Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä niitä hajuvesiä voi enää käyttää? Kun kaikkialla huomautetaan pitämään kanssaihmiset mielessä eikä saa käyttää hajusteita. Tähän mennessä olen nähnyt kiellot näissä kaikissa paikoissa

Vierailija
21.08.2019 |

Kylttejä asiasta nähnyt:

- Bussissa
- Kuntosalilla
- Elokuvateatterissa
- Yökerhossa
- Työpaikalla
- Kahvilassa

"Ajattele kanssaihmisiä ja älä käytä voimakkaita tuoksuja! Olemme saaneet paljon valituksia monelta hajusteyliherkältä ihmiseltä. Ajattele muita ihmisiä."

jne.

Mitä ihmettä, missä niitä hajusteita sitten voi enää käyttää? Kotona ainoastaan? Näinköhän hajuvesimarkkinat alkaa jo kärsimään tästä, kun Suomi on muuttunut tähän tilaan näiden kieltojen kanssa.

Kommentit (407)

Vierailija
221/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo ns. tuoksuyliherkät saa ihan vapaasti valittaa kun ei ne muuta osaa...

Vierailija
222/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäni aikana, tasan kaksi ihmistä on saanut jonkin kohtauksen hajusteeni takia. Koska olen jo yli 40, ei noita tapauksia ole paljon. Käytän kuitenkin julkisia päivittäin, käyn töissä ja tapahtumissa. Asun isossa kaupungissa.

Luulisi, että tänä aikana hieman useampi olisi huomauttanut hajuvedestä tai ainakin mielenosoituksellisesti tuhissut ja pätkinyt lähelläni. Mutta ei. Tällä otannalla en usko varusteiden olevan ongelma.

Mä olisin aika hemmetin huolissani, jos jokin mun tekeminen aiheuttaisi kanssaihmisille sairaskohtauksia. Mikään oma tekeminen ei ole koskaan aiheuttanut muille noin vakavia oireita. Tuo, että sinun kohdallasi on jo kaksi, on oikeasti aika paljon.

Höpö höpö. Kaksi kertaa on paljon? Se ei ole mitään ja säkin tiedät sen. Viimeistään töissä asiasta huomautettaisiin, jos se olisi ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin käytän (kalliita ja laadukkaita) hajuvesiä julkisilla paikoilla eikä kenelläkään ole mitään nokan koputtamista siihen. Toki jos niiden käyttö on jossain paikassa kielletty ja se on tiedossani ennen kyseisessä paikassa vierailua, en hajuvettä tietenkään laita.

Vela32

Miksi niitä hajuvesiä käytät?  Ketä varten?  No  tietenkin vastaat, että itseäsi varten, ethän millään kehtaa kirjoittaa, että haluat herättää hajullasi miesten huomion.  Ja muissa naisissa kateutta, kun kuvittelet heidän tunnistavan parfyymisi kalliiksi.  Mikä on täysin harhaluulo.

Miksi sitten itseäsi varten?   Itseäsikö sinä haluat miellyttää?  

Vierailija
224/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän hajuvesiä hillitysti joka paikassa. Elämme kaikkialla tuoksujen ympäröimänä ja ilmassa leijailee kaikenlaisia pölyjä, allergeeneja ja homeita. On parempi pysyä kotona, jos ei siedä mitään ympäristön ärsykkeitä.

Vierailija
225/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin menin kerran salille ja minulla hyväntuoksuista hajustetta, niin eikö pari vanhempaa  aina valittavaa naista alkoi kuittailla ääneen tuoksusta ja siirtyivät pikkuhiljaa kauemmaksi...

Olin kun en olisi kuullut ja seuraavalla kerralla laitoin vain enemmän hajustetta ja olin tyytyväinen kun pääsin nopeammin seuraavalle laitteelle 

Tuollaiset ihmiset tykkäävät vaan valittaa kaikesta mistä eivät tykkää  ja kuka määrittelee mikä tuoksu on ärsyttävä kun makuasia- ei kukaan

Sitä pitää vaan kestää...

Vierailija
226/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on usein todella voimakkaista hajusteista. NIissäkin on valikoimaa miedoista alkaen, joten se hajuste minkä valitset juhlaan voi olla liikaa työpaikalla. JOillakin on myös tapana suihkia hajusteita koko ajan, joten siinäkin voi vähän rajoittaa määrää.

Minua kuvottaa eniten hajustetut pyykinpesuaineet ja joita hajuina tulee kyllä koko ajan vastaan.  Sitä jotkut pitävät puhtauden tuoksuna, joten ei kannata niitä kieltokylttejä lukea liian tarkkaan. 

Pyöräilen töihin ja kuivatan hikiset vaatteet työpaikan kuivauskaapissa. Joku laittaa kaappiin vaattensa, joissa on voimakas huuhteluaineen haju ja se tarttuu muiden vaatteisiin. Haju ei välttämättä lähde pois edes pesussa.

Ei kyllä ole myöskään mistään kotoisin kuivata yhteisessä kuivauskaapissa hiestä märkiä vaatteita. Varmasti sekin tuntuu seuraavan kuivaajan vaatteissa.

Vierailija
227/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin haittaa jos siinä hajuvedessä on uitu, mutta kyllä vielä enemmän haittaa oikeasti se hien haju. 

Eräs tuttuni on sanonut että inhoaa kaikkia tuoksuja ym, ei halua käyttää edes dödöä koska haluaa välttää kaikkea turhaa kemikalia... hän kyllä haisee varsinkin iltapäivisin hieltä ja häiritsevästi vaikka kuulemma peseytyy joka päivä. 

Vierailija
228/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin käytän surutta julkisilla paikoilla, yleisissä tiloissa ja liikennevälineissä liikkuessani. Joku raja huomioonottamisellekin. En ole huolissani siitäkään, aiheuttavatko vaatteissani olevat kissa-allergeenit jollekulle kenties oireita. Jos tasan tarkkaan tiedän, että esim. työpaikalla tai kyläpaikassa on joku hajusteyliherkkä, niin tietenkään ei ole ongelma jättää suihkauttamatta sitä tuoksua. Mutta en ala huolehtimaan kaikista mahdollisesti kohtaamistani herkkiksistä.

Toivottavasti jätät edes sairaalat väliin.

Mikäs sairaalasta itseasiassa tekee paikan, jossa tuoksut olisivat sen paheksuttavampi tai haitallisempia kuin muuallakaan? Ei hoitohenkilökuntakaan ole täysin tuoksutonta.

Vierailija
229/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän että sitä hajuvettä voi suihkaista pikkuisen määrän korvan taakse eikä sivellä ämpärillistä kaikkein voimakkaimmin hajustettua pitkin vartaloaan?

Voi tietysti korvan taaksekin laittaa, mutta mikään optimi paikka se ei tuoksulle ole. Nyt säkin tiedät tämän.

Vierailija
230/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin käytän (kalliita ja laadukkaita) hajuvesiä julkisilla paikoilla eikä kenelläkään ole mitään nokan koputtamista siihen. Toki jos niiden käyttö on jossain paikassa kielletty ja se on tiedossani ennen kyseisessä paikassa vierailua, en hajuvettä tietenkään laita.

Vela32

Miksi niitä hajuvesiä käytät?  Ketä varten?  No  tietenkin vastaat, että itseäsi varten, ethän millään kehtaa kirjoittaa, että haluat herättää hajullasi miesten huomion.  Ja muissa naisissa kateutta, kun kuvittelet heidän tunnistavan parfyymisi kalliiksi.  Mikä on täysin harhaluulo.

Haluan miellyttää niitä, joilla on hyvä maku. Harmi, että sulla ei ole.

Vierailija
231/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitten pitäsi sitten vaihtaa ammattia- et voi vaikuttaa kuin omaan käyttäytymiseesi etkä muitten.

Ja se mikä ärsyttää- alkaa olla nykyään aika eriskummalllista ja outoa, miten pienet asiat voi ärsyttää...

Hyvä puoli tässä on, että ymmärrät sitten kun sairastut itse.

Vierailija
232/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin käytän surutta julkisilla paikoilla, yleisissä tiloissa ja liikennevälineissä liikkuessani. Joku raja huomioonottamisellekin. En ole huolissani siitäkään, aiheuttavatko vaatteissani olevat kissa-allergeenit jollekulle kenties oireita. Jos tasan tarkkaan tiedän, että esim. työpaikalla tai kyläpaikassa on joku hajusteyliherkkä, niin tietenkään ei ole ongelma jättää suihkauttamatta sitä tuoksua. Mutta en ala huolehtimaan kaikista mahdollisesti kohtaamistani herkkiksistä.

Toivottavasti jätät edes sairaalat väliin.

Mikäs sairaalasta itseasiassa tekee paikan, jossa tuoksut olisivat sen paheksuttavampi tai haitallisempia kuin muuallakaan? Ei hoitohenkilökuntakaan ole täysin tuoksutonta.

No olisikohan vaikka siksi että tuoksuyliherkänkin on pakko joskus käydä sairaalassa ja jos siellä on sopimattomia tuoksuja niin sairastuu niistä. Teatterit, ravintolat ym voi jättää väliin mutta sairaalaa ei välttämättä. Eli jos edes siellä kykenisi olemaan lemuamatta hajuvesille ym.

Vierailija
233/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen herkkä melulle. Voinko siis vaatia, että koko maailma hiljenee sillä hetkellä kun astun ulos kotiovesta?

Sinä voit käyttää korvatulppia, mutta hengittämättä on aika vaikea olla. Ainakin pitempään.

Vierailija
234/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen herkkä melulle. Voinko siis vaatia, että koko maailma hiljenee sillä hetkellä kun astun ulos kotiovesta?

Sinä voit käyttää korvatulppia, mutta hengittämättä on aika vaikea olla. Ainakin pitempään.

Otatko sinä huomioon sähköyliherkät ihmiset? Et pidä kotonasi wifiä ja julkisilla kulkiessasi suljet puhelimesi? Ai et, no miksi kaikkien muiden pitää huomioida sinun yliherkkyytesi?

Vierailija
235/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela32

Jaahas, joku veti herneet hengityselimiin heti :D Kyllä, käytän kalliita parfyymeja omaksi ilokseni koska rakastan niitä. Saan niistä paljon nautintoa, kuten muustakin itseni hemmottelusta. Miehiä en erityisesti yritä houkuttaa, pärjään hyvin ilmankin. Jos joku nainen tunnistaa tuoksuni niin ei se minua haittaa, mukavaahan se vain on. Joskus on tehnyt mieli kysyä joltain hyvältätuoksuvalta naiselta kaupungilla mitä ihanaa parfyymia hän käyttää mutta en ole kehdannut. Ehkä jokin päivä.

Vierailija
236/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän edelleenkin parfyymeita ihan kuin ennenkin, töissä, vapaalla ja viihteellä. En tosin ole ikinä ollut ns. lotraaja - kalleimmat omistamani hajuvedet maksavat melkein satasen/pullo, joten siitäkään syystä minua ei kiinnosta hölvätä turhaan puolta pulloa päälleni. Vielä toistaiseksi kukaan herkkänenu ei ole saanut astmakohtausta vieressäni - ei edes oma äitini halatessaan minua, vaikka hän on sairastanut pikkutytöstä asti astmaa, eli n. 70 vuoden ajan (luulosairaista puhumattakaan).

Ja tosiaan: enemmän ne tupakalle, virtsalle ja hielle lemahtavat spurgut häiritsevät esim. julkisissa mutta niille tuskin kukaan ilkeää mennä sanomaan, että voisitko mennä muualle... :p 

Sama mulla, äitini on tosi herkkä hajusteille ja astmaatikko, eikä tullut mitään oireita mun tuoksuista. Laadukasta parfyymia tarvisee vain vähän ja se tuoksuu vaan siihen asti mihin kuuluukin, ei metritolkulla ympäriinsä.

Vierailija
237/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän edelleenkin parfyymeita ihan kuin ennenkin, töissä, vapaalla ja viihteellä. En tosin ole ikinä ollut ns. lotraaja - kalleimmat omistamani hajuvedet maksavat melkein satasen/pullo, joten siitäkään syystä minua ei kiinnosta hölvätä turhaan puolta pulloa päälleni. Vielä toistaiseksi kukaan herkkänenu ei ole saanut astmakohtausta vieressäni - ei edes oma äitini halatessaan minua, vaikka hän on sairastanut pikkutytöstä asti astmaa, eli n. 70 vuoden ajan (luulosairaista puhumattakaan).

Ja tosiaan: enemmän ne tupakalle, virtsalle ja hielle lemahtavat spurgut häiritsevät esim. julkisissa mutta niille tuskin kukaan ilkeää mennä sanomaan, että voisitko mennä muualle... :p 

Sama mulla, äitini on tosi herkkä hajusteille ja astmaatikko, eikä tullut mitään oireita mun tuoksuista. Laadukasta parfyymia tarvisee vain vähän ja se tuoksuu vaan siihen asti mihin kuuluukin, ei metritolkulla ympäriinsä.

Itseasiassa, laadukkaankin parfyymin sillage eli kuinka laajalle tuoksu ympärilläsi leviää, vaihtelee huomattavasti.

Vierailija
238/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti jokainen saa tehdä mitä haluaa. Turha soit silti on valittaa, jos se oma valinta ei olekaan kaikille hyvä. Olet tehnyt valintasi, seiso sen takana, äläkä yritä sälyttää vastuuta siitä muille tai keksiä, että muiden ongelmat eivät oikeastaan ole edes totta. Ole aikuinen.

Vierailija
239/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa, laadukkaankin parfyymin sillage eli kuinka laajalle tuoksu ympärilläsi leviää, vaihtelee huomattavasti.

Siis, eri tuoksujen välillä.

Vierailija
240/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten näille migreeniminnoille ja halvaatumishannoille maistuu kuitenkin kukkaisjasminsiiderit ja ruusuroseviinit. Nekö ei tuoksu siinä nenän alla lasissa?

Unohdit kitisijäkirsit.