Missä niitä hajuvesiä voi enää käyttää? Kun kaikkialla huomautetaan pitämään kanssaihmiset mielessä eikä saa käyttää hajusteita. Tähän mennessä olen nähnyt kiellot näissä kaikissa paikoissa
Kylttejä asiasta nähnyt:
- Bussissa
- Kuntosalilla
- Elokuvateatterissa
- Yökerhossa
- Työpaikalla
- Kahvilassa
"Ajattele kanssaihmisiä ja älä käytä voimakkaita tuoksuja! Olemme saaneet paljon valituksia monelta hajusteyliherkältä ihmiseltä. Ajattele muita ihmisiä."
jne.
Mitä ihmettä, missä niitä hajusteita sitten voi enää käyttää? Kotona ainoastaan? Näinköhän hajuvesimarkkinat alkaa jo kärsimään tästä, kun Suomi on muuttunut tähän tilaan näiden kieltojen kanssa.
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta.. Jos jotai häiritsee hajuveteni käyttö niin sitten häiritsee.. ennemmin ne hieltä ja p*rseeltä haisevat pitäisi poistaa julkisilta paikoilta..
Sinulle vinkkaisin peseytymistä ja riittävän usein vaatteiden vaihtoa, niin ei tarvitse sitä perzeen hajua sillä hajuvedellä peittää...
Miksi miehet ei ole tuoksuyliherkkiä, eikä ulkomaalaiset? Ainoastaan suomalaiset kuivapilluiset keski-ikäiset tantat kärsii tästä vaivasta. On se kumma 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Miksi käytät hajuvesiä?
En käytä. Olen sijoittanut ne rahat ja olen hyötynyt hajusteettomuudestani. En ole myös missään paikassa sopimattomasti haiseva. Osaan pestä pyykkikoneen pesuainelokeron ja rummun tiivisteet. Ei ole suuri vaiva kuivata niitä vanhoilla pyyhkeillä sekä jättää sekä rumpua että lokeroa auki.Pesuainelokeron home häviää kun pesee sen seoksella, jossa on puolet apteekin 3% vetyperoksidia ja puolet sitruunamehua. Käytän vanhoja sähköhammasharjan repsottavia harjapäitä pesussa apunani.
Mä käytän hajuvesiä, ja otan sen pesuainelokeron irti ja nakkaan sen tiskikoneeseen. Eipä se ole koskaan homeessa ollut.
Pelkkiä kehoituksia. Ei niistä tarvitse välittää.
Jos ihminen on hajusteyliherkkä niin sehän on hänen ongelmansa ja rajoitteensa, ei minun. Huvitti ihmisten touhut kun kaikkialla kehoitettiin käyttämään jotain maskia naamalla ja pitämään metrien välejä toisiinsa. Ihmiset kuvittelivat sen olevan joku pakko ja hyppivät kuin hysteeriset apinat huutaen kun en moista koskaan käyttänyt. Vain hölmö miettii muiden ongelmia , sairauksia tai rajoitteita.
Ei oikeasti tarvitse. Jokaisella on omat ongelmansa, oppikoot ratkaisemaan ne ,tai elämään niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin käytän surutta julkisilla paikoilla, yleisissä tiloissa ja liikennevälineissä liikkuessani. Joku raja huomioonottamisellekin. En ole huolissani siitäkään, aiheuttavatko vaatteissani olevat kissa-allergeenit jollekulle kenties oireita. Jos tasan tarkkaan tiedän, että esim. työpaikalla tai kyläpaikassa on joku hajusteyliherkkä, niin tietenkään ei ole ongelma jättää suihkauttamatta sitä tuoksua. Mutta en ala huolehtimaan kaikista mahdollisesti kohtaamistani herkkiksistä.
Voisivatko alapeukuttavat herkkikset perustella, miksi heidän yliherkkyytensä tulisi kaikkien ottaa huomioon, kun ei muidenkaan yliherkkyyksien, allergioiden tai sairauksien suhteen yleensä näin kehoteta toimimaan? Muistattehan itse ottaa juurikin vaikka nuo eläinallergikot tai astmaatikot huomioon, ei niissä pölyisissä ja karvaisissa kuteissa lähdetä julkisille paikoille.
No kun lähtee henki siitä, kun itsekkäät k*päät ui siinä hajusteessa. Sitä on tarkoitus käyttää vähän, jotta vieno hienovarainen tuoksu on tuloksena, ei niin paljon että kärypilvi jää leijumaan jälkeen kun kulkee ohi...
3 kertaa teholle joutunut. Ja HUOM! Kemikaaliherkkyyteni on työn aiheuttamaa, en ole sellaiseksi syntynyt minäkään. Erikoislääkäri sanoi, että yli kolmasosa ihmisistä saa nykyään jossain vaiheessa elämäänsä vähäistä vakavampia oireita hajusteista ja muista kemikaaleista... Tähän ollaan menossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ei ole tuoksuyliherkkiä, eikä ulkomaalaiset? Ainoastaan suomalaiset kuivapilluiset keski-ikäiset tantat kärsii tästä vaivasta. On se kumma 🙄
Olen mies ja kemian alalta -> altistunut vuosien varrella. Enkä ole tiukkapipoinen, enkä kuivap*****nen :D
Taidat nauttia myös hormonihäiriköistä?