Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti niin, että tinnitukseen ei ole saatavilla muuta hoitoa kuin keskusteluapua?

Vierailija
21.09.2026 |

En halua keskustella asiasta vaan haluan tämän vinkunan pois korvasta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on muutakin apua saatavilla. Se pitää vain etsiä itse ja kokeilla. Metsässä kävelystä on hyvä aloittaa. Metsän äänet vaimentavat tinnitusta ja kun huomio kiinnittyy siellä muuhun kuin ääneen alkaa habitaatio. 

Vierailija
2/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on muutakin apua saatavilla. Se pitää vain etsiä itse ja kokeilla. Metsässä kävelystä on hyvä aloittaa. Metsän äänet vaimentavat tinnitusta ja kun huomio kiinnittyy siellä muuhun kuin ääneen alkaa habitaatio. 

Heh, huomaa ettet kärsi tästä vaivasta kun puhut tuommoista potaskaa 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä paljoa metsäkävelyt auta tähän.

Ap

Vierailija
4/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut suolatonta ruokavalio?

Vierailija
5/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan että et edes yritä hakea itse apua. Olen saanut tinnitukseni täysin pois ja ihan itse metsässä kävelemällä, kävelet vain niin kauan että lakkaa, vie tunteja. Lainaa vaikka kirjastosta kirja tinnituksesta tai tee nettihakuja. Älä kysy, jos et halua vastauksia. 

Vierailija
6/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut suolatonta ruokavalio?

Olen kokeillut erittäin vähäsuolaista ruokavaliota ja olo meni todella heikoksi eikä dieetillä ollut vaikutusta tinnitukseen.

Ap

Vierailija
7/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin huomaakin. Siihen ei ole edelleenkään operoitavaa keinoa keksitty. On vain kestettävä ja psyykattava itsensä työntämään se vinkuna taka-alalle. 

Vierailija
8/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinnitusoireiden häiritsevyyttä ja niiden aiheuttamia reaktioita voidaan helpottaa monella tavalla. Tinnitus kuuluu voimakkaammin hiljaisuudessa, ja täydellisen hiljaisuuden välttäminen helpottaakin oiretta. Kun aivoille tarjoillaan kilpailevia ääniä, huomio hajaantuu, eikä kiinnity niin voimakkaasti tinnitukseen. Moni kokee luontoäänet, kuten veden solinan, tuulen tai aaltojen äänen, rauhoittaviksi. Miellyttävä musiikki tai rauhallinen äänikirja toimii myös usein.

On tärkeää pyrkiä eroon tinnituksen aiheuttamista voimakkaista, kielteisistä tunteista. Päämääräksi on tarkoituksenmukaisempaa asettaa tinnituksen häiritsevyyden väheneminen ja kielteisten reaktioiden purkaminen kuin itse tinnitusäänen täydellinen vaimeneminen.

Lainaus: Terveyskirjasto

Vierailija
9/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain kynillä puhkot ne korvat. Parempi olla kuulematta mitään kuin sitä ininää

Vierailija
10/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen korvatulppia.

Vierailija
11/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele vaikka hevirokkia lujaa niin tinnitus unohtuu.

Vierailija
12/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan että et edes yritä hakea itse apua. Olen saanut tinnitukseni täysin pois ja ihan itse metsässä kävelemällä, kävelet vain niin kauan että lakkaa, vie tunteja. Lainaa vaikka kirjastosta kirja tinnituksesta tai tee nettihakuja. Älä kysy, jos et halua vastauksia. 

Onko se siis lähtenyt pysyvästi pois? Ja kyse oli tinnituksesta, eikä väliaikaisesta korvan soimisesta? 

Vierailija
13/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on tinnitus. Kummallista kyllä, hän on tottunut siihen.

Vierailija
14/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain kynillä puhkot ne korvat. Parempi olla kuulematta mitään kuin sitä ininää

Hauskinta tuossa on se, että ininä vaan jatkuu vaikka oikeasti ei kuulisi mitään. Tinnitus syntyy aivoissa, ei korvassa.

Vierailija
15/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä löytää se kilpsileva ääni joka juuri sinulle toimii? Ehkä se ei sinulle ole metsän äänet vaan jokin muu.

Vierailija
16/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskinta tuossa on se, että ininä vaan jatkuu vaikka oikeasti ei kuulisi mitään. Tinnitus syntyy aivoissa, ei korvassa.

Korvan sisäpuolella on eräänlaiset "karvat" js niiden hävitessä syntyy tinnitus. 

Vierailija
17/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun se olisikin pelkkää vinkumista tai suhinaa mutta mulla joku hoilaa paatoksella jouluyötä, juhlayötä, tauotta. Toista vuotta jo kestänyt ikuinen joulu eikä loppua kuulu, ei näy. Vitutus tähän hommaan on suuri.

Vierailija
18/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvan sisäpuolella on eräänlaiset "karvat" js niiden hävitessä syntyy tinnitus. 

Karvat sulla on housuissasi. Kuuroilla tinnitus on vielä yleisempää kuin normaalikuuloisilla.

Vierailija
19/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain vitamiineista ja hivenaineista / yrteistä (mm. Ginko bilboa, b12 vitamiini) on ollut tutkimusten mukaan apua. 

- https://www.greatlife.fi/artikkelit/krooninen-tinnitus-ja-b12-vitamiini

- Benefits of a Natural Dietary Supplement for Tinnitus: An Observational Prospective Exploratory Study

Kannattaa varmaan perehtyä paremmin, tässä pari nopeaa googlausta.

Vierailija
20/22 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joistain vitamiineista ja hivenaineista / yrteistä (mm. Ginko bilboa, b12 vitamiini) on ollut tutkimusten mukaan apua. 

- https://www.greatlife.fi/artikkelit/krooninen-tinnitus-ja-b12-vitamiini

- Benefits of a Natural Dietary Supplement for Tinnitus: An Observational Prospective Exploratory Study

Kannattaa varmaan perehtyä paremmin, tässä pari nopeaa googlausta.

Linkki vielä tähän: Benefits of a Natural Dietary Supplement for Tinnitus: An Observational Prospective Exploratory Study

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC13112986/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi