Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishuoltajuudesta yksinhuoltajuuteen. Ongelmia kerrassaan.Onko muilla kokemuksia?

Vierailija
23.07.2008 |

Olemme mieheni kanssa päätyneet eroon keväällä. Yhteisesti olimme suunnitelleet säilyttävämme yhteishuoltajuuden ja jakavamme lapsen arjessa mukana olon tasan. Lapsi on alle 2 -vuotias.

Nyt tilanne on kokenut radikaalin muutoksen. Mieheni päätti haluavansa pitää lapsen kokonaan. On vienyt yhteishuoltajuudessa olevan pienokaisemme toiselle paikkakunnalle minulta lupaa kysymättä. Meni äitinsä luo viettämään kesälomaa jo kuukausi sitten, lapsi mukanaan. Kerroin ikävöiväni pientä kovasti ja olen kysellyt milloin aikovat palata. Yllätykseksini oli laittanut käräjäoikeuteen hakemuksen huoltajuuden muuttamisesta. Arvatkaa oliko järkytys! Motiivina on mitä ilmeisimmin mustasukkaisuus. Olen todella häkeltynyt ja ihmeissäni tapahtuneesta, huomenna olen menossa asianajajan juttusille ja soitan lastenvalvojalle. Nyt illalla ei ole ketään keneltä kysyä, muita kuin te, arvoisat palstalaiset. Luin joltakin lakipalstalta, että tuomioistuin voi antaa väliaikaisen huoltopäätöksen (tms.) siihen saakka kunnes asia ratkaistaan. Mieheni siis on ilmoittanut pitävänsä lapsen siihen saakka kunnes jokin päätös jostakin tulee. Voiko siis olla mahdollista ettei minulla, lapsen äidillä, ole mahdollisuutta saada lastani kotiin ja onko oikeasti niin, ettei lapsellani ole oikeutta olla äitinsä hoidossa?

Jos jotakin olen ymmärtänyt, niin yhteishuoltajuutta ei edes kovin helpolla lähdetä muuttamaan yksinhuoltajuudeksi? Vain todella painavin perustein. Minun kohdallani syitä ottaa lapseni huoltajuutta pois ei takuulla ole. Koko elämä on niin sanotusti hyvissä uomissa. Olen arvostetussa ammatissa, elän kunnollisesti, ainoa asia joka miestäni ei ilmeisesti miellytä on se, etten pystynyt jatkamaan parisuhdetta hänen kanssaan. Pitkällisen pohdinnan tuloksena päädyin eroon, josta mieheni minua nyt haluaa näemmä rangaista. Ajattelematta kuitenkaan pienen tyttäremme parasta. Tuska sisälläni on raastava. Ikävä kalvaa, ja nyt myös huoli tulevasta...

Jos teillä jollakin on kokemusta tai tietoa, niin jakakaa ne kanssani. Tulen tuskin yöllä nukkumaan,

Sain taas tekstiviestin jonka sisältö oli, että en tule lasta häneltä saamaan ja voin tavata tytärtäni vain valvotuissa olosuhteissa (eli hänen seurassaan).

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittelyyn!

Vierailija
82/192 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja toivon mukaan kaikki menee parhain päin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengessä ollaan mukana.

Vierailija
84/192 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallista et samalla nimimerkillä on aloitettu tällänen keskustelu, ja sit toissapäivänä on aloitettu keskustelu "mieheni sai kirjeen sokos hotel presidentistä, aikookohan hän kosia kun olemme häistä puhuneet".... eli onko kyseessä joku multipersoonainen henkilö kun on vähän jutun aiheet ristiriidassa keskenään!!?? vai onko kyseisellä henkilöllä useampikin mies??

t. hämmästynyt

Vierailija
85/192 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa aiheessa ihmettelee onko normaalia kun puolivuotias heräilee vielä öisin syömään. kuinka monta lasta ja miestä tällä ap:llä oikein on?

Vierailija
86/192 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep melkoinen emäntä tämä AP ( = alkuperäinen, aloituspuhuja jne..) ;) kerkeää touhuta kaikenlaista... täytyy kyllä ihailla, kun on monta rautaa tulessa!

Vierailija
87/192 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällä vauvapalstan aihe vapaa -osiossa ei mitään nimimerkkejä edes ole. ??? siksi täällä onkin hassua vastata ja kommentoida viesteihin, koska jos joku jotain sanoo, en oikein tiedä kuka hän on kun kellään ei ole nimimerkkiä. Ei kait AP mikään nimimerkki ole, tai siis on, mutta sitä voi käy´ttää kuka vaan???

Vierailija
88/192 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kuulumiset ap. Hengessä mukana täälläkin!

Vierailija
89/192 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole enää tarvetta saada täältä tukea.

Toivottavasti olen oikeassa.

Vierailija
90/192 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva köllöttelee tässä vierelläni, huomenna vien hänet isälleen kuudeksi päiväksi. Eli, kävin täällä jo lyhyehkön selostuksen antamassakin tilantesta. Tässä vielä kerran. Käsittely oli keskiviikkona. Meille oli varattu 4 tuntia. Aikaa kului luonnollisesti hieman enemmän. Itse käsittely meni minun kannaltani käsittääkseni melko hyvin. Mies oli ottanut linjakseen mustamaalauksen minua kohtaan ja minun esittämisen kelvottomana ja huonona äitinä. Hän kuvaili minua melko hurjin ja värikkäin sanakääntein (mm. sanat hullu, sairas mainittiin useampaan kertaan). Hänen äitinsä oli myös antamassa lausuntoa minusta. Hänen todistelunsa oli juuri sitä, mitä odotinkin. Samaa linjaa poikansa kanssa pitivät. Mies menetti malttinsa muutamaan otteeseen, hänen lakimiehensä joutui vähintään neljään kertaan rauhoittelemaan häntä... Omaan osuuteni olin tyytyväinen, pystyin säilyttämään rauhallisuuteni, enkä ollut samalla loan heitto taktiikalla kuin ex-mieheni. Kaikkien faktojen valossa en voi uskoa muuhun lopputulokseen kuin, että minä tulen saamaan lähivanhemmuuden ja mies siten tulee olemaan tapaava vanhempi. Tuomarihan antaa kansliapäätöksen maanantaina, joten silloin tulen teille tänne kertomaan lopullisen tuloksen. Pientä epävarmuutta tietysti aina on, eihän mikään voi olla täysin varmaa. Sydämeni vain sanoo, että äidin luona pysyminen meidän tapauksessamme on lapsen edun mukainen ratkaisu. '

Nyt on tehty kaikki se, mitä voin tehdä. Puolen vuoden kuluttua on varsinainen käsittely (nyt annetaan väliaikaismääräys asumisesta ja tapaamisista, ei huoltajuudesta)

terveisin ap (ap ei ole nimimerkkini, vaan ymmärtääkseni tarkoittaa ketjun alkuperäistä aloittajaa)

Vierailija
91/192 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vastassa olisi ns. normaali isä, ilman tätä episodia, olisi vain huoltajuuskiista, äidit on aina vahvoilla.

Äidit on vahvoilla silloinkin, kun lapsi on "yli-ikäinen" ja itse ilmoittaa halunsa asua isän luona. Silloinkin oikeus menee äidin puolelle, ei usko lasta. Isä ei koskaan ole tasavertainen vanhempi!

Vierailija
92/192 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostelen ja kyselen että mites meni?

Vierailija
93/192 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi?

Vierailija
94/192 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on kaapattu taas ja äiti vangittu komeroon tms. pelottavaa.

Vierailija
95/192 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap:stä ei ole kuulunut mitään. Vai onko tämä sittenkin provo? Hän lupasi tulla linjoille

Vierailija
96/192 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös seurannut tapausta mielenkiinnolla ja ap on toiminut todella hyvin, kun ei ole lähtenyt mustamaalaamis ym. linjalle ex:n suhteen ja hakenut apua heti ammattilaisilta. Jatkossa kannattaa kuitenkin säilyttää kaikki herjaavat viestit ja muut epäasiallisuudet, koska niitä voi tulevaisuudessa tarvita. Ex on nyt varmasti todella käärmeissään, samoin hänen äitinsä ainakin aiemmasta käytöksestä päätellen. Varpaillaan kannattaa olla kaiken sieltä päin tulevan suhteen, samoin pieni lapsi on helppo lahjoa ja 'aivopestä' omia tarkoitusperiä varten.

Toivottavasti tulevaisuudessa isä oppii myös sen asian, että kannattaisi ajatella lapsen parasta, eikä vain omaa kärsimäänsä 'vääryyttä'.

Vierailija
97/192 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti minunkin puolestani. Olen myös seurannut juttua sydän syrjällään vaikka en ole mitään osannut kommentoida...

Vierailija
98/192 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tuntuu, että kyllä ne asiat tulevat järjestymään. Yritän osoittaa miehelle, että pidän häntä vanhempana arvossaan ja, että toivon meidän kykenevän rakentavaan yhteistyöhön erosta huolimatta. Tuntuu varmaan pahalta olla "hävinnyt" osapuoli tässä "taistelussa". Viettäähän hän vähemmän aikaa lapsen kanssa kuin minä... Vaikka hän on kaatanut lokaa niskaani ja käyttänyt inhottavia keinoja käsittelyn aikaan, en halua ottaa niitä liian henkilökohtaisesti vaan yrittää ymmärtää..Huh, eivät ole erot milloinkaan helppoja ja yksinkertaisia.

ap, joka on kiitollinen kaikesta teiltä saamastaan tuesta. Kiitos=)

Vierailija
99/192 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on saattanut kirjoittaa siihen jälkeenpäin jotain omiaan. Näin voi käydä ja täysin laillisesti (pankkikriisin aikana 90-luvulla pankit tekivät kuulemma sellaista), ellei sinulla ole näyttää toteen, ettäsopimus on oikeasti erilainen. Kannattaisi ehkä pyytää lastenvalvojalta kopio miehen lv:lle toimittamasta sopimuksesta...?

Vierailija
100/192 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aamuunne kuuluu? Tulipa mieleen ex-anopistasi, että jos hän on ollut yhteydessä lv:hen (tai ainakin neuvonut miestäsi, mitä pitää sanoa ja tehdä).

Tiedä häntä...

Jaksamista ja uskon kanssa, että asiat kääntyvät parhain päin!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi