Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Haluan ostaa lapsuuteni mummolan, mutta en tiedä kuka siinä asuu tai pitää kesäpaikkanaan ja onko se edes myynnissä?

Vierailija
22.06.2023 |

Miten lähtisitte järjestämään asiaa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet/lähetät postilaatikkoon lapun, että haluat ostaa paikan jos on myynnissä. Sitten vaan odotat. Tai voit kysellä paikallisilta tietääkö joku kuka sen omistaa.

Vierailija
2/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viet/lähetät postilaatikkoon lapun, että haluat ostaa paikan jos on myynnissä. Sitten vaan odotat. Tai voit kysellä paikallisilta tietääkö joku kuka sen omistaa.

Tätä mietin itsekin. Talo vaan on iso, eli täytyy arvioida tarjous oikein (jos sinne pääsee).

Minun on vissiin pakko saada se talo, olen nähnyt siitä 15 vuotta unia ja olen 50-vuotias. Nyt onnistuisi, kun on etätyöt ja vähän varallisuuttakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mietin itsekin. Talo vaan on iso, eli täytyy arvioida tarjous oikein (jos sinne pääsee).

Minun on vissiin pakko saada se talo, olen nähnyt siitä 15 vuotta unia ja olen 50-vuotias. Nyt onnistuisi, kun on etätyöt ja vähän varallisuuttakin.

Käsität kai, että se voi olla nykyasukkaiden unelmakoti, jota heveivät ole halukkaita myymään.

Moni ei myy ei-unelmakotiaankaan, koska muuttaminen on vaivalloista.

Vierailija
4/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsität kai, että se voi olla nykyasukkaiden unelmakoti, jota heveivät ole halukkaita myymään.

Ymmärrän kyllä, mutta samalla minulla on siitä pakkomielle. Vaarini rakensi sen talon ja äitini meni typeryyksissään sen myymään kun aika jätti alkuperäisistä. 

ap

Vierailija
5/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, mutta samalla minulla on siitä pakkomielle. Vaarini rakensi sen talon ja äitini meni typeryyksissään sen myymään kun aika jätti alkuperäisistä. 

ap

Ymmärrän. Nämä kaupumkilaiset jotka ostelee sieltä ja täältä ei yhtään ymmärrä perinteitä eikä heillä ole mitään historiaa paikkaan. Jos ukkisi on tuon paikan rakentanut ja sinä olet siellä lapsuutesi kesät viettänyt, sinä tiedät että sinä kuulut sinne. Nämä vesiskoottereillä pörräävät dorkat ei tajua perinteistä mitään.

Vierailija
6/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten se voi olla muuttotappiokunnassa riippakivi, josta asukkaat maksaa että joku ottaa sen pois jaloista.

Vierailija
7/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap. Omat takaisin.

Vierailija
8/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan aika hieno paikka maalla. Muutamankin kerran oli tullut tuntemattomalta postilaatikkoon lappu, että haluan ostaa, jos suostuisitte myymään. Ei silloin haluttu myydä, vuosia myöhemmin kyllä.

Vierailija
9/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistajan nimi ei kohtuudella selviä niin toki voit mennä ovelle kysymään. Maalla tuollaista ei katsota karsaasti.  Selität kuka olet ja miksi olet kiinnostunut talosta.

Vierailija
10/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko. Mutta voit ottaa yhteyttä ja kysyä.

Vierailija
11/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilaatikkoon lappu että olet talosta kiinnostunut ja mistä syystä. Hintaa ei tässä vaiheessa tarvitse sanoa, koska sehän riippuu siitä paljon saat lainaa, jos siis edes saat muuttotappiokuntaan.

Vierailija
12/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä tarkkaan kuinka nykyistä omistajaa lähestyy. Turhan suoralla lähestymisellä voit antaa itsestäsi hyökkäävän ja ylimielisen kuvan ja omistajan vähäisetkin myyntiaikeet saattaa tyssätä siihen.

Vierailija
13/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla tuo hoituu. Kaikki on ostettavissa, kunhan pe#staskusta kaivat tarpeeksi kuvetta.

Vierailija
14/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsö!

Katsot Maanmittaushallituksen karttapalvelusta ( googlaa "karttapaikka" ) kiinteistötunnus, kysy Maarekisteristä omistajan yhteystiedot ( ja tarvittaessa puhelintiedustelusta puhelinnumero ) ja soita ja juttele ensin mukavia ja kysy sitten asiasta, mutta sovittele sanasi oikein, tai sinulle lyödään luuri korvaan!

Vierailija
15/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hauskalta.  Olen joskus haaveillut samasta, koska lapsuuden mummola oli aivan upea ja erityinen paikka.  Se on pidetty hyvässä kunnossa ja uusi omistaja on ilmiselvästi kohdellut sitä hyvin.

Ehkä joskus vielä noudatan esimerkkiäsi!

Vierailija
16/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että onnistut. Itse haaveilin samasta, mutta korkeakoulututkinnostani huolimatta en koskaan saanut työpaikkaa.

Vierailija
17/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden ole mikään pakko sitä sinulle myydä.

Vierailija
18/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Sama tilanne suvun entisen ihanan kesämökin suhteen. Kesä on vain siellä, 25 vuotta olen kaivannut sinne. Niin haikeaa. Kunpa se voisin hankkia.

Vierailija
19/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis tiedä asuuko siinä talossa joku vakituiseen, vai pitääkö kesäpaikkanaan, vai onko kenties täysin asumaton?

Hinnastahan ei kannata puhua ennen kuin tiedät, millaisessa kunnossa se talo on.

Vierailija
20/32 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat myivät lapsuuteni kesämökin ja edelleen välillä näen siitä unta koska kaipaan ja siellä on äidin perheen historiaa. Todellisuudessa rahaa ei oo ostaa eikä nykyiset omistajat varmasti luopuisi niin hyvästä rantamökistä. Joten tyydyn siihen että se mökki on mennyttä mun elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi