Ajattelenko liian vanhanaikaisesti, kun en tykkää että deitti treffailee useampaa?
Tilanne siis se, että kahdet treffit takana ja kävi ilmi, että mies käyttää edelleen Tinderiä. Olenko minä vaan liian vanhanaikainen, kun en tykkää?
Kommentit (73)
No en nää siinä mitään pahaa. Eipä ne kahet treffit vielä mitään kerro.
Kyllä sä löydät jonkun jolla on samat ajatukset ja sitten.te osaatte olla toisistaan onnellisia. Osa on lieroja, mutta ei kaikki.
Ei kerro. Se on totta. Olenko siis turha niuhottaja?
No et. Mä en todellakaan tapailisi ihmistä joka tapailee muitakin. Onpa ihana alku suhteelle jos toinen arpoo kenet näistä valitsisi...
Tervetuloa nykyaikaan. Voit valita, treffailetko itsekin useampaa yhtä aikaa ja mahdollisesti sitten sieltä valikoituu yksi ylitse muiden - parhaassa tapauksessa vielä saat vastakaikuakin ;) - vai yritätkö vain tehdä itsestäsi niin houkuttelevan vaihtoehdon tuolle tapailemallesi tyypille että hän ei enää etsi jotain parempaa, mielenkiintoisempaa, sopivampaa, ... sieltä tinderistä.
Ihan ymmärrettävää, kai sitä toivoisi olevansa niin ihana että jo yhdet treffit vakuuttaisivat miehen. Mutta mikset sinäkin tapailisi useampaa?
Nyt pipoa hieman löysemmälle siellä. Nykyään monet treffailevat useita ihmisiä samanaikaisesti melko pinnallisella tasolla. Mitenkäs sitä muuten tutustuttaisiin ihmisiin ja löydettäisiin se oikea.
Asiasta voidaan sopia osapuolten kesken.
Jos olette kaksi kertaa tavanneet ja vielä siis tutustumisasteella, on mielestäni täysin hyväksyttävää ja ehkä jopa suotavaa tapailla vielä muitakin. Voihan siinä nimittäin käydä niinkin että kolmansilla treffeillä mies sanoo tai tekee jotain joka lopettaa sinun mielenkiintosi täysin kyseiseen tapaukseen.
Jos taas olette molemmat sitä mieltä että suhdetta voisi viedä eteenpäin, silloin on hyvä puhua asiasta ääneen ja sopia että muita ei enää toistaiseksi tapailla.
Monet tapailevat useita yhtä aikaa. Monille se on hämmentävää ja itse kuulun myös näihin. Ennen tällaisia tilanteita oli vain vähän, kun ihmiset tapasivat tansseissa tai kylänraitilla. Nettitreffit ovat tehneet tutustumisesta erilaista.
Nykyään siis täytyy kestää enemmän epävarmuutta kuin ennen. Vasta kun tapailu on muuttunut seurusteluksi, voi odottaa, ettei seurustelukumppani tapaile muita. Siksi avoin keskustelu on entistäkin tärkeämpää. Sovitaan pelisäännöt, jotka sopivat molemmille. Muistan joskus ennen muinoin, että tapailu muuttui seurusteluksi pikkuhiljaa, eikä siitä edes tarvinnut erikseen keskustella.
Tinderin käyttäjien keskuudessa täysin normaalia deittailla monia yhtä aikaa. Milloin ihmiset tajuavat että tinderillä haetaan lähinnä seuraa, mukavaa tekemistä, seksiä, ajanvietettä, treffikaveria kahville /syömään, mutta ei kahdet treffit tarkoita vielä mitään suhdetta (ellei siitä ole puhuttu?) ? Etenkin +30 ihmiset tuntuvat olevan ihan pihalla tinder-etiketistä, mikä on kiusallista.
