovat minun puoleltani olleet pelkästään tyytymistä.
Tämä siis ei ollut ap, vaan m46 tuosta ylempää.
Vaikutusta voi olla myös sillä asialla, että puolisot, jotka sopivat hyvin yhteen ja ovat onnellisessa parisuhteessa, niin he ovat unelmapuolisoita.
Oletteko miettineet, että jos tämä unelmien nainen/mies olisi toisen puolison kanssa, niin hän ei ehkä olisi se unelmien nainen/mies?
Tässä tilanteessa täytyisi siis myös miettiä, mikä on miehessä se, että hänen naisesta on tullut unelma. Sama toistepäin.
Unelmanainen/-mies voi muuttua täysin vastakohdaksi parisuhteessa, jos toinen suhteen osapuoli on "vääränlainen".
Kertaa 10 käskyä, etenkin se "Älä himoitse lähimmäisesi puolisoa"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, tuo on kurja tilanne sille naiselle kun, älä vaan mene sanomaan mitään!
Miehellä on pari kaveria joiden kanssa ei jätä hetkeksikään yksin. Jossain vaiheessa kun ollaan porukalla niin miehen käytös muuttui ahdistavan omistavaksi ja jopa hieman vihamieliseksi. Ihmettelin mitä on tapahtunut niin kaverit on sanoneet olevansa kateellisia naisesta ja mielellään kuulemma ottaisivat itsekin. Nyt mä sit saan tenttausta olenko kiinnostunut ja mies mustasukkailee.
Ahdistavaa.
Pitäkää miehet mölyt mahassanne ja katselkaa sen pienen piirin ulkopuolellekin, naisia on maailma pullollaan.En menisi ikinä sanomaan. Ei ole mun asia ja en halua rikkoa heidän suhdettaan. Ihailen vain kaukaa ja yritän olla kaverini puolesta onnellinen. Ehkä myös tajuan, että maailmassa on mukavia naisia ja yritän löytää itselleni yhden heistä?
ap
Oletko itse kaverisi kanssa samanlainen? Jos et, niin ehkä kaverisi vaimon kaltainen nainen ei edes sovi sinulle.
Jos olet, niin kuten joku aikaisemmin kirjoittikin, niin ainakin tiedät millaista naista etsiä. Tosin voipa joku ihan erilainenkin yllättää. Mistäs sen tietää.
En ole. Kaverini on itsevarma ja miehinen. Alfa-mies. Mä olen haaveilija ja nörtti.
ap
Tässä siis syy. Ei tuo nainen viehäty kaltaisistasi. Hän tykkää miehistä. Lopeta siis haaveilu.
Tylysti sanottu, koska miehiä on monenlaisia, mutta se lienee totta, että jos ap on hyvin erilainen kuin kaverinsa, jota kuvaa Alfa-mieheksi, on hänen asemansa "parisuhdemarkkinoillakin" todennäköisesti erilainen. Mutta ei hätä ole tämännäköinen. Maailma on täynnä ihania naisia, eikä aikaa ja energiaa kannata haaskata johonkin haavekuvaan (itsekin tein näin ehkä 5 vuoden ajan), vaan jatkaa avoimin mielin eteenpäin. Se oma ihana naisesi voi kävellä elämääsi koska tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy vähän sääliksi.
Katsele tilannetta kauempaa ja laita oikeaan perspektiiviin.Voisitko neuvoa miten tämä irti päästäminen käytännössä tehdään? Fakta on, että olen elämäni aikana tavannut tasan yhden naisen, jonka kanssa oleminen tuntuisi mukavammalta ajatukselta kuin yksin oleminen. Ja hän on tuo kaverini vaimo. Olen tapaillut muita ja ollut jopa seurustelusuhteessa (ennen ja jälkeen tähän ihastukseeni tutustumisen) mutta ne ovat minun puoleltani olleet pelkästään tyytymistä.
Ap, suosittelen, että menisit keskustelemaan terapiaan tästä asiasta, vaikka miespuolisen terapeutin kanssa. Se voisi auttaa sinua. Voi olla, että pääset näkemään näitä hyviä puolia tästä naisesta näin läheltä, koska hän luottaa sinuun ja kokee turvalliseksi olonsa, koska ei voi kuvitellakaan, että yrittäisit tavoitella häntä. Olethan miehensä ystävä. Todennäköisesti hän olisi järkyttynyt, jos kertoisit tunteistasi, ja et saisi enää olla heidän elämässään. Totuus on kyllä, etteivät nuo tunteet haihdu sormia napsauttamalla, vaan se vaatii aikaa ja etäisyyttä. Jos tapaat häntä jatkuvasti, kidutat vain itseäsi. Minustakin tuntuu, että olet maalaillut mielessäsi epärealistisen haavekuvan tästä naisesta, koska olet tutustunut vain hänen hyvään puoleensa. Ehkä se tuntuu turvalliselta, koska hän on saavuttamaton ja siten ei voi hylätä ja torjua sinua? Usko pois, et ole nähnyt koko kuvaa ihmisestä, ja vaikka tyyppi olisikin tosi hyvä, totuus on se, että hän ei ole sinun vaimosi. Ajattelepa, jos alkaisitte suhteeseen, niin millainen alku se olisi: menettäisit ystäväsi ja paljon muita ihmisiä ja suhteenne perustuisi petokselle. Miten mahtaisit ajatella itsestäsi ja naisesta sen jälkeen? Ei ainakaan lisäisi luottamusta. Ihmiset kohtaavat elämänsä aikana usein paljon ihastuksen kohteita, mutta useinkaan niistä ei ole tarkoitus tullakaan mitään sen kummempaa. Hyvä puoli siinä on, että kykenet ihastumaan ja muodostamaan tunneyhteyden toiseen. Kuuntele sisäistä kompassiasi ja toimi arvojesi mukaan. Elä rikon toisen ihmisen elämää omien tunteidesi takia. Tuolla jossain on vapaa nainen, joka odottaa sinua. Nainen, joka on paljon enemmän kuin tuo haaveiden nainen.
Hyväksy, että kaikkea ei voi saada. Voi myös olla, että olet tarkoituksella ihastunut saavuttamattomaan, ehkä pelkäät naisia tai et oikeasti halua sitoutua. Myöskään kukaan ei ole täydellinen eikä suhde kenenkään kanssa arjessa ole täydellinen. Olen itsekin monen mielestä kaunis, muodokas, mukava, ystävällinen, älykäs, empaattinen ja äidillinen. Olen sosiaalinen ja minulla on paljon ystäviä. Mieheni ja moni muu kehuu minua usein. Silti olen usein äksy, lyhytpinnainen kaikille, löytyy selluliittia, rinnat näyttävät paremmilta liivien kanssa kuin ilman, kasvot ovat huomattavan kauniit meikillä, mutta ilman meikkiä tavallisemmat. Vatsani ei ole täydellinen, aina piilossa vaatteiden alla jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos teihin naisiin kohdistuisi tällaisia miehen kaverin tunteita, niin haluaisitteko tietää? Minä haluaisin.
Toki jos AP kertoo tunteistaan tälle unelmanaiselle, niin voi olla, että ystävyyden jatkaminen olisi liian kiusallista. Mutta, jos muutoin otat kuitenkin etäisyyttä, niin häviätkö mitään? Kerro pois. Nainen on imarreltu ja sinä olet ainakin katsonut tämän kortin.
AP vaikuttaa kunnon moraalin omaavalta mieheltä. Jos hän nyt kertoisi tunteistaan kaverinsa vaimolle, häviäisi hän ainakin sen, että on sortunut yrittämään heidän avioliittonsa horjuttamista tai jopa rikkomista, koska mitään muuta motiiviahan hänellä ei voisi kai avautumiselle olla? Ja mitä todennäköisimmin hänellä sitten olisi yksi ystävä(pariskunta) vähemmän.
ap