Mikä maa tai kaupunki maailmassa vetää sinua puoleensa?
Vaikket olisi siellä käynytkään, mutta siltikin tuntuu "omalta"?
Kommentit (36)
Venetsiasta olen aina haaveillut, vaikka tiedän etten koskaan pääse sinne. Liian kallis paikka köyhälle eläkeläiselle.
Australia. Joku rannikolla oleva kaupunki, ehkä Sydney.
Egypti. Ihan pienestä lapsesta asti tuntenut outoa vetoa sitä kohtaan.
Brasilia. En ole käynyt ja hyvin hatarat perustiedotkin maasta, mutta jostain syystä olen kovin viehättynyt maasta. Firenzeen pitää kyllä päästä vielä - kaupungeista.
Sapporo Japani tai Bozeman Montana USA. M33
Kioto, Japani. Olen käynytkin muutamaan kertaan, ja rakastan sitä.
Kotimaa. Mieli teki käydä Lapissa: Sallassa ja Kelloselässä. Se jäi, silloin. Nyt en enää pysty istumaan autossa pitkää aikaa (vt-kipuja ja muuta :( )
Mutta, just päivällä mietin, et toteuttaisinko isäni ja samalla oman haaveeni: Käydä (Yli-) Vieskassa. Piti aikoinaan, kun täytin 50v. lähteä: kävin katsomassa (ja syöttämässä) äitiä hoitokodissa, vastaan tuli bussi, jonka keulassa luki "VR, Junakorvausvuoro". MIetin, et en minä mihinkään bussiin lähde istumaan, kun saan istua ihan riittävästi asuin- ja kotikaupungin välillä. Niin se jäi. Viime kesänä tuli 50 vuotta, kun viimeksi kävin Vieskassa. Tänään vasta tajusin/muistin.
Ei se maa vedä puoleensa vaan se massakeskipiste.
Eipä tule mieleen semmoista paikkaa johon tuntisi vetoa enemmän kuin semmoiseen missä on ollut. Mutta sanotaan sitten että Mongolia.
Rooma. Todennäköisesti menosi hermot siellä parissa tunnissa, mutta silti.
Olen asunut Lontoossa ja sinne on aina hienoa palata. Sää vain on vähän niin ja näin, joten mielummin vaikka Melbourne tai Sidney. Pärjäisi englannilla ja sää olisi parempi.
Los Angeles 😎
Käyty on ja onhan se aivan karmea läävä, mutta silti siinä vaan on jotain käsittämättömän upeaa kruisailla Losin katuja ja kehäteitä ja fiilistellä Amerikan meininkiä.
New York on niin tuttu populaarikulttuurista että on parilla sinne tekemälläni reissulla tuntunut hyvin kotoisalta.
Merenrantanäköalat ja Suomessa järvi. Aallot, tuuli, taivas, ranta, luonto, pensaat, puut, puro. Elävä. Atlantin rannat, Välimeri ym. mutta turvallisemmat kohdat. Kylmää tuulta silti vältän.
Napoli. Sen ränsistymeen romanttinen ja hieman vaarallinen imago vetää mua puoleensa.
Islanti. Kuumat lähteet.