Ulkomailla on aivan yleistä tapailla useampaa yhtäaikaa, taitaa olla rantautunut sama tännekin. Eipä silti, että itsekään siitä pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
No et. Mä en todellakaan tapailisi ihmistä joka tapailee muitakin. Onpa ihana alku suhteelle jos toinen arpoo kenet näistä valitsisi...
Sitä arpomistahan se aina on - jatkaakok tapailua vai eikö jatka. Vaikka periaatteessa ymmärrän idean, että tapaillaan vain yhtä, niin elämä käy vähän lyhyeksi, jos tiputtaa kaikki muut treffipyynnöt heti, kun joku on suostunut käymään kahveilla - sitten tämän kanssa säädetään pari kuukautta ja deitti katoaa kuin tuhka tuleen.
Ne muut tapailut lopetetaan sitten kun homma on edennyt pidemmälle. Lupaus mennä kahveille ei sisällä muuta kuin lupauksen mennä kahveille - ei edes toisen kupin kohdalla.
Vihaan tätä nykyaikaa, kun treffailukin on niin pinnallista. Ei tällainen herkkis taida enää sopia näihin kuvioihin. Ap
Itse en ole ollut Tinderissä, mutta eräässä nettitreffipalvelussa kylläkin. Yritin suhtautua ymmärtäväisesti ja kärsivällisesti siihen, että vaikka suhteemme oli jo edennyt seksiin ja säännöllisiin tapaamisiin saakka, mies kuitenkin roikotti profiiliaan auki.
Lopulta mainitsin asiasta kun suhde oli jatkunut 4 kk, ja mies ymmärsi sulkea profiilin. Jotain tekosyitä hän esitti, miksi oli siellä roikkunut.
Tuo alun sitoutumattomuus vaikutti kuitenkin koko myöhempään suhteeseen takaraivossani, vaikka suhteemme kesti kaksi vuotta. Lopulta minä olin se, joka päätti suhteen, koska miehellä ei missään muussakaan kohtaan tuntunut olevan omaa tarvetta tai halua edetä suhteessa.
Jutun pointti on se, että minun olisi pitänyt ymmärtää miehen flegmaattisuus jo tuosta profiilin auki roikottamisesta niin, etten olisi tuhlannut omaa aikaani kaksi vuotta. Suhteen alkukin kertoo paljon siitä, miten se tulee etenemään, vai tuleeko. Jos itse joutuu joka asiassa viemään hommaa eteenpäin, niin eihän se toimi.
Kyseinen mies yrittää vieläkin silloin tällöin ottaa yhteyttä eikä muka ymmärrä, mihin homma kaatui, ja haluaisi jatkaa. Mutta en vain jaksa sanella toiselle, miten toivoisin häneltäkin efforttia, ei siitä mitään tulisi. Tuollaiset asiat kertoo arvostuksista ja perusluonteesta. Kaikki ihmiset eivät vain sovi toisilleen.
Tehokkuusajattelu on tullut myös treffimaailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Monet tapailevat useita yhtä aikaa. Monille se on hämmentävää ja itse kuulun myös näihin. Ennen tällaisia tilanteita oli vain vähän, kun ihmiset tapasivat tansseissa tai kylänraitilla. Nettitreffit ovat tehneet tutustumisesta erilaista.
Nykyään siis täytyy kestää enemmän epävarmuutta kuin ennen. Vasta kun tapailu on muuttunut seurusteluksi, voi odottaa, ettei seurustelukumppani tapaile muita. Siksi avoin keskustelu on entistäkin tärkeämpää. Sovitaan pelisäännöt, jotka sopivat molemmille. Muistan joskus ennen muinoin, että tapailu muuttui seurusteluksi pikkuhiljaa, eikä siitä edes tarvinnut erikseen keskustella.
Toki ennen nettiaikaa treffejä oli työläämpi sopia, mutta ei se nyt noin yksinkertaista ole ollut koskaan. Epävarmuuden sietokin vähän ihmetyttää - ethän sinä koskaan ole tiennyt, aikooko treffikumppani jatkaa tapailua ja lankapuhelin aikaan oli paljon helpompi vain kadota - kun ihmistä ei edes teoriassa voinut tavoittaa, ei ollut mitään käryä siitä, missä tämä huiteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä arpomistahan se aina on - jatkaakok tapailua vai eikö jatka. Vaikka periaatteessa ymmärrän idean, että tapaillaan vain yhtä, niin elämä käy vähän lyhyeksi, jos tiputtaa kaikki muut treffipyynnöt heti, kun joku on suostunut käymään kahveilla - sitten tämän kanssa säädetään pari kuukautta ja deitti katoaa kuin tuhka tuleen.
Ne muut tapailut lopetetaan sitten kun homma on edennyt pidemmälle. Lupaus mennä kahveille ei sisällä muuta kuin lupauksen mennä kahveille - ei edes toisen kupin kohdalla.
Hyi. Ei kävisi mulle tuollainen. Mikä ihmeen kiire on saada joku? Vaan joku, ketä ei edes rakasta, joku joka oli suhtkoht paras muiden joukosta? Itse olin monta vuotta sinkkuna kunnes sattumalta tapasin mieheni jonka kanssa on oltu kohta 12 vuotta yhdessä. Rakkautta ensisilmäyksellä. Ei ihme että nykyään erotaan niin herkästi. Tämän jonkun suhteellisen ok:n tyypin kanssa väännetäään penskakin ja erotaan vauva-aikana. Ikävää touhua kaikille osapuolille. Eikö sinne treffeille voi lähteä sellaisen ihmisen kanssa josta alunperinkin TYKKÄÄ?
Vierailija kirjoitti:
Vihaan tätä nykyaikaa, kun treffailukin on niin pinnallista. Ei tällainen herkkis taida enää sopia näihin kuvioihin. Ap
Ihmisiin tutustuminen on aina "pinnallista" - ja on ollut käytännössä aina. Treffailun tarkoitus on tsekata, onko kahdella toiselleen vieraalla ihmisellä jotain yhteistä - tämä selviää pikkuhiljaa. On aika vaikea ajatella, että jos tapaa jonkun random tyypin niin tämä olisi automaattisesti jotain syvällistä ja sitovaa - ihan sama onko kyseessä Tinder-deitti tai sponttaani kahvittelu vaikka työkaverin kanssa.
Ahdistavampaa olisi, jos jokainen tutustumisele edellyttäisi sitoutumista.
Joko mä kelpaan ja olen riittävän kiinnostava siihen, että mies keskittyy tutustumaan muhun. Jos mä en miehen mielestä ole riittävän kiinnostava niin sitten voi ottaa jonosta jonkun toisen.
Mä myös kunnioitan mun treffikumppaneita ihmisinä sen verran,että suon heille hetken jakamaton huomiota.
Ja joo. En ole Tinderissä. Enää.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ollut Tinderissä, mutta eräässä nettitreffipalvelussa kylläkin. Yritin suhtautua ymmärtäväisesti ja kärsivällisesti siihen, että vaikka suhteemme oli jo edennyt seksiin ja säännöllisiin tapaamisiin saakka, mies kuitenkin roikotti profiiliaan auki.
Lopulta mainitsin asiasta kun suhde oli jatkunut 4 kk, ja mies ymmärsi sulkea profiilin. Jotain tekosyitä hän esitti, miksi oli siellä roikkunut.
Sovitteko ennen seksiä ja säännöllistä tapailua että poistatte molemmat profiilinne? Nykyään seksi tai säännöllinen tapailu ei ole vielä sopimus varsinaisesta parisuhteesta. Nykyään naisetkin suhtautuvat melko vapaamielisesti erilaisiin virityksiin. Miksi ette saa suutanne auki ja puhu asioista ennenkuin on myöhäistä?
Ehkä minä en vain sovi sinkkumarkkinoille, koska haluan tapailla vain yhtä miestä kerrallaan.