Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä niitä hajuvesiä voi enää käyttää? Kun kaikkialla huomautetaan pitämään kanssaihmiset mielessä eikä saa käyttää hajusteita. Tähän mennessä olen nähnyt kiellot näissä kaikissa paikoissa

Vierailija
21.08.2019 |

Kylttejä asiasta nähnyt:

- Bussissa
- Kuntosalilla
- Elokuvateatterissa
- Yökerhossa
- Työpaikalla
- Kahvilassa

"Ajattele kanssaihmisiä ja älä käytä voimakkaita tuoksuja! Olemme saaneet paljon valituksia monelta hajusteyliherkältä ihmiseltä. Ajattele muita ihmisiä."

jne.

Mitä ihmettä, missä niitä hajusteita sitten voi enää käyttää? Kotona ainoastaan? Näinköhän hajuvesimarkkinat alkaa jo kärsimään tästä, kun Suomi on muuttunut tähän tilaan näiden kieltojen kanssa.

Kommentit (407)

Vierailija
181/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ongelmaa ei olisikaan, jos ihmiset tyytyisivät mietoihin tuoksuihin. Mutta kun kanssaihmisillä puhkeaa migreenikohtaus tai lentää oksennus toisten vahvoista tuoksuista, niin onhan se vähän kohtuutonta.

Tuoksuyliherkkänä allergikkona voin kertoa, mitkä mulle on pahimpia.

-Vanhojen naisten eltaantuneet hajuvedet. Kyllä, haistan sen, kun hajuvesi on mennyt vanhaksi ja pilalle.

-Poison-tyyppiset erittäin voimakkaat ns. iltahajuvedet päiväkäytössä. Nämäkin usein vanhojen naisten synti.

-Pahanhajuiset tuoksut. Luonnoton, teennäinen, erikoinen tuoksu ärsyttää.

-Miesten ns. mennenit. Vahvat, vanhanaikaiset partavedet.

-Omot ja huuhteluaineet. Valehtelematta haistan ulkona 10 metrin päässä olevalta pyykkinarulta tai ihmisten päältä heidän vaatteensa, jos joku on lotrannut voimakastuoksuisten pyykinpesuaineiden kanssa.

Joku mieto tuoksu suihkugeelissä tai dödössä tai pyykinpesuaineessa tms ei haittaa. Eli kaikkia tuoksuja en kieltäisi, vaan ne äklöimmät, mitkä sairastuttaa osan ihmisistä. Ja ei, en halua paskan tai hienhajuja tilalle. Puhdas saa olla.

Ns. iltahajuvedet ja ns. Mennenit.

Selväksi tuli, että et tajua asiasta mitään muuta kuin kuulemasi stereotypiat.

Tuossa kommentissa, johon vastasit, tuli selväksi jälleen kerran tasan yksi asia. Se, että tuoksuyliherkät ovat yliherkkiä vain niille tuoksuille joista eivät itse satu pitämään. Tai ainakin suurin osa on näitä tapauksia. Itsekin tunnen yhden.

/40

Tuoksuyliherkät eivät pidä niistä tuoksuista, joista saavat oireita. Eri valmistajat käyttävät eri kemikaaleja eikä niitä saa mistään selville. Se olisikin helppoa, jos tietäisi, että ainesosa x on se, josta itse sairastuu.

Vai että oikein sairastuu. Oletko montakin viikkoa vuodessa saikulla toisten hajuvesien takia?

Kyllä olen. Paha astmakohtaus vie minut työterveyshuollon kautta sairaalan päivystykseen, josta matka jatkui kerran osastolle asti. Siellä vierähtikin yli viikko, saikku jatkui vielä useita viikkoja. Paljonko arvelet sen keikan maksaneen työnantajalleni ja yhteiskunnalle? Minun kulut olivat monta sataa euroa, joka minun piti maksaa itse. Muuten selviän viikon, pari saikulla, palkka onneksi juoksee normaalisti, joten sairauskulut eivät vie minua vararikkoon.

