En ymmärrä miksi lapsille on pakko jättää perintöä
Varsinkaan jos he eivät edes välitä vanhemmastaan.
Säälittää mies kun kysyy lapsiaan usein kylään ja koskaan he eivät ehdi, rahaa ovat kyllä aina vinkumassa ja takaajaksi pyytämänsä mitta edes kerran vuodessa eivät saa aikaiseksi tulla tapaamaan isäänsä.
No nyt tehtiin miehen kanssa sopimus että minä omistan kaiken ja vietetään miehen kanssa mukavaa elämää niinkauan kuin sitä kestää. (Miehellä todettu kuolemaan johtava sairaus)
Mies sanoi että ilmottaa asiasta jos lapset tulevat käymään, mutta eivät ole puoleen vuoteen tulleet, taitaa tulla yllätyksenä kun selviää ettei mitään ole tulossa, tuskin muusta välittävätkään.
Kommentit (62)
Höpöhöpö. Lakiosa tulee vähintään.
Vierailija kirjoitti:
No ei tule jos ei omista mitään.
Jos lapsilla ja vanhemmat on hyvät normaalit välit, niin yleensä vanhemmat haluavat jättää perintönsä lapsille kuten kesämökin, omistusasunnon ja muun varallisuuden. Tuskinpa sitä halutaan lahjoittaa ainakaan valtionkonttorille. Silloin sitä varallisuutta voi kertyä yli sukupolvien kuten niille lapsenlapsille asti eikä kaikkien tarvitse aina aloittaa tyhjästä. Ei se tarkoita sitä että niiden vanhempien pitäisi sen takia elää erityisen nuukasti mutta heille saattaa silti kertyä varallisuutta kun isommat hankinnat on tehty eikä ole välttämättä mitään erityistä into polttaa rahaa matkailuun.
Näin mekin teimme, tulee täysin yllätyksenä miehen ahneille lapsille.
Missä sanotaan että on muka pakka?
No aattelisin että jos se omaisuus on sellaista mikä on siirtynyt sukupolvelta toiselle, sen kuuluu jatkaa matkaa lapsille. Sillä vanhempi itseki on saanut sen aikanaan "ansiotta". Mutta itse hankitulle/ansaitulle voi tehdä mitä tykkää.
Ei ole pakko, mutta useimmat rakastavat omia lapsiaan ja haluavat heille hyvää.
En minäkään jättäisi omaisuuttani miehen lapsille tässä uusperheessä, mutta omalleni haluan jättää niin paljon kuin mahdollista. Olen jo eläessäni ostanut lapeelle asunnonkin, jotta pääsee elämän alkuun.
Eli ap yrittää sumplia puolisonsa omaisuuden itselleen. Reilu meininki.
Ei tartte ja jokaisen omat rahat on omiaan. Lapsille tai kellwwn ei tartte antaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
En yritä, hän itse haluaa että minä saan sen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin minustakin vaikuttaa.
Olen vanha. Metsätila, mökki, auto myyntiin ja muutto halpaan yksiöön. Rahat lapselle pienen suunnittelun kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko, mutta useimmat rakastavat omia lapsiaan ja haluavat heille hyvää.
En minäkään jättäisi omaisuuttani miehen lapsille tässä uusperheessä, mutta omalleni haluan jättää niin paljon kuin mahdollista. Olen jo eläessäni ostanut lapeelle asunnonkin, jotta pääsee elämän alkuun.
Minulla ei ole lapsia ja miehellä on yksi lapsi nuoruuden avioliitosta. Tämä lapsi ei ole enää vuosiin pitänyt isäänsä yhteyttä. Ei tule saamaan koskaan mitään tämän vuoksi. Olen samaa mieltä siitä että jos ei viitsitä edes yhteyttä pitää ei tarvitse mitään perintöjäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa hyväksikäyttää sairasta miestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun päätettävissä asia. Mies itse haluaa että saan kaiken, ja ymmärrän syyn, miksi jättää ihmisille jotka eivät välitä.
Ap
Pitää hommata niille hoitokotipaikka, missä elävät onnellisen vanhuuden. Sen jälkeen voin levätä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
no oi suuri guru. kerro meille paljonko on lakiosa 0:sta.
Ei si ap voi noin vaan päättää, että ”minä omistan kaiken” . Pitää miehen lahjoittaa sinulle sitä ennen omaisuutensa ( jos hänellä ylipäätään mitään on).
Ei tarvi. Tuhlaa vaan mihin haluat.
Mulla taas on sellainen vaihe että krääsää on liikaa ja toisaalta mielellään auttais lapsia parempiin asemiin. Pakko ei ole.