Ajattelenko liian vanhanaikaisesti, kun en tykkää että deitti treffailee useampaa?
Tilanne siis se, että kahdet treffit takana ja kävi ilmi, että mies käyttää edelleen Tinderiä. Olenko minä vaan liian vanhanaikainen, kun en tykkää?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et. Mä en todellakaan tapailisi ihmistä joka tapailee muitakin. Onpa ihana alku suhteelle jos toinen arpoo kenet näistä valitsisi...
Ei kannata käydä treffeillä, jos on niin huono itsetunto ettei kestä kilpailua. Pitää sitä nyt sen verran uskoa itseensä että kestää vertailun.
Samaa mieltä. Eihän siinä nyt ole järkeä, että melkein vieras ihminen pitää kiireesti sitoa itseensä että se ei vain löydä jotain parempaa. Jos löytää parempaa, sehän on vain hyvä. Sitten huomattiin heti alussa että emme ole sopivat toisillemme. Sen sijaan että huomataan se vasta kuukausien yhdessäolon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et. Mä en todellakaan tapailisi ihmistä joka tapailee muitakin. Onpa ihana alku suhteelle jos toinen arpoo kenet näistä valitsisi...
Ei kannata käydä treffeillä, jos on niin huono itsetunto ettei kestä kilpailua. Pitää sitä nyt sen verran uskoa itseensä että kestää vertailun.
Samaa mieltä. Eihän siinä nyt ole järkeä, että melkein vieras ihminen pitää kiireesti sitoa itseensä että se ei vain löydä jotain parempaa. Jos löytää parempaa, sehän on vain hyvä. Sitten huomattiin heti alussa että emme ole sopivat toisillemme. Sen sijaan että huomataan se vasta kuukausien yhdessäolon jälkeen.
Hyviä pointteja nämäkin, kiitos. Ainoa mikä itseäni mietityttää, että minä yleensä ihastun nopeasti. Olen jo nyt ihastunut kahden tapaamisen perusteella, vaikka en toista tunne. Siksi minä tässä mietin, että teinkö sittenkään hyvän vaikutuksen jos toista kiinnostaa selata tuota Tinderiä niin vilkkaasti. Ap
Minusta alle viidet treffit eivät tee "suhteesta" vielä tapailua. Tapaillessani en katsele muita deittejä aktiivisesti, mutta toisaalta en myöskään ole vielä sitoutunut.
Noiden ensitreffien tarkoitus on selvittää, kiinnostaako ihminen niin paljon, että häntä alkaisi tapailla ja sitten myöhemmin mahdollisesti seurustella..Eli todellakin treffailen monia samanaikaisesti.
Joskus on käynyt niin, että joku on vienyt jalat alta ensi tapaamisella, mutta sanomattakin selvää että se on hyvin harvinaista.
Olen ap:n kanssa ihan samanlainen. Itsekkin olen niin vanhanaikainen että en viitsisi edes tapailla montaa samaan aikaan.
Yhteen kerralla on paljon parempi panostaa niin pysyy paketti hyvin kasassa. Se ei taas todellakaan tarkoita että kyse olisi mistään "pakko nyt tärpätä" meiningeistä.
Ei miehillä muutenkaan yleensä sitä ongelmaa ole että olisi edes mahdollista tapailla useaa samaan aikaan. Korkeintaan ihmisillä jotka käyttää tinderiä.
aikamoistameininkiä kirjoitti:
Olen ap:n kanssa ihan samanlainen. Itsekkin olen niin vanhanaikainen että en viitsisi edes tapailla montaa samaan aikaan.
Yhteen kerralla on paljon parempi panostaa niin pysyy paketti hyvin kasassa. Se ei taas todellakaan tarkoita että kyse olisi mistään "pakko nyt tärpätä" meiningeistä.
Ei miehillä muutenkaan yleensä sitä ongelmaa ole että olisi edes mahdollista tapailla useaa samaan aikaan. Korkeintaan ihmisillä jotka käyttää tinderiä.
Eihän 1-2 treffiä ole mitään tapailua..
Vierailija kirjoitti:
aikamoistameininkiä kirjoitti:
Eihän 1-2 treffiä ole mitään tapailua..
Selvä.
No jos nään ihmisen niin myös tapaan hänet. Saat tulkita ihan miten lystäät. Sovitaan että kyse on sitten "treffailua"
Ihmiset ovat erilaisia. Yhdelle selviää jo heti ekoilla treffeillä, onko toinen "perfect match" vai ei. Toinen tarvitsee useammatkin treffit ennenkuin voi tehdä päätöksen. Kolmas (joka saattaa olla ujompi ja vähemmän sosiaalinen) jopa toivoo, ettei hänestä tehtäisi heti ekoilla treffeillä päätelmiä vaan hänelle annettaisiin vähän enemmän aikaa näyttää, millainen hän on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan tätä nykyaikaa, kun treffailukin on niin pinnallista. Ei tällainen herkkis taida enää sopia näihin kuvioihin. Ap
Sama täällä. Mä en ymmärrä miten joku voi tapailla useampaa samaan aikaan. Minusta yksi riittää.
No ei kai niitä nyt samaan aikaan tapailla! Eri päiville tietty eri naiset. Ei tämmöinen 40v mies ihan mahdottomiin kykene!
Tietty, jos kimppakivaan naiset suostuu, niin mikä ettei....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet tapailevat useita yhtä aikaa. Monille se on hämmentävää ja itse kuulun myös näihin. Ennen tällaisia tilanteita oli vain vähän, kun ihmiset tapasivat tansseissa tai kylänraitilla. Nettitreffit ovat tehneet tutustumisesta erilaista.
Nykyään siis täytyy kestää enemmän epävarmuutta kuin ennen. Vasta kun tapailu on muuttunut seurusteluksi, voi odottaa, ettei seurustelukumppani tapaile muita. Siksi avoin keskustelu on entistäkin tärkeämpää. Sovitaan pelisäännöt, jotka sopivat molemmille. Muistan joskus ennen muinoin, että tapailu muuttui seurusteluksi pikkuhiljaa, eikä siitä edes tarvinnut erikseen keskustella.
Toki ennen nettiaikaa treffejä oli työläämpi sopia, mutta ei se nyt noin yksinkertaista ole ollut koskaan. Epävarmuuden sietokin vähän ihmetyttää - ethän sinä koskaan ole tiennyt, aikooko treffikumppani jatkaa tapailua ja lankapuhelin ai
Yö saaristossa saattaa päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta alle viidet treffit eivät tee "suhteesta" vielä tapailua. Tapaillessani en katsele muita deittejä aktiivisesti, mutta toisaalta en myöskään ole vielä sitoutunut.
Noiden ensitreffien tarkoitus on selvittää, kiinnostaako ihminen niin paljon, että häntä alkaisi tapailla ja sitten myöhemmin mahdollisesti seurustella..Eli todellakin treffailen monia samanaikaisesti.
Joskus on käynyt niin, että joku on vienyt jalat alta ensi tapaamisella, mutta sanomattakin selvää että se on hyvin harvinaista.
Aiotteko laittaa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihana alku suhteelle jos toinen arpoo kenet näistä valitsisi...
Tämä.
Ihmisillä on niin erilaisia näkemyksiä tästä. Aikoinaan mä viestittelin muutaman miehen kanssa samaan aikaan, en ollut tavannut ketään niistä vielä. Yksi näistä miehistä oli sitten aika järkyttynyt siitä, koska hän viestittelee vain yhden naisen kanssa kerrallaan eikä ollut ajatellut että joku saattaisi tehdä niin, saati sitten treffailla useampaa. Mä en treffaile useampaa kuin yhtä, mutta useammalle viestittely oli hänelle liikaa ja hän häipyi kuivioista. Se on romanttinen ajatus, mutta nykyään harvoin toimii valitettavasti.
Ei minulla ainakaan tulisi mieleenkään sitoutua yhden tai kahden tapaamisen perusteella. Ei silloin toisesta tiedä vielä läheskään tarpeeksi eikä voi tietää onko toinen kiinnostunut. Olisihan se ihan hullua vaikka nettideittailussa tutustua yhteen ihmiseen kerralla. Viikko kirjoitteluun, viikko siihen että saadaan sovituksi livetapaaminen, viikko siihen että on ne treffit ja molemmat miettivät jatketaanko, viikko eteenpäin toiset treffit ja kolmansilla todetaan että ei nyt riitä kiinnostus jatkoon. Yli kuukausi menee siihen että on todennut yhdestä ihmisestä että tämä ei ollut se oikea. Ja jos vaikka 10 ihmistä pitää tavata ennen kuin molemminpuolista kiinnostusta löytyy, on jo kulunut vuosi.