Ai kamala. Olet onnekas etten ole työnantajasi. 

/40

Onneksi en olekaan missään pikkupuljussa töissä vaan työnantajani on iso monikansallinen yritys. En edes kuvittele hakevani mihinkään minifirmaan töihin.

Älä muuta sano. Suuremmassa puljussa sinun miinusmuotoinen työpanoksesi hukkuu muiden joukkoon eikä aiheuta niin suurta tappiota kuin pienemmissä firmoissa. Onneksi siis sarjasaikettajillekin löytyy suojatyöpaikkoja etteivät joudu kokonaan valtion eläteiksi.

/40

Miksi sinä heittäydyt ilkeäksi? Luuletko, että minä huvikseni olen sairaana? Tykkään työstäni ja olen paljon mieluummin töissä. Työnantaja ottaa onneksi tämän tosissaan, mutta työkavereista muutama luupää ei ymmärrä vaikka esimies käy heitä aika ajoin jututtamassa. Olen hyvä työntekijä, minulla on hyvä koulutus ja työkokemus. Seuraava askel on sitten työkyvyttömyyseläke, sekö on sinusta hyvä vaihtoehto, kun minun mielestä se olisi helposti vältettävissä? Onko sinusta oikeus käyttää hajusteita tärkeämpi kuin työkaverin terveys?

Kommentissani ei ollut mitään ilkeää. Olen vilpittömästi tyytyväinen puolestasi siihen, että olet löytänyt työpaikan jossa saikutteluasi katsotaan läpi sormien. On se parempi kuin olla työttömänä.

Ja kyllä, minun oikeuteni normaaliin elämään menee heittämällä ohi sinun oikeutesi kontrolloida muiden elämää. Näin se vaan menee.

/40

Tämä meinasi mennä ohi silmien. Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta minua ei voi irtisanoa tämän sairauden vuoksi, jotain muuta voi työnantaja keksiä. Olen kyllä ihan hyvin selvinnyt yt-neuvotteluista tähän asti. Voin kyllä jäädä oikein mielelläni työkyvyttömyyseläkkeelle ja sille hakeudun, jos työnantaja ei enää halua pitää minua.

Vierailija
182/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kosovossa, täällä tuoksuja on joka puolella niiltä et voi välttyä. Naiset tuoksuu, miehet tuoksuu, tupakka tuoksuu, allergioista ei tietoakaan. Ravintolat myy ihan normaalia ruokaa, kukaan ei kysy gluteiinitonta, laktoositonta jne ruokavaliota.

Miksi tosiaan suomalaiset on niin allergisia kaikelle?

Ravitsemussuositukset. Geenivirhe. Ympäristömyrkyt. Elintavat. Korkea hygieniataso. Tshernobyl. Valitse suosikkisi.

Lisään tähän vielä : kaupoissa myytävä nykyaikainen tekoruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ongelmaa ei olisikaan, jos ihmiset tyytyisivät mietoihin tuoksuihin. Mutta kun kanssaihmisillä puhkeaa migreenikohtaus tai lentää oksennus toisten vahvoista tuoksuista, niin onhan se vähän kohtuutonta.

Tuoksuyliherkkänä allergikkona voin kertoa, mitkä mulle on pahimpia.

-Vanhojen naisten eltaantuneet hajuvedet. Kyllä, haistan sen, kun hajuvesi on mennyt vanhaksi ja pilalle.

-Poison-tyyppiset erittäin voimakkaat ns. iltahajuvedet päiväkäytössä. Nämäkin usein vanhojen naisten synti.

-Pahanhajuiset tuoksut. Luonnoton, teennäinen, erikoinen tuoksu ärsyttää.

-Miesten ns. mennenit. Vahvat, vanhanaikaiset partavedet.

-Omot ja huuhteluaineet. Valehtelematta haistan ulkona 10 metrin päässä olevalta pyykkinarulta tai ihmisten päältä heidän vaatteensa, jos joku on lotrannut voimakastuoksuisten pyykinpesuaineiden kanssa.

Joku mieto tuoksu suihkugeelissä tai dödössä tai pyykinpesuaineessa tms ei haittaa. Eli kaikkia tuoksuja en kieltäisi, vaan ne äklöimmät, mitkä sairastuttaa osan ihmisistä. Ja ei, en halua paskan tai hienhajuja tilalle. Puhdas saa olla.

Ns. iltahajuvedet ja ns. Mennenit.

Selväksi tuli, että et tajua asiasta mitään muuta kuin kuulemasi stereotypiat.

Tuossa kommentissa, johon vastasit, tuli selväksi jälleen kerran tasan yksi asia. Se, että tuoksuyliherkät ovat yliherkkiä vain niille tuoksuille joista eivät itse satu pitämään. Tai ainakin suurin osa on näitä tapauksia. Itsekin tunnen yhden.

/40

Tuoksuyliherkät eivät pidä niistä tuoksuista, joista saavat oireita. Eri valmistajat käyttävät eri kemikaaleja eikä niitä saa mistään selville. Se olisikin helppoa, jos tietäisi, että ainesosa x on se, josta itse sairastuu.

Vai että oikein sairastuu. Oletko montakin viikkoa vuodessa saikulla toisten hajuvesien takia?

Kyllä olen. Paha astmakohtaus vie minut työterveyshuollon kautta sairaalan päivystykseen, josta matka jatkui kerran osastolle asti. Siellä vierähtikin yli viikko, saikku jatkui vielä useita viikkoja. Paljonko arvelet sen keikan maksaneen työnantajalleni ja yhteiskunnalle? Minun kulut olivat monta sataa euroa, joka minun piti maksaa itse. Muuten selviän viikon, pari saikulla, palkka onneksi juoksee normaalisti, joten sairauskulut eivät vie minua vararikkoon.

Ai kamala. Olet onnekas etten ole työnantajasi. 

/40

Onneksi en olekaan missään pikkupuljussa töissä vaan työnantajani on iso monikansallinen yritys. En edes kuvittele hakevani mihinkään minifirmaan töihin.

Älä muuta sano. Suuremmassa puljussa sinun miinusmuotoinen työpanoksesi hukkuu muiden joukkoon eikä aiheuta niin suurta tappiota kuin pienemmissä firmoissa. Onneksi siis sarjasaikettajillekin löytyy suojatyöpaikkoja etteivät joudu kokonaan valtion eläteiksi.

/40

Miksi sinä heittäydyt ilkeäksi? Luuletko, että minä huvikseni olen sairaana? Tykkään työstäni ja olen paljon mieluummin töissä. Työnantaja ottaa onneksi tämän tosissaan, mutta työkavereista muutama luupää ei ymmärrä vaikka esimies käy heitä aika ajoin jututtamassa. Olen hyvä työntekijä, minulla on hyvä koulutus ja työkokemus. Seuraava askel on sitten työkyvyttömyyseläke, sekö on sinusta hyvä vaihtoehto, kun minun mielestä se olisi helposti vältettävissä? Onko sinusta oikeus käyttää hajusteita tärkeämpi kuin työkaverin terveys?

Kommentissani ei ollut mitään ilkeää. Olen vilpittömästi tyytyväinen puolestasi siihen, että olet löytänyt työpaikan jossa saikutteluasi katsotaan läpi sormien. On se parempi kuin olla työttömänä.

Ja kyllä, minun oikeuteni normaaliin elämään menee heittämällä ohi sinun oikeutesi kontrolloida muiden elämää. Näin se vaan menee.

/40

Älä viitsi olla lapsellinen.

Se ettei jossain työpaikalla saa käyttää voimakkaita hajusteita, ei yhtään rajoita sinun oikeuttaisi normaaliin elämään. Hajusteet ei ole mikään ihmisoikeus.

Eihän tässä mistään työpaikan sanelemista rajoituksista puhuttu, vaan siitä, että yhden tyypin mielestä hänen sarjasaikutuksensa ja terveydenhuollon kuormittamisensa on kaikkien muiden syytä paitsi hänen itsensä.

/40

Olet siis ilkeä JA lapsellinen.

No, kai sinulla on siihenkin oikeus.

Jaksamista!

Vierailija
184/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten näille migreeniminnoille ja halvaatumishannoille maistuu kuitenkin kukkaisjasminsiiderit ja ruusuroseviinit. Nekö ei tuoksu siinä nenän alla lasissa?

Kai itsekin tajuat, että joku esanssinen jasmiinilitku ei ole siideriä. Eikä juuri kukaan migreeniä sairastava voi juoda viinejä. Miksi pitää olla noin perheestä, eikä voi puhua aiheesta toisella tyylillä?

T: halvaatumishanna

Vierailija
185/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideaalimaailmassani ihmiset laittaisivat pakolliset hajusteensa vasta lähellä kohdetta, eikä ennen bussiin menemistä. Mutta se onkin turhaa idealismia.

Itse sairastan migreeniä, olen ikävä kyllä sairastanut lapsesta asti. Moni tuoksu aiheuttaa kohtauksen. Suuri osa niistä tuoksuista on mielestäni hyviä. Kyse ei ole siitä, että haluaisin vaan olla erityinen lumihiutale tai kitistä turhasta. Tykkäisin itsekin laittaa joskus jotain raikasta tuoksua, mutta migreeni tulee, vaikka siitä kuinka tykkäisi. Tuloksena on pahimmillaan toisen puolen halvaantuminen, oksentelu ja pitkittynyt kohtaus. On selvää, että teen kaikkeni, etten joudu menemään aamubussilla töihin. Olen jo lapsena joutunut hyppimään kesken matkan pois bussista ja myöhästymään vähän väliä, koska matkaa ei yksinkertaisesti voi jatkaa samassa tilassa tietynlaisten hajuvesien tai partavesien kanssa. Lapsenikin onkin nykyään jo tottunut siihen, että jäädään pois kesken matkan ja jatketaan seuraavalla, ehkä paremmalla onnella.

Kusi, paska ja hiki haisee kuvottavalta, mutta niistä ei tule migreeniä.

Tämä on oikeasti todella perseestä oleva sairaus, koska se on riippuvainen muiden ihmisten valinnoista. Se estää käymästä esimerkiksi teatterissa, pakottaa vaihtamaan pöytää ravintolassa ja polkemaan vesisateessa, koska julkisia ei voi käyttää. Olen ikionnellinen siitä, miten moni paikka alkaa olla tuoksuvapaa. En koskaan tee tästä mitään numeroa, ihmiset kun tuppaavat ottamaan sen luulotautina siinäkin vaiheessa, kun oksennan ja puhe sammaltaa. Tuoksuttomuustoive koetaan henkilökohtasena loukkauksena ja reaktiot on sitten sen mukaiset. Sen kanssa pitää vaan elää ja väistää itse. Toivoisin silti, että ihmiset kunnioittaisivat muita esimerkiksi elokuviin mennessä. Se ei ole itseltä mitenkään pois, jos ei sinne pimeään saliin laita itseensä tuoksua, joka voi joltain muulta lopettaa elokuvan lyhyeen. Usein onneksi on mahdollisuus siirtyä jonnekin toiseen laitaan, harvoin sali on ihan täynnä, mutta miksi joku haluaisi tehdä jollekin toiselle niin?

Osta oma auto. Sinne ei yhdelläkään tuoksullisella ole asiaa.

Entisessä työpaikassa oli yksi meno, joten minäkin lupauduin kuskaamaan työkavereita. Autoon oli tunkemassa yksi, joka oli laittanut hajusteita vaikka hänelle oli kerrottu, että niitä ei voi sinä päivänä laittaa. Kielsin häntä tulemasta kyytiin ja kylläpäs hän veti siitä herneen nenään. Meillä muilla oli ihan mukavaa, vain yksi työkaveri joutui olemaan sinä päivänä töissä.

Ostaisin, jos siihen olisi varaa! Todellakin. :)

Vierailija
186/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suitsukkeet kirkoissa, hajusteet vaatteissa, hiuksissa, iholla on kehitetty peittämään lian, paiseiden, sairauksien ja ulosteiden hajuja. Lämpimänä päivänä kirkkoonkin kun on rahvas tunkenut sisään, on papeilla ollut nenästä kiinni pitämstä :D Edelleen etelässä reissatessa viemärit ym. tuoksuu vahvasti ja ehkäpä se oma hajuste tekee jonkinlaisen suojamuurin, ettei niin häiritse nuo, mutta Suomessa harvemmin on kovin pahoja hajuja kaupungeissa.

Toki, jos koet, että oma ominaistuoksusi on vastenmielinen, käytä ihmeessä hajusteita. Omasta mielestäni oma luonnollinen hajuni, joka tulee esiin parhaiten, kun käytän hajustamattomia tuotteita, on erittäin miellyttävä; ja kyllähän noita miehiä tuntuisi iholle tunkevan liiankin monia. Osa miehistä tuoksuu nenääni jumalalliselle, kaikki eivät valitettavasti. Parasta on ihmisen tuoksu heti saunan jälkeen, ilman hajusteita!

Vierailija
187/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät. Hajuvesien myynti ja käyttö ei lopu koskaan (onneksi), joten paras vaan lopettaa se vinkuminen ja keskittyä elämässä muuhun kuin kuviteltuihin sairauksiinsa.

Vierailija
188/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia kommentteja. Joillakin näyttää olevan käsitys, että hajuvesiä käytetään paskan hajun peittämiseen tai että tuoksua käyttävä ei huolehdi puhtaudestaan. No näinhän se ei ole, jos puhutaan normaaleista ja terveistä ihmisistä.

Valitettavasti Suomessa on lisääntymässä hajuvammaisten, ruokavammaisten ja asennevammaisten sukupolvi.

Vierailija
189/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenk kirjoitti:

Suitsukkeet kirkoissa, hajusteet vaatteissa, hiuksissa, iholla on kehitetty peittämään lian, paiseiden, sairauksien ja ulosteiden hajuja. Lämpimänä päivänä kirkkoonkin kun on rahvas tunkenut sisään, on papeilla ollut nenästä kiinni pitämstä :D Edelleen etelässä reissatessa viemärit ym. tuoksuu vahvasti ja ehkäpä se oma hajuste tekee jonkinlaisen suojamuurin, ettei niin häiritse nuo, mutta Suomessa harvemmin on kovin pahoja hajuja kaupungeissa.

Toki, jos koet, että oma ominaistuoksusi on vastenmielinen, käytä ihmeessä hajusteita. Omasta mielestäni oma luonnollinen hajuni, joka tulee esiin parhaiten, kun käytän hajustamattomia tuotteita, on erittäin miellyttävä; ja kyllähän noita miehiä tuntuisi iholle tunkevan liiankin monia. Osa miehistä tuoksuu nenääni jumalalliselle, kaikki eivät valitettavasti. Parasta on ihmisen tuoksu heti saunan jälkeen, ilman hajusteita!

Niin. Siis omasta mielestäsi oma luonnollinen hajusi on miellyttävä. Hyvä niin mutta kaikki eivät välttämättä ole samaa mieltä. Mutta kun minäminäminä...

Vierailija
190/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenk kirjoitti:

Sama! Esimerkiksi lapset (erityisesti omat) tuoksuvat aivan ihanalle, vauvantuoksusta nyt puhumattakaan :)

Vierailija
191/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenk kirjoitti:

Niin. Siis omasta mielestäsi oma luonnollinen hajusi on miellyttävä. Hyvä niin mutta kaikki eivät välttämättä ole samaa mieltä. Mutta kun minäminäminä...

Jos puhdas ihminen ei tuoksu hyvälle, niin syy on jossain sairaudessa tms.

Eikä tuollaista haisemista pysty millään tuoksulla edes peittämään.

Vierailija
192/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta. Taidan siirtyä hajusteettomiin pyykkipulvereihin, kun nyt on omo käytössä. Jopa itse huomaan voimakkaan tuoksun, vaikken olekaan yliherkkä hajuille. Toivottavasti kukaan ei ole saanut mitään kohtausta sen takia. *häpeää silmät päästään*

Vierailija
193/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattomia kommentteja. Joillakin näyttää olevan käsitys, että hajuvesiä käytetään paskan hajun peittämiseen tai että tuoksua käyttävä ei huolehdi puhtaudestaan. No näinhän se ei ole, jos puhutaan normaaleista ja terveistä ihmisistä.

Valitettavasti Suomessa on lisääntymässä hajuvammaisten, ruokavammaisten ja asennevammaisten sukupolvi.

Erityisesti asennevammaisia tuntuu olevan tosi paljon tästä ketjusta päätellen.

Vierailija
194/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän edelleenkin parfyymeita ihan kuin ennenkin, töissä, vapaalla ja viihteellä. En tosin ole ikinä ollut ns. lotraaja - kalleimmat omistamani hajuvedet maksavat melkein satasen/pullo, joten siitäkään syystä minua ei kiinnosta hölvätä turhaan puolta pulloa päälleni. Vielä toistaiseksi kukaan herkkänenu ei ole saanut astmakohtausta vieressäni - ei edes oma äitini halatessaan minua, vaikka hän on sairastanut pikkutytöstä asti astmaa, eli n. 70 vuoden ajan (luulosairaista puhumattakaan).

Ja tosiaan: enemmän ne tupakalle, virtsalle ja hielle lemahtavat spurgut häiritsevät esim. julkisissa mutta niille tuskin kukaan ilkeää mennä sanomaan, että voisitko mennä muualle... :p 

Vierailija
195/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä ketjusta. Taidan siirtyä hajusteettomiin pyykkipulvereihin, kun nyt on omo käytössä. Jopa itse huomaan voimakkaan tuoksun, vaikken olekaan yliherkkä hajuille. Toivottavasti kukaan ei ole saanut mitään kohtausta sen takia. *häpeää silmät päästään*

Omoa saa myös hajusteettomana, joten sinun ei tarvitse luopua pesuainemerkistä.

Vierailija
196/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenk kirjoitti:

Sama! Esimerkiksi lapset (erityisesti omat) tuoksuvat aivan ihanalle, vauvantuoksusta nyt puhumattakaan :)

Minun mielestäni vauvat haisevat lähinnä happamalta maidolta. Ja joskus kakalta. Mutta jos tuollainen "vauvantuoksu" on jonkun mielestä ihana, niin olkoon.

Vierailija
197/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hajusteyliherkkä ja saan kovan päänsäryn hajusteista. En kuitenkaan ymmärrä minkä takia julkisilla paikoilla on kieltoja, koska siellä ihmisten kanssa ei olla niin kauaa tekemisissä, että se laukaisisi reaktion. Työpaikoilla sekä kouluissa kielto on järkevä, koska siellä vietetään monta tuntia putkeen. Itselleni juhlat ovat pahimpia, jonka takia omissa juhlissani on hajustekielto, josta on ilmoitettu etukäteen.

Vierailija
198/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voi käyttää hajusteita kunhan ei ui niissä... Yksi suihkaisu jotain kerran päivässä riittää.

Vierailija
199/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenk kirjoitti:

Minun mielestäni vauvat haisevat lähinnä happamalta maidolta. Ja joskus kakalta. Mutta jos tuollainen "vauvantuoksu" on jonkun mielestä ihana, niin olkoon.

Apua, jos vauva haisee kakalta, se pitää pestä heti :)

Vierailija
200/407 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omoa saa myös hajusteettomana, joten sinun ei tarvitse luopua pesuainemerkistä.

Kiitos tiedosta. Mietin vaan joudunko nyt pesemään kaikki puhtaat vaatteet, että haju lähtee pois. Voi ei mikä urakka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä