Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishuoltajuudesta yksinhuoltajuuteen. Ongelmia kerrassaan.Onko muilla kokemuksia?

Vierailija
23.07.2008 |

Olemme mieheni kanssa päätyneet eroon keväällä. Yhteisesti olimme suunnitelleet säilyttävämme yhteishuoltajuuden ja jakavamme lapsen arjessa mukana olon tasan. Lapsi on alle 2 -vuotias.

Nyt tilanne on kokenut radikaalin muutoksen. Mieheni päätti haluavansa pitää lapsen kokonaan. On vienyt yhteishuoltajuudessa olevan pienokaisemme toiselle paikkakunnalle minulta lupaa kysymättä. Meni äitinsä luo viettämään kesälomaa jo kuukausi sitten, lapsi mukanaan. Kerroin ikävöiväni pientä kovasti ja olen kysellyt milloin aikovat palata. Yllätykseksini oli laittanut käräjäoikeuteen hakemuksen huoltajuuden muuttamisesta. Arvatkaa oliko järkytys! Motiivina on mitä ilmeisimmin mustasukkaisuus. Olen todella häkeltynyt ja ihmeissäni tapahtuneesta, huomenna olen menossa asianajajan juttusille ja soitan lastenvalvojalle. Nyt illalla ei ole ketään keneltä kysyä, muita kuin te, arvoisat palstalaiset. Luin joltakin lakipalstalta, että tuomioistuin voi antaa väliaikaisen huoltopäätöksen (tms.) siihen saakka kunnes asia ratkaistaan. Mieheni siis on ilmoittanut pitävänsä lapsen siihen saakka kunnes jokin päätös jostakin tulee. Voiko siis olla mahdollista ettei minulla, lapsen äidillä, ole mahdollisuutta saada lastani kotiin ja onko oikeasti niin, ettei lapsellani ole oikeutta olla äitinsä hoidossa?

Jos jotakin olen ymmärtänyt, niin yhteishuoltajuutta ei edes kovin helpolla lähdetä muuttamaan yksinhuoltajuudeksi? Vain todella painavin perustein. Minun kohdallani syitä ottaa lapseni huoltajuutta pois ei takuulla ole. Koko elämä on niin sanotusti hyvissä uomissa. Olen arvostetussa ammatissa, elän kunnollisesti, ainoa asia joka miestäni ei ilmeisesti miellytä on se, etten pystynyt jatkamaan parisuhdetta hänen kanssaan. Pitkällisen pohdinnan tuloksena päädyin eroon, josta mieheni minua nyt haluaa näemmä rangaista. Ajattelematta kuitenkaan pienen tyttäremme parasta. Tuska sisälläni on raastava. Ikävä kalvaa, ja nyt myös huoli tulevasta...

Jos teillä jollakin on kokemusta tai tietoa, niin jakakaa ne kanssani. Tulen tuskin yöllä nukkumaan,

Sain taas tekstiviestin jonka sisältö oli, että en tule lasta häneltä saamaan ja voin tavata tytärtäni vain valvotuissa olosuhteissa (eli hänen seurassaan).

Kommentit (192)

Vierailija
61/192 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voisit pyytää ylläpidolta että poistaisi jotkut sinun kirjoittamat viestit ettei niistä tule sinulle haittaa - ihan vain varmuuden vuoksi. Myös muutamat vinkit lähestymiskielloista voisi myös poistaa ettei niitä käytetä sinua vastaan. Luulen että sen pitäisi onnistua.

Vierailija
62/192 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova huoli sinun ja pikkuisesi puolesta. Kunpa kaikki kääntyisi lopulta parhain päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/192 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin tiiviisti "sydän syrjälläni".

Toivon todella koko sydämestäni, että ap saa pitää pikkuisen lapsensa itsellään, koska se on sekä äidin, että ennenkaikkea lapsen etu!

Zemppiä ja rutistuksia, pidäthän meidät ajan tasalla.

Vierailija
64/192 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap hyväsydäminen ihminen ja toivotan onnea tulevaisuudelle!

Vierailija
65/192 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua alkoi ihan ahdistaa ja hikoiluttaa, kun luin tätä. enkä ole ehkä ihan kaikkein herkintä sorttia.

en vain voi kuvitella, miltä sinusta tuntuu tällä hetkellä. varmaan ihan helvetillistä piinaa, koita kestää!!!! sitä mietin, että mistä saisit tukea tilanteeseesi? perheneuvola tms?

musta tuntuisi, että olisi erittäin hyvä jos saisit nauhoitettua jonkun puhelun, jossa miehesi käyttäytyy idiootin lailla. onneksi nuo tekstarit on tallessa.

kertomasi perusteella ukolla ei ole kaikki kamarit ihan lämpimänä, sillä on napsahtanut joku piuha erossanne. pelottaa tuollainen tyyppi todella paljon. olen huolissani turvallisuudestanne!

Vierailija
66/192 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jotkut ovat jo ehkä huomanneetkin, viestejä on poistettu ja muokattu. Tajusin itsekin, että niin voi olla parasta. Lupaan pitää teitä mukana ja toivottavasti syksyn mittaan voin kertoa parempia uutisia. Miehen puolesta toivon, että hänkin järkiintyisi ja saisimme tapaamis sun muut asiat toimimaan vauvamme takia.

Tämän hetkiset tunnelmani ovat luottavaiset. Uskon, että lapsen etu tulee toteutumaan ja oikeudessa päätetään kaikkien kannalta järkevästi. Olemme tarjonneet miehelle mahdollisuutta sovitteluun. Hänet tuntien uskon hänen menevän pisimmän ja vaikeimman kaavan kautta.

Tänään koin empatiaa jopa häntä kohtaan. Ymmärrän hänen toimintaansa mutta en luonnollisestikaan hyväksy sitä.

Vauva nukkua tuhisee taas sängyssäni. Olen nauttinut hänen seurastaan. Olen niin pahoillani siitä, että emme vanhempina pystyneet tarjoamaan hänelle parempaa (ehjää perhettä). Syyllinen olo vaikka asiat eivät yleensä olekaan niin mustavalkoisia.

ap

Vierailija
67/192 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestin 138 rivin 2-3 kysymyksen lähestymiskiellosta voisi myös poistaa ettei sitä käytetä sinua vastaan.

Vierailija
68/192 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
69/192 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ei ole tapahtunut mitään uutta. Vauva on päiväunilla ja mulla aikaa hengähtää. Ensimmäinen päivä pitkästä aikaa, että olo tuntuu lähes normaalilta. Aivan älyttömässä stressissä olen elänyt, ja stressi varmasti jatkuu edelleen. Tänään siltikin huomattavasti parempi olo kuin esim. eilen. Joka oli kaikella tapaa hyvin hektinen päivä. Onneksi lakimies on meidän välissä. Hän on hoitanut kaiken puhumisen jne. Pitänyt minua ajantasalla puhelimitse ja sähköpostilla. Huoh.Ihana hengähtää välillä.

ap

Vierailija
70/192 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai vieläkö olet muualla

Vierailija
71/192 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa että asioiden on pitänyt mennä noin,mutta pidä pintasi ap!!

Vierailija
72/192 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokin tässä mättää.

Ensinnäkin tämä, että äiti syyttää miestään narsistiksi kun hänet on pantu 2 kuisena hoitoon.

Mikä on syy, ettei isä palauttanut lastaan. Äiti syyttää, että ilkeys.

Lastenvalvoja on epäpätevä kun ei ole äidin puolella.

Olisi hauska tietää tässä asiassa isän totuus myös. Äiti vaikuttaa sellaiselta, että kaikissa muissa on vikaa ja hän on viaton. Eikö sekin ole narsistinen oire. Pikemminkin äiti tässä vaikuttaa narsistilta.

Vierailija
73/192 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokin tässä mättää.

Ensinnäkin tämä, että äiti syyttää miestään narsistiksi kun hänet on pantu 2 kuisena hoitoon.

Mikä on syy, ettei isä palauttanut lastaan. Äiti syyttää, että ilkeys.

Lastenvalvoja on epäpätevä kun ei ole äidin puolella.

Olisi hauska tietää tässä asiassa isän totuus myös. Äiti vaikuttaa sellaiselta, että kaikissa muissa on vikaa ja hän on viaton. Eikö sekin ole narsistinen oire. Pikemminkin äiti tässä vaikuttaa narsistilta.

Vierailija
74/192 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättämisen taustalla ilkeys. Hän ON katkera erosta ja haluaa kostaa minulle. Se on jo nähty. Toki kyseessä on oma tulkintani, mutta varmaan moni muukin tulkitsisi hänen toimintaansa siinä valossa, että minä olin se, joka jätin, jolloin hän tuli jätetyksi. Ja jokainen tietää, kuinka silloin voi ihminen (nainen tai mies) toimia. Ei välttämättä aina täysin järkevästi. Siksipä toivonkin, että mies järkiintyisi ja saisimme lapsen elämän vakiintumaan asumisen ja tapaamisten suhteen.

On lähes varmaa, että lähivanhemmuus myönnetään minulle, ja että mies tulee olemaan tapaavan vanhemman roolissa. Siihen on monia, monia syitä, yhtenä merkittävimpänä se, että minä olen tähänkin saakka kantanut vastuun lapsesta ja hoitanut häntä niin sanotusti enemmän. Muitakin syitä on, vahvoja sellaisia, mutta joita en nyt palstalla ala ruotimaan sen koommin. Osan olen ehkä aiemmissa viesteissäni maininnut.

Kiitos kritiikistä! Tämä on minulle valmentautumista tulevaan oikeusistuntoon samalla. Joudun varmasti vastaamaan moniin kysymyksiin ja joudun kertomaan tilanteestamme niin kuin minä sen näen.

ap

Vierailija
75/192 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet hyvin usein saadessaan huoltajuuden hoidattavat lapset äidillään. Ei isoäiti missään nimessä ole huono vaihtoehto, päinvastoin. Kyllä isän tulee sitten myös hoitaa sitä lasta, kun sen itselleen haluaa.

Vierailija
76/192 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[koskas ap:llä oli se oikeudenkäynti?

ja miten menee

Vierailija
77/192 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aloittanut työt ja siksipä pysytellyt palstalta sivussa kun pitää kiirettä.

Uutta kuuluu ja paljonkin. Käsittely on viiden päivän kuluttua. Loppuu tämä piina. Mies ei ole halunnut tavata lasta, vaikka olen sitä tarjonnutkin. Olen lähetellyt lapsesta kuvia ja kirjoitellut kuulumisia siitä mitä hän on touhuillut ja kuinka päivät ovat kuluneet. Muutaman kerran lapsi on soittanut isälleen. Isä ei ole soitellut itse... Harmi.

Hän on antanut nyt vastineen minun hakemukseeni. Sisältö oli pöyristyttävää mustamaalausta. En tunnistanut itseäni siksi henkilöksi, jota siinä oli kuvailtu. (nyt joku varmaan saa päähänsä, että olen hukassa identiteettini kera kun en itseäni tunnista). Hänen mukaansa olen kaikin puolin kelvoton vanhempi. Hän oli nimennyt mukaan myös todistajia. Arvaatte varmaan, äitinsä on yksi. Itse aion pysyä faktalinjalla ja pystyä katsomaan peiliin puhtaalla omatunnolla vielä käsittelyn jälkeenkin. Toivon tietysti sydämestäni, että pikkuinen saisi tulevaisuudessa olla molempien vanhempiensa rakastamana ja että isä jossain vaiheessa olisi kypsä unohtamaan aikuisten väliset ristiriidat.

Ihana pikku tyttäreni näyttää ja vaikuttaa kaikesta huolimatta ihan hyvinvoivalta ja onnelliselta vauvalta. Onneksi hän on niin pieni, ettei ihan kaikkea vielä ymmärrä tai tule muistamaan.

ap

Vierailija
78/192 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että haluat säilyttää isäsuhteen lapseesi on suuri plussa tulevissa karkeloissa.

Onnea matkaan!

Vierailija
79/192 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voimia koitokseen

Vierailija
80/192 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuntopäivästä voi tulla vaikka kuinka pitkä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi