paritalo, onko mitään järkeä?
Minulla ei ole mitään ymmärrystä tästä asuinmuodosta, mutta ilmoituksia tulee kuitenkin vastaan.
Plussat/miinukset?
Kommentit (11)
En suosittele paritaloa. Muutaman vuoden sisällä näissä ajaudutaan tilanteeseen jossa kämpät on myynnissä ja mielenterveys on koetuksella.
En halua vieraiden ihmisten kanssa ”naimisiin”. Poissuljettu asumisvaihtoehto omalla kohdallani. Taloyhtiön on oltava riittävän suuri.
Olen nuorenpana asunut vuokralla paritalossa ja se oli kuin rivitalossa asuisi. Ei siis autotallia tms asuntojen välissä. Asunnot olivat toistensa peilikuvat. Takapihalla oli aita välissä, just rivarityyliin. Etupihalla molemmilla pieni ns oma alue ja sitten autokatos, jonka edessä ja ympärillä yhteistä tonttia. Kyllä se naapuri siinä oli koko ajan liki. Oli kyllä rauhalliset ja ok naapurit, mutta ei se asumismuoto ollut mua varten. Siinäkin oli sen verran lääniä, että olisi mahtunut ihan kaksi erillistaloa, mutta vissiin paritalon rakennus on edullisempaa.
Ehkäpä se sopii joillekin.
Juu ei. Jo eka viikolla ukko alkoi paritella sen naapurimuijan kanssa. Alkoi vuoden helvetti päästä eroon talosta ja ukosta. Epäilen että oli tulilla jo ennen talon ostoa.
En muuttaisi.
Nyt asun rivarissa ja on vain yksi seinänaapuri.... sekin on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi.
Nyt asun rivarissa ja on vain yksi seinänaapuri.... sekin on liikaa.
Montako seinänaapuria arvelet PARItalossa olevan? 🤔
Eli erillistalo tai omakotitalo lienee se voittajan valinta.
Ei ikinä! Se on kaikkein pahin asumismuoto. Naapuriksi voi tulla vaikka mikä idiootti jonka kanssa joudut jatkuvasti olemaan tekemisissä.
Riippuu tosiaan naapureista. Nyt hyvä naapuri, tätä ennen syömishäiriöinen ja neuroottinen kyttääjä, joka kilahteli usein päälle.
En ymmärrä miksi ihmiset puhuvat paritalossa asumisesta naimisiin menosta tai että pitäisi olla jatkuvasti yhteydessä naapuriin.
Meillä uusi paritaloasunto ja talo on rakennettu niin ettei naapurin kanssa tule kohtaamisia sen enempää kuin omakotitalossakaan. Kuusiaita erottaa isohkot tontit toisistaan, omat mittarit yms. Naapurin isäntä hoitaa yhtiöön liittyvät paperihommat ja me allekirjoitetaan ja tarkistetaan ne kerran vuodessa. Helppoa ja mukavaa asumista. Jaamme siis kulut naapurin kanssa ja koemme asian vain plussana. Ei siis mitään pahaa sanaa paritaloista!
Vain jos yhdistävä tekijä on autotalli.