Mikä etu on lähimaksamisessa puhelimella vrt sirukortilla?
"Suurin osa tutkimukseen vastanneista, lähimaksua ostoksia maksaessa käyttävistä suosi fyysistä maksukorttia. Kuitenkin 15–24-vuotiaista lähes 70 prosenttia kertoi hoitavansa lähimaksut älypuhelimella. Älypuhelimella maksaminen on sitä yleisempää, mitä nuoremmista vastaajista on kyse."
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/mita-nuorempi-kuluttaja-sen-todennakoi…
Kommentit (32)
Kännykkä nopea ja tunnuslukua ei tarvita. Olen 60-vuotias ja en edes muista mun kortin pin koodia. Tosin käyttötilillä mulla vain vähän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä nopea ja tunnuslukua ei tarvita. Olen 60-vuotias ja en edes muista mun kortin pin koodia. Tosin käyttötilillä mulla vain vähän rahaa.
Eikö koskaan kysy tunnuslukua?
Mulla kysyy kännykkä kyllä aina tunnusluvun, eli se on hiukan hidaste muuten kätevässä maksutavassa. Ensin toimi sormenjälki, mutta käsi-ihottuman takia ne ei pelitä. Ehkä voisi laittaa kasvotunnistuksen, mutta se ei ole niin luotettavan oloinen.
Puhelimella skannaan tuotteet kestokassiin, joten on myös luonnollista maksaa tuotteet sillä.
M59
Jos sattuu olemaan lompakko jäänyt vaikka jääkaappiin, niin voi käyttää kännykkää sen sijasta. Saisivat vielä keksiä lompakon, jolla voi puhua, niin se auttaisi siihen, jos käy päin vastoin.
No puhelimella voit helpommin siirtää kaikki rahasi ryöstäjälle kaikilta tileiltäsi. Parempihan se on kuin että puukosta tulisi. Suosin itse pitää kaikki rahani käteisenä perstaskuissa ja loput povarissa. Käy luovutus vikkelään.
Maksamisessa on hyvin vähän eroa. Ero tulee siitä kumpaa niistä sä kannat niin että sun on helpompi ja nopeampi ottaa se esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kysy koskaan, siksi kätevä
Vierailija kirjoitti:
Maksamisessa on hyvin vähän eroa. Ero tulee siitä kumpaa niistä sä kannat niin että sun on helpompi ja nopeampi ottaa se esille.
Toisessa naputtelet pinniä, toisessa et
ei kysy koskaan pinniä, mutta jos erehdyt käyttään korttia pitkän ajan jälkeen niin se alkaa heti kysellä pinniä
Vierailija kirjoitti:
No puhelimella voit helpommin siirtää kaikki rahasi ryöstäjälle kaikilta tileiltäsi. Parempihan se on kuin että puukosta tulisi. Suosin itse pitää kaikki rahani käteisenä perstaskuissa ja loput povarissa. Käy luovutus vikkelään.
Ei mene noin. Kännykällä voi heti soittaa poliisille jos joku uhkaa väkivallalla.
Puhelin käyttää virtuaaliluottokortin numeroa ja ei tarvita PIN-koodia. Eli vakoilijat eivät saa mitään hyödyllistä tietoa maksutapahtumasta, kuitista tms. Käytän kaikkeen. Paras on LIDL pay, sitten K-mobiili ja viimeisenä S-sovellus, joka on tosi typerä kun sillä ei voi maksaa.
Puhelimella maksaminen kömpelöä ja turvatonta joten en käytä sitä.
Puhelin on kaupassa esillä muutenkin kun siellä on ostoslista. Se on myös nopeampaa ottaa laukusta esiin kuin lompakko ja sieltä kortti.
Puhelin yksinkertaisesti on kätevä maksuväline.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sormenjälki puhelimen avaamiseen riittää.
Puhelimella maksamisessa on se etu, että saa paremmin kerrytettyä jonoa peräänsä. Aina, kun jollain on ongelma maksamisen kanssa, niin kyseessä on puhelimen kanssa säätäjä.
Vierailija kirjoitti:
Puhelin on kaupassa esillä muutenkin kun siellä on ostoslista. Se on myös nopeampaa ottaa laukusta esiin kuin lompakko ja sieltä kortti.
Puhelin on nopeampi ottaa laukusta kuin lompakko? Logiikka tälle? :D
Ei ikinä kysy pin-koodia. Voi maksaa yli 50e ostokset lähimaksulla. Ei tarvitse kantaa lompakkoa mukana, puhelin taas on aina muutenkin mukana. Kassalla tarvitsee muutenkin näyttää puhelimesta S-etukortti, k-plussa tai lidl plus, joten kätevä myös maksaa sillä samalla puhelimella eikä alkaa kaivamaan fyysistä korttia. Mobiilimaksamisessa ei ole ainakaan minulla ikinä ollut mitään ongelmaa, fyysinen kortti sen sijaan reistailee useinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin on nopeampi ottaa laukusta kuin lompakko? Logiikka tälle? :D
Puhelimen ottamiseksi laukusta tarvitsee:
1. Ottaa puhelin laukusta
Kortin ottamiseksi laukussa olevasta lompakosta tarvitsee:
1. Ottaa lompakko laukusta
2. Ottaa kortti lompakosta
Onko muka niin vaikea käsittää kumpi on nopeampaa?
No mulla on puhelin usein käsillä, siellä on ostoslistaa ja näkee sovellustarjoukset yms. Lompakko on laukussa jos toisessakin hyvässä tallessa (valitettavasti kadotin kerran täydestä laukusta ja sen jälkeen pakannut tiukasti). Joten itselleni on ollut kätevämpi tuo.