Vieläkö uskallat värjätä hiuksiasi? (linkki)
Kommentit (167)
Kotivärillä laitan harmaat piiloon parin kuukauden välein. Kampaajan värit ovat paljon vahvemmat, kaupassa ei saa niin vahvoja edes myydä. Sama koskee myös ripsien ja kulmien värjäystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaista olisi päässyt ammattilaisen käsissä tapahtumaan. Mutta ihmettelen kyllä näitä yläpeukkuja keränneitä kommentteja tyyliin "idiootit vanhemmat eivät ole malttaneet maksaa oikeaa kampaajaa ja tässä on lopputulos" jne. Siitä on jo tovi, kun itse olin 16-vuotias, mutta tuolloin ei hiustenvärjäysasioista vanhempien kanssa juurikaan neuvoteltu. Sitä varattiin kampaamokäyntejä, jos siltä tuntui, ja osteltiin itse kaupungilla käydessä jos jonkinlaista väriä kokeiluun. Aika itsenäistä lienee keskimääräisen 16-vuotiaan päätöksenteko hiustensa suhteen.
Ja sitten on taas rutkasti niitä teinejä, jotka ymmärtävät, että vanhemmat eivät vihaa heitä vaan varjelevat heidän hyvinvointiaan. Nämä teinit kykenevät toimimaan yhteistyössä vanhempiensa kanssa ja etsimään turvallisimman menetelmän kohentaa ulkonäköä.
N16 kirjoitti:
En värjää tukkaani . Luonnolliset ovat kauniimpia . Ikää 16. Enpä tuhoa hiuksiani.
Et varmaan meikkaakaan. Yök. Olmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta en käytä synteettisiä hiusvärejä. Kasviväreillä olen värjännyt jo pari vuotta eikä noita pahanhajuisia kemikaaleja ole ikävä.
Millä kasviväreillä?
Santen valmiita väripaketteja oon käyttänyt joitakin kertoja. Oma kampaajani, joka on ekokampaaja, tekee minulle väricoctailin kotikäyttöön, jos en värjäytä kampaamossa.
Kyllä juuri eilen laitoin värin hiuksiin. Ei ongelmia tuli kivat. Noudatan tarkasti pakkauksen ohjeita. Kyseisessä tapauksessa niitä ei oltu noudatettu
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta en käytä synteettisiä hiusvärejä. Kasviväreillä olen värjännyt jo pari vuotta eikä noita pahanhajuisia kemikaaleja ole ikävä.
Kasvivärit ovat aiheuttaneet pahoja reaktioita myös, mm. allergisoivat helposti.
Kyllä, uskallan värjäyttää hiuksiani kampaajalla.
Valitettavasti tämä kyseinen virheen tehnyt kampaaja ei ollut luotettava ja ammattitaitoinen.
Turha syyttää hiusvärejä, kun tässä kaksi pääsyytä onnettomuuteen olivat 1) ei menty oikealle kampaajalle (miksi? säästösyistäkö?) 2) ns. kampaaja oli ammattitaidottomampi kuin suurin osa tavallisista kotona hiuksiaan värjäävistä ihmisistä.
Hiusvärien käyttö on pääsääntöisesti turvallista JOS noudattaa ohjeita! Tietenkin on aina tapauksia, että voi tulla jokin allerginen reaktio, mutta mahdollisuus tällaiseen minimoidaan jo sillä, että mennään oikealle kampaajalle. En usko hetkeäkään, että tuolla ihmisellä olisi ollut mitään koulutusta. Tai sitten on läpäissyt koulunsa jollain vippaskonsteilla.
Joten en ainakaan itse aio lopettaa hiusten värjäystä tämän tapauksen takia, koska käyn oikealla kampaajalla. Ja missään tapauksessa en milloinkaan luottaisi jotain sellaista kuin värinpoisto jonkin kotiharrastelijan tehtäväksi!
tämäkin juttu oli ihan 100% vanhempien vikaa. ja syytä, huostaan koko lapsi . Alle 18 vuotiaan hiuksia ei saa värjätä juuri tällaisista sytistä, hiukset ovat ohuemmat kuin aikuisen, ja päänahan läpi imeytyy enemmän tuota myrkkyä. Juuri lapsillla on isompi riski saada reaktio kosska vaikutusaikaa pitäisi vähentää. Myös äiti ei varmistunut onko värjääjä ammattilainen. Sakkoa vanhemmille, ja hyssytys seis! Hyvä ettei tappanut lastaan!
kyseessä oli värinpoisto, ei väriaine, jotka ovat eri asioita.Värinpoisto on aina voimakkaampi. Äiti oli siis jo pitkään antanut lapsensa rikollisesti värjätä, vieläpä punaisella värillä. Paha juttu, välinpitäämätöntä-
Vierailija kirjoitti:
N16 kirjoitti:
En värjää tukkaani . Luonnolliset ovat kauniimpia . Ikää 16. Enpä tuhoa hiuksiani.
Lestadiolaiset ovat vähän jäävejä ottamaan kantaa kyseiseen aiheeseen.
Olen samaa mieltä kuin tämä 16-vuotias kommentoija. :>
T. Kolmekymppinen ateisti
Joo, uskallan. En ole niin typerä, että jätän värinpoiston tai vaalennuksen istumaan päähäni tuntikausiksi.
Uskallan värjätä mutta olen ollut aina todella varovainen. Joistain väreistä on tullut päänahkaan kipua ja silloin lopetin ja etsin vaihtoehtoja. Nyt välillä raidoitan kevyesti ja käytän elumenen suoravärejä.
Kyllä mun mielestä ihmisen itse pitää osata seurata merkkejä ja ottaa varman päälle eikä jäädä kuulostelemaan miten käy. En tarkoita ko tapausta vaan ihmisiä jotka värjää kotona ominpäin.
Oma tyttäreni on 16 ja jos hän haluaisi värjätä hiuksensa, veisin hänet ainoastaan hyväksi tietämälleni kampaajalle, kuten sille jolla itsekin käyn. Ei tulisi kuuloonkaan, että joku kaveri ryhtyisi värjäyspuuhiin. Mielestäni kannattaa maksaa ammattitaitoisesta työstä vähän enemmän, koska tällaiset kotikampaajat ne vasta kalliiksi tulevatkin... kuten tämä tapaus osoittaa.
Kampaajaystävä? Jos olikin kampaajavihollinen? Jotain tyttöä vastaan ja teki tahallaan? Poliisitutkinta!
Värjäsin vuosia hennalla. Nykyään käytän Elumenia. Toivottavasti kasvi- ja suoravärjäys yleistyvät ja tieto niistä leviäisi. Hennallakin on huono maine hennatatuointiallergioiden takia, vaikka oikealla hennalla ei ole niiden kanssa tekemistä. Allergiat ovat johtuneet juuri siitä kemikaalihiusvärien aineesta, jota hennatatuointiaineeseen on lisätty tummemman värin saamiseksi.
Kasvivärjäys on hyvä vaihtoehto, jos ei halua vaalentaa tai vaihtaa väriä jatkuvasti. Suosittelen aikuisille, en mieltään muuttaville teineille. Heille suosittelen suoravärejä ja kevyitä sävytyksiä niillä, jos jotain pakko saada.
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000001228402.html
"Tumman värin poistamiseksi piti ensin suorittaa värinpoisto. Värinpoistoon käytettiin 12 prosentin hapatetta ja päälle laitettiin muovikelmua. Sen jälkeen hiuksia värjänneen kaverin piti lähteä kauppaan ja hän sanoi, että tyttö voi lähteä mukaan tai jäädä odottamaan sisälle. Tyttö lähti mukaan, mutta alkoi jo kauppareissulla kuumassa autossa odotellessaan tuntea kovaa poltetta päänahassaan."
Siis muovikelmua mitä? Millaisen kampaamokoulutuksen noiden tuttu on siis käynyt?
Villi veikkaus: kampaaja halusi suojella autoa mahdollisilta väritahroilta. Siksi elmukelmut päähän ja tyttö autoon.
Varmaan todennäköisempää kuolla/haavoittua liikenteessä. Vieläkö ap uskallat liikkua ihmisten ilmoilla?
Tottakai noita ongelmia tulee nykyään enemmän esiin, koska
a. ihmiset värjää karvojaan enemmän kuin koskaan
b. tieto leviää helpommin
En ole huolissani yhtään enempää kuin ennen. Just laitoin raitoja päähän.
Mentiin kauppaan kesken hiusten värjäyksen? Miksi?
https://www.facebook.com/petra.saarinen.3/posts/10154389625179407