"IL: Jenni 35v, on liian hyvännäköinen äidiks"
Saatoin hieman naurahtaa jutulle, ja jutun mammalle..
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Eikähän tuo edes ollut missään mallinmitoissa (172cm/60kg). Itse olen suunnilleen saman pituinen ja painan kymmenen kiloa vähemmän.
Olet siis alipainoinen eli varmasti aika hirveän näköinen ilmestys.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten tämä nainen voi olla malli. Ei ole yhtään mallin näköinen, ei siihen hoikkuus riitä. Lisäksi on hevigoottigenreä. Katsokaa Facesta.
Sinäkin voit olla malli, jos niin keksit meille väittää. Totuus on kuitenkin se, ettet OIKEASTI ole sitä, jos et niillä töillä itseäsi elätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikähän tuo edes ollut missään mallinmitoissa (172cm/60kg). Itse olen suunnilleen saman pituinen ja painan kymmenen kiloa vähemmän.
Itse asiassa olen niin hirveän näköinen ilmestys, että olen työskennellyt viime vuodet mallina Euroopassa. Mutta joo, mulla ei ole varaa päästää itseäni pulskistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä tykkää naisista, jotka haluaa olla esillä somessa tai muualla, keräämässä huomiota ja ihailua. Mutta onhan tuo nyt erittäin seksikkään hoikka verrattuna keskimääräiseen kolmi-nelikymppiseen naiseen. Homma on oikeastaan niin, että kyse ei ole siitä millainen tuo nainen on, vaan siitä millaisia paatuneita tätsyköitä ikäisensä suomalaiset naiset keskimäärin on.
M/39Tämä on valitettavasti totta. Jos on hoikka ja kaunis äiti, niin se herättää kateutta aika monissa. Jätetään mammapiireistä ulkopuolelle jne. Kokemusta on.
Ai jaa. Mistä tiedät kiistatta, että jätetään ulkopuolelle juuri siksi, että on hoikka ja kaunis? Onko joku sanonut niin vai onko se oma olettamuksesi, että siitä sen on tietysti johduttava? Kaikenlainen ulkopuolelle jättäminen on ikävää, mutta on harvinaisen itserakasta kuvitella jäävänsä ulkopuolelle juuri siksi, että on niin kovin kaunis ja muut automaattisesti kateellisia. Jos asenne on tuo niin en ihmettele ettei seurasi ole kovin suosittua.
Mikä muu kuin ulkonäkö voisi olla syynä jos kukaan ei tunne sinua, näkee vain miltä näytät?
Onhan tuossa vaikka mitä syitä. Käytös (oletko peruskohtelias, osaatko small talkata, hymyiletkö?) nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Jotkut myös tykkäävät että on se oma "porukka" eivätkä halua siihen ulkopuolisia.
En ota kantaa tuon henkilön ulkonäköön tai muuhunkaan, juttu oli ehkä turha ja ehkä hän luulee liikoja itsestään, mutta tästä saisivat mammatkin otta oppia:
"Omille lapsilleni opetan, ettei toisten ihmisten vartalon tai ulkonäön kommentointi ole ok ja että hyvät kehut liittyvät ihmisen luonteeseen ja tekoihin."
Vierailija kirjoitti:
Eikö tässä ollut kyse hyvännäköisyydestä eikä syömishäiriöistä ja kehodysforiasta? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen niin hirveän näköinen ilmestys, että olen työskennellyt viime vuodet mallina Euroopassa. Mutta joo, mulla ei ole varaa päästää itseäni pulskistumaan.
Varmasti varmasti xD minäkin miljonääri täällä kirjoittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä tykkää naisista, jotka haluaa olla esillä somessa tai muualla, keräämässä huomiota ja ihailua. Mutta onhan tuo nyt erittäin seksikkään hoikka verrattuna keskimääräiseen kolmi-nelikymppiseen naiseen. Homma on oikeastaan niin, että kyse ei ole siitä millainen tuo nainen on, vaan siitä millaisia paatuneita tätsyköitä ikäisensä suomalaiset naiset keskimäärin on.
M/39Tämä on valitettavasti totta. Jos on hoikka ja kaunis äiti, niin se herättää kateutta aika monissa. Jätetään mammapiireistä ulkopuolelle jne. Kokemusta on.
Ai jaa. Mistä tiedät kiistatta, että jätetään ulkopuolelle juuri siksi, että on hoikka ja kaunis? Onko joku sanonut niin vai onko se oma olettamuksesi, että siitä sen on tietysti johduttava? Kaikenlainen ulkopuolelle jättäminen on ikävää, mutta on harvinaisen itserakasta kuvitella jäävänsä ulkopuolelle juuri siksi, että on niin kovin kaunis ja muut automaattisesti kateellisia. Jos asenne on tuo niin en ihmettele ettei seurasi ole kovin suosittua.
Mikä muu kuin ulkonäkö voisi olla syynä jos kukaan ei tunne sinua, näkee vain miltä näytät?
Onhan tuossa vaikka mitä syitä. Käytös (oletko peruskohtelias, osaatko small talkata, hymyiletkö?) nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Jotkut myös tykkäävät että on se oma "porukka" eivätkä halua siihen ulkopuolisia.
Eivät varsinkaan hoikkia ja hyvännäköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tässä ollut kyse hyvännäköisyydestä eikä syömishäiriöistä ja kehodysforiasta? :D
Muttei tuo ole hyvännäköinenkään :D jos tuo on hyvännäköinen niin minä olen miss universum :D
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on valitettavasti totta. Jos on hoikka ja kaunis äiti, niin se herättää kateutta aika monissa. Jätetään mammapiireistä ulkopuolelle jne. Kokemusta on.
En kyllä usko että kenenkään ulkonäkö on suoraan syynä siihen että jätetään mammapirukoiden ulkopuolelle.
Mutta oma kokemukseni on, että kyllä se kaverisuhteiden luomista voi hankaloittaa. Kontaktin saaminen muihin voi aluksi olla nihkeää.. Itse olen onneksi myös sellainen pöljä ja puhelias, että tykkään jutustella muiden kanssa. Olen ystävystynyt kivan mammaporukan kanssa. Meillä tuli hiljattain kahvipöydässä puhe, että olivat aluksi ajatelleet että meillä ei olisi hirveästi yhteistä. Siis kun olen tosi urheilullinen ja tykkään laittautua arkenakin. Onneksi sain suuni auki, ja osoitin tämän ajatuksen turhaksi 😊 nyt meillä on hyvä porukka, jossa jokainen saa olla omanlaisensa..
Juurihan tuossa itse todistat, että ulkonäkö vaikuttaa ennakkokäsityksiin ja saattaa vaikeuttaa kaverisuhteiden muodostumista. Sinun onneksesi olet ilmeisesti sekä helposti helposti lähestyttävä että kykenet olemaan aloitteellinen osapuoli tutustumisessa. Jos näin ei olisi, etkä aktiivisesti osaisi tuoda itseäsi esiin, saattaisi kyseinen kaveriporukka yhä vain kuvitella, ettei teillä ole mitään yhteistä.
Joo mutta kai tajuat että tuo sama koskee myös rumia ja taviksia (niin kuin lehtijutun mammaa)? Harvemmin varsinkaan Suomessa tullaan hakemalla hakemaan seuraan. Pitää itse olla aloitteellinen.
T.eri
Ei mitenkään erikoinen tyyppi. Tunnen ihan täältä pikkukaupungista parikin äitiä jotka ovat vielä hoikempia, eikä kukaan kiinnitä mitään erikoista huomiota asiaan koska he eivät ITSE tee asiasta mitään numeroa. Toinen on vielä entinen kilpaurheilija, joten hänellä jos jollain olisi varaa leijua. Jutun naisesta jäi jotenkin tosi itseriittoinen kuva. Ei ketään oikeasti lähtökohtaisesti kiinnosta, luulen että tämä "huomio" on provosoitu jollain, todennäköisesti puhuu mielellään itsestään ja tuo itseään esille aikas paljon.
Olen itse ollut aina hoikka ja nätti naamasta. Pyrin myös laittautumaan tilanteeseen sopivalla tavalla. Aina on päällä vähintään kevyt meikki ja pukeutumisen suhteen en kulje lenkkareissa ja verkkareissa ellen ole lenkillä. Tykkään näyttää hyvältä tilanteessa kuin tilanteessa. Äitiys ei näihin juttuihin juurikaan ole vaikuttanut.
En kuitenkaan tunnista yhtään tuon artikkelin sanomaa omassa elämässäni. Jos olen saanut kommenttia ulkoisesta olemuksestani, se on ollut aina pääsääntöisesti myönteistä. Negatiivista kommentointia olen joutunut kuulemaan mielestäni hyvin vähän, varsinkin kun minusta Suomessa ei juuri kanssaihmisten ulkonäköä edes kommentoida. Ei täällä ole sellaista kulttuuria, että olisi kohteliasta sanoa joka välissä että näytät hyvältä. Pikemminkin toisen ulkonäön kommentoinnin suhteen ollaan täällä turhankin varovaisia, koska monet kokevat sen tungettelevana ja asiattomana, vaikka kyse olisi kehuistakin.
En tiedä mistä sitten johtuu etten itse ole kohdannut tuollaista häiritsevää ulkonäön arviointia. Ainoa mikä tulee mieleen on somekäyttäytyminen. Itse en käytä somea ollenkaan ns. huomionsaantitarkoituksessa. En siis julkaise selfieitä, esittele uusia vaatteita ja meikkejä yms. somessa. En tiedä miten tää Jenni käyttäytyy somessa, mutta artikkelin perusteella voisi olettaa, että hän tuo itseään ja ulkonäköään esiin aika paljon. Jospa se oman ulkonäön esittely ja korostaminen sitten ruokkii ulkonäköön liittyvää kommentointiakin, niin hyvässä kuin pahassakin?
Googlettamalla löytyi ammattimallin bmi:ksi noin 16, jutun naisella se taasen on yli 20. Eli olisiko mallin hommat vaan paikallislehden sivuilla paistattelua?
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, no en tiiä onko liian seksikäs kun ei omaan näköhermoon iske. Mutta siis.....Siis tää Jenni puhuu ihan asiaa. Itsekin olen aina ollut pitkähkö, laiha ja sirorakenteinen, nykyään vielä kolmekymppisenä vaikkei lapsia ole. Olen saanut ikäni - ja edelleenkin saan kuulla - kommentteja liittyen joko suorasti tai epäsuorasti painooni. Vaikka esim että "voithan sä nyt toisenkin pullan/mikävaanherkku ottaa, ku ei se sussa näy", "söisit nyt että jaksat" ja "ai mikset halua syyä tota?"," Laihdutatko sä?"
Jos kommentoisin vastaavaa jollekkin ihmiselle, niin se olis automattisesti paha asia. Vaikka että ei varmaan kannattas syödä tota toista palaa, söisit terveellisemmin että jaksat yms. Samoin en saa valittaa oman kehoni epäkohdista, vaikka etten tykkää reisistäni mihin kaikki rasva kerääntyy pienten tissieni sijaan. Aika moni nainen valittaa ihan samasta asiasta, mutta koska painoni on 10-20kg vähemmän kuin useimmilla, täten kuuluu minun olla täysin tyytyväinen itseeni koska valittamalla ilmeisesti suoraan haukun jokaisen itseäni painavamman henkilön. Mielenkiintoista nähdä loppuuko tämä kun 40 alkaa lähestyä vai paheneeko vaan. Lapsia saaneista kavereista kaksi alkoi kommentoida painoani vasta kun itse lihoivat synnytyksen jälkeen ja lapsiarkea pyörittäessään. Inhoan ottaa kateuskorttia esille, joten kai se viha sitten kumpuaa jostain muusta kuin pelkästään mun painostani.
Itse olen 40 ja hoikka ja ei tunnu loppuvan tuo painoni yleinen ruotiminen.. Syötkö koskaan mitään?... Yrittäisit edes kerätä hieman lihaa luiden päälle.. Hyvän sun on kun et liho niin syödä mitä vaan... En kyllä haluausi olla tuollaisen anorektikon näköinen kuin sä(tämän kommentin heitti n. 50kg ylipainoinen tuttuni koulussa) mikä helvetti olisi revennyt jos olisin itse tokaissut että en haluaisi näyttää tuollaiselta läskiltä.. Syön normaalisti ja karkkiakin menee ym. herkkuja mutta miikun myös paljon koirien kanssa ja olen aina ollut sellainen etten liho, kuten myös äitini... Hänkin saa edelleen kuulla laihuudestaan kommentteja vaikka on 70v kohta...
Vierailija kirjoitti:
Googlettamalla löytyi ammattimallin bmi:ksi noin 16, jutun naisella se taasen on yli 20. Eli olisiko mallin hommat vaan paikallislehden sivuilla paistattelua?
Toisekseen ne poseerauksen oli kyllä niin kamalan epämukavan näköisiä, että en oikein malliksi usko siksikään.
T. Ex-malli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisekseen ne poseerauksen oli kyllä niin kamalan epämukavan näköisiä, että en oikein malliksi usko siksikään.
T. Ex-malli
Kolmannekseen kasvot eivät riitä ammattimalliksi. Joku harrastelija tuo voi tietysti olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin ja bodysheimaaja paikalla.
Malli?
Kaikki on nykyään malleja kun ne ovat poseeranneet kaverille...