"IL: Jenni 35v, on liian hyvännäköinen äidiks"
Saatoin hieman naurahtaa jutulle, ja jutun mammalle..
Kommentit (107)
En tiedä oliko toimittajalla vain mennyt tämän jutun teko totaalisen pieleen, vai oliko oikeasti tämän naisen mielestä muutaman ulkopuolisen asiaton kommentti uutisen aihe.. Mun mielestä nuo kriittiset kommentit kuulostivat lähinnä jonkun anopin puoihuonaamattomilta lipsahduksilta. Ei kaikesta voi mieltään pahoittaa, tai tekee omasta elämästään tosi raskasta.
il on hieman liian kuraa ollakseen kiinteätä kakkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä tykkää naisista, jotka haluaa olla esillä somessa tai muualla, keräämässä huomiota ja ihailua. Mutta onhan tuo nyt erittäin seksikkään hoikka verrattuna keskimääräiseen kolmi-nelikymppiseen naiseen. Homma on oikeastaan niin, että kyse ei ole siitä millainen tuo nainen on, vaan siitä millaisia paatuneita tätsyköitä ikäisensä suomalaiset naiset keskimäärin on.
M/39Tämä on valitettavasti totta. Jos on hoikka ja kaunis äiti, niin se herättää kateutta aika monissa. Jätetään mammapiireistä ulkopuolelle jne. Kokemusta on.
Ai jaa. Mistä tiedät kiistatta, että jätetään ulkopuolelle juuri siksi, että on hoikka ja kaunis? Onko joku sanonut niin vai onko se oma olettamuksesi, että siitä sen on tietysti johduttava? Kaikenlainen ulkopuolelle jättäminen on ikävää, mutta on harvinaisen itserakasta kuvitella jäävänsä ulkopuolelle juuri siksi, että on niin kovin kaunis ja muut automaattisesti kateellisia. Jos asenne on tuo niin en ihmettele ettei seurasi ole kovin suosittua.
Mies30vuotta kirjoitti:
Voisiko mustakin julkaista uutisen, "Matti on hyvännäköinen suomalainen mies".
Tää oli jotenkin kiva, mutta suruullinen kommentti. Voitaisiin meinaan oikeastikin kirjoittaa siitä, että Suomessa on paljon hyvännäköisiä, mukavia miehiä.
T. N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä tykkää naisista, jotka haluaa olla esillä somessa tai muualla, keräämässä huomiota ja ihailua. Mutta onhan tuo nyt erittäin seksikkään hoikka verrattuna keskimääräiseen kolmi-nelikymppiseen naiseen. Homma on oikeastaan niin, että kyse ei ole siitä millainen tuo nainen on, vaan siitä millaisia paatuneita tätsyköitä ikäisensä suomalaiset naiset keskimäärin on.
M/39Tämä on valitettavasti totta. Jos on hoikka ja kaunis äiti, niin se herättää kateutta aika monissa. Jätetään mammapiireistä ulkopuolelle jne. Kokemusta on.
Ai jaa. Mistä tiedät kiistatta, että jätetään ulkopuolelle juuri siksi, että on hoikka ja kaunis? Onko joku sanonut niin vai onko se oma olettamuksesi, että siitä sen on tietysti johduttava? Kaikenlainen ulkopuolelle jättäminen on ikävää, mutta on harvinaisen itserakasta kuvitella jäävänsä ulkopuolelle juuri siksi, että on niin kovin kaunis ja muut automaattisesti kateellisia. Jos asenne on tuo niin en ihmettele ettei seurasi ole kovin suosittua.
Onneksi tämän jutun henkilön ei tarvitse pelätä jäävänsä ulkopuolelle kauneudensa takia. Ehkä tietty itserakkaus, harhaisuus ja ikävä asenne toisia kohtaan on se syy.
Nykyään kun pullea on uusi normaali niin voi jo pelkästä painostakin johtua.
Itse pysyin normaalipainoisena aina tonne 45 v. asti.
Sain lapseni 90-luvulla silloin mammat oli järkiään normaalipainoisia, ei siis mitenkään erikoista ollut olla hoikka sillon. Elikkä sillon ei oltu liian kauniita olemaan äitejä. Tosin meillä ei ollut näitä lisiä, ripsiä, hiuksia, sillareita jne.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin jo otsikointia, mutta vielä enemmän ihmettelin kun avasin jutun ja sieltä paljastui täysin tavallisen näköinen perusnätti nainen, joita on noin 12 tusinassa.
Tusinassa on se 12. Jos haluaa aliarvioida jotain niin sanonta kuuluu "...mahtuu 13 tusinaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin jo otsikointia, mutta vielä enemmän ihmettelin kun avasin jutun ja sieltä paljastui täysin tavallisen näköinen perusnätti nainen, joita on noin 12 tusinassa.
Tusinassa on se 12. Jos haluaa aliarvioida jotain niin sanonta kuuluu "...mahtuu 13 tusinaan".
Kirjoittaja halusi nyt sanoa, että melkein kaikki ovat tuollaisia. 12 12:sta. Tajuatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaja halusi nyt sanoa, että melkein kaikki ovat tuollaisia. 12 12:sta. Tajuatko?
Tajuatko sinä? "...joita on noin 12 tusinassa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosissasiko tulet muita valistamaan, miten sanonta kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko sinä? "...joita on noin 12 tusinassa".
Juuri näin. Ei eksaktisti kaikki, vaan melkein kaikki. Halusi jättää poikkeukselle varan.
Tämä on valitettavasti totta. Jos on hoikka ja kaunis äiti, niin se herättää kateutta aika monissa. Jätetään mammapiireistä ulkopuolelle jne. Kokemusta on.[/quote]
En kyllä usko että kenenkään ulkonäkö on suoraan syynä siihen että jätetään mammapirukoiden ulkopuolelle.
Mutta oma kokemukseni on, että kyllä se kaverisuhteiden luomista voi hankaloittaa. Kontaktin saaminen muihin voi aluksi olla nihkeää.. Itse olen onneksi myös sellainen pöljä ja puhelias, että tykkään jutustella muiden kanssa. Olen ystävystynyt kivan mammaporukan kanssa. Meillä tuli hiljattain kahvipöydässä puhe, että olivat aluksi ajatelleet että meillä ei olisi hirveästi yhteistä. Siis kun olen tosi urheilullinen ja tykkään laittautua arkenakin. Onneksi sain suuni auki, ja osoitin tämän ajatuksen turhaksi 😊 nyt meillä on hyvä porukka, jossa jokainen saa olla omanlaisensa..
https://www.iltalehti.fi/keho/a/89b1ebdc-4392-4d70-81f0-8f9fd53851d1
Tässä vielä linkki, kun joku sen perään nillitti
Vierailija kirjoitti:
Tämä on valitettavasti totta. Jos on hoikka ja kaunis äiti, niin se herättää kateutta aika monissa. Jätetään mammapiireistä ulkopuolelle jne. Kokemusta on.
En kyllä usko että kenenkään ulkonäkö on suoraan syynä siihen että jätetään mammapirukoiden ulkopuolelle.
Mutta oma kokemukseni on, että kyllä se kaverisuhteiden luomista voi hankaloittaa. Kontaktin saaminen muihin voi aluksi olla nihkeää.. Itse olen onneksi myös sellainen pöljä ja puhelias, että tykkään jutustella muiden kanssa. Olen ystävystynyt kivan mammaporukan kanssa. Meillä tuli hiljattain kahvipöydässä puhe, että olivat aluksi ajatelleet että meillä ei olisi hirveästi yhteistä. Siis kun olen tosi urheilullinen ja tykkään laittautua arkenakin. Onneksi sain suuni auki, ja osoitin tämän ajatuksen turhaksi 😊 nyt meillä on hyvä porukka, jossa jokainen saa olla omanlaisensa..
Samaistun tähän kommenttiin!!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on valitettavasti totta. Jos on hoikka ja kaunis äiti, niin se herättää kateutta aika monissa. Jätetään mammapiireistä ulkopuolelle jne. Kokemusta on.
Juurihan tuossa itse todistat, että ulkonäkö vaikuttaa ennakkokäsityksiin ja saattaa vaikeuttaa kaverisuhteiden muodostumista. Sinun onneksesi olet ilmeisesti sekä helposti helposti lähestyttävä että kykenet olemaan aloitteellinen osapuoli tutustumisessa. Jos näin ei olisi, etkä aktiivisesti osaisi tuoda itseäsi esiin, saattaisi kyseinen kaveriporukka yhä vain kuvitella, ettei teillä ole mitään yhteistä.
hbj kirjoitti:
miksi tälläinenkin uutinen on pitänyt julkaista? Onko pulaa uutisista. Tuo nainen on ihan tavallisen näköinen suomalainen kotiäiti.
No ei kyllä ihan tyypillinen suomalainen kotiäiti kun ottaa huomioon että jo suurinosa suomalaisista naisista on lihavia....
Ennemmin ruma kuin hyvännäköinen. Kasvonpiirteet on huonot ja alkanut kaljuuntumaankin vissiin?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi oli hyvä kannanotto ”kehopositiivisuuteen”, ilmiöön, jonka siivellä vain muodokkaat räväkät tädit ovat päässeet pätemään ja kohottamaan itsetuntoaan. Heidänkin itsetuntonsa ja kehonsa ansaitsee vain hyvää, mutta valitettavasti kyseine ilmiö jyrää alleen ja aliarvioi kaikki muunlaiset vartalomallit.
Jutussa oli hyviä pointteja, ja tunnistin paljon omia kokemuksiani alipainoisena suurperheen äitinä. Laihoille vittuillaan avoimemmin, eikä ymmärretä että KAIKENLAISET vartalot on ok, myös alipainoiset!
Jos jotain sanomaa tuosta artikkelista sai kaivettua, niin tuo juuri. Olin nuorena laiha ja nyt 30+ kahden lapsen äitinä hoikka. Varsinkin nuorena sain kuulla ivailua painosta, vaikka söin normaalisti enkä yrittänyt olla laiha. Minusta kehopositiivisuuden sanoma on hyvä, mutta tosiaan palvelee juuri ylipainoisia. Uskon, että jokaisella on omat ulkonäköönsä tai kehonsa toimintaan liittyviä haasteita koosta riippumatta, joten kehopositiivisuuden pitäisi koskettaa aivan kaikkia, kaikenkokoisia ja kaikenmutoisia. Ylipaino aiheuttaa monenlaista terveysongelmaa, joten tuntuu oudolta, että ylipainon terveyshaitat pitäisi lakaista kehopositiivisuuden alle. (Ja kyllä, liiallinen alipainokaan ei ole hyväksi, mutta Suomessa ylipaino on huomattavasti suurempi ongelma.)
Eikähän tuo edes ollut missään mallinmitoissa (172cm/60kg). Itse olen suunnilleen saman pituinen ja painan kymmenen kiloa vähemmän.
Minustakin aihe on mielenkiintoinen, mutta lehtijutun lähestymistapa oli outo.